Elikkä tuli hankittua vuosimallia 2006 oleva CB& 600F. Onko normaalia että kun kytkee ykkösen silmään niin pamahtaa reippasti ja nykäisee pikkaisen ? Kytkintä säätelin hiukan ja ei ainakaan vaihde päällä paikallaan ollessa pyri itsekseen mihinkään. Öljyt alkoivat olemaan vaihtokunnossa ja tänään vaihdon sitten suodattimen sekä öljyt, tuota tuli laitettua koneeseen: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=59-3121
eli Motul 10W40 7100
ZZR 1400 2008
Mielestäni on.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mitäs arvon raati sanoo tuosta Motulin öljystä, tarkoitus on kiiikuttaa värkki 18 kilon huoltoon mutta kun ei ollut tietoa koska öljyt on viimeksi vaihdettu niin päätin tehdä välivaihdon.
ZZR 1400 2008
Kyllä ykkösvaihde selvästi pamahtaa, varsinkin kylmällä koneella ääni ja tunne on selkeämpi. Ei siis mitään vaarallista tai normaalista poikkeavaa.
Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Ihan hyvää.(djoh @ Heinä. 20 2011,22:48) kirjoitti
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kannattaa katsoa mitä omistajan käsikirja sanoo öljystä.(djoh @ Heinä. 20 2011,22:36) kirjoitti
Itse vaihtelen huolto-ohjelmasta riippumatta 5tkm välein Motulin mineraaleja kera suodattimen. Ei maksa paljoa ja öljyt on käsikirjan mukaiset ja mopokin toimii kivasti vaikka mittarissa on jo kohta 80 tkm.
Pyöränä XX mallia 1997.
-H-
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Siitähän se vasta tuntee, ku potkasee ykkösen pesää, että kohta mennään!
Normaalia siis, ja vieläpä suotavaa, että huomaa koska pyörällä on menohalut valittuna![]()
Jatketaas vielä, eli eilen ihmettelin kun mamma ensi kertaa kyyditessä paukkuu myös vaihdettaessa 2 ja 3 vaihteelle. Tuskissani lueskelin että vika voisi olla sittenkin öljyissä (nyt siis motul 7100 ) ja olinkin jo suuntaamassa hakemaan bikeworldistä hondan omaa tavaraa. Onneksi tajusin kokeilla kytkinvaijerin kiristämistä koska vaihtaminen muuttui sen jälkeen paremmaksi ja pauke väheni huomattavasti.Osan vaihtamisen paukkeesta johtunee vielä ruosteessa olevasta ranteesta.
No sitten se toinen juttu eli kertokaas nyt joku vihreälle aloittelijalle mistä tää Delvac legenda on saanut alkunsa ja miksi siihen pitää aina liittää ne "tissit"![]()
ZZR 1400 2008
Saattaa olla pyörän osalta off topic mutta omalla kohdalla vaihtamisongelma on ykkösvaiheelta kakkosvaihteelle kun kierrokset ovat ykkösvaihteella pauttiarallaa yli 6000. Vaikka kuinka vetää kytkimen pohjaan ja yrittää kunnolla napauttaa vaihdinta ylös niin laatikosta kuuluu sellainen nopea "naputtava" ääni, ihan kuin ei osaisi päättää menisikö kakkosvaihteelle vai jääkö vapaalle. Kaksi päällä on ilmiö vielä paremmin huomattavissa..
Kytkinvaijereita ei (vielä) mun mekaanikon taidoilla paljoo säädellätai voihan sitä säätää mutta tietoa ei siitä ole mitenkä on paras kun täysin nyyppä moottoripyörä asioissa vielä on. GSX650F:llä ajelen.
Omasta laatikostani ei kuulu ääniä, kun ennakoin seuraavan vaihteen kierroksia ennen vaihteen kytkemistä. Alaspäin vaihtaessa kytkin kiinni, vähän välikaasua ja taas kytkin auki siten, että kierrokset eivät ehdi laskea, niin vaihdot ovat sujuvia. Ylöspäin vaihtaessa kytkin kiinni ja uusi vaihde nopeasti silmään, kun kierrokset eivät vielä ole laskeneet liikaa, niin ylimääräisiä ääniä ei kuulu.
Ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muut asiat osoitteseen: ratavastaavat@moottoripyora.org