Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Moi!

    VT 600:nen -97, eli kahdella kaasarilla käy hiukan laihalla (tulpat vaaleat) ja en tiedä mistä löytyy seosruuvi?

    Osaisko joku kertoa mistä säädetään ja mihin suuntaan ja tarviiko millaiset työkalut, kiitos.

    Kiitos jo etukäteen auttaneille!!!



    Terveisin
    Jari
  2. #2
    Jos lontoo taittuu niin tuolta neuvoa..:

    http://www.shadowriders.net/forums/s...ad.php?t=14589

    Tuolla fig.b väittäisi olevan seosruuvin ja edellä olevan linkin kyseliä löysi viimein molemmat ruuvit

    http://www.dynojet.com/pdf/1145.pdf

    Mitään vastuuta en ota vastauksen oikeellisuuteen, kunhan vaan yritän auttaa...

    Tyhjäkäynti ruuvihan on sitten sormin pyöriteltävä muistaakseni sen kolmiomaisen kromimuoviläpyskän lähistöllä.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  3. #3
    Tota, jos se toimii, onko siihen pakko koskea?
    Nykybesoilla ne tulpat on aika vaaleahkot. Sitte jos on ihan valkoinen, sitte aihetta säätöön...
    Jos se toimii ihan ok, eikä ammu tai paukuta putkessa, en menis näpelöimään.
    Mut jos kuitenki kosket, niin varovaisesti sen ruuvin kans. Vain neljäsosa tai kahdeksasosa kierrosta kerrallaan...
    Se oli jo rikki...
  4. #4
    Lainaa janite2 kirjoitti Katso viesti
    Tota, jos se toimii, onko siihen pakko koskea?
    Nykybesoilla ne tulpat on aika vaaleahkot. Sitte jos on ihan valkoinen, sitte aihetta säätöön...
    Jos se toimii ihan ok, eikä ammu tai paukuta putkessa, en menis näpelöimään.
    Mut jos kuitenki kosket, niin varovaisesti sen ruuvin kans. Vain neljäsosa tai kahdeksasosa kierrosta kerrallaan...
    Tulpat ei ole kuitenkaan ihan valkoiset mutta hiukan paukuttaa putkessa aina moottorijarrussa...

    Menikös säätö rikkaammalle kun ruuvia avataan vasempaan vai mitenkäs se menee???


    Ps: Edellinen omistaja on poraillut vakkaripakarien päät auki reikäsahalla, joten arvelen että seoksia pitäisi säätää?
  5. #5
    Liittämästäni linkistä jossa on jonkun ohjekirjan sivut kopioituna ymmärtäisin että myötäpäivään laihentaa "sulkee" ja vastapäivään "avaa" rikastaa. Mutta kuten sanottu, varovasti ja harkiten, 1/8 kierrosta kuulostaa hyvältä neuvolta.

    Itsellä ex -93vm oli vastaavanlainen tapaus, enkä kyllä välittänyt enkä huolestunut pienestä moottorijarru paukutuksesta. Eikä 2 omistus vuoden aikana mitään oireillut, paitsi hiukan vaaleat tulpat tosiaan oli, mutta en niitä ikuna edes vaihtanut.

    Kyllähän ne reikäsahauksen jälkeen neuvoo tosiaan säätämään hiukan rikkaammalle, tosi on sekin.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  6.  
  7. #6
    Siitä seosruuvista säädetään tyhjäkäyntiseos, eli jos se käy tyhjäkäyntiä nätisti niin älä koske siihen. Jos tyhjäkäyntiseos on selvästi pielessä niin säädä vasta sitten.

    Pintakaasun seoksia jos haluat rikkaammalle niin neuloja ylös ja täyskaasun seokset korjaantuu suuttimia vaihtamalla, mutta jos ainoa "vika" on omasta mielestä liian vaalean näköiset tulpat niin älä tee mitään, mustien tulppien kanssa seoksia kannattaisi sitten jo alkaa katsomaankin.