Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 117:een 117:sta
    Liittyy puolittain aiheeseen. Olihan tuossa itselläni tilaa väistää, mutta jos itse olen ohittamassa vastaavassa tilanteessa, niin katson hieman paremmin, että tuleeko vastaantulijoita:
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mulla pikkasen lämpeni korvien välissä joku päivä sitten, kun mun suunnasta vasemmalta puolelta kääntyi auto eteeni… tai no ei eteeni, mutta edestäni tien yli levikkeelle ison tien oikeaan reunaan, siinä se odotti että menen ohi ja sitten mun taakse. Kyllä allekirjoittaneen keskisormi viuhui…
    Itse yhden käsittämättömän autojen kolarin aiheuttaneena (ajokortti ollut 35 v ja kilometrejä paljon). Jälkikäteen ajatellen syitä oli ainakin kolme (harvoin yksi riittää tällaiseen)

- Toinen auto oli juuri pilarin takana silloin kun sinne vilkaisin
    - Takapenkillä lapset kysyivät jotain ja minä vastasin (häiriötekijä)
    - Tuleva videointi jännitti (ajatukset muualla)

Onneksi silloin ei ihmisille käynyt kuinkaan. Opetti myös sen, että vainoharhaisuus liikenteessä kannattaa ja kolmion takaa saattaa tulla tyyppi jolla nuo kolme vaaratekijää sattuu juuri silloin kohdalle. Turvallisia kilometrejä kaikille.
    Ei liity varsinaisesti moottoripyöräilyyn mutta laitetaan ny tähän kuitenkin.

Toissapäivä aamulla neljän jälkeen ku menin töihin kotilolla, tuli rekka vastaan ja kun olin muutaman kymmenen metrin päässä kohtaamisesta heilahti rekan takaa joku kotilo noin 150 vauhdilla rekan vierelle, ohitus meni muutenkin silleen leveäksi että toiset renkaan oli pientareella. Mietin että ojaan vai rekan ja ohittajan väliin. Olin jo kääntämässä ojaan satasen vauhdista ku ohittajan auto heilahti penkalla sivuttain ja pomppas mun ja rekan välistä rekan eteen jatkaen heittelehtien yhtä kovaa... pari sekuntia myöhemmin ku olis lähteny töihin niin saatas olla vainaa ...

-vk-
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

Ja kuinkas ollakaan;

23.06.2012
    Autoilija törmäsi moottoripyöräilijään Rääkkylässä

Vuonna 1981 syntynyt vantaalainen mies ajoi moottoripyörällä Kiteen suunnasta kohti Rääkkylää, kun Rääkkylän suunnasta tullut paikkakuntalainen vuonna 1937 syntynyt nainen ei havainnut moottoripyörää, vaan kääntyi tämän eteen Hammaslahdentien suuntaan. Moottoripyöräilijä törmäsi pyörällään auton keulaan, minkä jälkeen hän lensi asfalttiin.

http://www.karjalainen.fi/fi/uutiset...an-raakkylassa
    Lainaa J kirjoitti Katso viesti
    Ja kuinkas ollakaan;

23.06.2012
    Autoilija törmäsi moottoripyöräilijään Rääkkylässä

Vuonna 1981 syntynyt vantaalainen mies ajoi moottoripyörällä Kiteen suunnasta kohti Rääkkylää, kun Rääkkylän suunnasta tullut paikkakuntalainen vuonna 1937 syntynyt nainen ei havainnut moottoripyörää, vaan kääntyi tämän eteen Hammaslahdentien suuntaan. Moottoripyöräilijä törmäsi pyörällään auton keulaan, minkä jälkeen hän lensi asfalttiin.

http://www.karjalainen.fi/fi/uutiset...an-raakkylassa
    https://www.facebook.com/photo.php?f...215.1078060426
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Liittyy puolittain aiheeseen. Olihan tuossa itselläni tilaa väistää, mutta jos itse olen ohittamassa vastaavassa tilanteessa, niin katson hieman paremmin, että tuleeko vastaantulijoita:
    Öööö.. siis mikä tässä mättää? Ihan normaali tilanne eikä mitään vaaraa näkyvissä. Auto ohittaa polkupyöräilijän sopivalla marginaalilla ja tarvittaessa pystyy siirtymään kokonaan omalle kaistalle, jos tarvetta.
    xxx
    Miten auto voi kääntyä eteen?

Siten että että et pidä huolta omasta näkyvyydestäsi.

Itselleni tämä kävi n. viikko sitten niin, että puoliajatuksissani ajoin hieman liian lähellä edellä ajavaa autoa joka oli kääntymässä Orituvalle JKL suunnasta. http://goo.gl/maps/PxDx (kuva väärältä kaistalta).
    Yleensä vastaavassa tilanteessa koitan sijoittua niin että näyn kääntyvän auton takaa (väli edelläajavaan/sijoittautuminen kaistalla). Tällä kertaa en sitä tehnyt vaan havahduin vasta kun näin Orituvalta JKL suuntaan kääntymässä olevan auton katon edellä menevän oikealle kääntyjän yli. Tässä vaiheessa tiesin olevani katveessa ja jarrutin vauhdin pois heti.
    Orituvalta kääntyjä tuuppasikin suoraa eteen, mutta oma vauhti oli enää n.50km/h ja sain väistettyä kääntyjän keulan vastaantulijoiden puolelta.

Muistakaa siis tuo kaistalla sijoittautuminen.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Lainaa Streethawk kirjoitti Katso viesti
    Öööö.. siis mikä tässä mättää? Ihan normaali tilanne eikä mitään vaaraa näkyvissä. Auto ohittaa polkupyöräilijän sopivalla marginaalilla ja tarvittaessa pystyy siirtymään kokonaan omalle kaistalle, jos tarvetta.
    Tossa kyllä tuo kalansilmälinssi valehtelee ja vastaantulija on paljon lähempänä kuin miltä näyttää.
    Ja jos nopeus on luokkaa 80 tai suurempi niin kyllä tuossa vaaratilanne on ja motoristi todennäköisesti kuluttaa siinä jarrupalojaan.
    Kuten sanoin, niin tokihan mahduin tuosta ajamaan, mutta mielestäsi siis on ok käyttää vastaantulevien kaistaa ohittamiseen sulkuviivan kohdalla, jos on vastaantulevaa liikennettä? Hienosti nimittäin tuokin auto tyytyi odottamaan omalla kaistallaan edelläni ajaneet autot ja kun ne olivat menneet ja vastaan tuli "enää" moottoripyörä, niin saattoi huoletta siirtyä vastaantulevien kaistalle.

Tässä vielä toinen kuva tilanteesta. Omassa mittarissani 82 km/h eli todellista karvan yli 70 km/h. Tilanteen alkaessa todellista n. 85 km/h (ylinopeutta!) ja ajoin oman kaistani vasemmassa ajourassa. Jos auto olisi ollut hiemankin enemmän kaistallani, niin olisin jarruttanut - nyt tyydyin hölläämään kaasua ja väistämään. Ja kuten yllä mainittiin, niin kalansilmälinssi tosiaan valehtelee niin etäisyyden, kuin tien leveydenkin suhteen.

Tuossa kuvan tilanteessa on suora tie ja ohittajan aikeet on aika hyvin ennakoitavissa. Aika pahoja "pommeja" tienpäällä on nämä "äijämiehet" vanhoilla Hiacen-romuilla. Nämä maanteiden sankarit kun tykkää "leikata" kurvissa kunnolla vastaantulevan kaistalle. Muutaman kerran tällainen tapaus on tullut mutkatiellä vastaan, etenkin Kauhajoki-Kurikka pikkutiellä. Pahimmillaan puolet Hiacesta on ollut mun kaistalla. Ja on ihme kun nämä sankarit eivät edes tajua varoa kuorma-autoa, vaan yrittävät pakollakin samalle kaistalle.
    Honda Varadero 1000 2007
    ex.Yamaha FZ-6 2004
    Villholle turvaliivit ja reilumpi alinopeus niin taas mennään.
    Supermoto
    Lainaa wellu_76 kirjoitti Katso viesti
    Tuossa kuvan tilanteessa on suora tie ja ohittajan aikeet on aika hyvin ennakoitavissa.
    Siinä oli minun ajosuuntaani nähden oikealle kaartuva mutka. Sen ja edelläni ajavien autojen vuoksi näin ohittamaan lähteneen auton n. 3 s ennen kohtaamista. Epäilen autoilijan nähneen vastaantulevasta lossilta tulevasta jonosta (jossa myös itse ajoin), että lautalle on kiire, ja päättäneen tehdä ohituksen vastaantulevasta liikenteestä ja sulkuviivasta huolimatta.

Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Villholle turvaliivit ja reilumpi alinopeus niin taas mennään.
    Kiitos vinkistä, pistin liivit ostoslistalle ja lupaan jatkossa ajaa entistäkin hiljempaa. En tosin osannut päättää otanko keltaiset vai oranssit liivit, joten tilasin molemmat, joten voin nyt sitten pitää aina toista, kun toinen on pyykissä. Kannattaisiko listalle laittaa myös kovempiääninen putki? Olen lukenut intternetseistä, että se pelastaa henkiä.
    Siinä oli minun ajosuuntaani nähden oikealle kaartuva mutka. Sen ja edelläni ajavien autojen vuoksi näin ohittamaan lähteneen auton n. 3 s ennen kohtaamista. Epäilen autoilijan nähneen vastaantulevasta lossilta tulevasta jonosta (jossa myös itse ajoin), että lautalle on kiire, ja päättäneen tehdä ohituksen vastaantulevasta liikenteestä ja sulkuviivasta huolimatta.

Kiitos vinkistä, pistin liivit ostoslistalle ja lupaan jatkossa ajaa entistäkin hiljempaa. En tosin osannut päättää otanko keltaiset vai oranssit liivit, joten tilasin molemmat, joten voin nyt sitten pitää aina toista, kun toinen on pyykissä. Kannattaisiko listalle laittaa myös kovempiääninen putki? Olen lukenut intternetseistä, että se pelastaa henkiä.
    Ei kannata vaihtaa putkea koska intternetissä opetetaan että sitten lähtee kilvet. Tiukan paikan tullen kannattaa kuitenkin kääntää kahvaa, sillä mitä nopeampaa ajaa niin sitä nopeammin kerkeää väistää.
    Supermoto
    Helposti, jos risteyksessä kuvittelee, että vastaantulijoilla on punaiset. Syy moiseen kuvitelmaan vissiin oli, että toisella kaistalla olevan auton kuski sössi jotain omiaan eikä lähtenyt vihreän vaihtuessa liikkeelle. Eipä siinä edes ehtinyt pahemmin reagoida, kun itse ajoi toista vapaana olevaa kaistaa ja yhtäkkiä oli auto poikittain edessä. Seuraavaksi sitä sitten ihmetteli onko asvaltti tasaista ja vieläkö sitä olis yhtenä kappaleena. No, mopo meni lunariin, mutta kuski säily ehjänä. Ajokamatkin oli parasta a-luokkaa eli farkut, tossut ja ilman hanskoja. Vaan eipä pääse kukkahatut huomauttaan, että kunnon ajokamat päällä olisi vahingot ollut pienemmät. Oli sen verran pehmeä laskeutuminen ettei edes farkut menny rikki

Kun tuota tilannetta siinä paikalla sitten ajatteli niin olishan tuohon voinut itsekin sortua oudossa paikassa. Olisi kannattanut hiukan höllätä kaasua siinä auton kohdalla, kun ei ketään ollut takanakaan. Onnettomuus on usein monen yhteensattuman summa, ei niitä yleensä tahallaan ajella.
    Kuten sanoin, niin tokihan mahduin tuosta ajamaan, mutta mielestäsi siis on ok käyttää vastaantulevien kaistaa ohittamiseen sulkuviivan kohdalla, jos on vastaantulevaa liikennettä? Hienosti nimittäin tuokin auto tyytyi odottamaan omalla kaistallaan edelläni ajaneet autot ja kun ne olivat menneet ja vastaan tuli "enää" moottoripyörä, niin saattoi huoletta siirtyä vastaantulevien kaistalle.
    [/IMG]
    Sulla on sen verran hyvää kuvaa tapahtuneesta, että tarvittaessa sen voi vaikka nimettömänä palautteena lähettää poliisilaitoksen suuntaan, jos kokee että turvallisuutta on vaaranneltu
    Kahvilasta kahvilaan..

Tässä vielä toinen kuva tilanteesta. Omassa mittarissani 82 km/h eli todellista karvan yli 70 km/h. Tilanteen alkaessa todellista n. 85 km/h (ylinopeutta!) ja ajoin oman kaistani vasemmassa ajourassa. Jos auto olisi ollut hiemankin enemmän kaistallani, niin olisin jarruttanut - nyt tyydyin hölläämään kaasua ja väistämään. Ja kuten yllä mainittiin, niin kalansilmälinssi tosiaan valehtelee niin etäisyyden, kuin tien leveydenkin suhteen.

Joo, kyllä on mielestäni ok käyttää vastaan tulevan kaistaa kun fillarin ohittaa, normi meininki, vai pitäisikö se pyöräilijä tuupata ojaan? Enkä ole kenen nähnyt pysähtyvän pyöräilijän taakse odottamaan tyhjää paanaa.
    Noin toimitaan myös ihan kotilojen kesken, sitä voi karvan verran nostaa jos tuntuu liian lähelle tulevan.
    Se on silloin sitä liikenteen sujuvuutta puolin ja toisin.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
    Lainaa kane80 kirjoitti Katso viesti
    Joo, kyllä on mielestäni ok käyttää vastaan tulevan kaistaa kun fillarin ohittaa, normi meininki, vai pitäisikö se pyöräilijä tuupata ojaan? Enkä ole kenen nähnyt pysähtyvän pyöräilijän taakse odottamaan tyhjää paanaa.
    Noin toimitaan myös ihan kotilojen kesken, sitä voi karvan verran nostaa jos tuntuu liian lähelle tulevan.
    Se on silloin sitä liikenteen sujuvuutta puolin ja toisin.
    No, tarvitsisikohan sitten kenties alkaa hiljentämään sinne pyöräilijän taakse? Itse nimittäin hiljennän, enkä koukkaa vastaantulevien kaistalle, jos vastaan tulee liikennettä. Varsinkaan silloin, jos vastaan tulee liikennettä ja itselläni on sulkuviiva. Jos joutuu hiljentämään 80 km/h --> 20 km/h sadan metrin ajaksi, niin ajassa häviää jopa niinkin paljon kuin 13,5 sekuntia (piti ihan laskea, että menee luupäisimmillekin perille) - tuntunee ratin takana ikuisuudelta, mutta kannattaako silti? Jos 99 tapauksessa sadasta vastaan tulee kuski, joka tajuaa, ehtii, pystyy ja haluaa joustaa, niin homma varmaan ok, mutta entäs jos se 100. vastaantulija onkin piripää, rattijuoppo tai muuten vaan idiootti, joka pitää oman linjansa?

Toki omassa tilanteessani autoilijalla oli kiire lossille ja siitä myöhästyessä voi joutua odottamaan 15 minuuttia, joka on pois juhannusjuhlista, ryyppäämisestä ja örveltämisestä - eli kyllä yhden mopon voi laittaa väistämään. Se on sitä joustavuutta, tiätsä. Tuossa tosin olisi riittänyt autolta 5 sekuntia, niin olisin ehtinyt ohittaa paikan, mutta kun ohi on päästävä, niin ohi on päästävä. Peltilehmät ovat luotu rullaamaan - ei niillä polkupyörien takana himmailla.

Joustavuutta kyllä peräänkuulutetaan, mutta harva sitä toteuttaa, kun pitäisi olla antavana osapuolena. Jotta oikeutan ensimmäisen kiven heittämiseni, niin muutamana esimerkkinä itse pysähdyn poikkeuksetta suojatiellä antamaan tietä jalankulkijoille tai teen pk-seudun ruuhkaliikenteessä jonossa eteeni pienen välin, johon voin viittilöidä sivutieltä tulevan bussin tai kuorkin puikkaamaan. Kummassakin tapauksessa olen ehkä 10 s myöhemmin kotona, mutta kaikilla oli mukavampaa. Voin mielestäni ihan huoleti siis kritisoida yo. tilanteessa autoilijan pelisilmää tai oikeammin sen puutetta.

Mutta joo, tiedän kyllä, ettei väittelyllä täällä intternetseissä mihinkään pääse, joten päätän tämän väännön osaltani tähän. Jos te ette yo. tilanteessa nähneet mitään ongelmaa, niin huono meidän muiden kannalta.
    Joustavuutta kyllä peräänkuulutetaan, mutta harva sitä toteuttaa, kun pitäisi olla antavana osapuolena.
    Etkös sä ollut tässä tilanteessa juuri se joustavuuden antava osapuoli? Siis eikö juuri näin toimita, jotta liikenne sujuu eikä tarvii jäädä ajeleen 20km/h fillarin perässä. OK siis kuva valehtelee, että varmaan tilanne ollut pahempi miltä se tässä näyttää. Itse noissa tilanteissa vedän mopolla jo valmiiksi oikeaan reunaan myös merkiksi autoilijalle, että olen huomannut tulevan tilanteen ja annan sulle tilaa käyttää "mun" kaistaa ohituksessa.
    xxx
    Ja vahinkojahan aina sattuu, harmi vaan että oltiin me oikeassa or not niin motoristi aina pahiten kärsii...

kyllähän me varmaan rajuja ylinopeuksia useammin kokeillaan kun autoilijat, keskimäärin?
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
    Helpostihan tuo tuntuu auto prätkän eteen taipuvan. Männä viikolla liikenneympyrässä kotilo meinasi ihan väkisin tulla eteen. Kuskilla kännykkä korvalla ja kartta kädessä Ja kun huomasi minut löi liinat kiinni siinä edessä! Siinä hetki ihmeteltiin ympyrän tukkeena että kuka menee minne ja milloin Osumilta onneksi vältyttiin.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
    Etkös sä ollut tässä tilanteessa juuri se joustavuuden antava osapuoli? Siis eikö juuri näin toimita, jotta liikenne sujuu eikä tarvii jäädä ajeleen 20km/h fillarin perässä. OK siis kuva valehtelee, että varmaan tilanne ollut pahempi miltä se tässä näyttää. Itse noissa tilanteissa vedän mopolla jo valmiiksi oikeaan reunaan myös merkiksi autoilijalle, että olen huomannut tulevan tilanteen ja annan sulle tilaa käyttää "mun" kaistaa ohituksessa.
    Tähän mäkin hain tuossa aikaisemmassa vastauksessa, mutta jos haluaa siinä keskiviivalla ajella niin siitä vaan.
    Valehteli kuva tai ei, en usko että tuossa kovin yritettiin pientareelle asti pakottaa.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
    Laitetaas nyt oma tarina tänne lukematta koko ketjua. Tapahtui tässä ennen juhannusta. Hiljainen suora tie mistä ei pääse kääntymään mihinkään. Auto tulee vasemmalta puolelta ja minä luonnollisesti oikealta samalle tielle. No auto on jo liikkeellä, joten luovun oikeuksistani ja päästän sen ensin kyseiselle tienpätkälle(ei olisi pitänyt). Seuraava tapahtuma onkin sitten se, kun auto pysähtyy suoralle tielle mistä ei edes pääse kääntymään siitä kohtaa mihinkään ja ajattelin sitten, että se jää siihen puhumaan puhelimeen tai jotain vastaavaa, joten toimin tilanteessa kuten varmaan kaikki muutkin olisi toimineet, eli vasemmalta ohi ja matka jatkukoon. Mutta kuinkas käykään, kun lähden ohittamaan kyseistä pysähtynyttä autoa, niin kuljettaja kääntää kaikki vasemmalle, eli suoraan mun eteen. Auton sain vielä väistettyä, mutta kanttikiveä en, joten kivat pienet asfalttiliu'ut pyörän kanssa. Tietenkin myös ensimmäinen kerta tänä vuonna, kun ajoin ilman ajovarusteita, koska pyörä oli juuri renkaanvaihdossa ja jouduin sen renkaanvaihdonajan odottelemaan helteisessä auringonpaisteessa, joten kamat päällä olisin kuollut varmaan nestehukkaan siihen pihalle. Varusteina casuaalisti shortsit, tuulitakki ja converset jalassa, kypärä oli toki päässä. Hyvä muistutus itelle siitä miksi ne ajokamat pitää olla päällä, eikä kotona hengarissa. Selvisin onneksi ilman murtumia pelkillä isoilla naarmuilla ja kipeällä nilkalla. Katsotaan miten pyörän käy. Tilanteenhan olisi voinut välttää, jos autoilija olisi huomioinut sen, että tietä saattaa käyttää muutkin kuin hän. No tapahtunutta ei saa enää tekemättömäksi, mutta katsellaan sinne sivuille ja niihin peileihin, kun kerta siihen on jokaisella autoilijalla mahdollisuus. Jos pää ei käänny, niin sitten voi jäädä kotiin pelaamaan pleikkarilla autopelejä. Tapahtumapaikkana Vantaa, eli ei siis kuitenkaan mikään maalaistie missä "voi spedeillä" ihan miten itse haluaa. Kyseinen rouvashenkilö sentään jäi paikalle ja myönsi virheensä, joten kaikki kulut menevät hänen vakuutukseensa. Huonomminkin olisi voinnut käydä, jos olisi samassa tilanteessa ollut joku tikkurilan esa-petteri batteryhuuruissa, niin sehän ois lähtenyt siitä karkuun ja kaikki kulut olisi jäännyt itselle.

T: Eka kerta tänä kesänä ilman ajovarusteita ja vika kerta koko elämässä
    Mulle kävi läheltä piti tilanne n.3 viikoa sitten vanhalla tuusulantiellä,koivukylän liittymässä.Mersu kotilo tulee alamäkeä (tuuulasta päin) tarkotus kääntyä koivukylään päin,höpis luuriin, oli kai unohtanu vielä vilkun päälle(vitsi),näytti että hiljentää ja pysähtyy,minä shelliltä päin 60km/h tarkotus ajaa suoraan,n.10-15M ennen kohtaanista tajusin että se ei pysähdykkään,ei muuta ku liinat kii ja hätäjarrutus (muutama metri nahkoneen,ei abseja)ja sain väistettyä vasemalle ettei kolissu,no kotilo jatkaa ihan pokkana vaikka VARMAAN näki mitä tapahtu,minä perään,ajoin rinnalle ja näytin että aja sivuun nii jutskataan vähän,ei poika uskaltanu,ehkä oli parempi olisin nimittäin leiponu nassuun.
    Mä olen tänä keväänä ja nyt alkukesänä huomannut sellaisen ilmiön, että kyllä ne kotilokuskit prätkäilijän huomaavat hyvinkin kunhan on oikeanlaiset varusteet. Vaimo sai keväällä uuden musta-valkoisen pyörän ja halusi myös uuden valkoisen kypärän. Tästä on ollut seuraksena se, ettei kukaan ole yrittänyt työntää kotiloaan alle ja muutenkin autoilijoiden ajotavat tuntuvat parantuneen kummasti kun ollaan oltu prätkillä liikkeellä!
    Vielä jos laittais sellaisen sinertävän ajopuvun, niin lisäisköhän se havaittavuutta??

Pekka T
    no nyt on tämäkin koettu...

tänään kun oli taas pitkästä aikaa aikaa ja sellainen keli että pääsi pyörälenkille, yritti autoilija x uudella volvollaan tulla stopin takaa pysähtymättä syliin...

auto tuli siis kulkusuuntaani vasemmalta risteykseen jossa on stop.

mulla vaihtui rajoitus ennen risteystä 60 ja kun en nähnyt auton kuskia keskitolpan takaa eikä auto näyttänyt hiljentävän, laitoin varovaisuusmoodin päälle ja tarkkailin tilannetta, ja siihenhän se etupuskuri sitten tuli vasemman polven viereen, ei mulla mitään hätää ollut, kun sattui vielä bussipysäkki kohdalle että tilaa oli vaikka väistää enemmänkin oikealle,mutta kun nopeudet oli siinä kohdin niin samanlaiset, että mentiin muutama kymmenen metriä vierekkäin kunnes auton kuski vihdoin huomasi mut ja löi jarrut pohjaan...

oli sen ukkelin ilme näkemisen arvoinen kun kans hiljensin ja hiukan elehdin käsimerkein...

no, toivottavasti seuraavalla kerralla pysähtyy stopille ja käyttää niitä niveliä siinä leuan alla myös sivusuuntaiseen liikkeeseen, ja muistaa ajaessaan pitää silmiä auki..

sitten en tiedä olisinko tätä kirjoittamassa,jos se olisikin päättänyt mennä suoraan yli risteyksen , eikä kääntyä vasemmalle niinkuin nyt...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  27.  
    Eikä se auto aina eteen käänny. Voipi tulla myös yllättäen niskaan http://www.ess.fi/?article=376149 Onneksi tuosta on näköjään selvitty ilman henkilövahinkoja.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234