Ei se nyt niin vaikeeta ole...takalaukkuun sopii 2:ksi kypärää![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Vaijerilukolla stongassa kiinni. Vaikka todennäköisyys pöllimiseen on aika pieni niin vitutus on sitten sitäkin suurempi, jos matkanteko keskeytyy tommoisen asian takia.
Näin tehdään myös meillä.(suzuki03 @ Heinä. 25 2011,20:51) kirjoitti
Pikkasen vois harmittaa menee siinä nääs mukana sit kypäräpuhelin setti.....![]()
heimovelihän noita pottia viime kesänä keräili...
vaan eipä ollut mun kypärä juuri silloin tyrkyllä vaikka aina satulan päällä onkin...
vaan mahtaako ne tollasta kummallisen näköistä hiilikuitu häsäkkää edes huolia , joku hinnat alkaen malli ,kun ei ole edes maalattu...![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Otan takalaukun jos tiedän poikkeavani esim. kahville.(suzuki03 @ Heinä. 25 2011,20:51) kirjoitti
TDM 850 -95
XL 1000 V -05
Mutta kehityshän kehittyy: sittenhän on hyvä tilaisuus hankkia uudempaa teknologiaa tilalle *(Pandemia @ Heinä. 25 2011,21:10) kirjoitti
![]()
Ajamattomat kilomerit ovat vielä edessä
Tunturi SuperSport vm 1973 Hondat CB 500 vm 1973 x 2 -> Kawasaki Z 1300 vm 1989 ->Honda Varadero 125 vm 2000 -> ja nykyiset Yamahat FJR 1300 vm 2006 YZF-R1 vm 2010 WR 450F vm 2005 YZF-R6R vm. 2006
Marunari
Mulla on tällänen ajotakin taskussa aina, se on aika nopea käyttää ja hidastaa ainakin himonussijaa vähän * http://www.clasohlson.fi/Product/Pro...x?id=161797313
Soon sillälailla.....että millälailla.....
Kas kätevää. Käynpäs hakemssa itsellekin tuommoisen! Kiitti vinkistä(pipeman @ Heinä. 25 2011,22:08) kirjoitti
![]()
Honda Magna VF750C vm.1997
Aka PowerCustom eli pirteä kromivasama
Onkohan tuommoisia muualla myynnissä? Täälläpäin kun ei ole noita klaas uulssoneita.(pakoistinen @ Heinä. 26 2011,09:32) kirjoitti
![]()
tämmöistä olen katsellut:
http://www.pacsafe.com/www....l&id=27
Ei vielä omia kokemuksia.
Janne
XX
Suzukin helmet holderit ja sellaiset kypärät, joissa on d-rengas lukot = ei lähde ihan heti vorojen matkaan ilman kättä pidempää...
Aika simppelihän toi Zetan kiinnitys on:(IceFev @ Heinä. 25 2011,11:22) kirjoitti
Tosiaan yhtä pitävä vaihtoehto tuo on kuin tuollainen halpa erillinen vaijeri (ainekin omasta mielestä) ja varmasti aina mukana.
Kawasaki Z1000 -08
Paas kattoen monellako mopopojalla/-tytöllä on hihna kiinni. Aika monella hihnat lepattaa tuulessa.(XX-xenon @ Heinä. 25 2011,11:59) kirjoitti
Omassa GS:ssä on vanhanaikainen kypärälukko, jota on helppo ja nopea käyttää. Tosin potta on usein peilin nokassa.
Potta mukaan ja kahvit ruukkuun![]()
Moto Guzzi BrevaV 1100 -06
Kawasaki zg 1300 -84
Kawasaki Zephyr 750 -90
Kawasaki GpZ Ninja 600 -84
Kawasaki GpZ 550 -82
Vespa Piaggio 125 -81
Ostin tänään semmosen sisään kelautuvan vaijerilukon clas ohlsonilta. Halpa oli. Sissybariin kiinni vaan potta jos ei jaksa kantaa.
Eikö Magnassa ole takaharakan satulan vasemmalla puolella kypärälukkoa niin kuin shadow:ssa?(pakoistinen @ Heinä. 26 2011,20:29) kirjoitti
Bandit 1200s -06, ex-Shadow 750 -04
Totta, on se siinä sivussa, mutta kokeillessani potta jää roikkumaan pyörän sivuun. Sen sijoittelu ei oo mun mielestä kovinkaan optimissaan. Mulla on myös laukkurautojen muodosta johtuen hieman hankaluutta saada potan hihna ylettymään. Siinä mun potassa on nimittäin myös sen muotoinen pikalukko, joka hankaloittaa asiaa lisää. Sivulla roikottaessa myös potta kastuu sateella hanskoineen ja päärätteineen.(Franz @ Heinä. 26 2011,20:45) kirjoitti
Mun tapauksessa on kätevintä pitää pottaa esim sissybariin painettuna tai satulan päällä. Tää vaijeri antaa vähän valinnan varaa. Vois laittaa myös peilin päälle ja etuhaarukasta vaijeri läpi.
Mä laitan takaboksiin jos on mukana ja tilaa.
Pulttasin myös tällaisen ohjaustankoon. Siinä se on riittävän korkealla - ei pääse ainakaan ihan pienet pojat antamaan doping-näytettä mun pipoon - vaatii jo palokunnan hevosen. Ja ihan kätsä käyttää verrattuna satulan alla oleviin koukkuihin.
Mut olishan se perinjuurin ikävää huomata olevansa sunnuntai-aamuna parinsadan kilometrin päässä kotoa ilman pottaa...mitäs oikeesti siinä teet?![]()
KTM 1290 Super Adventure S
Ainakin AD varaosaketju myy vastaavia. Tosin tuplahintaan.(Mikko76 @ Heinä. 26 2011,09:37) kirjoitti
Takakahvassa on kiinni pieni vaijerilukko jolla saa kypärän kiinni kahvaan, tosin harvemmin mopolla nykyään mihinkään liikkuu että kypärä pitäisi jättää.
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Magnan kypärälukon saisi ymmärtääkseni siirrettyä helposti etupäähänkin, laukkujen kanssa kun ei tuota pysty käyttämään. Alkuperäisessäkin paikassa saa kyllä kaksikin kypärää kiinni. Mutta peilin päällä roikkuu yleensä.(pakoistinen @ Heinä. 27 2011,09:18) kirjoitti
Peiliin ja pienellä numerokoodi vaijerilukolla rysteriin lukkoon. Biltemasta tuollaisen kipaisin, ei montaa euroa maksanut ja kulkee helposti takin taskussa. Tullut ihan nopea rutiini tuosta lukon laittamisesta, tuurini en viitsi luottaa ettei kypärää nussita.
Toki tuollainen pilipalilukko aukeaa helposti jos mitään työkalua on, mutta ainakin ehkäisee sellaiset hetken mielijohteesta kypärän ohimennessä kaappaavat skootteripojat.
Sitten jos seutu on epämääräisempää ja pidempään pyörän luota olen pois, otan kyllä kypäränkin mukaan.
Myös mulla on käytössä tällainen kätevä kelautuva vaijerilukko. Ulkomaan reissuilla tämä viritys estää lisäksi tankkilaukun viemisen. Tietenkin jos työkaluja on mukana, niin eihän ohut vaijeri paljon pidättele. Mutta esim. kahvilla käydessä ihan näppärä ratkaisu ja estää myös kypärän putoamisen. Silloin, kun ei ole tavaraa mukana, mahtuu kypärä helposti FJR:n sivulaukkuun.
![]()
Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
Joo niin saa. Mä kokeilin eilen tätä kelattavaa vaijerihankintaa ja totesin sen niin helpoksi käyttää etten viitti nähdä enempää vaivaa. Ihan ok näinkin(dasurpha @ Heinä. 28 2011,09:35) kirjoitti
![]()
Ninjassa on takajakkaran alla semmoiset kätevät koukut, johon olen sen potan ripustanut, jos pitää jossa pikaisesti käydä.
Jos kauemmin pitää pois viipyä, niin otan mukaan kun ei rahapussi kestä uuden potan ostoa.
Pääasia että on kivaa.
Nykyinen: Zygä...ou nou
Entiset: Aprilia RX50 -01, Kawasaki ZX-6R F1 -95, Yamaha YZF-R1 -99
75m/s
Sama juttu, mut vasta n. 20 v. Joskus sit ihan vaan satulalle laitan.(polip @ Heinä. 28 2011,08:56) kirjoitti
Peruslähtökohtani on, ettei ihmiset varasta toisiltaan, jos tarvitsee toisen kypärää, ottaa sitten lainaksi. Siinä on vaan se vaara, että nenä saattaa osua vanhanmallisen mopon suuntaviittaan.![]()
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Ahaa =) joo, yritin hieman toisella tavalla. Mutta käyhän se noinkin.(HerraPorkkana @ Heinä. 26 2011,10:21) kirjoitti
Kiitos kuvista.
Keski-ikäinen hurjapää =)
kypärä käy käsilaukustamukaan vaan, siihen voi laittaa hanskat, lompakon, ajolasit ym sälää
![]()
VT750C4
"ymmärrys kasvaa kokemuksen myötä"