Tarkoitus olisi vaihtaa kyseiseen mopoon 4 asteinen sytytyspyörä,mopossa Power Commander ja penkitetty!Tarvitseeko uuden penkityksen jos aikaistaa sytytystä? (vakio syttypyörä 7asteinen).
Saattaa olla et ei tehoja lisää, mutta jostain luin että tottelis kaasua paremmin! Kuulostaa siltä että paukuttais putkessa tyhjäkäynnillä!
Orginaali laite oikeissa säädöissä, pairit ym. paikoillaan, ei paukuta eikä prötää.....
Kokoränni tai slipari ei tuota lioin muuta mihinkään..... jos laite on ehjä ja säädöissä.
Ihan oikeasti ihmetyttää erilaiset "jonninjoutavat" nysväykset joista ei suorituskyky
heilahda yhtään mihinkään, mutta seurannaisina tahtoo käytännössä tulla
erilaista "känkkää" sinne ja tänne.
Ihan OK, jokainen tekee tavarallaan mitä lystään, ei siinä mitään, rassaaminen sinällään
on hieno laji..... ellei rassaa itselleen "turhia murheita".
Kyllähän tuo vakion syttypyörän muuttaminen tuo hieman rapakampaa tuntumaa laitteeseen,
mutta taitaa useimmiten olla kyse siitä, että ne säädöt on sen verran persiillään, että
"palaa paremmin" lisäennakolla.
Kohdillaan olevassa laitteessa tuntuman muutoskin on aika marginaalinen..... ja suorituskyky....
Kun nokka irtoaa, niin pyrstö tarttuu..... Lisäennakko nostaa lämpöjä.....
ja noissa puitteissa saavutettavissa oleva pieni ero nollautuu lämmönnousun
myötä hupenevista tehoista.
Tuo lämpöasia on ylipäänsä aivan totaalisen dissattu asia sen merkitykseen nähden.
Toisaalta.... eipä tuosta "syttypyörästä" useimmiten mitään varsinaista haittaakaan ole.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ottamata kantaa tuohon syttypyörän vaihdon järkevyyteen, niin mitä tarkoittaa tuo että haluat vaihtaa 4 asteiseen ja vakio olisi seitsemän asteinen? Mun mielestä vakio on "nolla asteinen", eli triggeri nappaa tehtaalla säädetystä kohdasta askelmerkit ja säätää talukoidun arvon mukaisen ennakon. Se pyörä, jonka haluaisit vaihtaa on aikaistettu 4 astetta, jolloin koko käyntinopeusalueen kaikki ennakot aikaistuu saman verran.
-Jarno
Mahtoiko kysyjällä olla alussa käsitteet sekaisin vai "huonosti ilmaistu" ?
Tuohan se on ikuinen ongelma näissä puitteissa.
Tuota yllä kertomaasihan se " 4 asteinen" todellisuudessa tarkoittaa.
Hyvä puoli asiassa noiden nippeleiden kanssa on onneksi se, että ilman muita sävellyksiä vakiopyörässä
ei tapahdu mitään merkittävää.... ei edes vahinkoa, vaikka noiden kanssa
hieman hämärässä kompuroikin.
Jossain vaiheessa maailman aikaa taisi olla sellainen tilanne, että Rexerin kanssa
joissain modauksissa oli hankaluuksia saada kaasarit joka kohdalta ihan pilkulle......
ja tuolla syttypyörällä se poltti tuolla kohtaa sitten sen verran paremmin että
paketti luiskahti paremmin kohdilleen.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Lainaan tätä gsx1400
Keskustelua lukematta mistä kyse...
Mutta olisin kiinnostunut mitä öljyjä jengi käyttää kyseisissä pyörissä? Kun itselle tuli kyseinen pyörä viime kesänä ja nyt kun vaihdoin siihen öljyt Motul10/40 niin kylmänä nätti käyntiääni, mut kuumana pitää pientä säksätystä mitä en muista viime kesänä pitäneen...?! Eli mitä öljyjä käytätte kyseisessä pyörässä? Vai onko normaalia?
Kun eikai siihen mitää vikaa talven aikana ole voinut tulla?!
Ääni tullut öljyjen vaihdon jälkeen...
Exät: Triumph Speedfour-05
Suzuki TL 1000S-97
Aprilia RSV 1000 TUONO -04
Husaberg FS650e
Nykyinen SUZUKI GSX1400
Sen enempää faktoja moposta tietämättä... itse käytän samaa öljyä (SEMI-synteettinen) ja hyvin on pelannut. Enemmän tai vähemmän tuosta rattorista lähtee rohinaa, kaikin puolin kuitenkin nättikäyntinen peli huollettuna ja vähän vähemmälläkin huollolla.
95% turha tsekkaus jos kilometrejä <100 tkm ja vakio nokat, mutta onko venttiilinvälykset tarkastettu?
Tänään vaihtui SV1000s gsx 1400:n. Onkohan kenenkään orggilaisen vanha, olisi kiva kysellä vähän pyörästä lisää? 350km tuli heti ajeltua, hauska peli ajaa, paino häviää kyllä hyvin ajossa. Ja romuna olevat ranteet kiittävät, samaten persauskaan ei puutunut.
Edit: Entinen omistaja löytynyt. Nyt kyssäriä, mitäs slipareita kyseisen pyörän omistavilla on kiinni, oletteko olleet tyytyväisiä? Samaten ohjaustanko pitäisi vaihtaa, varmaankin crossimalliseksi. Eli leveämpi ja vähän matalampi hakusessa. Mikä tanko tuohon käy, joutuuko tangon kiinnikkeet vaihtamaan kanssa, ottaako matalampi tanko esim tankkiin kiinni ohjausta käännettäessä?
Viimeksi muokannut: svheebo; 25.07.2017 klo 22:25.
Kannattaa katsoa sellanen slipari missä on e-leima. Kait ne enemmän tai vähemmän on samanlaisia kaikki, itellä on yöshin kokoränni ja jännittää ajaa kun leimat puuttuu...
Mikä tahansa crossistonga käy, ei tarvitse vaihtaa kiinnikkeitä. Tanko ei ota tankkiin kiinni mutta valokatkaisijoiden rungot ja/tai kytkin/jarrusylinterin banjopultit ehkä. Tai no jos on orkkispuristajat niin ei itseasiassa nyt kun asiaa mietin (mulla on vähän erilaiset). Mulla on jonkun ~-00 kx250 tanko koska se oli levein silloin mitä löytyi ja oon tykästynyt siihen. Katkaisijoista joudut katkaisemaan muoviset nystyrät joilla ne pysyy tietyssä asennossa tai sitten vaihtoehtoisesti poraamaan oikeille kohtia reijät tankoon, noissa krossivehkeissä kun ei valokatkojia yleensä ole. En muista joutuuko vähän vetämään vaijereita ja johtoja erikautta ettei ota kääntäessä kiinni, mutta vakioilla toimii kyllä.
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Kiitos vastauksesta. Scorpion hiilikuituslipari on jo tuloillaan. Pyörä on kuulemma säädätetty avarammalle röörille, nyt tuntuu käyvän paikoin aika rikkaalla. Tankokin vaihtui keskiviikkona Renthalin windhamiin. Alkuperäisillä risereilla laitoin kiinni kun ei lähistöltä nopsaan löytynyt. Ajoasento muuttui huomattavasti paremmaksi, tai oikeastaan koko pyörän luonne muuttui samalla. Alkuperäinen tanko vaan teki pyörästä jotenkin huteran ajaa vaikkapa asfaltissa olevissa halkeamissa, soratiellä, kadunkulmissa..
![]()