Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Pikkuhornettiin (vm.2000) suunnitelmissa laittaa kevyempää välitystä, alkuperäisten 15-42 tilalle. Vakiot turhan pitkät meikäläisen makuun, kolmosella ei tarvii päästä 180 - varsinkaan kun koko keksintö ei kutosellakaan mene edes 220...

    Eli, kokemuksia muista välityksistä? Mielessä on käynyt laittaa ihan härsikisti 14-45, meneekö jo liian kevyeksi pienehköä matka-ajoa varten? Vai laitetaanko reissunpäälle suosiolla toista ratastusta...vai pysytäänkö kotonurkissa * ?



    Hornet 600cc.

    Jos Harley-Davidson tekisi lentokoneita, lentäisitkö?

    M: Street-Rod/V-Rod speciaali kuitulokari taakse.
  2. #2
    Lainaa (Sotaloordi @ Maalis. 22 2011,19:16) kirjoitti
    Pikkuhornettiin (vm.2000) suunnitelmissa laittaa kevyempää välitystä, alkuperäisten 15-42 tilalle. Vakiot turhan pitkät meikäläisen makuun, kolmosella ei tarvii päästä 180 - varsinkaan kun koko keksintö ei kutosellakaan mene edes 220...

    Eli, kokemuksia muista välityksistä? Mielessä on käynyt laittaa ihan härsikisti 14-45, meneekö jo liian kevyeksi pienehköä matka-ajoa varten? Vai laitetaanko reissunpäälle suosiolla toista ratastusta...vai pysytäänkö kotonurkissa * ?
    Jos ajatellaan asiaa auton perävälityksena niin nyt sinulla on 2,8 ja uusi olisi 3,2 = välitys tihenee 14 %. Onko tuo sitten paljon vai vähän, päässä laskien vanhalla välityksellä kierrokset 5000 nopeudella x, uudella 5700.
  3. #3
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Oon myös suunnitellut vaihtaa välitystä pikku herhiläiseen, mutta mikä sitten olisi se järkevin vaihtoehto...

    Pientä mutkapätkää lasketellaan ja olen huomannut että motarit ei ole se mun juttu, eli sinäänsä ei ole tarvis kovaa päästä..
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  4. #4
    No halvin ja helpoin konsti kokeilla on 14p eteen.
    Mullon 15/44 kun tulee tourinkia turrattua liiankin kanssa... sais olla tiheämmät vielä
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  5. #5
    Lainaa (Sotaloordi @ Maalis. 22 2011,19:16) kirjoitti
    Pikkuhornettiin (vm.2000) suunnitelmissa laittaa kevyempää välitystä, alkuperäisten 15-42 tilalle. Vakiot turhan pitkät meikäläisen makuun, kolmosella ei tarvii päästä 180 - varsinkaan kun koko keksintö ei kutosellakaan mene edes 220...

    Eli, kokemuksia muista välityksistä? Mielessä on käynyt laittaa ihan härsikisti 14-45, meneekö jo liian kevyeksi pienehköä matka-ajoa varten? Vai laitetaanko reissunpäälle suosiolla toista ratastusta...vai pysytäänkö kotonurkissa * ?
    Omassa Hornetissa on käsittääkseni vakiovälitykset ja kolmosella saa vauhtia juuri tuon 180km/h.
    Mopon mittarin mukaan siis. Todellisesta nopeudesta ei oo tietoa.
  6. #6
    Ite ajattelin ihan 14 piikkistä eteen kokeilla,mut kyllä ton takasen vaihtaminen vielä isompaan mietityttää.Eikö ketjut\rattaat kulu kauhian nopeasti sitten ja pitääkö nopeusmittariakin säätää?
    Honda CBR650R 2022
    BMW F800R 2011
    Yammaha FZS1000 2004
    Honda CB600F 2004
    Honda CBR600F 2006
  7. #7
    Gearing commanderista näkee paljonko on kierroksia milläkin välityksillä ja nopeuksilla ym ym.
    YZF1000R
  8. #8
    Joo, tota gearingcommander sivustoa on tullut vilkaistua, aika pientä eroa antoi 14-44 ja 14-45 välityksillä.
    Ajattelin vaan, että jos jollain olis oikeen omakohtaista kokemusta noista Hornetin välityksen vaihdoista. 15-44 ilmeisesti liian raskas vielä.. ja nyt ei kokeilla pelkällä eturattaalla, koko setti on valmiiksi vaihtokunnossa - jos vaikka osuis kerralla sopivaksi.

    Vakioväleillä saa tosiaan kolmosella mittariin ton 180, juuri ennen rajottajaa *
    Hornet 600cc.

    Jos Harley-Davidson tekisi lentokoneita, lentäisitkö?

    M: Street-Rod/V-Rod speciaali kuitulokari taakse.
  9. #9
    Välitykset on nyt sitten 14-45. Sigman asenuksen jälkeen ei ole vielä pahemmin muistissa että mitä se nyt sitten kiertää milläkin nopeudella kuutosella, pitäis muistaa tsekata joku kerta sekin.

    Etupää on kuitenkin kevyempi ainakin ykkösellä ja kakkosella. Ykkösellä kärsii kaasusta satavarmasti ja vaihtaessa reippaasti kakkoselle nostaa myös etugummia. Kytkimellä kärsäilee luonnollisesti myös huomattavasti helpommin. Nopeusmittari heittää sellaiset 10-15km/h normaalinopeuksissa - isommissa vähän enempi...250 sai vingutettua orggismittariin.

    Nykyisillä välityksillä voi myös pientä turneeta heittää, viime viikon reissussa tuli sellaiset 1460km sigmaan. Pienempiä teitä suurin osa, ainoastaan Kotka-Turku väli tultiin "isoa" tietä.

    edit. No nyt on jostain ilmestynyt sigmaan suurin nopeus: 214km/h



    Hornet 600cc.

    Jos Harley-Davidson tekisi lentokoneita, lentäisitkö?

    M: Street-Rod/V-Rod speciaali kuitulokari taakse.
  10.  
  11. #10
    Vanha juttuhan tää on,mutta laitetaa vähän kokemuksia eli ratas/ketjupaketti tuli Saksanmaalta (Motorradteile-Hamburg) tilattua Hornettiin tosiaan 50-60€ halvemmalla D.I.D merkkiset ketjut ja eturattaan sai valmiiksi pykäkän pienempänä jonka myös otin.
    Laittokin sujui suht mukavasti kaveri laittoi ja itse katsoin vieressä.Toki hiukan työläämmät olivat nämä päättymättömät ketjut,mutta ihan kivasti saatiin lopulta ujutettua swingiä kokonaan irroittamatta.
    Tosiaan vanha setti oli ihan loppuun ajettu,joten vaihto operaation jälkeen vasta tajusin kuinka paljon resursseja pyörästä on mennyt hukkaan.Kiihtyvyys ja voiman tunne oli testi ajolla mahtava ja isoillakin vaihteilla jaksoi vääntää mukavasti tappiin asti.
    Mittari lukemat hiukan mietitytti,kun tuli pikku avauksella ihan eri lukemia mihin olen tottunut.Tuskimma tuo yksi pienempi pykälä hirveesti antaa heittoa.
    Paremmpi myöhään,,,


    Honda CBR650R 2022
    BMW F800R 2011
    Yammaha FZS1000 2004
    Honda CB600F 2004
    Honda CBR600F 2006