Nämä ovat muuten hinnaltaan liki aliarvostetuimpia pyöriä ominaisuuksiinsa nähden. Miksi?(JaZZo @ Heinä. 21 2011,16:57) kirjoitti
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Otsikossa pyydettiin ehdottamaan mopoa, mutta tulkitsin että kyse on sittenkin moottoripyörästä.
Osta WLA, siinä on kaikki mitä nykypyörissä ei ole,
kuten vaihdenäyttö, toimii ilman sähköjä (kulissivaihde),
vakiovarusteena.
Ei tartte powercommanderia, itse voi säätää polttoaineen seokset, kaikilla kaasunasennoilla.
Portaaton syttykäyrän säätö, mitä ei suinkaan nykyboxit ole (portaaton käsi/pers säätö).
Toimii myös ilman akkua.
Kaksoisvalojärjestelmä (sotatilanteita varten![]()
Sivulaukut vakiovarusteena.
Jarrujen pikasäätö, sekä
Ketjun voitelua ja renkaan vaihtoa helppottava seisontatuki.
Sähkökytkennät *hyvin näkyvissä ja helposti muutettavissa
Kaikki bensalaadut sopii oikein hyvin
Maailmanlaajuinen huolto ja varaosaverkosto
Säädettävä istuinkorkeus
Etu- ja takarenkaat samankokoiset
Säilyttää jälleenmyyntiarvonsa, eli siis nousee joka päivä, jota ominaisuutta ei monella pyörällä ole.
Käy myös Delvac, tämä nyt oli asiatonta
Siinäpä aluksi muutama fakta
Siis summasummarum, osta lätty ja elämä hymyilee jälleen.
-hanski
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Hauskoja ajettavia, mutta moottorit surkeita...(seppo02 @ Heinä. 21 2011,19:26) kirjoitti
Ps. Turbobussi delvacilla myös täältä suosituksena Silver Bridelle. *
Supermoto
varsinainen selviytymispyörä. miksei nykyään tehdä samanmoisia? markkinatalous vienyt tuollaiset kai. ural päässee lähelle samaa.(57pannu @ Heinä. 21 2011,20:04) kirjoitti
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Nyt ei ehkä puhuta samasta asiasta....jotenkin en osaa yhdistää Uralia WLA:n. Ei niitä vienyt markkinatalous, vaan sota (IIWW) loppui kesken.
Mutta hyviä ja suositeltavia pyöriä molemmat. Työssään
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Työ delegoitu eteenpäin.Miehelle listattu vaatimukset, nyt se etsii mulle pyörää ja kyselee mielipiteen heti kun näkee mielestään mulle sopivan.
Tää on helppoa. Ja sen verran taitaa meidän pihasta löytyä ylimääräistä kalustoa nelipyöräisten osalta että ei sitä tiedä vaikka jotain vaihtojuttuja saisi tässä aikaiseksi...
Jos mä ostan sen Delvacin valmiiksi, helpottaisiko se odotuksen tuskaa? Tissit löytyy jo.![]()
I ride the Lightning (XB9S -03)
Toinen märkäkorva ilmoittautuu! En tiedä moottoripyöristä oikeastaan yhtään mitään, joten sallinette muutaman (ehkä) tyhmän kysymyksen?
-Onko pyörää valitessa suurta merkitystä omalla koolla? Itse olen 190/105, joten ovatko jotkut mallit "liian pieniä" näille raameille?
-Sv 650 tuntuu olevan yleisesti suositeltu malli aloittelijoille (en ole ajanut ikinä edes mopolla). Sopiiko tuo meikäläisen kokoiselle, vai pitäisikö katsoa kookkaampaa (siis mitoiltaan, ei välttämättä koneeltaan) pyörää?
-Onko ko pärrä luotettavan pyörän maineessa? Tiedän, että luottavienkin mallien joukossa voi olla maanantaikappaleita, mutta en jaksaisi taistella minkäänlaisten mekaanisten ongelmien kanssa, varsinkin kun jakoavain ei oikein pysy kädessä. Onko joku Sv:tä vastaava malli yleisesti ottaen luotettavampi? EDIT: Mites noi Ducatit? Kovasti miellyttävät silmää, mutta onko luotettavuudessa samanlaisia puutteita kuin italialaisissa autoissa tuppaa olemaan?
-Mikä on elämän tarkoitus?
Toivottavasti joku jaksaa vastailla. *
Outo kommentti. Entisenä monsterikuskina minusta upeinta siinä oli minusta juuri se moottori(jaulis @ Heinä. 21 2011,20:15) kirjoitti
.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Näin olen minäkin ymmärtänyt.(Pete2 @ Heinä. 22 2011,08:28) kirjoitti
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Veikkaan että sv650 on sun mitoille ahdas, itse kävin joskus ajelemassa moisella ja koin sen pieneksi. Mulla pituutta 186. Mutta älä täältä kysele ;-) käy kylmätyyppäämässä muutamaa pyörää niin osaat itse haarukoida paremmin.(isokanki @ Heinä. 22 2011,08:10) kirjoitti
On sv luotettava ellei ole keuliteltu piloille (=pumppu ei ole saanut nostettua öljyä kanteen kun on ajettu liikaa keula ylhäällä). Kaasaripeleissä ryypyn takertelu on arkipäivää kun vesi pääsee ruostuttamaan vaijeria.
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Mielestäni sv 650 on liian pieni noin rotevalle kaverille.(isokanki @ Heinä. 22 2011,08:10) kirjoitti
Ajamaan toki pystyy,mutta voi olla monkeymainen olo.
Itsehän nämä on käytävä liikkeessä kokeilemasa,että mikä passaa.
Isot nakut ja matkaendurot olisivat koon puolesta sinulle parempia.
No mä olen 187cm / 105kg ja seisoskelin edellsikeväänä 650 SV:n vieressä.. Enpä viittinyt edes kylmätyypätä, pienen näköinen, ei käynyt edes mielessä että sellaisella voisi ajaa. No, ulkonäkö voi tietty pettää ja riippuu jalkojen/selän pituuden suhteista yms...(isokanki @ Heinä. 22 2011,08:10) kirjoitti
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ittellä ollu -99 650 sv jo niin monta vuotta etten jaksa edes muistaa kuinka monta.. oon about 182 pitkä ja ainakin tuo vanhempi malli on minun kokoselle just passeli mutta tuntuis että jos oisin vielä inansa pitempi nii mopotin ois kyllä auttamati liian pieni. Olen kylläkin antanut itseni ymärtää että se uudenpi malli olisi huomattavastikin väljempi mitoiltaan ja ajoasennoltaan hieman vanhaa mallia pystympi.
Viimeset pari kesää olen ajellut oikeastaan pelkästään rataa ks. mopolla ja kilsoja on vuosien saatossa tullut ehkä joku max.30tuhatta. Ongelmia on ollut oikeastaan vain ja ainoastaan kerran ja nuo ongelmat korjautuivat vaihtamalla jännitteen säädin kun mopo ei lataillut akkua. Olen kuitenkin tässä viimevuosiani upgreidaillut sv:tä hieman enemmän radalle sopivaksi alustaa yms. Eli tässä viimesenä kahtena vuotena sillä oon ajanut pelkästään radalla ja vetänyt kyl nii kahva kireellä kun vaan kuskin kantti o kestänyt ja vielä tähän mennessä ei tuon kummempia ongelmia ole ilmennyt että voisin kokemuksesta sanoa että on hyvä ja luotettava peli kun tietysti vaan muistaa huoltaa konetta aikaajoin(sillon kun muistaa/jaksaa kiinnostaa).
Eli jos vain muuten pyörä sopii kuskiin ja toisinpäin niin ei oo kyl muutakun positiivista sanottavaa. En oo edes malttanut luopua siitä vielä kun aina se vaan tuntuu nii hyvältä ku lähtee ajelemaan vaikka ehkä mahkuja uudempaankin/tehokkaampaankin olisi.
BRAAAAPB...
Kiitoksia kaikille vastauksista. Pitäisi tosiaan käydä koeistumassa noita pärriä, niin tietäisi paremmin miten sinne kyytiin sopii. Ongelmana vain juuri se, että kun ei ole pyöristä kokemusta, niin en oikein osaa kiinnittää huomiota oikeisiin asioihin. Pitää kysellä joku pyöräilevä kaveri mukaan.
Jos/kun tuo SV650 on liian pieni meikäläiselle, niin osaatteko suositella jotain mitoiltaan hieman isompaa mallia? Tuollainen suht sporttisen näköinen pitäisi olla, ei välttämättä kuitenkaan ihan kyykky. Ja tosiaan luotettavuus ois avainsana, joskin huollot jne on tarkoitus tehdä tunnollisesti.
Joku tällainen olisi kyllä muikea peli: http://www.nettimoto.com/ducati/749/1138653
![]()
Sanoisin sulle(kin) että Yamaha TRX850. Itte olen 184cm ja oli minusta tilava. Tosin painoa mulla oli n. 20kg vähemmän. Kuva moisesta löytyy ketjusta ja noitahan saa 3-4te hintaan. On pirteä ja vääntävä peli, hienot äänet ja kohtuullinen alusta / jarrut.
Retired
Yksi parhaista ottamista kuvista, kuten yleensä, paljolti kohteen vuoksi. Käytöstä jne. en sitten paljoa tiedäkkään.
![]()
Testi
^On muuten hieno kuva.
Täällä alkaa lähteä mopo käsistä... Eli tilanne on nyt se että tuon hintaluokkavaatimuksen voi sivuuttaa. Mitäs luulette, täyttäisikö Bulu muut vaatimukset...![]()
Tonninen SV tai Hondan VFR(isokanki @ Heinä. 22 2011,12:25) kirjoitti
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
XB9S olisi varmasti hyvä valinta muuten, mutta vähän veikkaan että saattaa olla 160cm pitkälle korkea. Perstuntumalta omaa exää miettien.. Todella hieno moottoripyörä noin muuten.![]()
Retired
Korkeitahan nuo meinaa olla. Eilen kävin Fireboltin koeistumassa ja varpaankärjet osui maahan... Madallusmahdollisuuksia mietiskellään ja onhan noita se cg-mallikin mikä on reilut 72 cm istuinkorkeudeltaan. Niissä vaan hintaluokka pompsahtaa aika pahasti.(TwinTenox @ Heinä. 26 2011,01:07) kirjoitti
Mä niin tykkäisin cherry bomb -värisestä sellaisesta.
Tuntuu vaan että Bulu voisi olla sellainen jopa vähän pidemmänkin ajan pyörä, ei vain parin kauden harjoituspyörä. Vähän näyttävät moittivan tuon 883cc koneen tehoja mutta kai ne tälläistä 50 kg kuskia kuljettaa jo ihan riittävästi? Ja saahan siitä pytyt vaihdettua joskus jos siltä tuntuu...![]()
Bulu on hieno pyörä, mutta kannattaa ottaa selvää varaosien saatavuudesta jälleenmyyjiltä. Itsellä jäi ko pyörän hankinta varaosien saatavuuden epävarmuuden takia. En tiedä oliko hieman hätäinen ratkaisu, mutta en millään viittis alkaa odottelee kesken ajokautta esim. kytkinvaijeria montaa kuukautta. Oli meinaan kova bulukuume tuossa hetki sitten.![]()
nykyinen: ...
entinen: KTM sd -09
Tuo varaosien odottelu on tullut Sporankin kanssa tutuksi...(finike @ Heinä. 26 2011,08:12) kirjoitti
Jenkkilästä tulee hyvällä mäihällä osaa melko nopeasti. Tosin Buluun ei ihan yhtä hyvin taida olla palikkaa saatavilla kuin tuohon "isoveljeen".
Mä olen vaan vähän sellainen että kun jonkun haluan niin järkisyyt ei paljon vaakakupissa paina.*nainen* Enkä oikein meinaa nyt keksiä Bululle korvaajaa. Ääh, miksi mä olen näin nirso... Ja lyhyt...
Eikös Ysissä ole liki 1000cc kone kuitenkin. Omassa oli racekitt ja vapaammin hengittävä putsari ja suht suora putki. Minusta se liikkui oikein iloisesti (ajovarusteineen olen ehkä 85kg). Ainakin Suomessa sallituissa 0-120km/h puitteissa ei mitään ongelmia ripeyden kanssa. On lisäksi paljon helpommin hallittavissa kuin esim. hiljan koeajamani 12 Ulyssus, joka keuli ykkösellä kaasun kanssa hilpeästi koko ajan. Ysiä voi viedä vähän huolettomammalla kädellä.(Silver Bride @ Heinä. 26 2011,08:00) kirjoitti
Retired
Juu, viisastuin noin tunti tuon viestin lähettämisen jälkeen.(TwinTenox @ Heinä. 27 2011,03:19) kirjoitti
Liikaa HD-maailmaa takana. Tuohan on siis 948.
Olisi yksi pyörä nyt kiikarissa. Onkohan n. 4 cm madallus paha homma tuollaiseen S-malliin...? Etupää kai tulee melko helposti alas mutta mitähän sen peräpään kanssa sitten.
Ja kirotusvihreen onnistuin tuohonkin tekemään, 984 siis.
Ongelma ratkaistu. Bulu tuli.![]()
(Silver Bride @ Elo. 03 2011,07:54) kirjoitti
![]()
nykyinen: ...
entinen: KTM sd -09
Onnea uudesta pyörästä!(Silver Bride @ Elo. 03 2011,07:54) kirjoitti
Paljonko sulla on pituutta? Oma avovaimo on myös aika lyhkäinen ja sillä verukkeella on lykätty A kortin hankkimista. Nyt kun tuo korttiuudistus tulee, niin on hänelläkin ehkä vähän virinnyt kiinnostus uudestaan asiaan kun kaveritkin on hommannut kortteja.
Mittaa hänellä on alle 160cm sulka päässä, eli tarkasti 155 JA PUOLI cm!
Se on tarkkaa.
Saitko Buellin madallettua sillain, että saa molemmat jalat hyvin maahan?
Tällähetkellä ei omaa pyörää
Aiemmin Kawasaki Z750 '08
158 JA PUOLI senttiä melko tarkalleen. *Ja ruumiinrakenne mallia erittäin persjalkainen. Bulun kanssa kävi tuuri, siihen on jossain vaiheessa aiemmin laitettu lyhyemmät jouset etuiskareihin, lyhyempi takaiskari ja madallettu penkki (samoja osia on mun mielestä tossa XB12Scg -mallissa joka on tehdasvalmisteisena matala). Ei mulla jalat kunnolla yltä maahan, päkiät silleen auttavasti. Mutta tuo on niin ihanan kevyt pyörä että hyvin se pysyy pystyssä näinkin.
Ei muuta kuin avovaimo kiertelemään autokouluja pyörien koeistumisen merkeissä. Mä kiersin tän alueen koulut, halusin mahdollisimman matalan harjoittelupyörän. Tosimatalaa ei löytynyt mutta päkiät siitä Hondasta yltti maahan.
Edit: huomasin että asut Helsingissä. Sieltä löytyy taatusti vaimokkeelle tarpeeksi matala koulupyörä.