Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
Ja sama käy vaikka ei oo käynnissä kun käyttää kaasua niin alkaa toimiin
Yamaha FZ1-s 2009
Oisko se tuo akku rikki ku joskus on tehny sitä että ei puhu mitään kun käynnistää mutta kun painaa toisen kerran käynnistys nappia niin sitte lähtee ja kyseessä on edellisen omistajan laittama bilteman akku? Mitä akkua suosittelette?
Yamaha FZ1-s 2009
Voihan toi olla akkuvika, mutta ei akun hyytyminen normaalisti ihan noin ilmene, vaan yleensä yrittää startata, mutta ei käynnisty.
Minulla on ollut FZ1:ssä aina Yuasan akku eli sama akku, joka oli tehdasasennuksena. On toiminut niin hyvin vuosia, etten ole halvempaan vaihtanut, ja menee penkin alle kun sukka. Just kesäkuussa uusin oman akun ja motonetissä se oli halvin.
Ajelua vuodesta 1990, Honda CB1000R nykyinen menopeli
Siis ymmärsinkö oikein että vaikka mopo ei ole käynnissä niin kaasun kääntely vaikuttaa vilkun toimintaan.
Jos on noin niin sitten tuskin on akussa vika vaan jotain ihanaa sähköhäikkää jossain. En tosin käsitä miten se voi noin ilmetä, eikös tässä ole ihan manuaaliset teräsvaijerit kaasuvaijereina eikä sähköisiä kaasukahvan antureita.
Voin kyllä puhua ihan pa...kaa, en ole tutustunut niin paljoa tuohon kaasukahvaan.
Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
Voiko AIS-järjestälmän poistaa huoletta ettei tule mitään vikakoodia? Näkyy joku piuha menevän järjestelmään.
Nyt on vähän enemmän kokemusta miten tuo kuluttaa bensaa. Eli tuli 4500 kilsan reissu Norjassa tuolta pohjalta voi sanoa että ajotyyli ja nopeus vaikuttaa reilusti tuon kulutukseen. Pyörää on siis modattu power commanderilla ja välityksiä keventämällä. En ole katsonut onko ilmansuodattimelle tehty myös jotain, varmaan dynokäyrän mukaan.
Pääsin vähimmillään jopa alle kuuden litran sataselle. Eihän tuo nyt tarkka ole, riippuu tankin täyttymisestä. Kuitenkin kaksi perättäistä kertaa jolloin lorotin tankin viimeisen päälle täyteen hissukseen, käytännössä siis ihan pikkulirua vaikka tankki näytti jo olevan täysi. Vähän yli 230 kilsaa tripissä ja edelleen paloi kaksi valoa bensamittarissa. Mun mielestä tuolla olisi siis ajanut yli 300 kilsaa silloin.
Ajo oli nättiä ajoa revittelemättä norjalaisten rajoitusten mukaan. Mukana oli paljon 90 kilsan rajoituksia, mutta myös pätkiä, jossa sai ajaa 70 km/h. Samoja fiiliksiä jäi myös kun ajeltiin toista tuhatta kilsaa matkustajan kanssa. 300 kilsaa ei ole mahdottomuus, mutta tankki pitää lorotella varovasti ja pikkuhiljaa täyteen asti ja vaatii rauhallista ajoa.
Sitten taas loppumatkasta ajettiin reipaasti reilua satasta ja vastatuuleen. Kulutus nousee sinne 7 litran pintaan sataselle. Näyttäää että noin 90 km/h on ns. kipuraja tuolle. Se kyllä kulkee mutta kun ilman vastus nousee, niin kulutus nousee rajusti.
Samalla tuli todettua että kun tuon kanssa oppii ajamaan pienilllä kieroksilla niin vääntäähän se jo kohtuudella jo noin 2500 paikkeilta kun asennoituu rauhalliseen ajoon. Loppumatkasta taas nopeilla pätkillä selvisi että ei siellä isoja tapahdu ennen kuin alkaa olla 7000 rpm. Pyörässä yoshimuran koko putkisto ja power commander.
Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
Pari kesää takana FZ1-S:llä, viime kesänä vakiokuntoisena 3300km Norjan lenkki ja kulutus lukemat pyöri 4,9 - 5,5 välillä - keskinopeus Norjan puolen teillä ei ollut kovin suuri. Tälle kesälle laitoin pyörään Leovincen sliparin ja PC V + säätö penkissä, moottorin luonne muuttui huomattavasti mukavammaksi - lähinnä kaasun avauksessa aiemmin vaivannut nykäisy poistui kokonaan.
Viimeviikolla ajelin 3000 km akselilla Suomi - Norja - Suomi, itärajaa ylös ja länsirannikkoa alas. Kulutus lukemat noitten "virien" jälkeen joka tankilla pyöri 5,05 - 5,3 l/ satasella - joka tankkauksessa "liruttelin" tankin täpötäyteen. Keskinopeus pyöri mukana olleen GS:n ajotietokeen mukaan noin 60 - 105 km/h, nopeus ei juurikaan näyttänyt kulutukseen vaikuttavan.
;0) *FZ1 Nude
Putkiviri Fasu-S kipitti tänään seisovalla maililla tutkaan 263. Peilit, GPS-teline ja laukkuraudat oli kyydissä mukana. Vähän yllättynyt olin miten hyvin veti vielä 200 jälkeen...
FZ1S + TT600
Voisiko joku mitata fz1s mallista paljonko etupumpusta näkyvillä yläkolmion päällä. Pyörään asennettu 3cm laskusarja taakse ja etupäätä myös pudotettu.
Muistaakseni korjausmanuaali sanoo että putki yläkolmion yläpinnan tasolle. Omassani on putki ehkä millin läpi.
IMG_6864.jpg
FZ1S + TT600
Tervehdys! Tässä olen jo pidemmän aikaa kytännyt kyseisiä pyöriä nettimotosta ja olenkin pari hyvää vaihtoehtoa sieltä jo löytänyt. Toisella pyörällä on ajettu 32 tkm ja toisella 39tkm. Kysymys kuuluukin, että minkähintainen huolto tuo 40tkm huolto on? Ilmeisesti siinä tarkistetaan nuo venttiilinvälykset.
http://www.boombike.fi/fz1.html
Tuolta suuntaa antava hinta
Onko kokemuksia takalaukusta joka olisi samalla hyvä selkänoja matkustajalle. Harvoin tulee itsellä istuttua kyydissä, mutta viimeksi istuin super teneren kyydissä ja siinä alumiinilaukku tuli niin eteen että asento oli etukumarassa.
Sivulaukut on givin v35
Liitteessä (pitäisi näkyä) penkityslappua, 6h säädetty ja samalla viritelty penkissä Power Commanderin avulla
Yhteensä taisi olla 9 vetoa penkissä.
Yoshimuran pönttö ilman killereitä ja hieman karsittuna muutenkin, ilmanottoa parannettu myös ja BMC filsu.
Ihan komiat lukemat saa kun säädetään kunnolla. Takapyöräteho tuon 162,44hp, koneteho siis jossain 185hp tienoilla.
<p>Yamaha FZ1N 2007</p>
http://m.ebay.de/itm/YAMAHA-FZ1-2008...%257Ciid%253A1
Tekiskään tällä setillä mitään?
Saa muitakin iskareita kehua kun olisi tarvetta ja ilman kokemuksia ei tule ostettua.
Ollaanko täällä ujoja vai onko tosi ettei yhtään takalaukkua ole asennettu foorumin yammuihin. Ainakin vastausten määrästä päätellen
Mull oli tuo krauserin street bag takapenkin päällä, hyvin toimii lyhkäsillä reisuilla. Maksoi stormilla 125€. Tuohon saa takapenkin kiinnikkeisiin sopivan levyn, sillä vaan oli hintaa mielestäni liikaa joten ostin purkaamolta toisen takapenkin ja modasin laukun siihen pultilla kiinni.
Kuvassa vastaava laukku.
29611E99-0B5A-47D9-80D5-97E1477B4F6D-1676-0000041584EA376E.jpg
Edit: Mun mielestä tuohon fz nakuun ei voi mitään telineitä asennella, on vaan ihan hirveen näkösiä😳
Viimeksi muokannut: peeämvee; 07.07.2017 klo 23:54.
- s1000r -
Tuollainen itsellä on, toimii se selkänojana lapsille kun niitä hauskuuttaa pyörällä mutta ei se oikea selkänoja ole.![]()
Gsx-r 1000 k8
Penkki mistä nuo käyrät on niin aivan vertailukelpoinen muiden penkkien kanssa, ei anna mitään yltiöpositiivisia tuloksia. 100% varma en tietysti ole etteikö tuohon ole jotain muutakin tehty kun tuon käytettynä hommasin. Aina siellä voi olla koneessakin nokkaa vaihdettu tms.
Samassa penkissä toinen samanmoinen fz1 ajettu, ja siitä otettiin 148hp takaselta putkisto + commanderilla.
Jos heität commanderin kiinni ja ajat sinne vaan jonkun netistä poimitun kartan, niin ihan 100% varmasti se häviää kunnolla osaavissa käsissä viritetylle ja säädetylle.
<p>Yamaha FZ1N 2007</p>
Liikkeessä otetaan yleensä vaan pari vetoa eikä viritellä pyörää välissä.
Me leikeltiin ilmaboksia ja tyhjenneltiin putkea yms hifistelyä ja aina näiden jälkeen penkkiveto ja säätöä, joka kierrosalue säädettiiin kunnolla. Todella kokenu kaveri teki.
Mutta pitää käyttää tässä kesän aikana jossain toisessa penkissä niin saa vähän verrattua.
<p>Yamaha FZ1N 2007</p>
Lainaan "isoveljen" viestiketjua, kun en tuosta FZ8 mallista löytänyt ketjua. Eli tarkoitus olisi vaihtaa vakio vaimentajan tilalle LeoVincen valmistama, oletteko käyttäneet pyörää säädössä tämän jälkeen? Jatkokysymyksenä, tietääkö kukaan Etelä-Karjalasta mitään pajaa, joka osaisi tuota Yammun ruiskua säätää? Lähinnä se vääntö/teho kuoppa olisi kiva saada pois.
Edit: Tähän palaten, PWR-moton ukko sanoi pystyvänsä Power Commanderilla säätämään. Ei pääse hänen laitteillaan suoraan Yamahan ecuun käsiksi, tai ainakaan säätöjä tekemään.
Viimeksi muokannut: joonabbi; 13.07.2017 klo 10:48.
Omaan ilmestyi vikakoodi 17 - EXUP servo motor potention circuit.Pystyykö kotikonstein eliminoimaan vai joutuuko viemään pajalle?Pyörästä löytyy powercommanderi ja ilmeisesti ilmanputsaria muokattu.Johtuisko vikakoodi näistä virityksistä?