Kokemuksia on nyt tästä otsakkeen ajokista tasan vuoden verran.
Varsin monikäyttöinen laite; on kierretty parin viikon retki keskieurossa kaksipäällä täysissä pakaaseissa (3kpl kovat laukut + pehmoinen tankin päällä), lukuisa määrä viikonloppuretkiä liki ja ei niin liki, korttelipyöritystä, hurvittelua yksin mutkateillä sekä todella kevyesti sujunut SS1000 Rautaperse.
Kulutus pyörii karvan alle 5 litran, kuorma ei juuri janoa kasvata. Koneen maltillinen puhtiluku on juuri oikeassa kierrosalueessa, tuntuen käytännössä paljon nimellistehoaan isommalta - laiskan vaihtajan unelma (itse asiassa ihmettelen, miksi tässä laatikossa on 6 pykälää).
Ostettaessa on varusteiltaan kovin spartalainen, mutta puolivalmisteitahan nämä harrastelaitteet ovat:
Lisävarusteena ostettu alakate ei paljoa suojaa tarjoa, mutta tekee enemmän matkapyörän oloiseksi ja säästää pesuaikaa.
Kahvanlämppäreitä ei minulla ennen tätä ole ollut, mutta aivan huikea lisävaruste - ei jää enää asentamatta, jos seuraavassa pyörässä ei satu valmiina olemaan.
Lisävirtaa jakelee kosteussuojattu USB pistoke, kytketty saman releen taakse kuin kahvakuumat.
Kahvasuojat hiukan niin ja näin, ehkä sateen sattuessa pahinta vesisuihkua leikkaa, siinä ne nyt kuitenkin ovat.
Pleksi on myös paremmin alakatteen tuomaan ulkonäköön valittu Touring.
Vitjoja voitelee hyväksi osoittautunut Cobrra Nemo 2.
Talvella pärrä palasiksi, niin pääsee taas ensikautena huoletta suorittamaan.
Parannusta matkustamiseen kaipaisi kipeimmin takapenkkiläinen. Jalkatapit pirun korkealla 172 senttiselle pitkäjalkaiselle, joten niihin pitäisi lisäkalikka luoda talven aikana antamaan lisätilaa. Jotta homma ei menisi liian helpoksi, on tässä vakiona lämminvesivaraajan kokoinen pakoputki, joka plokkaa kaiken tilan tältä operaatiolta.
Pitää siis vaihtaa äänenvaimennin ja minä kun olen niin tykästynyt hiljaiseen käyntiääneen. Auttakaas hyvillä ideoilla.
Yamaha FJR olisi minun pyöräni, mutta kun Suzuki ei sellaista valmista

Outoa sinänsä, kun tuntuu jokaisella Jaappanilaisella olevan keskenään versiot eri segmenteillä, mutta pystyssä ajettavaa Touringpyörää ei sutsukilla ole (DL1000 tähän tarjotaan, mutta hiukan eri laite). Yamahalla FJR, Hondalla PanEuro, Kawasaki GTR, Suzuki ???
Bandit.jpg