Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Vuoden 2012 mallin ennakkomyynti on alkanut, ennakkomyynti.

    Jokohan tästä mallista löytyy teknisiä tietoja?
  2. #2
    jos tuolle linjalle lähtee, niin itse ennemmin ehkä kallistuisin alkuperäisen gessun puolelle. näkyy tuo honda olevan muutenki aika paljon yhdennäköinen "orkkiksen" kans..

    se vaan et mistä sen yli 20te siihen sitte joskus nappaapi..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  3. #3
    Jumaleissoni jos sais valuvanteet, reippaat 160 pollea, kestävän perän ja hyvän aerodynamiikan niin miltei ostaisin koeajamatta kuten kaikki muutkin moponi ;-)
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  4. #4
    Aika lailla eri tekniikalla BMW ja Honda tehneet ison matkaenduron. Molemmissa varmasti omat hyvät puolensa. En gessun kopionnista Hondaa syytttelisi, ovat kuitenkin jo aika kauan sitten näitä tehneet, esim AT ja Transalp.
  5. #5
    huolto saattaapi olla kotona helpompaa gessussa kuin hondassa..?

    gessu tuntuu enemmän työkalulta kuin honda..

    mut koeajohan ja fiilis sen toki ratkaiseepi.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  6. #6
    Lainaa (XX-xenon @ Elo. 02 2011,23:41) kirjoitti
    huolto saattaapi olla kotona helpompaa gessussa kuin hondassa..?
    Kui?
    .
  7. #7
    ei tarvis ainakaan purkaa niin paljon jos venttiilit säätää jne.. oletan että helpompi, asiantuntija en ole.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  8. #8
    ^Ahaa, puhuit siis purkamisen helppoudesta, etkä huoltamisen. Nyt ymmärrän.
    .
  9. #9
    Ulkomaiset lehdet arvuuttelee pyörän painon olevan 250-300kg:n välissä mikä tekee siitä painavamman kuin mitä R1200GSA on.

    Tuo arvio perustuu VFR1200:n painoon lisättynä näillä *adventure* varusteilla.

    Ja tuo siis pienemmällä tankilla kuin mitä GSA:ssa on.

    GSA:ssa on sentään rautaakin mukana. Reissussa on alkanut arvostamaan takaa löytyviä kiinnityspisteitä johon saa sidottua erinäköistä rompetta ja tarvittaessa vaikka sivulaukut hihnoilla kiinni (kokemusta tuostakin...). Päältä täytettävät laukut on myös aivan omassa luokassaan kuormaamisen kanssa.

    Huoltojen helppous tienpäällä on sellainen asia, mitä ei ihan noin vain voi ohittaa. Itsekin huoltanut ja huollattanut erinäköisissä pajoissa ulkomailla GSA:ta ja jos siellä joutuu purkamaan paljonkin katteita öljynvaihtojen ja venttiilien säätöjen kanssa, alkaa reissu olemaan aika ankeaa. Aina ei ole ollut sitä BMW huoltoa viikonkaan ajomatkan päässä. Kyllä nuo perusjutut pitää pystyä tekemään reissussa nopeasti ja simppelisti.

    Ei tarvitse alkaa miettiä vaihtoa... edelleenkään ei ole markkinoilla oikeaa vaihtoehtoa GSA:lle!
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  10. #10
    kyllähän nuo katteet välillä meinaa pänniä.. Vaikka kuinka koitat laittaa paikoilleen, ni millään ei meinaa kaikki ruuvit kiinni mennä helposti..

    jotenkin se työkalumainen helppous toisaalta viehättää..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  11. #11
    Lainaa (iaj @ Elo. 03 2011,09:16) kirjoitti
    huollattanut erinäköisissä pajoissa ulkomailla GSA:ta ja jos siellä joutuu purkamaan paljonkin katteita öljynvaihtojen ja venttiilien säätöjen kanssa, alkaa reissu olemaan aika ankeaa. Aina ei ole ollut sitä BMW huoltoa viikonkaan ajomatkan päässä.
    a) Mikäli huoltofirma ei selviä katteiden yms purusta huollon yhteydessä, kannattaako koko pyörää huollattaa ko nyrkkipajassa. Mielestäni ei. Ölppävaihtoihin ei yleensä pidä kaikkia katteita irroitella. Toki, ainahan katteet huoltojen tiellä jollaintavalla ovat, joten näen kärkesi (I can see your point).

    b) Lieneekö syytä säädättää venttiilit yms ennen reissua, ettei tarvitse turvautua a- kohdan pajoihin? Mikäli teet kovinkin usein 25-35.000km reissuja, sitten ymmärrän ongelman. Toki, pyörän tulee tuommoisetkin reissut tehdä ilman vena yms säätöjä heittämällä.

    Käsittääkseni uusin gessu on myös siirtynyt palasäätöisiin venukoihin, joten se siitä helppohuoltoisuudesta. Toki, edelleen sylkyt ovat näitisti huoltoon (ja iskuihin) tyrkyllä.

    Itsekin kyllä gessuun kallistuisin, vaikka tuo Crosstourerkin mielenkiintoiselta näyttää. Pitänee odotella kokemuksia tuosta ennen mitään päätöksiä. Ja uuden neste- gessun tulo markkinoille tekee tuon ilma/öljy jäähykoneen hintakehitykselle luultavammin hyvää Saksan maalla, joten käytetty peli lienee oikeinkin hieno vaihto- ehto tässäkohdin.



    .
  12. #12
    Lainaa (vma @ Elo. 05 2011,10:41) kirjoitti
    a) Mikäli huoltofirma ei selviä katteiden yms purusta huollon yhteydessä, kannattaako koko pyörää huollattaa ko nyrkkipajassa. Mielestäni ei.

    b) Lieneekö syytä säädättää venttiilit yms ennen reissua, ettei tarvitse turvautua a- kohdan pajoihin? Mikäli teet kovinkin usein 25-35.000km reissuja, sitten ymmärrän ongelman. Toki, pyörän tulee tuommoisetkin reissut tehdä ilman vena yms säätöjä heittämällä.
    Kuten todettu, jos ei viikonkaan ajon päässä ole bmw merkkihuoltoa, vaihtoehdot on aika vähissä. Koitappa etsiä esim. Astana/Kazakhstanista ja sieltä paja joka huoltaa kaikkia merkkejä. Lähin bmw paja taitaa löytyä Moskovasta, jonne on n. 3000 km.

    Onnekseni Astanasta löytyi paikallinen mp-liike jossa sain homman hoidettua kunhan opastin kavereita mitä pitää tehdä ja jopa annoin tarvittavat työkalut käyttöön jotka juuri näitä tilanteita varten olin pakannut mukaan - suodatinta myöten.

    Jos tuolla olisi pitänyt alkaa purkamaan katteita kovinkin paljon, olisi päivä ollut hyvinkin pitkä kun yhteistä kieltäkään ei oikein löytynyt...

    Nyt hommasta selvittiin reilun tunnin veivaamisen jälkeen ja sitten taas

    Tänä vuonna oli tarkoitus käyttää reissussa oikein BMW huoltoa, mutta sieltä olisi aikaa huoltoon löytynyt vasta lähdön jälkeen eli taas joutui etsimään vaihtoehtoista paikkaa. Ja kun Turkin kieli ei oikein ole hallussa tuli tuostakin aikamoinen operaatio. Jos näitä kavereita olisi pitänyt alkaa opastamaan katteiden purussa, ei siitä olisi parissa päivässä selvitty...

    Huollot toki tehdään lähtiessä niin pitkälle kuin voidaan, mutta nämä paikallisten kanssa asioimiset luo sitä pientä reissun suolaa ja myös näillä reissuilla on kuitenkin ollut tapana huoltaa pyörät aivan samoin kuin kotimaassakin. Miksi siitä pitäisi tinkiä?

    GSA:n tapauksessa kun nuo on aivan tehtävissä olevia asioita eikä vaadi pidempiä aikoja, kunhan vain on paikka missä varsinkin öljynvaihto tehdä (en tykkää valuttaa noita ihan luontoon sellaisenaan). Venttiilin tarkistus/säätöhän on ihan bussipysäkillä tehtävä toimenpide normaalin tauon yhteydessä vielä tässä -09 mallissa ja tehdään 10tkm:n välein.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  13. #13
    Älkää hyvät ihmiset alkako GS:n omistajan kanssa kinastelemaan yhtään mistään! *Minullakin on kavereita, joilla on Gessu ja se on maailman paras pyörä ja he saavat pitää mielipiteensä ihan vapaasti! *Mutta niille, joilla on omakin elämä nämä kokemukset: *Ostin viime vuonna VFR 1200:n ajamatta ja se oli virhe. *Pettymys moottorin käytökseen ja pyörän toimivuuteen Suomen pienillä nopeuksilla oli kohtalaisen iso. *Nyt 24000 km:n, parin Eurooppa-reissun ja muutaman muun pitkän matkan jälkeen pelin luonne on selvinnyt! *Kate ja moottori toimivat tosi hienosti kun vauhtia on vähintään 100 km/h ja autobaanalla sekä Alpeilla pyörä on kuin kotonaan; vääntö ja koneen virkku luonne etsivät kyllä vertaistaan; ilmeisesti se on juuri sinne suunniteltukin. *Kaupungissa tasakaasulla ajettaessa moottoriohjaus on pielessä ja "nylkytys" vaivaa. *Nyt ne tarjoaa sähköpostilla Crosstoureria ennakkomyynnissä, mutta enää en aio "postimyynnistä" ostaa mitään! *Ajan, kun se mahdollisuus tulee, mutta sitä ennen laitetaan VFR:ään avarampaa putkea ja Powercommanderia penkissä, että saataisiin sivistyneempi tasakaasulla käynti. *Ja soratiet lasken edelleen vanhalla Transalpilla!
  14. #14
    Siinä olisi Busalle mahdollin seuraaja, olis hienoa oikoa hiekkateitä pitkin ja vähän vaikka hyppyttää sopivalla mettäpolulla...tai sitten täytyy alkaa säästämään kolmanteen pyörään ja hävittää siviili Stilo -05
    President of Still Counting

    Suzuki Hayabusa GSX 1300 *R K1
    sini/hopee * *+
    Honda VFR 800 ABS K5
    ferrarin punainen
  15. #15
    Lainaa (vma @ Elo. 05 2011,10:41) kirjoitti
    Ja uuden neste- gessun tulo markkinoille tekee tuon ilma/öljy jäähykoneen hintakehitykselle luultavammin hyvää Saksan maalla, joten käytetty peli lienee oikeinkin hieno vaihto- ehto tässäkohdin.
    Eli hinnat pysyy/nousee? (vrt. wanhat 2v-mallit ja niiden hinnat)
  16. #16
    Lainaa (iaj @ Elo. 05 2011,11:02) kirjoitti
    Huollot toki tehdään lähtiessä niin pitkälle kuin voidaan, mutta nämä paikallisten kanssa asioimiset luo sitä pientä reissun suolaa ja myös näillä reissuilla on kuitenkin ollut tapana huoltaa pyörät aivan samoin kuin kotimaassakin. Miksi siitä pitäisi tinkiä?

    Venttiilin tarkistus/säätöhän on ihan bussipysäkillä tehtävä toimenpide normaalin tauon yhteydessä vielä tässä -09 mallissa ja tehdään 10tkm:n välein.
    No, jos tuosta nautit maailmalla huoltamisesta kovastikin, lähde valmiiksi rikkinäisellä/huoltamattomalla pyörällä reissuun, niin saat asioida sydämen kyllyydestä, eikä tarvi mistään tinkiä. Ja mikäli öljynvaihto jää kateruuvin irroittamisesta vajaaksi (mikäli sitä edes tarvii tehdä), saapi sitten öljytkin jäädä vaihtamatta. Toki, kukin tavallaan. Ja ei kait öljynvaihto merkkihuoltoa vaadi? Vaihtaa itse, jos kerran on tajunnut suodattimenkin pakata mukaan. Ja mikäli Igor ei kateruuveja saa irroitettua, nohevana matkaajana voit toki tehdä sen itse (10min?), ja taas saat jatkaa huollon neuovomista itämaan ihmemiehelle. Eikä kulu montaa päivää tähänkään.

    Crosstourerin venatarkastukset ovat luultavammin 24tkm tai enemmän, joten noista gessulle (ilmeisesti) pakollisista bussipysäkkihuolloista ajetaan iloisesti ohi kättä heilauttaen.



    .
  17. #17
    Lainaa (vma @ Elo. 05 2011,12:21) kirjoitti
    Crosstourerin venatarkastukset ovat luultavammin 24tkm tai enemmän, joten noista gessulle (ilmeisesti) pakollisista bussipysäkkihuolloista ajetaan iloisesti ohi kättä heilauttaen.
    Niin, ja sitten kun tuota alat tekemään/teettämään Hondaan jossain Siperian perukoilla, onkin GS jo hyvinkin pitkällä parin päivän etumatkan turvin
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  18. #18
    Lainaa (iaj @ Elo. 05 2011,12:28) kirjoitti
    Niin, ja sitten kun tuota alat tekemään/teettämään Hondaan jossain Siperian perukoilla, onkin GS jo hyvinkin pitkällä parin päivän etumatkan turvin *
    No, eipäs ole vielä 66.000km aikana ainuttakaan säädetty, joten jatkoja sinne bussipysäkille vaan.
    .
  19. #19
    Onko Crosstourerin tekniset tiedot jo jossain, jenkkisivusto väittää että tankki olisi alle 18L. Hieman epäilyttää ettei sillä ja V4:lla pitkälle päristellä.
  20. #20
    Lainaa (vma @ Elo. 05 2011,12:32) kirjoitti
    Lainaa (iaj @ Elo. 05 2011,12:28) kirjoitti
    Niin, ja sitten kun tuota alat tekemään/teettämään Hondaan jossain Siperian perukoilla, onkin GS jo hyvinkin pitkällä parin päivän etumatkan turvin *
    No, eipäs ole vielä 66.000km aikana ainuttakaan säädetty, joten jatkoja sinne bussipysäkille vaan.
    Kas, olet sitten onnellisten crosstourerin beta testaajien joukossa?

    Ja ei noita omassakaan GSA:ssa säädetty ole, tarkastettu kyllä kun ohjelmassa niin kehoitetaan.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  21. #21
    Lainaa (Kaimaani @ Elo. 05 2011,12:38) kirjoitti
    Onko Crosstourerin tekniset tiedot jo jossain, jenkkisivusto väittää että tankki olisi alle 18L. Hieman epäilyttää ettei sillä ja V4:lla pitkälle päristellä.
    Jos näin on, parasta on kun pysyy vain vanhalla mantereella... Eihän tuolla ulottuvuudella pääse edes isosta kylästä seuraavaan...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  22. #22
    Lainaa (iaj @ Elo. 05 2011,12:40) kirjoitti
    Kas, olet sitten onnellisten crosstourerin beta testaajien joukossa?

    Ja ei noita omassakaan GSA:ssa säädetty ole, tarkastettu kyllä kun ohjelmassa niin kehoitetaan.
    En luonnollisestikaan ole uuden mallin testaaja. Etkä ole muuten sinäkään, joten samasta lähtökohdasta arvuuttelet asioita.

    Juujuu, gessun venatarkastelut pystyyn vaan pysäkillä (mikäli siitä pitää). Varo siperiankarhuja sielä kyykkiessäsi. *

    Tuo p-a säiliö kyllä saisi olla suht kookas. Gessun laari on riittävän iso ja hyvä niin.



    .
  23. #23
    Lainaa (Kaimaani @ Elo. 05 2011,12:38) kirjoitti
    jenkkisivusto väittää että tankki olisi alle 18L.
    Tätä ei usko Erkkikään, laitatko linkin sinne jenkkisivustolle.

    Edit: tarkennetaan, ettei tule väärinkäsitystä: voihan joku jenkkisivusto tuollaista väittää, mutta 18 ltr tankin koko ei käy järkeen "tourerille".



  24.  
  25. #24
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Ulkomaiset lehdet arvuuttelee pyörän painon olevan 250-300kg:n välissä mikä tekee siitä painavamman kuin mitä R1200GSA on.

    Tuo arvio perustuu VFR1200:n painoon lisättynä näillä *adventure* varusteilla.

    Ja tuo siis pienemmällä tankilla kuin mitä GSA:ssa on.

    GSA:ssa on sentään rautaakin mukana. Reissussa on alkanut arvostamaan takaa löytyviä kiinnityspisteitä johon saa sidottua erinäköistä rompetta ja tarvittaessa vaikka sivulaukut hihnoilla kiinni (kokemusta tuostakin...). Päältä täytettävät laukut on myös aivan omassa luokassaan kuormaamisen kanssa.

    Huoltojen helppous tienpäällä on sellainen asia, mitä ei ihan noin vain voi ohittaa. Itsekin huoltanut ja huollattanut erinäköisissä pajoissa ulkomailla GSA:ta ja jos siellä joutuu purkamaan paljonkin katteita öljynvaihtojen ja venttiilien säätöjen kanssa, alkaa reissu olemaan aika ankeaa. Aina ei ole ollut sitä BMW huoltoa viikonkaan ajomatkan päässä. Kyllä nuo perusjutut pitää pystyä tekemään reissussa nopeasti ja simppelisti.

    Ei tarvitse alkaa miettiä vaihtoa... edelleenkään ei ole markkinoilla oikeaa vaihtoehtoa GSA:lle!

    Eihän sitä reissuun lähdetä huollattamaan pyörää. Huollot olen aina teetättänyt ennen reissuun lähtöä kotimaassa. Tänään oli Croostourerin iso (24 tkm) huolto. Maksoi 572 € Honda-pajalla (Joensuu). Onko se paljon vai vähän, voi jokainen itse päätellä. Onhan siinä kieltämättä purkamista. Työaikaa oli merkitty laskuun 4,75 h. Venttiilien välysten tarkastus kuului ohjelmaan suurimpana työnä. Ei ollut säätämistä. Tämähän on HONDA. Olen omistanut myös ison Gessun ja en tykännyt sen tärinöistä, enkä muutenkaan koneen ominaisuuksista. Pidän Hondaa tässä suhteessä paljonkin parempana. Kolin viimeisten nousujen mäet (ihan ylös saakka) vdätin koemielessä 6-vaihteella nopeuden ollessa jyrkässä mäessä 42 km/h. Tähän harva pyrä pystyy ilman tärinöitä tai sammumista. Hondan haittapuolena Gessu 1200:een näen painon ja varsinkin yläpainoisuuden.