Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 95:een 95:sta
  1. #91
    Lainaa (jamas @ Heinä. 27 2011,15:50) kirjoitti
    Lainaa (NMu @ Heinä. 27 2011,15:27) kirjoitti
    Se kirjoitus, johon vastasit, puhui nimenomaan viidenkympin rajoituksesta paikassa, jossa ei oikeasti ole minkäänlaista tietyömaata. Jäi kyllä huomaamatta, että sinä vaihdoit puheenaiheen tietyömerkkeihin, kun muuten puhuttiin tietöiden nopeusrajoituksista. Minun ja varmaan aika monen puolesta saavat kylvää vaikka kaikki tiet täyteen tietyömaamerkkejä, kunhan rajoitukseen ei kosketa niin kauan, kun siellä "työmaalla" ei yhtään mitään tapahdu.
    Vaikea puhua nop.rajoituksista koska ne on työmaakohtaiset ei yleiset asetukset ja jos tuonne kyseiselle on määrätty liikenneviraston toimesta se 50km/h silloin siellä on se 50km/h... eli sinun mielestäsi rajoitus pitäisi nostaa takaisin 100km/h yön ajaksi vaikka puoli tietä on jyrsitty pois ja kaistojen välissä 10cm kynnys? vain kun tehdään työtä saa olla alennettu rajoitus..näinkö?
    Se on minun mielestä ihan samantekevää, vaikka sen rajoituksen olisi sinne määrännyt euroopan presidentti. Jos se rajoitus on päätön, se on päätön. Turha perustella päin persettä tehtyjä asioita sillä, että aina ennenkin on tehty asiat päin persettä.

    Jos nyt puhutaan jyrsitystä tiestä, niin kyllä sellaisellakin voi ihan mainiosti ajaa viittäkymppiä kovempaa. Jos siinä on joku kynnys välissä, niin siihen kohtaan voi sitten laittaa vaikka ohituskiellon. Alun perin oli kyllä puhetta niistä tietyömaista, joilla ei ikinä näy ketään töissä, eikä tiessäkään ole mitään vikaa, mutta silti körötellään kilometritolkulla. Kun ajaa kolmatta vuotta työmatkoja näiden vaikkapa Kehä ykkösen "työmaiden" läpi, niin kyllä ne rajoitukset tosiaan ottavat päähän. Tuolla Kehällä kun vielä mikä tahansa häiriö aiheuttaa sen, että jono seisoo kymmenen kilometriä taaksepäin.
    CBR 600 F -93 -> Busa vm. 2000 -> GSX-R 1000 K4 -> Daytona 675 -07 -> Fireblade -08 -> Busa -08 -> GSX-R 1000 K6
  2. #92
    Lainaa (NMu @ Heinä. 27 2011,19:26) kirjoitti
    Jos nyt puhutaan jyrsitystä tiestä, niin kyllä sellaisellakin voi ihan mainiosti ajaa viittäkymppiä kovempaa. Jos siinä on joku kynnys välissä, niin siihen kohtaan voi sitten laittaa vaikka ohituskiellon. Alun perin oli kyllä puhetta niistä tietyömaista, joilla ei ikinä näy ketään töissä, eikä tiessäkään ole mitään vikaa, mutta silti körötellään kilometritolkulla.
    No aja kovempaa jos siltä tuntuu niin mäkin teen jos siltä tuntuu en vaan jaksa täällä joka helvetin rajoituksesta olla naukumassa.. faktahan on se, että kaikille 2 pyöräisille joissa on paremmat ajo-ominaisuudet kun suzuki PV:ssä on suomessa liian alhaiset rajoitukset, mutta ei siitäkään jaksa täällä vinkua.. ja kenen kanssa olet käynyt keskustelua tietyömaista, joilla ei ikinä näy ketään töissä, eikä tiessäkään ole mitään vikaa, mutta silti körötellään kilometritolkulla en tiedä mene ihmeessä jatkamaan keskusteluasi... totesin vaan tuohon humppilan juttuun, että ne merkit on pystytettävä ennen töiden aloittamista... kuten aikasemmin totesin en mä ole missään tietyömaalla töissä yritin vain selventää miksi siellä ei saa ajaa 100km/h joten mun puolesta vetele siellä niin paljon kun kantti kestää...ei vaan jaksa enää jauhaa tätä paskaa.

    Edit. ja toi sinun ohituskielto-oivallus-aivopieru on täysin järjetön luulisi motoristin tajuavan, että semmoinen kynnys on hengenvaarallinen motoristeille...ellei toi sun häilyvä viittäkymppiä kovempaa tarkoittanut 55km/h



    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  3. #93
    Niin, maailmassa on virhe *
    Mutta otsikon mukaiseen aiheeseen, ihan ok että poliisi palauttaa mieliin että tietyöalueilla (oli se sitten kuinka vittumaisen pitkä tahansa) pitää noudattaa rajoituksia kun kaverit tekee siellä töitä että saadaan parempaa baanaa.

    Mielenkiintoisempaa onkin sitten nähdä kun työt illalla loppuu, mitäs poliisi tekee sitten ?
    Voin lyödä vetoa että tutkaaminen jatkuu, koska siellä voi olla mustanaamio ja näkymätön mies töissä.
    Ai että taas lähtee kortteja hyllylle, ja ihan turvallisuuden nimissä *



    - ihan turha tulla selittää mitään ennen aamukahvia -
  4. #94
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Täällä Savossakin on ihan "oikea" moottoritie (sujjaus Savon kielellä). Savolaisten liikennekäyttäytyminen on vaan sen verran arveluttavaa, ettei nopeutta voi laittaa kun 100 km/h (muualla maassahan nopeus moottoriteillä on 120 km/h)
    Täällä sit vallesmannit yhdessä tievirkamiesten kanssa saivat rahastusidean. Elikkäs tässä kesän aikana tehtiin päällystys ja tiemerkintöjä ko moottoritiellä. Viikkokaupalla köröteltiin 80 km/h. Nyt sitten männäviikolla palautettiin 100 km/h, mutta jätettiinkin sitten jonkinmoinen pätkä eteläänpäin 80 km/h nopeus. Ja eikun tutkaamaan. Varmaan hyvä saalis, kun lehdissäkin kansa marmatti, kuinka sakkoja sataa ihan turhasta.
    Näin alemman koulusivistyksen saaneena ei avautunut muuta syytä ko. alempaan nopeuteen, kuin em. rahastus. Ihan samaan aikaan tehtiin kaikki päällystys- ja tiemerkinnät kuin muissakin paikoissa, vain tälleä "verotuskohdalle" jäi joksikin aikaa 80 km/h. *
    Ja mitä tulee yleensä noihin nopeusrajoituksiin työmailla, niin kyllä ne inflaation kärsii, kun niitä jää roikkumaan kuukausiksi vaikka koko seudulla ei näy minkäänlaista toimintaa.
    Tuossa takavuosina minäkin narahdin Pieksänmäki-Suonenjoki välillä, kun yks kaks muutettiin kesäksi 100 km/h:sta 80 km/h:n. Kukaan ei tehnyt mitään töitä, polliisit vaan rahasti ahkeraan koko kesän, kun porukat alkoi ajaa 80 km/h, yllättäen nopeus palautuikin 100 km/h.
    Et kyllä virkamies osaa. *



    PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm
  5.  
  6. #95
    Mää uskon, että syy näihin (turhiin, venyviin ja epäloogisiin) rajoituksiin vs. käynnisssä olevat ja olleet työt on kyllä oikeasti puuttuva yhteistyö ja muuttuvat aikataulut. Jotkut urakat venyy. Tienpitäjä kylvää rajoituksia alkuperäisen aikataulun mukaan. Ulkoistettu / kilpailutettu urakoitsija kerkeää paikalle kun kerkeää... Ketään ei kiinnosta muu kuin se, että rajoitus on paikalla *silloin kun ukot on mahdollisesti töissä*. Kenenkään intressissä ei ole taata mahdollisimman sujuvaa liikennettä muina, kuin työskentelyaikana. Siinä sitä Trafille, Destialle ja herra ties mille uuden hienon nimen saaneelle valtion virastolle tavoitetta - MINIMOIDAAN aika, jona tie on käyttörajoitettu / remontti on menossa.



    <p>2002-2014</p>
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234