Pikkusen adrenaliinia veressä. Tässä alkoi tuo kiinalaisen halpishälyn huuto ihmetyttää, niin olihan tuolla lassilan pojat autoineen roskakeikalla. Hälytin huusi kuin riivattu... Klikkasen kakesta prätkän hiljaiseksi. Sitten kun se poikien auto siitä oli lähtenyt, niin jumalaiuta mopoa ei näkynyt enää (näen partsilta pyörän takakulmaa just vähän)! Kakesta hälyä päälle ja ulos että mitävittua... Pojat oli koristelleet mopon roskakassilla ja nostaneet sen metrin-puolitoista syrjään. Jarrulevylukko paikalla... Voiko levy mennä kieroon tollasesta? Vittu jätesäkki sarvessa!
Odottelen tässä että tikanojan poikien pomo soittelee mulle selvitettyään asiaa. Ei saatana. Toi on sama jos menisivät autoon ja ajaisivat autoa vähän syrjään ja kiitokseksi roskakassi penkille. Nyt lämmittää!
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Olik mopo kovasti tiellä?? Meil jäi roskis tyhjäämät ku edes oli kukkapurkki, eivät viittiny sitä siirtää.
Katsos Martta Tarzanin käsivartta.
nyk. Z750 -2004
ex. FZ6-S *-2006
ex. *FZS600 -2002
ex. AR125 -1984
ex. Suzuki S1 -1990
Tossa on kadunvarsiparkki ja siinä on sellaiset vinosivuiset *\_ _ _/ "syvennykset" jalkakäytävässä joissa on maalatut parkkiruudut. Mä olen pistänyt mopon aina tuohon vinoon osaan jotta autoja mahtuu enemmän ja näen mopon perän partsilta ja ikkunasta. Roskakuskint siis halus peruuttaa tuon parkkiksen vinon osan yli jossa mun mopo oli. Kadunpätkä on pysäköintikieltoa koko pätkä paitsi asukaspysäköintitunnuksilla mikä mulla on.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Autoliiton lakimies toteili ympäripyöreähkösti, että roskakuskilla ei ole oikeutta siirrellä moottoripyörää, mutta että mitään varsinaista laillista estettä ei muka olisi kopeloida pyörää? Otin esille se että ei autoonkaan käsittääkseni saa mennä sisään, ja parisataakiloisessa moottoripyörässä vahingoittumisriksikin on ihan eri luokkaa. Mutta silti.
Lisäksi selvisi se, että pyörän ansoittaminen on rikollista. Hälyttimen valmistaja vastaa, että se ei vahingoita ketään, vaikka kopeloija oikeudetta pyörää kopeloisikin. Hmm. Se siitä sitten.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Saanksmä mennä parkkikselle roplaamaan autojen ovia ja niiden lukkoja ihan laillisesti siis(shyhander @ Elo. 02 2011,11:57) kirjoitti
![]()
Tunturi Tiger
No juu, selkis homma ja kuski on ohjeistettu uudelleen. Jos mopoon (jarrulevyyn) on jotain tullu, niin korvaavat.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Rikoslaissa ei liene mitään erityistä roplaamisen kieltävää pykälää: "joka luvatta roplaa toisen omaa, tuomittakoon,,,jne". Anastaminen, luvaton käyttö ja vahingoittaminen on kielletty. Se, onko autojen ja muun toisen omistaman tavaran roplaaminen järkevää taikka hyvien tapojen mukaista on toinen juttu. Jäteyhtiöltä voisi odottaa, että katsoo äijiensä perään sen verran, että asiakaskunta niiden koheltamisen takia v***tuunnu.
edit: näköjään on niin menetellytkin.
Oma järki sanoo, ettei sais (hyvä, sillä muuten ne vois kipata ton mun mopon sinne lavalle). Pelastusajoneuvojen tieltä ajoneuvot voipi sitten kai väkisin raahata lupia kysymättä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
ja jos pelastustiellä on ajoneuvo, niin silloinhan asia kuuluukin jo poliisille..(JMH @ Elo. 02 2011,12:19) kirjoitti
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Olernko mää jotenkin äkkipikainen ja provosoituva? Kakstuntia kulunu ja oon keskustellu pomoille ja lakimiehille ja vuodattanut internettiin – joku siirtäny mopoa! **
Nii ja lähettäny sähköpostia Tampereen pysäköinninvalvontaan.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Paikkaa *tilannetta paremmin tietämättä miten pyörä oli pysäköity mutta mulle nyt tulee ekana mieleen että mopo oli väärin pysäköity jos se oli roskisten tyhjentäjien tiellä? Etsisin peilistä syyllistä.
Mulla ainaskin palaisi hermo jos esim omalle parkkipaikalle olisi joku urpo pysäköinyt enkä saisi omaa autoa mihinkään parkkiin.
Tai jos en pääsisi kulkemaan kun joku neropatti olisi pysäköinyt 'luovasti'
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
No tähän malliin luovasti, jotta mahtuu enemmän autoja ja että mulle on aina paikka. R-kuski oli sis tarvinnut(?) tuon viisto-osan pakittamiseensa.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Oliko se pyörä siis pysäköity silleen ettei ne niitä roskia pääse ilman siirtämistä tyhjentämään?
Jokatapauksessa oli lassilan pojilla vähän yli menny homma kyllä ja ihme jos luulivat etteivät kiinni jää kerta hälytinkin huusi..
Mutta minkä takia pärrä pitää pysäköidä aina jotenkin kikkaillen yleensäkkin? Jos sulla on asukastunnukset niin älä kikkaile vaan jätä se sinne ruutuun tai minne ikinä kuuluukin.
Meidän pihoilla on 2 vieraspaikkaa ja yks urpo jättää R6:sensa joka päivä toiselle niistä vieraspaikoista ja oman farmarinissaninsa vuokrattuun ruutuun. Sit ihmetellään
1300cc Suzuki
No toi on tosaiaan vähän niinkun win-win, eli mulle on aina parkkipaikka tossa kolossa ja toiseks näen pyöräni takavalon ikkunasta/partsilta. Sitten juuri se että mahtuu vakiparkkeeraajien autot tohon kesälläkin (mulla ei ole autoa), tuossa kun ei saa pysäköidä muut kun tunnuksella.
Tosa kuvassa näkyy mopon takana valkoinen seinä, mikä kai on ko kerrostalon roskakatos, roska-auto siis peruuttaa kuvan oikealta puolelta sinne porttikäytävään, vai mikä se on.. Tuossa on siis tuo viisto juuri siksi, että sen portin eteen pysäköinti on estetty. Minä en tiedä noiden autojen leveyksiä ja kääntösäteitä, mutta kuvittelisin että portit, parkit ja rosaka-autot olisi sillälailla suunniteltu että homma pelaa.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Eipä noihin aina jää kauheasti vaihtoehtoja. Olen itsekin miettinyt, millon ensimmäiset ongelmat tulee pyörän pysäköinnissä. Asuntoon kuuluu yksi autopaikka, jossa on auto, enempää ei voi saada. Koko katu on pysäköintikiellon alla, lähin parkkipaikka jossain parinsadan metrin päässä muutaman talonyhtiön toisella puolella.
Itse olen pitänyt pyörää autokatoksen päädyssä seinän vieressä, jossa menee myös kävelyura tuonne pihalle. Roskakatoskin on siinä vieressä, mutta vastakkaisen autokatoksen puolella.
Omasta mielestäni ei pyörä siinä ole kenenkään edessä, koska vie ehkä vain kolmanneksen tuon kävelyväylän leveydestä ja on seinän vieressä. Lisäksi onnekseni päätyasunnon asukas pitää autoaan lähes samalla tavalla siinä ihan vieressä, tosin se tukkii aika tehokkaasti toisen puolen väylän, sekä roskakatokset, joten ei luulisi kenelläkään olevan liikaa sanomista asiaan.
<p>Honda VFR 800 -99</p>
Eipä ne paskakuskit ihan huvikseen noita tyrki. Suosittelen vaihtamaan paikkaa.
Ei taatusti(Severi @ Elo. 02 2011,13:10) kirjoitti
mutta kato tota kuvaa? Musta toi on parkkipaikka.
Edelleen kaikille muille toi on hyvä, paitsi ilmeisesti roskakuskille? Ei osaa peruuttaa, ei viitsi hakea roska-astiaa kahtametriä kauempaa, roska-auto on liian iso, kaupungin insinäööri on suunnitellut parkkipaikan väärin?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ei tuo ole parkkipaikka, ainakaan kuvan perusteella(shyhander @ Elo. 02 2011,13:14) kirjoitti
Miten kuvittelet tuon Volvon ajavan paikkaansa, jos tuota "vinoa osaa" ei olisi?
Jatkoksi kysymyslistaan: Parkkeerasitko sittenkin pyörän huonoon paikkaan?(shyhander @ Elo. 02 2011,13:14) kirjoitti
Edit. Kun vielä tein opiskelun ohessa kuljetushommia, tuli muutamaan kertaan siirrettyä parkeerattua moottoripyörää edestä pois. Siirto tietenkin suurta varovaisuutta noudattaen ja vain silloin kun pyörä oli vaivatta työnnettävissä. Siirron jälkeen tietenkin palautus omalle paikalleen.
Superbike #7
Samaa katsoin, ihme ettei se Volvo ole vielä tarvinnut sitä vinoa osaa. Olisi kuitenkin kolannut yli kun ei nähnyt.(Köpi @ Elo. 02 2011,13:21) kirjoitti
Eikä se kyllä ole parkkipaikka.
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006
Paikkahan on erinomainen parkkipaikan käyttäjien kannaltaJa ihan yhtälailla tosta ohi autolla pääsee edessä olevaan ruutuun. Pahempi on autoa jonnekin kahden autoo väliin ujuttaa, joutuu jopa taskuperuuttaan...
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
No huh huh...(shyhander @ Elo. 02 2011,13:14) kirjoitti
Tää on niin hyvä esimerkki siitä mentaliteetista että aina on vika jossain muussa kuin itessä.
"Roska-auto on liian iso"![]()
1300cc Suzuki
Miksei ole? Sehän on oikein rakenteellisesti (koroke, reunus) eristetty jalkakäytävästä ja porttikongista... *(Nasu @ Elo. 02 2011,13:30) kirjoitti
Pysäköintiä koskeva liikennemerkki on satametriä takanapäin. kyseisen umpitien alussa.
Eihän se volvon parkkeeraaminen siitä helpotu jos mä ajan mopon tohon missä se volvo nuyt on
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Eks sä tossa ylempänä kirjotellut soittaneesi pysäköinninvalvontaan?
Mitä ne siellä sanoi? Onko tossa erikseen yksi MP paikka koska autoa tohon samaan kohtaan ei ainakaan mahdu.
Eiköhän ne siellä tiedä sen asian niin sun ei tarvi mutu tuntumalla mennä että onko vai eikö![]()
1300cc Suzuki
Eiköhän tossakin volvossa ole pakki vakiona jotan taskuparkki pitäisi onnistua.(Köpi @ Elo. 02 2011,13:21) kirjoitti
Näyttää ihan lailliselta pysäköinniltä, rippuen tietysti vähän siitä että minkälaisia merkkejä ja mihin kohtaan on ripusteltu.
Olet. Olet pysäköinyt pyöräsi paikkaan, joka häiritsee roskakuskien työtä. Luuletko, että niiden ukkojen suuri huvi on siirrellä parkissa olevia pyöriä?(shyhander @ Elo. 02 2011,12:36) kirjoitti
Miksi ihmeessä tuollaisesta pitää nostaa moinen mekkala? Miksi ei voi vain todeta, että ahaa, tuohon ei kannata jättää pyörää, kun se on siinä muiden tiellä? Oletko liikenteessä yhtä joustamaton, et ajattele toisia, vaan vain SINUN oikeuksia?
Mitään vahinkoa tuskin on tapahtunut, jarrulevyjä ei ole tehty pahvista. Ne kestävät kyllä tuollaisen käsittelyn. Entä jos vaan jatkaisit elämää ja ensi kerran roskaukkoja kohdatessasi moikkaist ja pahoittelisit, että olit jättänyt pyöräsi heidän tielleen. Yhteispelillä kaikki nimittäin sujuu helpommin ja mukavammin.
Hehh.. *(Roadkill @ Elo. 02 2011,13:34) kirjoitti
Hyvä vääntö saatiin iltapäivän ratoksi *
![]()
Siis toi ei ole edes mikään pelastustie vaan tämmönen, googlemapsin mukaisesti, joten kuvan mittasuhteet hiukan ahtaammat tässä kuvasarjassa kun mitä oikeasti on.
![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Hehe, kun tilanne on nääs se, että tuo on juuri se paikka missä se pyörä on kaikista vähiten kenenkään tiellä, alueen asukkaat kiittää kun heidän autonsa mahtuu eikä mun prätkä vie metriäkään heidän parkkitilaa. Roskakuskille tuo tietää tosiaan kaiketi sitten kokonaista parin metrin roudaamista. Parisataa kiloinen moottoripyörä siltä kyllä tuntuu siirtyvän...(Kunkku @ Elo. 02 2011,13:49) kirjoitti
![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kuvien perusteella ei ole parkkipaikka (eikö siinä ole maalatut ruudutkin kertomassa mikä on parkkipaikka?) ja ymmärrän hyvin, että roskakuski haluaa pakittaa autonsa mahdollisimman lähelle roskakatosta. Minusta aika turha nostaa meteliä vaan kiltisti etsimään parempi paikka mopolle.
xxx
Melkosen vauhkoa reagointia, kun joku on vähän siirtänyt pyörää, että voi tehdä työnsä!! Kyllä ton takia nyt ainakin poliisille, lakimiehelle, pysäköinninvalvojalle ja L&T:n toimitusjohtajalle pitää soittaa! Moroo......