Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 131:sta
    Lainaa (Kunkku @ Elo. 02 2011,13:49) kirjoitti
    Lainaa (shyhander @ Elo. 02 2011,12:36) kirjoitti
    Olernko mää jotenkin äkkipikainen ja provosoituva? Kakstuntia kulunu ja oon keskustellu pomoille ja lakimiehille ja vuodattanut internettiin – joku siirtäny mopoa! * *

Nii ja lähettäny sähköpostia Tampereen pysäköinninvalvontaan.
    Olet. Olet pysäköinyt pyöräsi paikkaan, joka häiritsee roskakuskien työtä. Luuletko, että niiden ukkojen suuri huvi on siirrellä parkissa olevia pyöriä?
    * Miksi ihmeessä tuollaisesta pitää nostaa moinen mekkala? Miksi ei voi vain todeta, että ahaa, tuohon ei kannata jättää pyörää, kun se on siinä muiden tiellä? Oletko liikenteessä yhtä joustamaton, et ajattele toisia, vaan vain SINUN oikeuksia?
    * Mitään vahinkoa tuskin on tapahtunut, jarrulevyjä ei ole tehty pahvista. Ne kestävät kyllä tuollaisen käsittelyn. Entä jos vaan jatkaisit elämää ja ensi kerran roskaukkoja kohdatessasi moikkaist ja pahoittelisit, että olit jättänyt pyöräsi heidän tielleen. Yhteispelillä kaikki nimittäin sujuu helpommin ja mukavammin.
    Perhana kun tämmöiset käyttämättömät energiaresurssit (kiukku, itku, lakimiehille ja roskafirmaan soittelu) saisi suunnattua johonkin hyödylliseen.

Esimerkki: Aamulehti kirjoitti tänään, että tamperelaiset bmx-harrastajat rakensivat rampin bmx-pyörille, kun eivät jaksaneet odottaa harrastuspaikkaa kaupungilta.
    Lainaa (shyhander @ Elo. 02 2011,13:54) kirjoitti
    Lainaa (Roadkill @ Elo. 02 2011,13:34) kirjoitti
    Lainaa (shyhander @ Elo. 02 2011,13:14) kirjoitti
    Lainaa (Severi @ Elo. 02 2011,13:10) kirjoitti
    Eipä ne paskakuskit ihan huvikseen noita tyrki. Suosittelen vaihtamaan paikkaa.
    Ei taatusti mutta kato tota kuvaa? Musta toi on parkkipaikka.

Edelleen kaikille muille toi on hyvä, paitsi ilmeisesti roskakuskille? Ei osaa peruuttaa, ei viitsi hakea roska-astiaa kahtametriä kauempaa, roska-auto on liian iso, kaupungin insinäööri on suunnitellut parkkipaikan väärin?
    No huh huh...

Tää on niin hyvä esimerkki siitä mentaliteetista että aina on vika jossain muussa kuin itessä.

"Roska-auto on liian iso" *
    Hehh.. * Hyvä vääntö saatiin iltapäivän ratoksi *

Siis toi ei ole edes mikään pelastustie vaan tämmönen, googlemapsin mukaisesti, joten kuvan mittasuhteet hiukan ahtaammat tässä kuvasarjassa kun mitä oikeasti on.

Todettaakoon kuvista myös että ei tuo mikään roska-autojen ajoluiskakaan ole. Jos pyörä on ollut tuossa kolmiossa parkissa niin ei olisi ainakaan tiellä pitänyt olla. On kait niillä lätärin autoissakin ratti ja ainahan kuulee noilta kuorkkikuskeilta miten ne on "rattimiehiä".
    ZZR 1400 2008
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Streethawk @ Elo. 02 2011,14:01) kirjoitti
    Kuvien perusteella ei ole parkkipaikka (eikö siinä ole maalatut ruudutkin kertomassa mikä on parkkipaikka?) ja ymmärrän hyvin, että roskakuski haluaa pakittaa autonsa mahdollisimman lähelle roskakatosta. Minusta aika turha nostaa meteliä vaan kiltisti etsimään parempi paikka mopolle.
    Mää olen vaan liian maalta kotoisin, enkä ymmärä tätä kaupunkiälyn logiikkaa...

Siis mitään muuta ongelmaahan tässä ei ole, kun että joku on jossain konttorissa "budjetoinut" sen roskiksen tyhjentämiseen autoon 18,7 sekuntia ja nyt se ei sitte saa kestää 34,2 sekuntia, 5,5 sekuntia enempi mitä kestää rullata se laatikko tota kestopäällystettä pitkin kaksmetriä siihen auton huulille,mikä keikauttää moskat laatikosta sisään.

Vittu kyllä mä oon kapinallinen! Ja aika nuorikin vielä!

Itseasiassa kerran kyselin autonomistajalta kun ajoin mopon tohon, niin se oli vaan että joo ehdottomasti ok.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Itse aikoinaan kun roskakuskina olin, jokusen kerran oli tilanne että auto oli parkkeerattu niin ettei katoksen luokse pääse isolla autolla.. Silloin jätettiin roskapussi tuulilasin päälle tai sivupeiliin roikkumaan..

Mutta en nyt olisi moottoripyörää lähtenyt pois kantamaan..
    Tein itse ja YRITIN säästää.

Lainaa (Roadkill @ Elo. 02 2011,13:34) kirjoitti
    Tää on niin hyvä esimerkki siitä mentaliteetista että aina on vika jossain muussa kuin itessä.
    Veit muuten sanat suusta.
    Edelleen kaikille muille toi on hyvä, paitsi ilmeisesti roskakuskille? Ei osaa peruuttaa, ei viitsi hakea roska-astiaa kahtametriä kauempaa, roska-auto on liian iso, kaupungin insinäööri on suunnitellut parkkipaikan väärin?
    Kyllä vaan taitaa kuitenkin olla aika rattimiehiä siellä roska-auton puikoissa kun työkseen ajavat, tuskin on peruutustaidoista kiinni. Jos itse olisin roskakuski niin varmasti siirtäisin edestä pois. Ei ne pyörät mitään pyhiä lehmiä ole. Varmaan joutuvat päivän aikana raahaamaan "kahta metriä kauempaa" 3 muutakin roskapönttöä..

-Onneksi en asu kaupungissa, pihalta löytyy tilaa niin mopolle, roskikselle kuin kuorma-autollekkin
    En se minä ollu, ja sitäpaitsi se oli vahinko
    Minäkin olen maalta. Täällä päin on semmoinen tapa, ettei kukaan tahallaan hankaloita toisten työtä, etenkään jos sitä työtä tehdään yhteiseksi hyväksi.
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (-Timi- @ Elo. 02 2011,14:17) kirjoitti
    Itse aikoinaan kun roskakuskina olin, jokusen kerran oli tilanne että auto oli parkkeerattu niin ettei katoksen luokse pääse isolla autolla.. Silloin jätettiin roskapussi tuulilasin päälle tai sivupeiliin roikkumaan..

Mutta en nyt olisi moottoripyörää lähtenyt pois kantamaan..
    Seuraavaks kon roska-auto on jalkakäytävällä mun tiellä, niin mä heitän kananmunan sen tuulilasiin!

No juu, toi on tietty ikävä jos on kulkuneuvo sillälailla että sitä roskista ei saa tuotua edes siihen autolle. Silloin pitää paikalle kutsua taho mikä siirtää biilin pois jos sillä ei ole siinä oikeutta olla.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Turhaa itkua, kun on itse mokaillut/töppäillyt, taikka muuten vain ei osaa eikä ymmärrä.

Meilläpäin ongelmana on osaamattomattomat autoilijat, Tampereella näköjään osaamattomat motoristit.
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Kunkku @ Elo. 02 2011,14:21) kirjoitti
    Minäkin olen maalta. Täällä päin on semmoinen tapa, ettei kukaan tahallaan hankaloita toisten työtä, etenkään jos sitä työtä tehdään yhteiseksi hyväksi.
    Kyllä mä väitän ihan käre syrämmel, et tässä se roskakuski hankaloitti ihan itte hommaansa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Lainaa (Kunkku @ Elo. 02 2011,14:21) kirjoitti
    Tämä on kyllä asia mikä jokaisen pitäis pitää mielessä, äärimmäisen hyvin sanottu.

Myös topicin aloittajan kannattaisi hieman peilin edessä miettiä, että olenko toiminut oikein. Asettua siihen toisen asemaan jopa ja ajatella maailmaa sieltä kantilta.
    Lainaa (GSXman1400 @ Elo. 02 2011,14:02) kirjoitti
    Melkosen vauhkoa reagointia, kun joku on vähän siirtänyt pyörää, että voi tehdä työnsä!! Kyllä ton takia nyt ainakin poliisille, lakimiehelle, pysäköinninvalvojalle ja L&T:n toimitusjohtajalle pitää soittaa! Moroo......
    Ootappa kun on sun pyörää siirrelty, mikä on fiilis.

Entäpä sitten kun on vielä jätesäkeillä koristeltuna?
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Köpi @ Elo. 02 2011,14:24) kirjoitti
    Turhaa itkua, kun on itse mokaillut/töppäillyt, taikka muuten vain ei osaa eikä ymmärrä.

Meilläpäin ongelmana on osaamattomattomat autoilijat, Tampereella näköjään osaamattomat motoristit.
    En mää mitään itke!!!

Nuohan jo myönsi että ei heidän kuulu ajoneuvoja siirrellä. Parista metristä ei voi ollä roskakuskin leipä kiinni, tosta mun parkkeeraamisesta taas johtuu se että muillekin asukkaille riittää noita parkkipaikkoja. Tosa on jonkun muunkin prätkä mikä vie 1-2 autopaikkaa, ihan ok, mutta ei fiksua jos muitakin asukkaita ajattelee.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (willik @ Elo. 02 2011,14:28) kirjoitti
    Myös topicin aloittajan kannattaisi hieman peilin edessä miettiä, että olenko toiminut oikein. Asettua siihen toisen asemaan jopa ja ajatella maailmaa sieltä kantilta.
    Olen toiminut oikein – kunnes joku osaa kertoa sen että se jätteiden roudaaminen tulee parin metrin takia jotenkin ratkaisevasti hankalammaksi, ja että Tampereen keskustassa ei ole pulaa parkkipaikoista.

Voi sen pyörän laittaa siihen autoruutuun, ja sitten neljän aikaa tulee riittaliisaa ja janipetteriä töistä ja ihmettelevät että minne piruun sitä autonsa laittaa. Mutta ei se tietty ole mun ongelma, jos sen niin haluaa ajatella...

RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Lainaa (Roadkill @ Elo. 02 2011,13:42) kirjoitti
    Eks sä tossa ylempänä kirjotellut soittaneesi pysäköinninvalvontaan?

Mitä ne siellä sanoi? Onko tossa erikseen yksi MP paikka koska autoa tohon samaan kohtaan ei ainakaan mahdu.

Eiköhän ne siellä tiedä sen asian niin sun ei tarvi mutu tuntumalla mennä että onko vai eikö *
    Vastaa ny tähänkin kun sulla on niin kauhee puolustelu päällä
    1300cc Suzuki
    Toi on parkkipaikka, missä toi Volvo on. Sun pyörä ei ole ruudussa, vaan siinä kolossa, joka on tehty helpottamaan ruutuun ajamista.
    KTM 990 Adventure
    Aika paljon näyttää olevan roskakuskeja paikalla.

Kyllä mullakin hihat palaisi jos joku siirtelee mopoa. *Sehän on luvaton käyttööntotto. Ja ainakin mulla on levylukko siten että jos pyörä vähänkin pyörähtää niin lukko murtaa lokarien reunan. *Sitten jos sitä ruvetaan kanniskelemaan jostain niin aikas tutkiminen on että mitä on vääntynyt tai murtunut. *Mulla ei pyörässä ole mitään kantokahvoja.

Kuvan perusteella toi paikka on suunniteltu niin että ne roskalavat/laatikot tuodaan kadun varteen ja mitään ajoramppia ei ole tehty. Se on sitten taas eri juttu minkälainen niitä lavoja on siirrellä mukulakivillä. *Arkkitehdin mielestä homma toimii ja sehän se riittää.
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kirjoitti
    Vastaa ny tähänkin kun sulla on niin kauhee puolustelu päällä
    ^ kato, meni ohi ... * Sähköpostia odottelen...

En mä tuosta pyäköinnistä virhemaksua ainakaan ole saanut, eli sikäli lienee "kunnossa". Olikohan jossain laissa niin, että ajoneuvo pitää olla ruudussa jos sellainen on? Kyllä se multa onnistuu tässä(kin) tapauksessa, vaikkei erityisen fiksua muita asukkaita kohtaan olekaan.

RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Shyhander vapautukoon synnin taakasta. Itse pysäköisin jatkossakin tuohon samaiseen kohtaan sillä oletettavasti tällöin syntyvä kokonaishyöty on paras. Roskakuski saa mun puolesta joko työntää roskiksia sen pari ylimääräistä metriä tai opetella lähestymään katosta paremmasta kulmasta. Aivan sama..

Ja jos roskakuski heittää esim 30 "keikkaa" päivässä niin viikon aikana katoksia olisi tyhjennetty se n 150 kpl. Ja jos se käy esim kerran-pari viikossa teidän roskat hakemassa niin ei se pari lisämetriä kävelyyn varmaan paljoa kokonaisduunissa tunnu.

Ja hyötyinä on tosiaan itselle lähes varmasti vapaana oleva pysäköintipaikka ja naapuritkin ovat tyytyväisiä ratkaisusta.

Ja vielä roskakuskista: Töissä kuuluukin olla välillä vittumaista, siksi siitä joku maksaakin..
    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

Suzuki GSX-R 750 -93
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Banned @ Elo. 02 2011,14:41) kirjoitti
    Toi on parkkipaikka, missä toi Volvo on. Sun pyörä ei ole ruudussa, vaan siinä kolossa, joka on tehty helpottamaan ruutuun ajamista.
    Niinpä, niinpä, mutta määritteleekö tuo maalattu ruutu sen? Vai jalkakäytävän rakennettu koroke/reuna?

Tällä alueellahan ei ole erikseen mitään P-liikennemerkkiä, jonka kohdalta justiin tasan alkaa parkkipaikka. Tämä on kaikkialla pysäköintikieltoa ilman asukastunnusta (mikä mulla on).
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Lainaa (JaySon1 @ Elo. 02 2011,14:47) kirjoitti
    Shyhander vapautukoon synnin taakasta. Itse pysäköisin jatkossakin tuohon samaiseen kohtaan sillä oletettavasti tällöin syntyvä kokonaishyöty on paras. Roskakuski saa mun puolesta joko työntää roskiksia sen pari ylimääräistä metriä tai opetella lähestymään katosta paremmasta kulmasta. Aivan sama..

Ja jos roskakuski heittää esim 30 "keikkaa" päivässä niin viikon aikana katoksia olisi tyhjennetty se n 150 kpl. Ja jos se käy esim kerran-pari viikossa teidän roskat hakemassa niin ei se pari lisämetriä kävelyyn varmaan paljoa kokonaisduunissa tunnu.

Ja hyötyinä on tosiaan itselle lähes varmasti vapaana oleva pysäköintipaikka ja naapuritkin ovat tyytyväisiä ratkaisusta.

Ja vielä roskakuskista: Töissä kuuluukin olla välillä vittumaista, siksi siitä joku maksaakin..
    komppaan täysin eikait sitä kukaan pakottanut ryhtymään roskakuskiksi..? ;) ja jos prätkä olisi kaatunut, kumpi olisi ollutkaan mukavee valinta; maksaa mahd. hajonneita katteita ym. vaiko kävellä kaksi metriä lisää työpäivän aikana?
    Nothing comes easy but it's worth a fight
    Lainaa (shyhander @ Elo. 02 2011,14:51) kirjoitti
    Tällä alueellahan ei ole erikseen mitään P-liikennemerkkiä, jonka kohdalta justiin tasan alkaa parkkipaikka. Tämä on kaikkialla pysäköintikieltoa ilman asukastunnusta (mikä mulla on).
    Silloinhan sä voit jättää sen laillisesti suoraan kadunvarteen siihen luiskien väliin. *Sen jälkeen roskakuskit joutuu nosteleen roinat sun pyörän yli.
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Geronimo @ Elo. 02 2011,14:57) kirjoitti
    Lainaa (shyhander @ Elo. 02 2011,14:51) kirjoitti
    Silloinhan sä voit jättää sen laillisesti suoraan kadunvarteen siihen luiskien väliin. *Sen jälkeen roskakuskit joutuu nosteleen roinat sun pyörän yli.
    Niiii'in...

Tässä kai on lain kirjaimen mukaan kyse siitä, että tollaisen porttikongin, tai mikä lie, eteen ei saa pysäköidä. Sitten on rakennettu tollaset bussipysäkkityyliset parkkipaikat, että tyhmempikin tajuaa jottei pysäköi siihen portin eteen.

Mun ymmärryksen mukaan tuollaista "syvennystä" ei saa/voi rakentaa sellaiseen kohtaan jossa ei saa pysäköidä, muutenhan homma olisi ihan älytön.. Ja siis että tuosta seuraa jotta siihen syvennykseen saa pysäköidä.* Ja edelleen se että siishen SAA pysäköidä, tarkoittaa minun kaupunkilogiikan mukaan sitä, että joku insinööri tai vastaava viranomainen on sen sillälailla laskenut, että siitä saa standardinmukainen roska-auto roskat haettua. Eikös nämä aika tiukkaan kaikki ole suunniteltu ja kaavoitettu ja eu-standardoita yms. jne. tms.

RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Radio Jerevanista:

Kysymys: "Saako roskakuskit siirrellä moottoripyörää?"

Vastaus: "Saa, jos roskakuskin hampaat saa siirtää asfaltille..." *

<p>2002-2014</p>
    Lainaa (shyhander @ Elo. 02 2011,15:06) kirjoitti
    Mun ymmärryksen mukaan tuollaista "syvennystä" ei saa/voi rakentaa sellaiseen kohtaan jossa ei saa pysäköidä, muutenhan homma olisi ihan älytön.. Ja siis että tuosta seuraa jotta siihen syvennykseen saa pysäköidä.* Ja edelleen se että siishen SAA pysäköidä, tarkoittaa minun kaupunkilogiikan mukaan sitä...
    Nyt jo viimeistään pilliin vihellyksen paikka ja peilin eteen mars...
    Lainaa (shyhander @ Elo. 02 2011,14:36) kirjoitti
    ...kunnes joku osaa kertoa sen että se jätteiden roudaaminen tulee parin metrin takia jotenkin ratkaisevasti hankalammaksi...
    En kuvista osaa sanoa kuinka korkea tuo katukivetyksen korotus tuossa on, mutta voi olla jo sellainen, että jää roskis pohjasta kiinni, jos se joudutaan siitä kadulle työntämään. Voipi tuollainen roskis täytenä painaa aika paljon ettei sitä aleta nostelemaan korokkeiden yli.
    Sanotaan vaikka, että tuo ylimääräinen matka olisi 4m suuntaansa. Se tekee 8m/roskis. Sitten, kun roskiksia on vaikka 4, niin se jo kaikkiaan 32m lisää matkaa. Jos heillä on vastaavia kohteita päivässä esim. 30, niin ja kaikissa sama juttu on se jo 960m päivässä turhaa roskisten kuskaamista lisää. Ei varmaan kauheesti kundeja nappaa työnnellä noita ylimääräisiä metrejä sen takia ettei porukka osaa parkkeerata oikein. Sulle se on ehkä "vain pari metriä lisää", mutta jos osaat katsoa asiaa hieman laajemmin, niin...
    xxx
    Liittyy vain mutkan kautta aiheeseen, mutta itsekin pidän pyörääni meidän rivarin pihassa paikassa, jossa sitä ei olisi sinänsä luvallista pitää (= ei parkkiruudussa), mutta jossa se ei ole kenenkään tiellä.

Paikka on minun kannalta hyvä, koska meidän takaovelta on tuohon n. 10 m matkaa, joten herääminen mahdolliseen öiseen hälytykseen on taattu.

Paikka on kuitenkin aivan taloyhtiön postilaatikoiden vieressä ja koska ketjujen rasvauksen ja muun säädön johdosta mopon alla asfaltissa on kuitenkin muutamat rasvatäplät ja kääntelystä tulleita renkaan jälkiä, odotan innolla, koska joku ottaa asiakseen kommentoida paikan olevan ei-soveltuva moottoriajoneuvon säilytykseen.

No, jos näin käy, niin voin kyllä ryhtyä pitämään pyörää yhdessä harvoista vieras-pysäköintiruuduista, kuten kaikki taloyhtiömme kahden auton perheet tekevät. Ruudut ovat usein täynnä, joten eiköhän sekin herätä keskustelua.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
    Niin ja jokainenhan meistä maksaa sitten niissä jätehuoltokuluissa (= yhtiövastikkeissa tai vuokrissa) ne ylimääräiset metrit ja tiellä olevien esteiden kiertämiset roskismiesten työajassa.
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
    Lainaa (Streethawk @ Elo. 02 2011,15:36) kirjoitti
    Sanotaan vaikka, että tuo ylimääräinen matka olisi 4m suuntaansa. Se tekee 8m/roskis. Sitten, kun roskiksia on vaikka 4, niin se jo kaikkiaan 32m lisää matkaa. Jos heillä on vastaavia kohteita päivässä esim. 30, niin ja kaikissa sama juttu on se jo 960m päivässä turhaa roskisten kuskaamista lisää. Ei varmaan kauheesti kundeja nappaa työnnellä noita ylimääräisiä metrejä sen takia ettei porukka osaa parkkeerata oikein. Sulle se on ehkä "vain pari metriä lisää", mutta jos osaat katsoa asiaa hieman laajemmin, niin...
    Tuota... Sanotaan vaikka näin että tässä casessa tuntuu olevan poikkeuksellisen tapauksen ainesta sillä roskakuskit eivät varmasti joka päivä siirtele prätkiä/autoja tai edes fillareita tms. Joten tätä tuskin tarvii yleistää koskemaan heidän joka stoppia. Todennäköisyys sille on nolla.
    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

Suzuki GSX-R 750 -93
  30.  
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen