Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 95:sta
  1. #61
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (jamas @ Heinä. 26 2011,10:01) kirjoitti
    Päättäjiltä lisää rahaa tierakennus töihin jolla voi palkata miehiä ja koneita niin sillähän ne asenteet korjaantuu. Nykyisillä resursseilla se ei onnistu vaikka ukot olisvat 16h/pv. 7pv/vk. töissä...
    Itseasiassa järkevämpää olisi tehdä esim 24h/vrk ja 6pv/vko. Kutsutaan myös nimellä TAM36 tai jos ei tuohon venytä, niin 12h päivä, 6pv viikko ja sitten pitäkööt talvella ja paskalla kelillä ne vapaapäivänsä. Tosin onneksi nykyään saa Puolasta ja Virosta kaivinkonekuskeja, jyrämiehiä, hitsareita, sillanrakentajia ja muita ammattimiehiä jotka suostuvat tekemään töitä muulloinkin kuin ma-pe klo 09-15 jossa kahvitaukoa 2x20min ja tunnin ruokatunti.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  2. #62
    onhan nyt oulussakin moottoritiellä, pohjantiellä, eräs siltatyömaa kesken, aika reippaasti siinäkin porukka ajelee vaikka rajoitus muuttuu 80-> 60 -> 40.

    ensin pitää ajaa täysillä ohittaen viittä vaille ja liinat kiinni vasta hieman ennen 40:n rajoituksen alkamista. onneksi työmaan kohtaa on kavennettu hieman ja tehty shikaania että porukat edes hieman hiljentää kohdalla..

    mietin noita lapin rajoituksia, voisikohan pitkillä etäisyyksillä olla osuutta asiaan, että satasen rajoitus vaikka ei maalauksia tiessä. talvellakin siellä on usein satasen rajoitus, johtuneeko sekin sitten siitä että yleensä siellä on kylmempää kuin etelässä ja pakkasjää on parempaa ajaa kuin jatkuva loska, sade ja muut ilmiöt mitä etelässä on ehkä enemmän..? *

    oulun kohdalla on nykyisin satasen rajoitus moottoritielläkin, myös kesällä, ja aikanaan kun rajoitus laskettiin sataseen, kysyin poliisilta syytä siihen ja vastaus oli että ramppeja on suht tiheään ja koska ihmiset ei ymmärrä moottoritien ideaa vaan ne laskee yhdestä rampista alas ja nousee seuraavasta heti ylös, rajoitusta on laskettu vahinkojen välttämiseksi, koska keskinopeudet laskevat tuon pätkäajon vuoksi ko tieosuudella.

    toisaalta tuolla logiikalla rajoituksen voisi nostaa isommaksi kaakkurista etelään mennessä..

    lähimmät 120km/h moottoritie löytyykin kemi-tornion väliltä ja seuraava onkin sitten "heti" jo siilinjärveltä etelään....
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  3. #63
    Lainaa (Juutana @ Heinä. 26 2011,15:25) kirjoitti
    Lainaa (jamas @ Heinä. 26 2011,10:01) kirjoitti
    Päättäjiltä lisää rahaa tierakennus töihin jolla voi palkata miehiä ja koneita niin sillähän ne asenteet korjaantuu. Nykyisillä resursseilla se ei onnistu vaikka ukot olisvat 16h/pv. 7pv/vk. töissä...
    Itseasiassa järkevämpää olisi tehdä esim 24h/vrk ja 6pv/vko. Kutsutaan myös nimellä TAM36
    No mä lähinnä puhuin asfalttimiehistä ja tiemerkintämiehistä jotka painavat pitkää päivää (ilman löysityötä), mutta jos nuo vironpuolalaiset sitten jaksava tehdä 24h 6pv. viikkoa nukkumatta niin ok. kovia kundeja ei mitää sohvapottuja nuo puolan pojat.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  4. #64
    Lainaa (jamas @ Heinä. 26 2011,16:38) kirjoitti
    Lainaa (Juutana @ Heinä. 26 2011,15:25) kirjoitti
    Lainaa (jamas @ Heinä. 26 2011,10:01) kirjoitti
    Päättäjiltä lisää rahaa tierakennus töihin jolla voi palkata miehiä ja koneita niin sillähän ne asenteet korjaantuu. Nykyisillä resursseilla se ei onnistu vaikka ukot olisvat 16h/pv. 7pv/vk. töissä...
    Itseasiassa järkevämpää olisi tehdä esim 24h/vrk ja 6pv/vko. Kutsutaan myös nimellä TAM36
    No mä lähinnä puhuin asfalttimiehistä ja tiemerkintämiehistä jotka painavat pitkää päivää (ilman löysityötä), mutta jos nuo vironpuolalaiset sitten jaksava tehdä 24h 6pv. viikkoa nukkumatta niin ok. kovia kundeja ei mitää sohvapottuja nuo puolan pojat.
    Ja jos ruokatunninkin tekevat niin eikos se ole 25h/vrk?
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  5. #65
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (jamas @ Heinä. 26 2011,16:38) kirjoitti
    Lainaa (Juutana @ Heinä. 26 2011,15:25) kirjoitti
    Lainaa (jamas @ Heinä. 26 2011,10:01) kirjoitti
    Päättäjiltä lisää rahaa tierakennus töihin jolla voi palkata miehiä ja koneita niin sillähän ne asenteet korjaantuu. Nykyisillä resursseilla se ei onnistu vaikka ukot olisvat 16h/pv. 7pv/vk. töissä...
    Itseasiassa järkevämpää olisi tehdä esim 24h/vrk ja 6pv/vko. Kutsutaan myös nimellä TAM36
    No mä lähinnä puhuin asfalttimiehistä ja tiemerkintämiehistä jotka painavat pitkää päivää (ilman löysityötä), mutta jos nuo vironpuolalaiset sitten jaksava tehdä 24h 6pv. viikkoa nukkumatta niin ok. kovia kundeja ei mitää sohvapottuja nuo puolan pojat.
    Siinähän se onkin, etten ymmärrä miksei tuotakin hommaa voisi tehdä vaikkapa edes kahdessa 10h vuorossa? Silläkin saataisiin ne kalliit koneinvestoinnit tuottamaan paremmin kun käyttöasteet nousee, eikä niille asfaltti/merkintämiehille tarvitsisi maksaa ylityökorvauksia mistään 12-14h päivistä. Työtehokin todennäköisesti olisi kovempi kuin nykyisellä systeemillä. Asfalttikoneen kuskilta tod näk vaaditaan vähän enemmän ammattitaitoa, mutta turhaa on väittää, että tiemerkintöjen maalaaminen, jyrän ajaminen, tikkarin heiluttelu tai kaasupolttimen käyttö olisi niin avaruustekniikkaa ettei sitä opettaisi parissa viikossa esim. jollekin opiskelijalle joka voisi tehdä sitä kesätyönään.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  6. #66
    huvittavaa oli ku asfaltti väännettiin mäntsälä-prv (55) väli niin porvooseen päin 80 mut mäntsälään 100 rajotus vaik maalaukset pitkään uupu , kyl välillä ihan turhaan alentaa noita rajoituksia ,esim kehä 3:lla ja milj. muutakin pätkää varmaan helposti löytyy
    <p>filhos da puta&nbsp; </p>
  7. #67
    (poistettu tili)
    Lainaa (kimimikakeke @ Heinä. 25 2011,20:02) kirjoitti
    Lainaa (mime @ Heinä. 25 2011,16:27) kirjoitti
    Lainaa (Waille @ Heinä. 25 2011,16:13) kirjoitti
    Lainaa (Reiska_SB @ Heinä. 25 2011,16:07) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Heinä. 25 2011,16:01) kirjoitti
    Jos ne perhanan työmaarajoitukset ei alkas kolme kilometriä ennen varsinaista työmaata ja jatkuis saman verran sen jälkeen ja ne poistettaisiin yöajaksi, voisi joku niitä noudattaakin. Nykyinen käytäntö rajoituksien ympärivuorokautisessa käytössä liian pitkillä tieosuuksilla on johtanut siihen, että kukaan ei aja rajoituksen mukaan edes siinä työmaan kohdalla.
    +1
    +1
    Aivan oikein!

    Jos nuo rajoitukset olisi järkeviä pituudeltaan ja kestoltaan, niitä tulisi paremmin noudatettua.

    Joskus nähnyt että merkit ja työkoneet tuodaan paikalle ja lähdetään kesälomalle.
    +1

    Tai sitten jätetetään viivat maalaamatta uudelle asfaltille ja kansa köröttelee kuukauden 80km/h pensselimiestä odotellen. Tänään oli tuohon lähistölle maalari tullut, mut oli tietyömerkki kärsinyt aika pahan inflaation.

    Tai sitten vedetään asfalttihomman takia kerralla 3-4 kilometriä tietä ykssuuntaseks kun ei viititä stoppipaikkoja siirrellä keskellä päivää. Siinä kun varttitunnin oottelet ja puolen tunnin päästä seuraavan ja iltapäivällä ja huomenna ja ens viikolla sama kuvio niin alkaa pikkuhiljaa joillakin (ei toki minulla) käämi lämmetä - kaikilla ei välttämättä näiden tientukkojen työturvallisuus ole ekana mielessä. Okei, tekevät kyllä ihan tärkeää ja välttämätöntä työtä, mutta jotenkin tuntuu että varsinkin joitakin asfalttifirmoja ei kiinnosta pätkääkään liikenteen sujuvuus työmaan aikana.

    Mut kun mittauspiste sattuu kohdalle niin penaltia paukahtaa, armotta, ilman mitään ainakaan lieventäviä asianhaaroja.
    Seli seli!

    "noudattaisin rajoitusta mutku se on liian pitkä! Väärään aikaan! Väärässä paikassa! Minä tiiän!! Painoin kaasun pohjaan, ei koske minua!"

    Pellekerho. Aina on vika jossain toisessa.
  8. #68
    Hajotkaa (100-kyltti, ei kaistaviivoja):





    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  9. #69
    Lainaa (Juutana @ Heinä. 26 2011,16:57) kirjoitti
    Siinähän se onkin, etten ymmärrä miksei tuotakin hommaa voisi tehdä vaikkapa edes kahdessa 10h vuorossa? Silläkin saataisiin ne kalliit koneinvestoinnit tuottamaan paremmin kun käyttöasteet nousee, eikä niille asfaltti/merkintämiehille tarvitsisi maksaa ylityökorvauksia mistään 12-14h päivistä. Työtehokin todennäköisesti olisi kovempi kuin nykyisellä systeemillä.
    Raha..money...pengar..pitäisi palkata puolet lisää miehiä mikä maksaa monta rahaa, tiemerkintä miehet tekevät työtään urakkapalkalla joten heille ei makseta ylityökorvauksia ja se takaa myös suht tehokkaan työtehon..
    Esim. Kun moottoritielle tulee sitä viivaa sen yhden viivan aikaansaamiseksi tarvitaan 4-5 miestä, viivan vetäjä, 1-2 lämmittäjää, takaportti, taka-törmäyssuoja kuskit. Löysityö mallissa tämä mies määrä pitäisi tuplata eli ei kannata kun nämäkin tekevät mukisematta 12-14h päiviä.. Asfalttipuolta paremmin tuntevat voivat kommentoida sitä..
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  10. #70
    Lainaa (vetomies @ Heinä. 26 2011,20:18) kirjoitti
    Hajotkaa (100-kyltti, ei kaistaviivoja):
    Tarkoitit sanoa siis, että tässä kuvassa on reunaviivat, mutta ei 100 kylttiä... kukaan ei ole puhunut keskiviivan olemassa olosta tai sen pakosta...



    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  11. #71
    Lainaa (jamas @ Heinä. 26 2011,20:27) kirjoitti
    Lainaa (Juutana @ Heinä. 26 2011,16:57) kirjoitti
    Siinähän se onkin, etten ymmärrä miksei tuotakin hommaa voisi tehdä vaikkapa edes kahdessa 10h vuorossa? Silläkin saataisiin ne kalliit koneinvestoinnit tuottamaan paremmin kun käyttöasteet nousee, eikä niille asfaltti/merkintämiehille tarvitsisi maksaa ylityökorvauksia mistään 12-14h päivistä. Työtehokin todennäköisesti olisi kovempi kuin nykyisellä systeemillä.
    Raha..money...pengar..pitäisi palkata puolet lisää miehiä mikä maksaa monta rahaa, tiemerkintä miehet tekevät työtään urakkapalkalla joten heille ei makseta ylityökorvauksia ja se takaa myös suht tehokkaan työtehon..
    Esim. Kun moottoritielle tulee sitä viivaa sen yhden viivan aikaansaamiseksi tarvitaan 4-5 miestä, viivan vetäjä, 1-2 lämmittäjää, takaportti, taka-törmäyssuoja kuskit. Löysityö mallissa tämä mies määrä pitäisi tuplata eli ei kannata kun nämäkin tekevät mukisematta 12-14h päiviä.. Asfalttipuolta paremmin tuntevat voivat kommentoida sitä..
    En nyt oikein vieläkään tuota logiikkaa ymmärrä. Ei miesmäärän tuplaaminen mitään kustannuksia tuo, jos tuottavuus ei laske oleellisesti. Päinvastoin yritys saa tuloja tehdystä työstä ja mitä enemmän sitä tehdään, sitä enemmän tulee tulosta.
    Tappiota, tai ainakin realisoitumatonta voittoa, syntyy silloin, jos tekijöitä ei ole tarpeeksi.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  12. #72
    Lainaa (jamas @ Heinä. 26 2011,20:29) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Heinä. 26 2011,20:18) kirjoitti
    Hajotkaa (100-kyltti, ei kaistaviivoja):
    Tarkoitit sanoa siis, että tässä kuvassa on reunaviivat, mutta ei 100 kylttiä... kukaan ei ole puhunut keskiviivan olemassa olosta tai sen pakosta...
    Kaistaviivat ovat perinteisesti erottaneet ajokaistat toisistaan. Tarkoitin sanoa, että kuvassa niitä ei ole, vaikka siinä on satasen kyltti. Nimitetään niitä sitten keskiviivoiksi, jos se on virallinen termi.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  13. #73
    Lainaa (vetomies @ Heinä. 26 2011,20:34) kirjoitti
    Lainaa (jamas @ Heinä. 26 2011,20:29) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Heinä. 26 2011,20:18) kirjoitti
    Hajotkaa (100-kyltti, ei kaistaviivoja):
    Tarkoitit sanoa siis, että tässä kuvassa on reunaviivat, mutta ei 100 kylttiä... kukaan ei ole puhunut keskiviivan olemassa olosta tai sen pakosta...
    Kaistaviivat ovat perinteisesti erottaneet ajokaistat toisistaan. Tarkoitin sanoa, että kuvassa niitä ei ole, vaikka siinä on satasen kyltti. Nimitetään niitä sitten keskiviivoiksi, jos se on virallinen termi.
    No löytyy todella monta muutakin tietä missä ei ole keskiviivaa ihan täällä etelässäkin, mutta sinähän puhuit tuolla aikasemmin, että lapissa on 100km/h teitä jossa ei ole mitään maalauksia..jutut muuttuu kun ilta pimenee..

    E: tosin etelässä ei tietääkseni ole 100km/h teitä ilman kaikkia merkintöjä...hiljaisempia paljonkin joissa pelkät reunaviivat.



    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  14. #74
    Lainaa (vetomies @ Heinä. 26 2011,20:30) kirjoitti
    En nyt oikein vieläkään tuota logiikkaa ymmärrä. Ei miesmäärän tuplaaminen mitään kustannuksia tuo, jos tuottavuus ei laske oleellisesti.
    Jos se yksi mies tekee tehokkaasti 14h päiviä miten 2 miestä voi tehdä saman yhtä tuottavasti kun vuorokaudesta loppuu tunnit sen tekemiseen..?
    ja lisätään nyt tähän, että edellä mainittua työtä ei voi tehdä pimeän aikana joten se "toinen löysi" joutuisi istumaan sen pimeän ajan..



    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  15. #75
    Taattua Org.-nillitystä.... Mikä hyvänsä uutinen missä tahansa missä puhutaan nopeuksista (asiayhteys aivan mikä tahansa) saa Org.in vakiovalittajat patologiseen kiihkoon...
    <p>2002-2014</p>
  16. #76
    2-tiellä Humppilan kohdilla todella pitkä pätkä 50-rajoitusta ilman mitään tietöitä. Sitten risteyksissä 80 ja heti perään taas 50. Tätä jatkuu muutaman kilometrin verran tultaessa Porin suunnasta. Aika moni tuntui tuskistuvan tähän tänään.
    Triumph Speed Triple 04 - Honda CB 500 -03
  17. #77
    Lainaa (jamas @ Heinä. 26 2011,09:10) kirjoitti
    Edit. unohtui laitaa, että kai vetomiehenä tiedät, että traktori mutkan takana aiheuttaa vaaratilanteen juuri "vedon aikana" kun kanttaat pimeään mutkaan 157km/h polvi maassa ja edessä on traktori. Normaali ajotaitoiselle 100km/h ja mutkan takana 60km/h oleva mummo saattaa aiheuttaa vastaavan vaaran.
    Ja kaistamerkinnät estää onnettomuuden.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  18. #78
    Lainaa (aixcracker @ Heinä. 27 2011,01:34) kirjoitti
    2-tiellä Humppilan kohdilla todella pitkä pätkä 50-rajoitusta ilman mitään tietöitä. Sitten risteyksissä 80 ja heti perään taas 50. Tätä jatkuu muutaman kilometrin verran tultaessa Porin suunnasta. Aika moni tuntui tuskistuvan tähän tänään.
    Selitys.
    Tie 2 välillä Forssa - Huittinen.
    Paikka: Humppila, Jokioinen. Tarkempi paikka: Välillä Rajaharju - Latovainio.
    Päällystystyö 9,2 km. Yksi ajokaista on suljettu liikenteeltä. Paikalla tilapäinen liikennevalo-ohjaus.
    26.07 jyrsintätöissä liikenteenohjaaja, ei valoja.
    Nopeusrajoitus: 50 km/h
    Kesto: 26.07. - 10.08.2011. 6-21

    Lainaa (Akiva @ Heinä. 27 2011,02:03) kirjoitti
    Ja kaistamerkinnät estää onnettomuuden.
    Kukas niin on sanonut? viestissähän oli kyse aiheuttaako ajoneuvojen suuri nopeusero vaaratilanteen ja siitä mikä on yksi syy miksi tietyöalueella on alennetut rajoitukset.
    Oivalluksesi oli mahtava, mutta hieman meni asian vierestä.

    Edit. Ja koska en ole tietyömaalla töissä voin lopettaa raportoinnin/selitykset tähän eli ajakaa mun puolesta niin kovaa siellä kun kantti kestää.
    Yrittää vaan olla kolaroimatta niiden tietyökoneiden/miesten kanssa siinä kun oikeudessa lähes aina tavistieliikkujavetarikukkahattu häviää jos ne tietyömerkit siellä on..



    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  19. #79
    Lainaa (jamas @ Heinä. 27 2011,05:00) kirjoitti
    Kukas niin on sanonut? viestissähän oli kyse aiheuttaako ajoneuvojen suuri nopeusero vaaratilanteen
    Tuossa viestissä ei, mutta pari viestiä ylempänä on nimenomaan puhe mummoista ja maalauksista.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  20. #80
    Lainaa (Akiva @ Heinä. 27 2011,10:59) kirjoitti
    Lainaa (jamas @ Heinä. 27 2011,05:00) kirjoitti
    Kukas niin on sanonut? viestissähän oli kyse aiheuttaako ajoneuvojen suuri nopeusero vaaratilanteen
    Tuossa viestissä ei, mutta pari viestiä ylempänä on nimenomaan puhe mummoista ja maalauksista. *
    No kannattaa sitten lainata se viesti missä niin on puhe eli se viesti jossa sanotaan ajoratamerkinnän estävän onnettomuuden? omasta mielestäni olen vain kirjoittanut tyyliin, että ne lisäävät liikenneturvallisuutta ja helpottavat esim. mummon pimeäajoa..
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  21. #81
    Lainaa (jamas @ Heinä. 27 2011,05:00) kirjoitti
    Lainaa (aixcracker @ Heinä. 27 2011,01:34) kirjoitti
    2-tiellä Humppilan kohdilla todella pitkä pätkä 50-rajoitusta ilman mitään tietöitä. Sitten risteyksissä 80 ja heti perään taas 50. Tätä jatkuu muutaman kilometrin verran tultaessa Porin suunnasta. Aika moni tuntui tuskistuvan tähän tänään.
    Selitys.
    Tie 2 välillä Forssa - Huittinen.
    Paikka: Humppila, Jokioinen. Tarkempi paikka: Välillä Rajaharju - Latovainio.
    Päällystystyö 9,2 km. Yksi ajokaista on suljettu liikenteeltä. Paikalla tilapäinen liikennevalo-ohjaus.
    26.07 jyrsintätöissä liikenteenohjaaja, ei valoja.
    Nopeusrajoitus: 50 km/h
    Kesto: 26.07. - 10.08.2011. 6-21
    Selitys ei kelpaa jos ei siellä paikanpäällä kuitenkaan ole tuota tietyötä.

    Tämä on juuri se asia, joka autoilijoita vituttaa eli kun siellä tietyörajoituksen alueella ei ole mitään tietyötä mutta rajoitukset ovat.

    Ei vaatis kovin paljoa vaikka huputtaa niitä merkkejä siksi aikaa kun siellä ei mitään ole. Jos se maalarimanu ei halua eikä viitsi, varmasti löytyy sellainen joka viitsii. Tietty jos kartellisopparissa on kielletty ajatteleminen niin eihän sille sitten mitään voi.
  22. #82
    Lainaa (mpoli @ Heinä. 27 2011,11:41) kirjoitti
    Ei vaatis kovin paljoa vaikka huputtaa niitä merkkejä siksi aikaa kun siellä ei mitään ole. Jos se maalarimanu ei halua eikä viitsi, varmasti löytyy sellainen joka viitsii. Tietty jos kartellisopparissa on kielletty ajatteleminen niin eihän sille sitten mitään voi.
    Jos se jyrsimen terä (näyttää olevan jyrsintätyö/päälystystyö ei maalaus niinkun mpoli on ymmärtänyt) on kerran koskettanut asfalttia siellä on LAIN mukaan oltava ne tietyömerkit 24h juuri siihen asti kunnes tie taas ns.valmis ja se massamanu on vetänyt viivat, vitutti sinua ajaa hiljaa tai ei. Ne tietyöt jossa ei tiehen itsessään kajota vaan ollaan esim. mitta tai ojahommissa voidaan poistaa yön ajaksi...tarviiko paljon vielä rautalankaa?

    E. Ja ennenkuin se lemminkäisen ukko saa edes kaivaa nenää siellä työmaalla on lain mukaan oltava merkit siksi ne sinne kiikutetaan ennen töiden aloittamista. Syy siihen on valtionkonttori/vakuutuyhtiö/poliisi jne. kysyy ensimmäisenä oliko merkit paikallaan jos kolahtaa ja jos ei ollut onkin kusinen paikka urakoitsijalle. Kannattaa nyt yrittää sisäistää ettei ne ole pystytetty sinne autolijoille vittuillakseen.



    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  23. #83
    Lainaa (jamas @ Heinä. 27 2011,12:24) kirjoitti
    Jos se jyrsimen terä (näyttää olevan jyrsintätyö/päälystystyö ei maalaus niinkun mpoli on ymmärtänyt) on kerran koskettanut asfalttia siellä on LAIN mukaan oltava ne tietyömerkit 24h juuri siihen asti kunnes tie taas ns.valmis ja se massamanu on vetänyt viivat, vitutti sinua ajaa hiljaa tai ei. Ne tietyöt jossa ei tiehen itsessään kajota vaan ollaan esim. mitta tai ojahommissa voidaan poistaa yön ajaksi...tarviiko paljon vielä rautalankaa?

    E. Ja ennenkuin se lemminkäisen ukko saa edes kaivaa nenää siellä työmaalla on lain mukaan oltava merkit siksi ne sinne kiikutetaan ennen töiden aloittamista. Syy siihen on valtionkonttori/vakuutuyhtiö/poliisi jne. kysyy ensimmäisenä oliko merkit paikallaan jos kolahtaa ja jos ei ollut onkin kusinen paikka urakoitsijalle. Kannattaa nyt yrittää sisäistää ettei ne ole pystytetty sinne autolijoille vittuillakseen.
    Mikä laki noin sanoo? Tämä maa on täynnä sorateitä, joilla saa ajaa kahdeksaakymppiä, vaikka olisi ties mitä routavauriota eikä kaistaviivoja tietenkään. Tasan tarkkaan ei kyllä mikään laki määrää ajamaan jyrsityllä asfaltilla viittäkymppiä. Tai silloin, kun ainoa merkki tietyömaasta on pientareella olevat muutamat muovikeilat.
    CBR 600 F -93 -> Busa vm. 2000 -> GSX-R 1000 K4 -> Daytona 675 -07 -> Fireblade -08 -> Busa -08 -> GSX-R 1000 K6
  24. #84
    Lainaa (NMu @ Heinä. 27 2011,14:54) kirjoitti
    Mikä laki noin sanoo? Tämä maa on täynnä sorateitä, joilla saa ajaa kahdeksaakymppiä, vaikka olisi ties mitä routavauriota eikä kaistaviivoja tietenkään. Tasan tarkkaan ei kyllä mikään laki määrää ajamaan jyrsityllä asfaltilla viittäkymppiä. Tai silloin, kun ainoa merkki tietyömaasta on pientareella olevat muutamat muovikeilat.
    Eli jyrsintä/asfaltti töitä saa tehdä sinun mukaasi ilman tietyömerkkejä ja alennettuja nop.rajoituksia oliko muuta faktaa tarjolla?... mistää 50km/h nopeudesta minä en ole maininnut sanaakaan...se nyt on ihan saatanan fakta että ne tietyömerkit on oltava siellä 24/7 just niin kauan ennen kun kyseinen projekti on valmis ja ne nop.rajoitukset on työmaa kohtaisia jossain 30 jossais 50 jossain 80km/h...on muuten asfalttiteitäkin jossa saa ajaa 120km/h vaikka siellä on monttuja ja heittoja..ei tietyömaa merkkejä ei mitään..kumma juttu on se..

    edit. Ja ne merkit ja rajoitukset määrää liikenneviraston ohjeistus tietyömaa merkeista ja tietyömaaliikenteestä... voit jatkossa kysellä heiltä jos epäselvää.



    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  25. #85
    Lainaa (jamas @ Heinä. 27 2011,15:06) kirjoitti
    Lainaa (NMu @ Heinä. 27 2011,14:54) kirjoitti
    Mikä laki noin sanoo? Tämä maa on täynnä sorateitä, joilla saa ajaa kahdeksaakymppiä, vaikka olisi ties mitä routavauriota eikä kaistaviivoja tietenkään. Tasan tarkkaan ei kyllä mikään laki määrää ajamaan jyrsityllä asfaltilla viittäkymppiä. Tai silloin, kun ainoa merkki tietyömaasta on pientareella olevat muutamat muovikeilat.
    Eli jyrsintä/asfaltti töitä saa tehdä sinun mukaasi ilman tietyömerkkejä ja alennettuja nop.rajoituksia oliko muuta faktaa tarjolla?... mistää 50km/h nopeudesta minä en ole maininnut sanaakaan...se nyt on ihan saatanan fakta että ne tietyömerkit on oltava siellä 24/7 just niin kauan ennen kun kyseinen projekti on valmis.
    Se kirjoitus, johon vastasit, puhui nimenomaan viidenkympin rajoituksesta paikassa, jossa ei oikeasti ole minkäänlaista tietyömaata. Jäi kyllä huomaamatta, että sinä vaihdoit puheenaiheen tietyömerkkeihin, kun muuten puhuttiin tietöiden nopeusrajoituksista. Minun ja varmaan aika monen puolesta saavat kylvää vaikka kaikki tiet täyteen tietyömaamerkkejä, kunhan rajoitukseen ei kosketa niin kauan, kun siellä "työmaalla" ei yhtään mitään tapahdu.
    CBR 600 F -93 -> Busa vm. 2000 -> GSX-R 1000 K4 -> Daytona 675 -07 -> Fireblade -08 -> Busa -08 -> GSX-R 1000 K6
  26. #86
    Lainaa (NMu @ Heinä. 27 2011,15:27) kirjoitti
    Minun ja varmaan aika monen puolesta saavat kylvää vaikka kaikki tiet täyteen tietyömaamerkkejä, kunhan rajoitukseen ei kosketa niin kauan, kun siellä "työmaalla" ei yhtään mitään tapahdu.
    pitäiskö sit samaan tyyliin tehä noitten koulujen kohilla et 40 kyltti nevadaan ku eihän nyt kouluakaan oo
    <p>filhos da puta&nbsp; </p>
  27. #87
    Lainaa (NMu @ Heinä. 27 2011,15:27) kirjoitti
    Se kirjoitus, johon vastasit, puhui nimenomaan viidenkympin rajoituksesta paikassa, jossa ei oikeasti ole minkäänlaista tietyömaata. Jäi kyllä huomaamatta, että sinä vaihdoit puheenaiheen tietyömerkkeihin, kun muuten puhuttiin tietöiden nopeusrajoituksista. Minun ja varmaan aika monen puolesta saavat kylvää vaikka kaikki tiet täyteen tietyömaamerkkejä, kunhan rajoitukseen ei kosketa niin kauan, kun siellä "työmaalla" ei yhtään mitään tapahdu.
    Vaikea puhua nop.rajoituksista koska ne on työmaakohtaiset ei yleiset asetukset ja jos tuonne kyseiselle on määrätty liikenneviraston toimesta se 50km/h silloin siellä on se 50km/h... eli sinun mielestäsi rajoitus pitäisi nostaa takaisin 100km/h yön ajaksi vaikka puoli tietä on jyrsitty pois ja kaistojen välissä 10cm kynnys? vain kun tehdään työtä saa olla alennettu rajoitus..näinkö?



    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  28. #88
    Lainaa (•tomppa• @ Heinä. 27 2011,15:34) kirjoitti
    Lainaa (NMu @ Heinä. 27 2011,15:27) kirjoitti
    Minun ja varmaan aika monen puolesta saavat kylvää vaikka kaikki tiet täyteen tietyömaamerkkejä, kunhan rajoitukseen ei kosketa niin kauan, kun siellä "työmaalla" ei yhtään mitään tapahdu.
    pitäiskö sit samaan tyyliin tehä noitten koulujen kohilla et 40 kyltti nevadaan ku eihän nyt kouluakaan oo *
    Jos se rajoitus on siellä pelkästään niitä koululaisia varten, eikä kesälomien aikaa koululla ole mitään ohjelmaa, niin miksi ei pitäisi? Koulujen kohdalla näkee muuten ainakin pääkaupunkiseudulla usein lisäkilpiä esim. 7-17. Noiden soisi muutenkin yleistyvän, ilmeisesti nykyään niitä saa laittaa vain jollain erikoisluvalla. Tosin koulujen kohdalla tiputus on muutenkin yleensä 50 -> 40 ja matkaa ehkä joku sata metriä, joten se on hieman eri asia kuin noiden "tietyömaiden" 100/80 -> 50 tiputus kilometrien matkalla.
    CBR 600 F -93 -> Busa vm. 2000 -> GSX-R 1000 K4 -> Daytona 675 -07 -> Fireblade -08 -> Busa -08 -> GSX-R 1000 K6
  29. #89
    Lainaa (mpoli @ Heinä. 25 2011,18:02) kirjoitti
    Lainaa (rellonen @ Heinä. 25 2011,17:30) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Heinä. 25 2011,16:12) kirjoitti
    Ajan päivittäin mm. kehä-III:sta Hämeenlinnantien tietyöalueiden läpi.

    Pari havaintoa:

    -- suuri osa kaikesta liikennevirrasta jättää noudattamatta tietyörajoituksen, vaikkei ihan noin räikeästi, eli ajaa 50 km/h tietyöalueilla selkeästi yli 50.

    -.
    Oikeassa olet. Norjassa oli tänä kesänä hoidettu asia varman päälle: mentiin kumpaankin suuntaan saattueena jota veti ilmeisesti työmaan oma auto. Pysyi nopeudet aika alhaisina.
    Koko viime talven oli Hyrylän pohjoispuolella tietyömaa ja 50 rajoitus. Mitään muuta työmaahan viittaavaa paikalla ei ollutkaan.

    Kohtuullinen ratkaisu asiaan olisi että ihan vaikka nyt heti aloitetaan noudattamaan rajoituksia oikeasti ja vastaavasti jos työmaarajoituksen kohdalla ei ole työmaata, sakotetaan merkin asettajaa jokaisen ohi ajaneen auton osalta vastaavasti kuin autoilijoitakin.
    mua ihmetytti myös tuo "haudattu" työmaa, jota ei ollutkaan kuin vasta toukokuussa ja sekin vain 2 pv. Olipahan joku käynyt sitten vääntämässä sen kamerat
    olpan kohti metsää. Kansalaisten pitäisi olla rohkeampia näiden asioiden suhteen. Samoin kun hidastettava alue merkata myös sieltä poistujille.

    Laittaisi sitten työmaaporukka pari kakkosnelosta siihen poikittain muutaman metrin päähän 30 rajoituksesta, kyllä siinä umpiluupää tajuaa kohta, että se kannattaa ottaa tosissaan ja ajella sit reilua kyytiä siellä, missä se ei ole haitaksi muille.
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  30.  
  31. #90
    Lainaa (NMu @ Heinä. 27 2011,15:53) kirjoitti
    Lainaa (•tomppa• @ Heinä. 27 2011,15:34) kirjoitti
    Lainaa (NMu @ Heinä. 27 2011,15:27) kirjoitti
    Minun ja varmaan aika monen puolesta saavat kylvää vaikka kaikki tiet täyteen tietyömaamerkkejä, kunhan rajoitukseen ei kosketa niin kauan, kun siellä "työmaalla" ei yhtään mitään tapahdu.
    pitäiskö sit samaan tyyliin tehä noitten koulujen kohilla et 40 kyltti nevadaan ku eihän nyt kouluakaan oo *
    Jos se rajoitus on siellä pelkästään niitä koululaisia varten, eikä kesälomien aikaa koululla ole mitään ohjelmaa, niin miksi ei pitäisi? Koulujen kohdalla näkee muuten ainakin pääkaupunkiseudulla usein lisäkilpiä esim. 7-17. Noiden soisi muutenkin yleistyvän, ilmeisesti nykyään niitä saa laittaa vain jollain erikoisluvalla. Tosin koulujen kohdalla tiputus on muutenkin yleensä 50 -> 40 ja matkaa ehkä joku sata metriä, joten se on hieman eri asia kuin noiden "tietyömaiden" 100/80 -> 50 tiputus kilometrien matkalla.
    Koulukilpiä on peitettykin monin paikoin ("lapsia"-varoitusmerkki ja 60 km/h rajoitus peitetty kesäloman ajaksi esim 80 km/h alueella).
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen