Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 65:een 65:sta
    Lainaa (vetomies @ Elo. 04 2011,12:04) kirjoitti
    Lainaa (uiop @ Elo. 04 2011,12:55) kirjoitti
    Lainaa (Juutana @ Elo. 04 2011,11:46) kirjoitti
    Lainaa (uiop @ Elo. 04 2011,12:31) kirjoitti
    Ihan vain mielenkiinnosta internetin ihmeellisestä maailmasta tongin vähän tuon jousi"suhteen" laskemisesta ja minun painolle suositellaan takaiskarin jouseksi jousta joka on suhteeltaan 7.701kg/mm.

Tuossa pyörässä orggis jousi on 7.7kg/m joten oikeampaa jousta ei taija löytyä (tosin onhan tuo jousi jo varmaan levähtänyt. Ikää kun on.

Eteen taas 0.577kg/mm olis suositus ja vakiot on 0.876kg/mm.
    Aika mielenkiintoisia arvoja heittää toi laskuri. Voisiko siihen saada linkin?
    Tuosta löytyy yks: http://racetech.com/ProductSearch/2/...-R1000/2001-02 (ja siellä ylhäällä linkki <span style='color:blue'>Calculate Spring Rates and Display Available Springs</span>
    Tuossa ohjelmassa pyörän paino (semi-wet) on oletuksena paunoina. Kun vaihdat yksiköt kiloihin, muuttuu myös pyörän paino, mutta ohjelma laskee sen väärin. Kun syötät pyörän painon kiloina oikein, pitäisi taakse tulla noin 10 ja eteen noin 1? (muoks: nuo bladen arvoja, gixussa, ehkä 8)
    Katoppa perkule, näin oliki.

Takaiskarisuositus ei muuttunu, mutta eteen tuli vähän realistisempi lukema 0.908
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
    Poistettu
    Lainaa (Juutana @ Elo. 04 2011,12:38) kirjoitti
    Vakiovermeet "toimii" katuajossa käytännössä kaikilla kuskeilla. Itse ajelin vakiolla bladen alustalla n. 50tkm ja radallakin nopean ryhmän vauhteja vaikkei alustaan oltu tehty mitään muutoksia ja itse olen n. 120kg kokoinen jässikkä. Tosin pahasti rajoilla mentiin ja nykyään kun olen tuota pyörää kokeillut, niin jäätävä lullahan toi blade on gikseriin verrattuna jossa alusta on rakennettu allekirjoittanutta varten.
    Mä en noista alusta-asioista juuri mitään ymmärrä, paitsi olla koskematta kunnes tiedän mitä haluan korjata, kun en mielestäni huonosti ajamalla ko juttua aiheuta. Mutta sen sanon että en oo nähnyt Juutanan kokoisen veitikan alla koskaan yhtä hienosti kulkevaa mopoa radalla, kuin hänen kilokikseri.
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (uiop @ Elo. 04 2011,12:55) kirjoitti
    Lainaa (Juutana @ Elo. 04 2011,11:46) kirjoitti
    Lainaa (uiop @ Elo. 04 2011,12:31) kirjoitti
    Ihan vain mielenkiinnosta internetin ihmeellisestä maailmasta tongin vähän tuon jousi"suhteen" laskemisesta ja minun painolle suositellaan takaiskarin jouseksi jousta joka on suhteeltaan 7.701kg/mm.

Tuossa pyörässä orggis jousi on 7.7kg/m joten oikeampaa jousta ei taija löytyä (tosin onhan tuo jousi jo varmaan levähtänyt. Ikää kun on.

Eteen taas 0.577kg/mm olis suositus ja vakiot on 0.876kg/mm.
    Aika mielenkiintoisia arvoja heittää toi laskuri. Voisiko siihen saada linkin?
    Tuosta löytyy yks: http://racetech.com/ProductSearch/2/...-R1000/2001-02 (ja siellä ylhäällä linkki <span style='color:blue'>Calculate Spring Rates and Display Available Springs</span>
    Aika hyvin osuu. Mulla on edessä 10,75N/mm ja takana 130N/mm Suositukset 10,62 ja 130,45. Villen suosituksesta noi on tullut pyörään laitettua, joten häntä mulla on kiittäminen toimivasta alustasta.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Lainaa (Nitrous @ Elo. 04 2011,12:55) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Elo. 04 2011,12:52) kirjoitti
    Lainaa (uiop @ Elo. 04 2011,12:08) kirjoitti

Palautellaan vielä mieleen se asia mistä tämä keskustelu lähti. Sanoin, että tuo minun pyörä alkoi keventämään keulaa vähän tuhankin helposti / odottamattomasti / hallitsemattomasti. Aikasemmin näin ei käynyt ja ainoat säädöt mihin olen koskenut on takaiskari.
    Vai onko vaan tullut sen verran kilometrejä alle että alkaa kaasukäsi toimimaan herkemmin/rivakammin ihan itsestään. Kuitenkin paljon löytyy kuskeja jotka ihmettelee kun ei kyykky keuli kaasulla tankki täynnä yms... Ja pari kesää myöhemmin ei enää ihmetellä.
    Itseasiassa rivakka kaasunkäyttö tarkoittaa aika monella samaa kuin kulmikas kaasunkäyttö, joka taas on omiaan häiritsemään pyörää ja aiheuttamaan silloin tällöin tilanteita.
    Pitää paikkansa, siltähän tuo hieman vaikuttaa tässäkin tapauksessa. Saahan tuota kaasunkäyttöä harjoitella joka kevät uusiksi itse kukainenkin.
    Supermoto
  5.  
    Lainaa (jaulis @ Elo. 04 2011,12:53) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Elo. 04 2011,12:55) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Elo. 04 2011,12:52) kirjoitti
    Lainaa (uiop @ Elo. 04 2011,12:08) kirjoitti

Palautellaan vielä mieleen se asia mistä tämä keskustelu lähti. Sanoin, että tuo minun pyörä alkoi keventämään keulaa vähän tuhankin helposti / odottamattomasti / hallitsemattomasti. Aikasemmin näin ei käynyt ja ainoat säädöt mihin olen koskenut on takaiskari.
    Vai onko vaan tullut sen verran kilometrejä alle että alkaa kaasukäsi toimimaan herkemmin/rivakammin ihan itsestään. Kuitenkin paljon löytyy kuskeja jotka ihmettelee kun ei kyykky keuli kaasulla tankki täynnä yms... Ja pari kesää myöhemmin ei enää ihmetellä.
    Itseasiassa rivakka kaasunkäyttö tarkoittaa aika monella samaa kuin kulmikas kaasunkäyttö, joka taas on omiaan häiritsemään pyörää ja aiheuttamaan silloin tällöin tilanteita.
    Pitää paikkansa, siltähän tuo hieman vaikuttaa tässäkin tapauksessa. Saahan tuota kaasunkäyttöä harjoitella joka kevät uusiksi itse kukainenkin.
    Ei voi äijät olla enempää oikeassa. Kaasullahan se keula kevenee.

-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123