Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 43:een 43:sta
  1. #31
    Lainaa (mchuurre @ Heinä. 26 2011,19:47) kirjoitti
    Ei noita voi suoraan verrata. Tai kaikkiahan voi mutta on ne niin eri tarkoituksiin suunniteltu, näkeehän sen nyt jo päältäkin. Kuka hakee ja mitä mihinkä tarkoitukseen......LT=Luxus Tourer / GSA=Geland Sport Adventure.

    Itellä ollut 2 K1200LT:tä (n. 75tkm) ja silti piti saada GS:ssäkin kun alkaa tämä suomen teiden kunto rappeutumaan kiihtyvällä vauhdilla ja marjaankin on päästävä *

    LT:llä mennään tyylillä juurooppaan, 2-päällä, stereoilla, cruisella, tuulelta ja sateelta suojassa, lämmitettävillä slekänojilla sekä jakkaroilla ja mukana 120 litraa lukittavaa sekä osin valaistua matkatavaratilaa. Toimii myös lumella tarvittaessa * Tuosta on tullut pitokampe.

    GS:llä mennään myös 2-päällä mutta tuulelle, sateelle & lumelle alttiina. Jutaillaan pitempiä siirtymiä myös hiekkatiellä kuten tulevana lauantaina Lätäsenon Kalkkoaiville (juu, se niksmannien sotatie), mukana kutakuinkin samankokoiset matkatavaratilat (3 boxia), sekä korkea maavara. Ei tulisi mieleen kuitenkaan korvata tällä LT- ei ikuna !

    LT:llä ja sen päälle pääsee lyhyempikin hemmo, mutta GS:n päälle ei * ...ainakaan ilman satulajusteerausta.

    No miksi piti vielä tuo GS saada ? Hiekkatiet, kantojuhta, työkalu, helppohuoltoisuus, tukevuus, varmatoimisuus, en mää tiedä...jatkakoon joku muu mutta *h a u s k a *se on !!

    Siis mikä se kysymys olikaan ? *
    Kyllä alkaa siltä tuntumaan että gessun puolelle kallistuu valinta, ihan niinkuin se on tuntunut jo ensimmäisen koeajon jälkeen. On se mukava ajaa
  2. #32
    Kyllä gessun puolelle kallistuu valinta näiden juttujen perusteella ja muutenkin! Se vaan on niin mukava ajaa ja pääsee tosiaan sinne huonemmillekin teille jos sinne alkaa haluttamaan.
    Onko muuten kellään kokemuksia talviajosta, kuulin sellaista että jotkut ajelevat talvellakin enduropiikeillä?
  3. #33
    Joo ja lisää tulee ensi talvena!

    Lämpötilat missä GSA:lla ajettu: -28 asteesta +45 asteeseen. Akku vaihtui keväällä kun tuo alkuperäinen ei oikein talven pakkasilla jaksa pyörittää, on sen verran pieni kapasiteetiltaan.

    Hyvin pelittää, mutta nastoitusta ja rengasta pitää miettiä hieman lisää. Viime talvena ei aivan optimaalinen ollut, mutta niillä mentiin kuitenkin pari tuhatta kilometriä.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  4. #34
    Lainaa (ape2011 @ Heinä. 28 2011,12:16) kirjoitti
    Kyllä gessun puolelle kallistuu valinta näiden juttujen perusteella ja muutenkin! Se vaan on niin mukava ajaa ja pääsee tosiaan sinne huonemmillekin teille jos sinne alkaa haluttamaan.
    Onko muuten kellään kokemuksia talviajosta, kuulin sellaista että jotkut ajelevat talvellakin enduropiikeillä?
    Gessun "hyvä" puoli lienee myös se, että sillä pääsee pirun pitkälle, keskelle ei mitään jäämään kiinni. Sitten kun se malmikasa on siellä suon silmässä, niin mieleen saattaa hiipiä, että olisipa ollut kiva kun olisi ollut se LT, jolla ei edes tule mieleen lähteä sinne jonnekin. Onkos kukaan asentanut moiseen vintturia
    <p>2002-2014</p>
  5. #35
    Kyllähän nää mopovalinnat on niin subjektiivisia asioita kuin vaan olla voi...

    Joku kehui Gessua niin mukavaksi. Varmaan niin...

    Itse kun 130.000 km sitten aloitin mopoilun suoraan LoTjalla niin pari vuotta tuon aloituksen jälkeen Gessu oli eka ns. tavallinen moottoripyörä, jolla ajoin. "Tavallisella" tarkoitan sellaista täristävää kaksipyöräistä, jossa tuuli riepotti ja cruisen surkastuttama oikea käsi puutui puolen tunnin kaasukahvan puristamisen jälkeen eikä olemattomasta radiostakaan kuulunut mitään.

    Totesin vähän omaksi häpeäkseni, että jos olisin aloittanut moottoripyöräilyn ns. papillisesti eli jollakin nakulla tai vastaavalla, niin olisi jäänyt siihen koko puuha. En saanut tasan mitään kicksejä tuolla puolentoistasadan kilsan ajolenkillä, se oli enempikin silkkaa kärsimystä.

    Mutta...kuten sanoin, nämä jos mitkä ovat makuasioita. Itse aloitin kaiketi koko harrastuksen väärästä päästä...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  6. #36
    No eihän tuo Gessu paljoakaan täristä HD.n jälkeen ja ajomukavuuskin on ihan toistaluokkaa jo silläkin. LT tosiaan tuntui jo liiankin helpolta ajaa
  7. #37
    Yksi mikä GSA:ssa on huomattavasti kehittyneempi kuin LT:ssä niin jarrut.

    LT:llä ollut muutamia kertoja läheltä piti tilanne kun pomppuisella tiellä ABS:t on vetäneet päälle ja jarrutusvoima loppunut siihen.

    Nyt on GSA:lla menty sellaisissa paikoissa johon LT:llä ei ole muutenkaan mitään asiaa ja jarrut on ABS päällä toimineet silti luotettavasti! Ja gessussahan nuo ABSit saa myös pois päältä, toisin kuin LT:ssä.

    Kerran on ollut sellainen alamäki vastassa, että otin sovinnolla ABS:t pois päältä GSA:n kanssa, ettei pääse käymään vahinkoa.

    Toki LT:n jarrut on tehokkaat, kunhan alusta vain on riittävän tasainen että pitoa riittää, mutta melkoisen tehokkaat on nuo GSA:nkin jarrut...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  8. #38
    No niin, nyt on -08 GSA alla ja kyllä on mukavata ajeleskella
    Tulipahan kokeiltua ajelua vähän huonommallakin tiellä ja tuppasi tuo vähän kulunut allroad rengas vähän lipsumaan, mutta pystyssä kuitenkin pysytty.
    Kyselisinkin vähän kokemusia renkaista? Kuinkas paljon sellaisella karkeampi kuvioisella renkaalla ajelee kilometrejä? Siinä varmaan kuitenkin parempi pito tuolla "savikossa"

    Toisena on tuli mieleen vielä se talvi ajelu Minkähänlainen rengastus siihen ois paras, kun ei kuitenkaan pysty välttelemään noita paljaana olevia liukkaita pikiteitä jos niitä ei ole suolattu?
  9. #39
    Lainaa (ape2011 @ Elo. 23 2011,12:20) kirjoitti
    Toisena on tuli mieleen vielä se talvi ajelu * Minkähänlainen rengastus siihen ois paras, kun ei kuitenkaan pysty välttelemään noita paljaana olevia liukkaita pikiteitä jos niitä ei ole suolattu?
    Karoota ollaan juuri tilaamassa tätä varten alle Satapiikistä. Välikelin nastoilla.

    On huteran oloinen isoilla nastoilla jos ajelee paljaalla tiellä, mutta tuolla tuntui toimivan suhteellisen ok viime talvena.

    Ajeltua tuli n. 2000km, mm. Ahvenanmaalla jäätietä pitkin.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  10. #40
    Lainaa (iaj @ Elo. 23 2011,12:27) kirjoitti
    Lainaa (ape2011 @ Elo. 23 2011,12:20) kirjoitti
    Toisena on tuli mieleen vielä se talvi ajelu * Minkähänlainen rengastus siihen ois paras, kun ei kuitenkaan pysty välttelemään noita paljaana olevia liukkaita pikiteitä jos niitä ei ole suolattu?
    Karoota ollaan juuri tilaamassa tätä varten alle Satapiikistä. Välikelin nastoilla.

    On huteran oloinen isoilla nastoilla jos ajelee paljaalla tiellä, mutta tuolla tuntui toimivan suhteellisen ok viime talvena.

    Ajeltua tuli n. 2000km, mm. Ahvenanmaalla jäätietä pitkin.
    Miten on? Minkä merkkisen renkaan meinasit laittaa ja kuinka pitkä nasta noissa välikelin nastoissa on? Sopiiko se pyörimään Adventuressa takana?
    Kisarenkaassa meinas ettei sopisi pyörimään takana kun takaiskarin kiinnitys on niin lähellä
  11. #41
    Karoota on tulossa, samaa oli viime talvena. Hyvin mahtuu pyörimään ja seassa on vielä tuo sisälokari takana. Ei ongelmia.

    Ei mitään jälkiä että nastat olisi ottaneet missään vaiheessa kosketusta muuhun kuin tienpintaan.

    Ei taida tämä Kisarengas oikein tiedä mitä höpöttää, jutteleppa Satapiikkiin niin saatat saada asiantuntevampaa palvelua (toim. huom. en ole Kisarenkaan kanssa asioinut kertaakaan...).
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  12. #42
    Lainaa (ape2011 @ Syys. 20 2011,22:20) kirjoitti
    Lainaa (iaj @ Elo. 23 2011,12:27) kirjoitti
    Lainaa (ape2011 @ Elo. 23 2011,12:20) kirjoitti
    Toisena on tuli mieleen vielä se talvi ajelu * Minkähänlainen rengastus siihen ois paras, kun ei kuitenkaan pysty välttelemään noita paljaana olevia liukkaita pikiteitä jos niitä ei ole suolattu?
    Karoota ollaan juuri tilaamassa tätä varten alle Satapiikistä. Välikelin nastoilla.

    On huteran oloinen isoilla nastoilla jos ajelee paljaalla tiellä, mutta tuolla tuntui toimivan suhteellisen ok viime talvena.

    Ajeltua tuli n. 2000km, mm. Ahvenanmaalla jäätietä pitkin.
    Miten on? Minkä merkkisen renkaan meinasit laittaa ja kuinka pitkä nasta noissa välikelin nastoissa on? Sopiiko se pyörimään Adventuressa takana?
    Kisarenkaassa meinas ettei sopisi pyörimään takana kun takaiskarin kiinnitys on niin lähellä *
    1150 gessussa raapii iskarin alakorvaan nastanjäljet! (rengas 130/80 ja nastat noin 5mm ulkona kumista). Uudemmassa ei! Renkaan ja iskarin välissä on useampia senttejä tilaa, kun taas vanhemmassa ei ole, kuin puolitoista senttiä.

    Onko sulla Ilpo 150/70 Karoo??
    IsoPoika
    R1200GS"ADV" -05
  13.  
  14. #43
    Ihan normi kokoisilla renkailla mennään, ei tuo korkeampi profiilinen mahdu paljaanakaan kunnolla pyörimään R1200:ssa saatikka nastojen kanssa.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12