Taitaa koodi tarkoittaa että exup-servon virtapiiri on poikki tai oikosulussa. Kotikonstein voi katsoa ainakin satulan alta tankin takaa että liikkuuko servo josta vaijerit lähtee alas silloin kun virrat laittaa päälle. Ja toki ettei exupin johtoja ole irti. Jos itse putkessa oleva venttiili on jumissa, voisi varmaan antaa ko herjan jos servo ottaa liikaa virtaa. Tätä voi testailla ottamalla vaijerit irti servon päästä ja kokeilemalla liikkuuko servo sitten. Ja voi sitä putkessa olevaa venttiiliäkin kai jollain käännellä siitä mihin vaijerit tulee. Omasta exup lähti vaijereineen sliparin ja pc:n myötä, servo jäi ja mitään herjoja ei ole tullut.
Tän voi kattoa aiheeseen liittyen:
https://youtu.be/om3ZvUqKnfQ
FZ1S + TT600
Kiitos vinkistäTosiaan onhan tuo multakin pois kun vaimennin on vaihdettu,täytyy penkin alta vielä tutkia onko servo jätetty paikalleen,saattaahan sieltä olla sulakekin palanut,
Wilberssin 641 sarjan takaiskari meni tilaukseen. Otin lisäksi hydraulisella esijännityksen säädöllä. Saa nähdä ehtiikö ensi viikon etelän reissulle jo testiin
Jotenkin herännyt yllättävä kiinnostus kokokatettuun Yammuun. Onko nuo vanhat poliisipyörät (reilu 100tkm mittarissa) aivan älyttömiä ostoksia? Tuo valkoinen olisi muutenkin hieno ja lukittavat laukut kiinnostaisi.
Ekana pitäisi kyllä kaupata tuo KTM ja se on kyllä niin hyvä, etten siitä haluaisi luopua. Sen verran vähän vaan tulee ajettua vuotuisen reissun ulkopuolella, että tyhmältähän se tuntuu tallissa seisottaa kallista kotaria.
Viimeksi muokannut: Tommitomminen; 15.08.2017 klo 17:49.
Triumph Tiger XC -11
Tarinoita motukkaretkiltä: http://tommitravels.blogspot.fi/
Ne Yamahan omat laukuthan on tehty FJR:ää varten ja joku on vaan Yamahalla keksinyt, että ympätääs nää tohon pikkuseen matkasporttiin kans.
Sivulta katsottuna ne istuu tosi hyvin FZ1:seen, mutta takaa päin ihan karmeet.
Lisäksi ne on laadukkaat laukut. Tarkottaa sitä, että ovat tukevat ja paksut = helvetin painavat jo tyhjänä.
Ja nuo asennusraudat ei ole irroitettavia (pikakiinnitys), joten roikkuvat aina mukana oli laukut tai ei.
Näin jälkiviisaana, olisi itsekkin aikanaan kannattanut ottaa tavalliset laukut irroitettavilla asennusraudoilla.
Jo useampia Norjan reissuja tehneenä, niin huomannut, että kyllä sillä matkaa tekee, mutta kun nopeus nousee satasen kieppeille (ja yli) niin alkaa tankki tyhjeneen vauhdilla.
Muuten toimii hyvin reissussa ja pienemmässäkin kurvailussa.
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
Miten niin raudat ei ole irroitettavia? Ei niitä ainakaan noissa myynti-ilmoissa näy.
Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
Triumph Tiger XC -11
Tarinoita motukkaretkiltä: http://tommitravels.blogspot.fi/
On ne irrotettavat, tulee takajalkatappien ruuvien ja takakatteen läpi tulevaan kiinnityskorvakkeeseen kiinni. Ehkä nyt eivät pikakiinnitteiset ole SW Motechin tyyliin, mutta muutamaan minuuttiin tuon ruuvailee kiinni.
Omaani värkkäsin vielä putkien jatkoksi 18mm hytikkaputkesta kulmat, ja niiden nokkaan Givin aluslevyn kiinni, niin on nyt sitten kolmen laukun teline. Takakatteen sisältä vielä virta Givin liittimellä laukun pohjaan, niin saa kännikät yms laturiin suojaan.
- illi -
- illi -
Terve kaikille,
Syksyn tullen paha ongelma,kun meni kesä ilman pyörää.
Nyt vaikea valinta: 2008 mallin R1 vaiko 2007 mallin FZ1-S?
tulikoos tää ihan oikein kun en löydä nappulaa ´´Uusi viesti´´ mistään?
R1
XT660
Molemmista versiot omistaneena, (ex R1 -04 ja kilvetön -06, nyt FZ1S -07 kokokatteella ja laukuilla, tuli kai vanhuus..), riippuu ihan mitä pyörältä haet, miten asento istuu jne. Kumpikin taipuu toistensa kategorioihin jollakin tavalla, jotkut ajelevat rykkösellä matkaa, toiset taas taittavat fasulla polvi maassa.
Rykkösessä on paukkua ja luonnetta, fasu on tästä laimennettu ja helpotettu versio. Mutta seitsemän vuoden kokokatetulla SV1000S:lla ajelun jälkeen rykkösten ja fasun välissä veti fasu (akra kokoränni + filsu + pc3, penkitetty 160hp) naaman hymyyn, kun kierrokset nousi yli 6-7000rpm, muisti että mitäs se koneen luonne taas tarkoittikaan... Eli kyllä fasustakin luonnetta löytyy. Enkä tarkoita, että fasu ei vääntäisi alhaalta samoin kuin V2, vaan että veekoneesta puuttui tehoalue yläkierroksilta.
Jos ajelet paljon matkaa, haluat kovat laukut pyörään, tykkäät leppoisasta ja helposta ajoasennosta, ja hieman tingit siitä ranteita repivästä luonteesta, niin sitten fasu. Jos taas painotat enemmän tiukempaa ja urheilullista ajoasentoa, ajelet enimmäkseen mutkapätkiä ja kahviajeluja, haluat sen viimeisenkin paukun koneesta irti ja vaikka radallakin joskus ajelet, niin sitten rykkönen.
Nämä on niin makuasioita, eli kokeile kumpaakin, ja mene sen fiiliksen mukaan. Jos jommassakummassa joku asia häiritsee tai houkuttaa, kuuntele sitä ääntä.
- illi -
Kiitos kommentista.
Itellä aiemmin r1 2002,siis eka ruisku.
Nyt fasua ja R1 koeajaneena ,yllätyin 2007 fasun pirteydestä. samoin pysty ajoasento oli mukava ,ainakin nurkissa.
Mietin vain että kuinka paljon ´´hienompi´´ tai kehittyneempi olisi tuo r1 kone,tuossa 2008 mallissa. Fasussa tuntui 1 vaihde hiukan rosahtavan ,samoin kun edellisessä rykkösessäni.
2008 rykkösessä tuntui menevän fiksummin ykkönen päälle.
Samoin jousituksen osat vaikutti hyvinkin paljon erilaisilta ,toisiinsa verraten.
Ilmeisesti tuo 2008 rykkösen moottori on täysin eri kuin fasun moottori?
Hmmn.. Voisihan rykköseen vaihtaa Apex stongat tai crossitankon?? Jos kyykky asento alkaa keljuttaan...
Mutta fasuun ehkä ei saa vaihdettua matalampaa stongaa,vai saako valmiita?
R1
XT660
2007 tuli uusi moottori rykköseen, sieltä jäi yksi venttiili per sylinteri pois, ja muitakin muutoksia tuli samalla, eli moottori on uusi konstruktio. Sellaisesta ei ole kokemusta, eikä myöskään 2009 tulleesta cross planesta. Jälkimmäinen on kaverin mukaan melko pornå ääniltään, ehkä joskus itselläkin on varaa MT-10:iin, huokaus..
Fasun kone perustuu rykkösen vuosien 2004-06 viisiventtiilimoottoriin, katukäyttöön paremmin tuunattuna. Tähän ei voi kuin suositella putken vaihtoa ja commanderia kaveriksi, operaatiolla kun saa pirteyttä juurikin alakierroksiin.
Fasu on helppo ja kevyt pyörä ajaa, ja esim. SV:een verrattuna notkea mutkapätkillä sekä taajamissa, jota piti viedä määrätietoisemmalla otteella. Tietty kyykky oikein nielee mutkia ja nopeudet kasvaa helposti kortille vaarallisiin lukemiin, siihenhän ne on tehtykin. Jos tulee joskus ajettua kaksi päällä, kallistuu vaaka aika helposti fasun puolelle. Rykkösestä katoaa se idea heti peräpainotteisen lastin kasvaessa, fasun kantaessa laukkujen lisäksi kyytiläisen suht eleettömästi. Toki sen huomaa jos repsikka jää tai tippuu kyydistä, ei fasukaan mikään matkalehmä tai homåsohva ole. Nämä siis tuohon alustaan ja osiin viitaten, eroja käytännön ajelusta.
Tuo ykkösen rusahtaminen on enemmänkin riippuvainen öljyistä ja niiden kunnosta kuin laatikosta. Fasuun edellisen omistajan vaihtamilla halpisöljyillä (en muista merkkiä) alkoi vuosi sitten loppukesästä olemaan jo korvia riipivän kuuloista, tuoreilla Motulin 5100 10w40:llä meni vaihde alkukesästä silmään nätisti ja pehmeästi, tämäkin on alkanut loppukesää kohti muuttumaan. Kuitenkin 'pehmeimmät' öljyt ovat vuosien varrella olleet Hondan merkillä 10w30, joilla SV vaihtoi niin pehmeästi, ettei usko ennen kuin kokeilee.
Suskissa oli ostaessa LSL:n tanko paikoillaan, ja rykkösellä kolme vuotta ajeltua se lähti ensimmäisenä kettuun. Miksei se olisi ihan hauska ajella selkä suorassa, mutta omasta mielestä siinä menee ajatukset ristiin.
Fasun tankoa voi hieman madaltaa, noin 20 mm, mutta sitten alkaa tankki tulemaan eteen kääntäessä ääriasentoihin. Itsekin pitkäselkäisenä haaveilen matalammasta stongasta ja hieman etukenommasta asennosta, niin ei tarvitsisi niin roikkua kyydissä yli satasen vauhdeissa. Kiinasta saa sopivat tankokiinnikkeet parilla-kolmellakympillä, ehkä ne saisi aikaiseksi touhuttua tulevan talven aikana. Tourinkipleksiä en ala tuohon laittamaan, örk. Mutta nämä on myös niin makuasioita, sanoi koira...
- illi -
- illi -
Kiitoksia kommenteista..
Nyt on ´´fazerin sininen ´´hommattu.
Ei taia tänä syksynä enään oikein päästä ajaan.
R1
XT660
Fz1 kuskeilla pyörät kunnossa ,kun on palstalla niin hiljaista...
Mutta miten olette tuoneet virtaa stongan luokse ,navigaattoria tai puhelinta varten? Ja mistä?
Onko myynnissä valmista settiä ko. hommaan?
Toinen fundeeraus kohdistuu kattiin. Mulla pyörässä kiinni akrapovic pönttö mutta katti paikallaan ennen pönttöä.
Pitäneekö katti jyystää irti, vaikutusta ääneen? Vaikutusta pyörään?
Onko kattimötikkä irtoosa ,jos joutunee joskus laittaan takas? Hinta?
Ei kai takas tarvi laittaa ,paitti jos tulee joku katsastusjuttu pyörille? toisaalta katsastuksesta on höpöttäneet jo 15 vuotta...
Pyörähän on nyt Yamaha FZ1-S,2007
R1
XT660
Moi. Pyörä hakusessa ensi sesongille ja vahvimmat ehdokkaat tällä hetkellä KTM Superduke 990 tai FZ1N. Kotarissa on jollain tapaa särmää ja twinissä tietty hyvät äänet mutta toisaalta japanilaisten luotettavuus houkuttaa kun pyörä tulisi kuitenkin lähtökohtaisesti ajoon eikä ropattavaksija kuuluuhan tosta rivikoneestakin saavan oikealla putkella ihan hyvät äänet ulos
Sitä kuuluisaa alavääntöäkin tulee ilmeisesti ohjelmalla ja putkella jonkin verran lisää? Kertokaas kellä kokemusta on, onko mulla liian ruusuinen mielikuva vai onko näissä Yammuissa oikeasti jotain selkeitä tyyppivikoja tms? Mites kulutus? Kotarillahan pääsee vaan parisataa kilsaa tankillisella.. Ja vielä, onko vuosimalleissa käytännössä mitään merkittävää eroa? Ilmeisesti jotain ecu:n vilausta tapahtunut vuosien varrella mutta senhän voi viilata mieleisekseen joka tapauksessa.. Kiitti jo etukäteen!
Molemmat omistaneena ja noin 5000 km kummallakin ajaneena voisin sanoa että paha valinta.. KTM pystyy kyllä lapissa käymään helposti. Yamaha on lähempänä kyykkyä vaikka ajoasento on kyllä mielyttävän pysty. Polvikulma on mielestäni KTM parempi näin pitkälle kuskille. Mielestäni KTM istutaan pyörän sisällä ja Yamahassa päällä jos tälläinen mielikuva mitään antaa.
Yamahassa enemmän potkua mutta ei KTM jalkoihin jää. Molemmissa pieni tankki ja eteenkin Yamaha on yllättävän janoinen, käytännössä tankkausväli on molemmilla noin 200 km. Vikaa ei ollut kummassakaan, joten aikaa ei mennyt ropaamiseen. Tuota Yamahaa käyttivät myös poliisit ja niillä ajetaan vähintään 100 tkm ennen vaihtoa, ja tiedossa on että tuossakaan vaiheessa itse pyörissä ei yleensä ole mitään vikaa teknisesti. (ei koske kulutusosia)
Jos pitäis nyt jälkeenpäin ottaa jompikumpi niin ottaisin KTM koska pidän tuosta V-koneen ominaisuuksista ja KTM oli todella hauska pyörä ajaa. Yamaha on hyvä mutta ei herätä tunteita ajellessa samalla tavalla.
Kuitenkin ostat pyörää itsellesi niin ota se kumpi jostain syystä antaa paremmat vibat, huonoja ne ei ole kumpikaan
PS. Oma Yamaha oli toki FZ1S mutta tekniikka samaa.
Se maksaa kuka nauttii!
Tuota en kyllä allekirjoita kaksi fz1n:ää omistaneena. Jos pyörä on oikeissa säädöissä niin sillä on vaikea saada maantiellä yli 7 litraa/100km kulumaan. Se perus 6,5 l/100km on normikulutus. Ja 16 litran tankilla ajeli 240-270km.
Muuten yhdyn noihin kommentteihin. Ajoasento Jammussa hyvin helppo eli pysty. Kone vaatii moottorinohjauksen virittelyä, että keskialueen potentiaalin saa esiin. Hyvä ja luotettava pyörä oli. Alusta vähän kehno, se on selkeä heikkous. Eli jos ostat, niin osta sellainen jossa on putki, powercommander penkissä säädettynä sekä päivitetty alusta, niin voit ajella tyytyväisenä.
Aprilia Tuono V4R aprc, ex. FZ2-N, FZ1-N
Itsellä oli PC ja Acran koko putki ja epäilen sen juuri lisänneen sitä kulutusta, toki se myös lisäsi tehoja..Tuo 200 km tankkausväli on nimenomaan sellainen että ei tarvi miettiä pääsenkö vielä 30 km seuraavalle huoltsikalle, ei niinkään se maksimi. Taisin yhden kerran ajella 230 km kun matkaa päästelin, mutta siinä jo alkaa kuumeisesti miettiä että mistäs sitä bensaa sais pian lisää..
Itse kun taas on enemmän tämmönen harrastelija niin alustaa en pysty arvostelemaan perusteellisesti. Jos pitäis jotenkin kuvailla niin sanoisin että aika perus japsi, ajaa asiansa mutta ei se mikään öhlins ole. Kadulle ainakin minulla ok. Eurooppalaisissa on muuten mielestäni yleisesti paremmat alustat ja jarrut mutta kyllä ne sitten taas maksaakin enemmän..
Se maksaa kuka nauttii!
Tuosa ylempänä näkyvällä laukkuarsenaalilla yksin ajaessa pääsee alle 6l/100km kun nopeus ei mene yli sadan. Keskinopeuden ollessa n150km/h kulutus pomppaa tuonne 9 litran paikkeille eli tankilla n.180km.
Tere!
Onko kellään jäänyt ylimääräiseksi kaatumatappeja kyseiseen vessaan? (FZ1N 2007)
Näyttävät olevan melko hinnoissaan uutena niin aattelin kokeilla onnea täältä.
Tai jos on tietoa jos jostain saisi edullisesti, vaikkapa ulkomailta?
<p>Yamaha FZ1N 2007</p>
Onko kokemuksia mikä tuuliohjain paras. Nyt paikallaan joku v-streamin tekele ja työntää ilmavirran suoraan päähän.
Puigin ja mra:n touring malleja katsellu joissa se säädettävä lippa yläosassa.
Mikähän on kun antaa koodia 42 eli nopeusanturi tai neutraalikytkin. Kuitenkin nopeus näkyy ja vapaavalokin toimii ok. Kuitenkin diagnostic modella katsottuna neutraalista asennosta ei anna signaalia..? Onko vika sitten johtosarjassa tai jossain.
Jalkatappeja piti vaihtaa 2008 fz1:seen,mutta nuo olivat jotenkin niitattu kiinni. Rälläkällä tietysti saa auki mutta jotain pitäisi laittaa tilalle.normi pultti&nylock vai miten väki on tuon vaihdon tehnyt?
Gsx-r 1000 k8
Moro!
https://www.ebay.com/itm/Yamaha-FZ1-...=mtr#vi-ilComp
onkos kommentteja asiantuntijoilta oheisesta linkistä kun ketjuja ja rattaita tässä uusimassa. Lähinnä tuon ketjun osalta, onko laatu kohdillaan? (ite en kaipaa mitän hifistelyketjua vaan ihan yleisesti, sopivuus ja käytäntö edellä) Säästöä nimittäin tulee aika roimasti esim. vrt. Storm.
Tällä hetkellä muuten rattaina 16-49 ja enpä oikein tykännyt; huutaa jo 80-100 vauhdissa niin että ei tee mieli nostaa nopeutta. Linkin 17-45 rattaat varmasti korjaisi tuon epämukavuusongelman (tulee aika paljon siirryttyä mm. moottoritiellä paikkoihin..)
Yamaha FZ1-N 2008
JT tekee hyviä rattaita ja DID hyviä ketjuja. Tuo ketjujen VX-sarja on oikein passeli. Siinä on X-mallinen "o-rengas", joka kestää hyvin kulutusta.
Tuo 530 koko on sen verran massiivinen, että kestää paljon kilometrejä. Taitaa olla vakio koko ko. pyörässä.
Ei muuta kun kiinni ja ajamaan.
Jos haluat tarkistella, miten välitykset muuttaa kierroksia eri nopeuksissa, niin tässä nettilaskuri. Valikosta etit mopedin ja sitten koitat katsoa, mitä kaikkea infoa tuolta löytyykään.
https://www.gearingcommander.com
edit. Jos en ihan väärin näe, niin tuo ketju on niitattavaa mallia. Jos sulla ei oo siihen työkalua, ni eiköhän jokin mp-huoltamo niittaa ne edullisesti kiinni. Vaatii kylläkin kuljetusvaivan.
Braaaaap
Kiitokset asiallisesta vastauksesta, hei tuo niitattava malli tarkoittaa varmaankin sitä että ne "tapit" tulee paikalleen laiton jälkeen ns. leventää päistä ketjutyökalulla? Sellainen on, mutta kokemustahan toimenpiteestä ei ole joten tuleepa nyt harjoiteltuaVanhan sain jo irti ja näytti olevan aika rumasti jollai naputeltu ja murtunutkin hieman toinen tappi päästä. Että paremmin saan varmasti kuin aikaisempi oli pistetty.
Yamaha FZ1-N 2008