Terve kaikille, uusi Honda-kuski ilmoittautuu foorumille! Alla tällä hetkellä vm. -01 600 hornetti joka tähän mennessä toiminut kuin unelma.
Nyt pyörä on kuitenkin ruvennut protestoimaan. Suurin ongelma pyörässä liittyy ilmeisesti kytkimen luistoon. Vika ilmenee selkeiten esim. kolmosvaihteella moottoritielle kiihdyttäessä, jolloin kierrosten noustessa riittävästi ne hyppäävät kattoon ja veto tuntuu häviävän. Vikaa ei tule, jos kiihdyttää muuten kuin täydellä kaasulla. Joskus kierrokset tuntuvat myös jäävän ylhäälle kun vaihteita vaihtaa ylöspäin kovassa kiihdytyksessä. Onko vika nyt kytkinvaijerissa vai itse kytkimessä? Kokeilin itse säädellä kytkinvaijeria eestaas kahvan säätöruuveista mutta mikään ei tuntunut auttavan. Onko ihmisillä täällä mitään vinkkejä mitä voisi kotona kokeilla ennen kuin luovutan ja lähden Iekille kiikuttamaan? Lueskelin jostain tuosta vaijerin öljyämisestä, millaisella öljyllä tuo tulisi tehdä?
Pyörä on myös pari kertaa tehnyt käynnistäessä jännän tempun. Kun konetta käynnistää tyhjänä ja antaa samalla hieman kaasua niin putkessa "räjähtää". Ääni on samanlainen kuin jollain pistoolilla ampuisi. Tämä taitaa liittyä ihan suoraan kaasareihin ja niiden säätöihin. Pyörällä on ajeltu kohta 48 tkm joten säätö olisi melko ajankohtainen. Voisiko johtua jostain muusta?
Kiitos vastauksista! *![]()
Kawasaki Z1000 -08
ex. Honda CB600F Hornet -01