Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 91:sta
    Alkoholi lienee siis ilmeisesti tosiharrastajien, eli rataihmiseten polttoaine, näin niinkuin nopealla lukaisulla mitä tähän ketjuun on kirjoiteltu?!
    Itse mietin lähinnä polttoaineen ekologisuutta, eli pieni kukkahattuminäni sanoo että se olisi järkevää polttaa ainetta mitä saadaan uusiutuvista varannoista. Mutta niinkuin Mukko jo sanoi, onneksi ilma on vielä ilmaista
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mkk0 kirjoitti Katso viesti
    eli rataihmiseten polttoaine,
    En itseasiassa tiedä ketään joka ajaisi rataa viinalla. Useamman kuskin kyllä tiedän, joka ratapäivän jälkeen toimii viinalla. Kiihdytyspuolella tuppaavat tankkaamaan tuota viinaa (yleensä metanolia) myös pyörään. Hulluimmat tankkaavat nitroakin. Metanolia ei kannata tankata kuskiin, ja nitroakin vain jos pumppu reistaa. On ehkä ihan hyväkin, että kuskin ja mopon polttoaineet on eri pöniköissä, muuten saattas loppua mopon soppa kesken helteestä janoisten mekaanikkojen tarpeisiin.
    Superbike #7
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Nettineuvojen tavoitteenahan on juuri korvata joku ikävä, pitkään jatkunut pikku vaiva "spectacular failure"-tyyppisellä ilmiöllä joka ei jätä selittelylle sijaa.
    Itse kun suhteellisen säännöllisesti näyttää naamaansa näissä tämän Ry:n järjestämissä tapahtumissa, tai on jopa järjestämässä niitä, ja on vielä sen verran tollo, että pitää ääntä siitä, olen katsonut parhaaksi, että myös jakamani nettineuvot olisivat auttavasti hyödyllisiä. (Kyllä olis vanhan äidinkielen maikka taas ylpee tämänkin viestin kieliopista)
    Superbike #7
    Mikä muuten mielenkiintoista niin viunaksella, juurikin hyvästä nakutuskestosta johtuen, parhaat vedot antava ennakko voi olla selvästi bensaa kauempana nakurajasta.

Jos puristuksia ei nosteta kannattaa sitä ennakkokarttaa testata ihan jonkinverran, eikä vaan tyylillä nakurajalla ja vähän takaisin.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Teuwo kirjoitti Katso viesti
    vedot antava ennakko voi olla selvästi bensaa kauempana nakurajasta.
    Ei voi vaan on, aina. Tämä on fakta.

Jos puristussuhdetta ei nosteta, säädetään sytkäkartta niin, että ennakkoa aikaistetaan siihen asti, että kone alkaa nakuttaa (harvinaista viinalla) tai vääntö ko. kierrosluvulla alkaa tippumaan. Koska viinalla nakuttaminen on aika tiukassa, reagoi moottori liian aikaiseen ennakkoon yleensä vääntömomentin tippumisella, koska palaminen tapahtuu liian aikaisin, jolloin myös paine sylinterissä nousee ennen yläkuolokohtaa liiaksi ja siten jarruttaa moottorin pyörimistä.

Edit. Korjattu tekstin ajatusvirhe.
    Viimeksi muokannut: Nitrous; 04.04.2013 klo 19:27.
    Superbike #7
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ei voi vaan on, aina. Tämä on fakta.

Jos puristussuhdetta ei nosteta, säädetään sytkäkartta niin, että ennakkoa myöhäistetään siihen asti, että kone alkaa nakuttaa (harvinaista viinalla) tai vääntö ko. kierrosluvulla alkaa tippumaan. Koska viinalla nakuttaminen on aika tiukassa, reagoi moottori liian aikaiseen ennakkoon yleensä vääntömomentin tippumisella, koska palaminen tapahtuu liian aikaisin, jolloin myös paine sylinterissä nousee ennen yläkuolokohtaa liiaksi ja siten jarruttaa moottorin pyörimistä.
    Onko absoluuttinen fakta? Yleensähän ennakkoa aikaistetaan, jolloin masiina alkaa nakuttaa. Etanolin palamisnopeus moottorissa on ilmeisesti noissa olosuhteissa suurempi kuin bensiinillä, jolloin vastaisku vaikuttaa - muutenhan suuremmasta ennakosta olisi hyötyä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Onko absoluuttinen fakta? Yleensähän ennakkoa aikaistetaan, jolloin masiina alkaa nakuttaa. Etanolin palamisnopeus moottorissa on ilmeisesti noissa olosuhteissa suurempi kuin bensiinillä, jolloin vastaisku vaikuttaa - muutenhan suuremmasta ennakosta olisi hyötyä.
    Oli lipsahtanut ajatusvirhe teksiin. Aikasemmaksi käännetään sytytystä.
    Superbike #7
    Se viina vaan kestää sitä puristusta, on se niin racea...

Oma ahdettu motti on normibensalla ihan reilusti ns. nakurajoitteinen, mutta E85 kanssa alkaa ennakkoa reilusti lisäämällä jo teho laskemaan eikä rätinää vaan kuulu... Ei ole viitsinyt tahallaan räjäyttää, mutta eiköhän tuo jo palasiksi itsensä jarraa mikäli ajaa aivan nakurajalla E85:lla.

Jos alkaa viinalle sitä mottia muuttamaan, niin hyvä lähtökohta ilman isompia muutoksia itse moottoriin voisi olla että seos kohdalleen ja 3-4 astetta lisää ennakkoa koko sytkäkartalle.

Itse en kuitenkaan muuttaisi autoa tai mopoa E85:lle ilman sytkän säätö mahdollisuutta, alkaa yleensä vittumaisesti nypyttämään tietyissä tilanteissa vakio sytkällä. Tosin joissain JDM kotteroissa ruukaa olla siellä eculla reservissäkin ennakkoa ja se vaan riemastuu E85:lla kun ei joudu koko ajan leikkomaan nakun takia...
    Supermoto
    Toimii hyvin vanhassa Harrikassa seokset voi säätää neuloista kaasarista ajaessa ja sytkän ohjaus tangon kahvasta sopivaksi ajotilanteen mukaan kulutus kasvaa mut paljon halvempaa kun bensa tulee vähän halvemmaksi ajaa mitään muuta en huomannu sivuventtiili koneessa puristus suhde on 5,9 alukansilla
    RE 85 palaa karkeasti 30 prossaa enemmän kuin Bensaa.
    <p>Harley-Davidson 1200 U vm 1937 Ariel VH 500 Red Hunter vm 1937&nbsp;Ariel Square Four MK 2 1000 vm 1954 Triumph 6T Thunderbirt 650 vm 1959 Mercedes-Benz W187 220 vm 1952 Mercedes-Benz W115 220D vm 1973 lisäksi 9 perämoottoria 30-90 luku.</p>
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Se viina vaan kestää sitä puristusta, on se niin racea...

Oma ahdettu motti on normibensalla ihan reilusti ns. nakurajoitteinen, mutta E85 kanssa alkaa ennakkoa reilusti lisäämällä jo teho laskemaan eikä rätinää vaan kuulu... Ei ole viitsinyt tahallaan räjäyttää, mutta eiköhän tuo jo palasiksi itsensä jarraa mikäli ajaa aivan nakurajalla E85:lla.
    Toi olis muuten mielenkiintonen kokeilla jossain vakiomoottoriin perustuvassa kamppeessa, että saako sen moottorin nakuttamaan viinalla ennakkoa aikaistamalla vai alkaako palaminen jo niin aikaisin, että kone vain sammuu ennen kuin nakutusta ilmenee. Kannenpulteille, kannelle, kampiakselilla, kiertareille ja männille tuo on kyllä aika raakaa leikkiä jos sytytys käännetään liian aikaselle, koska maksimipaine sylinterissä pomppaa aika reilusti.
    Superbike #7
    eFlexFuel
    https://eflexfuel.fi/
    ”Tarkista onko autosi yhteensopiva” –valikossa näkyy olevan mukana myös moottoripyöriä.
    Onko kukaan kokeillut moottoripyörään? Toimiiko?
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
    Onko kertynyt kokemuksia tuosta eflexfuelista?

https://eflexfuel.com/fi/eflexmoto-plus-e85-paivitys

2020 mallin Gessuunkin tuon jo saisi. Ja moneen, moneen muuhun pyörään.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
    Piti oikein käydä katsomassa. Omaan pyörään asennussarja 449 E alvilla, voi asentaa itse. Mulle taitaa riittää että ajan autoajot biokaasulla.
    FJR -17
    Mulle näissä on yleensä houkuttimena mahdollinen rahan säästö (kerran köyhä on aina köyhä).

En käynyt mittarilla tarkistamassa hintoja, mutta jos (ja vain jos) E85 on 1,2€/L ja 95E on 1,64€/L, niin meikäläisen mopedilla säästöä kertyisi 100 kilometrillä huikeat 0,32€ - siis 1000km:llä 3,2€ ja menneiden vuosien ajomäärillä tämä tarkoittaisi noin 65 euron säästöä polttoaineen hinnoissa per vuosi. Ja sarjan hinta 450€ + taas joutuis tekemään asioita, joita ei osaa.

Eli taloudellisessa mielessä ei kovinkaan järkevää, paitsi tietysti Fortumin mielestä, joka näitä aineita käsittääkseni tekee ja myy. Päästöjen kannalta tämä tietysti olisi "ekoteko", jos on mainoksia uskominen.

Sitten toinen asia on se, että polttoainetta kuluisi (otettu siis huomioon laskelmassa) 30% enemmän, jolloin pyörän toimintasäde pienenisi ihan älyttömästi. Satunnaisilla kaukoretkillä tietty voisi tankata bensiiniä ja täällä etelämmässä on aika tiheästi tankkauspaikkoja.

Innostukseni lopahti kuitenkin kannattavuuslaskelmaan.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
    Kannattaa sitten huomioida, että jos rupeaa käyttämään RE85/E85 polttoainetta. On moottoriöljyn luokituksen sitten oltava vähintään API SN luokiteltua öljyä koska tätä luokitusta matalammat öljyt eivät välttämättä kestä kovinkaan hyvin suurta määrää etanolia polttoaineessa. Jossain vaiheessa varmaan tulee ehkä moottoripyörillekin uusia API SP luokituksen mukaisia öljyjä.
    Onkos kertynyt aiheesta tuoreempia kokemuksia?
    Joku on ilmeisesti KTM 990:n saanut flexifuelina toimimaan, mutta tuohonkaan myynti-ilmoitukseen en enää päässyt käsiksi. Muutama pienempi ekoteko näytti nettimotossa olevan, mutta noi 300-kuutioiset ei oikein innosta.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Lajin halpuus viehättää.
    ZX-6RR 2004 viinakäyttöisenä ratapyöränä. Vielä ei ole paketti kasassa täysin eli seuraavia harmeja:
    - Vanhat foamit sulivat tankkiin dynottaessa ja tukkivat bensapumpun. Kova duuni huuhdella tankki
    - Injektori jumitti auki dynossa ja hukutti kolmospytyn
    - Piti ottaa 2 päivän Jurvan reissulle tarpeeksi polttoainetta, en ehtinyt kotona tekemään ajatuksena täyttää kanisterit Kankaanpäässä, no siellähän oli säiliöt tyhjinä. Jurvaan piti lähteä tyhjin käsin ja siinä on 50km kuiva alue ympärillä, onneksi boksikaverille tuli Seinäjoen reissu etten haaskannut kahta tuntia itse
    - 2 pv radalla jälkeen alkoi kakkospytyn injektori kusemaan läpi

En tiedä voisiko pumpun suodatin päästää liian isoja muruja läpi ja siksi injektorihuolet vai ollaanko vaan vanhojen osien kanssa nesteessä.

Syy E85 käyttöön on kun kone piti muista syistä kuitenkin tehdä uusiksi ja puristuksia tuli reippaasti, että saatiin mahdollisimman paljon iloa vanhoista kilpaosista. Säätäminen hoituu isommilla injektoreilla ja edistyneellä Power Commander III USB-palikalla joka säästää hermoja... Tai siis oikeammin on täysin kivikautinen ratkaisu tämän ongelman ratkaisemiseksi.

Paljon pääsee harrastamaan, sen voin sanoa.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
    Aika vähällähän tuosta on selvinnyt japsinkin kanssa. Mua houkuttaisi tällä hetkellä eniten Itävallan 990 valjastaa flexifueliksi, toi kotimainen alan toimija väittää yhteensopivaksi. Sitä en sitten tiiä koskeeko toi heidän boksinsa esim. sytkän ajoitukseen ollenkaan, mutta mulla on semmoinen kutina että tehoa riittäisi ilmankin mun tarpeisiin
    Lajin halpuus viehättää.
    Tekisi mieli kokeilla omassa pyörässä. Maailmalla ovat saaneet aika hurjia lukemia noista Kawan ahdetuista koneista viinabensalla. Tosin omaan ei vielä(kään) ole tarjolla välineitä ecun säätöön niin saa toistaiseksi olla. Ja pienehkö bensatankki myös vähän rajoittaisi, kun E85 kulutus kuitenkin huomattavasti korkeampi ja sitä kautta rangen pieneneminen.
    -- Brake later and open the gas earlier --
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Aika vähällähän tuosta on selvinnyt japsinkin kanssa. Mua houkuttaisi tällä hetkellä eniten Itävallan 990 valjastaa flexifueliksi, toi kotimainen alan toimija väittää yhteensopivaksi. Sitä en sitten tiiä koskeeko toi heidän boksinsa esim. sytkän ajoitukseen ollenkaan, mutta mulla on semmoinen kutina että tehoa riittäisi ilmankin mun tarpeisiin

Omalla kohdalla kun on myös ignition module käytössä, niin sytkää dynossa säädettiin mutta ei saatu hyötyjä. Kokenut dynoseppä totesi että vaparimoottorilla etanolilla on melko suuri ikkuna jossa palotapahtuma on tehokas - ja eri asia sitten, jos bensalla on alun perinkin sytkää jouduttu uhraamaan nakutuksen estämiseksi.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
    Mulla on myös alkoholisoitumissuunnitelmia, jotka saattaa siirtyä mopoonkin. Ensin tarttis hankkia alu tai hiilikuitutankki. No ehkä tuon oman vois pinnoittaa sisältä, mut olen kyllä aika skeptinen sen toimivuuden suhteen. Tuohon ilmajäähyyn viina olis mitä parhainta kamaa syöttää. Palolämmöt laskis ja sais ehkä kaiveltua vielä vähän lisää vääntöä siihen. Autojen osalta alkaa olla takana jo aika monta viinavehjettä, osa tehty piggypackeilla ja osa ohjelmoitu. Muutaman olen itsekin säätänyt. Iso plussa olis sekin, ettei ajokamat haise pakokaasulta. toi hyödyttömyys vaparissa on tosi tapauskohtaista. Toisdet piristyy ihan selvästi ja toisiin vaikuttaa selvästi vähemmän. Mitä modernimmat vehkeet, sitä todennäköisemmin myös piristyy, kun niiden ennakon säätöön vaikuttaa niin moni asia. Ainakin BMW:n moniventtiilikutoset ovat siitä kyllä tykänneet ja ihan kaikki ahdetut vehkeet, mitä on kohdalle osunut. Tuohon ducatiin sais soppakartat vaihdettua vaikka tankkauksen yhteydessä puhelimella, niin ei sitten joutuis edes tankkausten suhteen kuseen. Isoin murhe olis löytää noita nykyisiä marellin pico suuttimia vastaavat ev14 boschit ja sitten tarpeeksi pieni viinaa sietävä pumppu. Autojen 320L/h pumput alkaa olla aika rajuja ratkaisuja mopoon ja takuulla lämmittäisivät turhaan polttoainetta.
    Viimeksi muokannut: JM_78; 22.07.2025 klo 21:51.
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Tekisi mieli kokeilla omassa pyörässä. Maailmalla ovat saaneet aika hurjia lukemia noista Kawan ahdetuista koneista viinabensalla. Tosin omaan ei vielä(kään) ole tarjolla välineitä ecun säätöön niin saa toistaiseksi olla. Ja pienehkö bensatankki myös vähän rajoittaisi, kun E85 kulutus kuitenkin huomattavasti korkeampi ja sitä kautta rangen pieneneminen.
    Ei ole viinamopoista kokemusta, mutta mulla oli aiemmin autona Saab 9-5 Aero, johon vaihdoin vähän ahdinta ja imu- ja pakopuolta ja softasin vastaavasti. En käyttänyt dynossa, eikä bensallakaan ollut hidas, mutta kun bensaprosentti tankissa alkoi olla 25 tai alle, siinä oli voimaa aivan älyttömästi. Todella hyvät muistot siitä autosta, ja niiden perusteella tekisin ehdottomasti ahtopyörän viinalle.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
    Jos se vielä käy joskus, ni ens vuonna mul on E85 mopotin katu/rata ajossa.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    Mulla olis myydä vuoden verran käytetty eFlexPlus. Se oli kiinni Fordin Duratecissa joten suuttimien liittimet joutuu varmaan vaihtamaan tai sitten juottaa piuhat suoraan kiinni jos mopoon meinaa. Hinta 200€.
    Mulla on ollu isommat suuttimet hyllyssä valmiina RE85 muutokseen jo pari vuotta K1200 ässään. Finjectorilta uudet Bosch EV14 pitkäkärkiset. Identtiset vakioruiskujen kanssa mutta suuremmalla virtauksella. 4 kpl 100€. En meinannu uskoa ja kiire tuli tilata kun näin hinnan.

Pumppu on päivitetty VDO 025X 3,8 bar 130 l/h ja suodatin mallia KL145 tankin ulkopuolella.
    Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
    Lainaa JM_78 kirjoitti Katso viesti
    Isoin murhe olis löytää noita nykyisiä marellin pico suuttimia vastaavat ev14 boschit ja sitten tarpeeksi pieni viinaa sietävä pumppu. Autojen 320L/h pumput alkaa olla aika rajuja ratkaisuja mopoon ja takuulla lämmittäisivät turhaan polttoainetta.
    Taannoin ihmettelin 998 kilpapyörää jossa oli suuttimet siirretty läppärungoista airboxiin, alumiinista tehty kiinnike piti injektoreja ruodussa ja se toimi samalla bensakiskon ja sähköjen kiinnikkeenä. Kyseessä oli kuitenkin kilpahistoriaa omaava laite. Onpa ne yläkierroksien toisioinjektorit omassa 2004 6RR:ssä vakiona airboxissa eli ehkä jotakin riemua siitä ratkaisusta saa. Jos tähän lähtee niin saa kuitenkin pistää sellaiset injektorit kun haluaa eikä liene huolta moottoriohjaimen vaihtamisesta useampia injektoreja tukemaan - jos tähän lähtee niin voisi vain lisätä pienet toisioinjektorit airboxiin?

Bensapumppuna käytän vakiota Kawasakilaista (Denso valmistajana, nimen perusteella viina sopii) ja etanolin lisäainetta auttamaan pumpun voitelua. Tuotto riittää toistaiseksi. Luulen että pumppuyksikön päivittäminen kymppikawan vastaavaan voi olla mahdollista tai Quantumin tms aftermarket-tuotteeseen voi olla omalla kohdalla mahdollista.
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    Taannoin ihmettelin 998 kilpapyörää jossa oli suuttimet siirretty läppärungoista airboxiin, alumiinista tehty kiinnike piti injektoreja ruodussa ja se toimi samalla bensakiskon ja sähköjen kiinnikkeenä. Kyseessä oli kuitenkin kilpahistoriaa omaava laite. Onpa ne yläkierroksien toisioinjektorit omassa 2004 6RR:ssä vakiona airboxissa eli ehkä jotakin riemua siitä ratkaisusta saa. Jos tähän lähtee niin saa kuitenkin pistää sellaiset injektorit kun haluaa eikä liene huolta moottoriohjaimen vaihtamisesta useampia injektoreja tukemaan - jos tähän lähtee niin voisi vain lisätä pienet toisioinjektorit airboxiin?
    Tämä ei ole mitenkään kilpapyöräliitännäistä. 748-916-996-998 genressä on useita vehkeitä jossa ainoat injektorit on näin. Esim 748R ja 998s FE, varmuudella ainakin R ja RS-mallisto. Vakiona: https://www.desmomarket.com/en/produ...-998-base-s-r/

Pikkusen kulmikas alakierroksilla stumppaamaan.

Nythän alkaa olla motocrossin puolella SM-tason perusviritys laittaa kisakäytössä toinen injektori airboxiin, pikkusen lisää saadaan yläkierroksille: https://www.vrdmotorsportuk.com/2023...r-kit-complete
    vuoristoatleetti
    Sama järjestely löytyy 749-1198 välin pyöristä myös. järjestely on kyllä kilpapuolelta rantautunut näihin vehkeisiin ja oli käytössä niin kauan, kun päästöt eivät vielä olleet ongelma valmistajan näkökulmasta. On ihan selvää, että ei oo aivan optimaalista ruiskia soppaa päin kiinni olevaa läppää ja antaa sen sitten siitä jonkun raon kautta valua sinne kanavaan. Nimenomaan kilpamoottoreissa tällä ei oo ollut niin väliä. Sittemmin on kyllä tullut ratkaisuja, joissa on sekä kanavassa, että imutorvissa suuttimet tai sitten uusimmissa palotilassa ja siellä imutorven luona.

Sopiva suihkun muoto varmaan paikkaisi tuota torviratkaisua aika pitkälle. Kunhan tavara tulee sumuna, eikä kastele kanavan seiniä, ollaan jo aika kivasti tontilla. Kuumalla koneella soppa kyllä taitaa höyrystyä jo osuessaan kuumaan venttiiliin. Sitte vakioruiskun kans sen suuttimen vienti eri paikkaan voi jo aiheuttaa aika rajusti muita ongelmia. Mopon kanssa en aio lähteä "standalone" retkelle, vaan mielummin etsin osat, joilla voidaan pitäytyä orkkis setupissa. Olishan se hauska laittaa flexsensorit ja kaikki muu tarvittava vaikka ecumasterin blackin kanssa, mut sitte karkaa kyllä hommat todella vahvasti lapasesta. Itsellä ei taloudelisuusnäkökulma muuten näyttele minkäänlaista osaa näissä leikeissä. Paljon korkemalla on polttoaineen ominaisuudet ja putipuhtaat palotilat.
    Viimeksi muokannut: JM_78; 23.07.2025 klo 15:32.
    Lainaa garagesale kirjoitti Katso viesti
    Tämä ei ole mitenkään kilpapyöräliitännäistä. 748-916-996-998 genressä on useita vehkeitä jossa ainoat injektorit on näin. Esim 748R ja 998s FE, varmuudella ainakin R ja RS-mallisto. Vakiona: https://www.desmomarket.com/en/produ...-998-base-s-r/

Pikkusen kulmikas alakierroksilla stumppaamaan.

Nythän alkaa olla motocrossin puolella SM-tason perusviritys laittaa kisakäytössä toinen injektori airboxiin, pikkusen lisää saadaan yläkierroksille: https://www.vrdmotorsportuk.com/2023...r-kit-complete
    No sehän selventää tilannetta. Ehkäpä se injektoripidike oli sitten vaan race-hengessä Dremelillä kevennetty ja kavennettu ja tämän takia kotitekoisen näköinen. Tai liittyi 1098 tekniikkaan 998:ssa, ehkä bensa/ilmapuolta on jouduttu soveltamaan.

Ducati-keskusteluun vielä, ehkä sopivien suuttimien löytäminen on helpoin tie jos ECU on ohjelmoitavissa.

Itse kävin juuri omasta laitteesta tutkimassa, että vuotaako tosiaankin injektori. Edellisessä pa-painemittauksessa ei pitänyt painetta ja oire oli kehno käynti mutta yläkierroksilla toimi joten kuten tietyllä alueella. No nyt yhtäkkiä sitten piti paineet vaikka pyörä on vaan viikon ollut tallissa ja tyhjäkäyntikin kohdillaan. Ei kai injektorit nyt itsestään parane, kun vika oli päällä monta ratakierrosta ja välillä käytiin kotonakin ja toisena ratailtana meni lähinnä tutkimiseksi muutaman väkinäisen kierroksen kera? Täytynee tehdä oma topicci tästä jos ei homma oikene. Mittausvirhe on toki myös mahdollinen, kun ei ole löytynyt Kawan pikaliittimelle sopivaa T-haaraa mittarin jatkoksi ja käytössä oleva letkupatentti on vuotoherkkä. Pikaliittimiä löytyy Finjectorilta mutta nähdäkseni ei pikaliittimen kauluksellista vastakappaleputkea, tai en tiedä miten etsiä.
  30.  
    Voihan se olla, että sinne suuttimeen on kerääntynyt vähän kakkaa, mikä on sitten sieltä lähtenyt menemään. Olis varmaan ihan fiksua käyttää ne pesussa ja tarkastuksessa, jos on ollut ongelmia niiden kanssa. Tai sitten ostaa vaan uudet, jos eivät ole kalliita. Ei se pesu ja tarkastuskaan ihan ilmaista ole, toki monesti vähän edullisempaa, mut uus on aina uus.
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen