;0) *FZ1 Nude
Kuinkas porukalla kokemuksia miten Jammut kestää kilometrejä? Harkinnassa ja mahdollisesti kohtapuoliin hankinnassa olisi jonkun ikäinen katettu vehjes, ja näitä näyttää löytyvän sekä vähemmillä että enemmillä kilometreillä. Onko odotettavissa isompia remppoja, esim nokkaketjun vaihtoja tms, vai mennäänkö matkamittarin ympäri (100tkm) aivan venttiilinvälysten tarkistuksilla ja öljynvaihdoilla?
On mulla myös ostoilmoituskin tuolla toisessa osiossa, vaan käteiskauppa ei taida porukkaa kiinnostaa..?![]()
- illi -
Toi meidän kukkaruukku oli aikalailla ikiliikkuja. Kuluvina osin kytkin rempattiin vajaan 60tkm kohdalla ja samalla huomattiin että nokka-akselit oli vaihtokunnossa. Syy jälkimmöiseen edelleen hiukan ihmettelyn tuollapuolen. Ainakaan huollon vähyys tai kehnolaatuiset öljyt eivät olleet syynä.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Älkääs ny säikytelkö,huomenna pitäis lyödä kaupat lukkoon!!
Testiajon suoritin eilen ja pienen totuttelun jälkeen tuntui todella hyvältä.
Onhan tämä nyt aivan eri maiilmasta cb600f,cbr600f jälkeen.
Todella lyhyen lenkin nakkasin,mutta mielestäni se riitti.
Kyseessä Fz1-n
Honda CBR650R 2022
BMW F800R 2011
Yammaha FZS1000 2004
Honda CB600F 2004
Honda CBR600F 2006
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Tuntuu pyörä olevan melkoinen sottapytty takapäästään. Kura lentää ja roiskuu joka paikkaan, jopa matkustajan penkki on ihan kurassa kun kuraisella tiellä joutuu ajamaan edes vähän. Takinselkä tietysti myös on ihan savessa. Kaveri valitti samaa myös S-mallista kun taas emännän kuussatanen S2 ei tunnu sotkevan ollenkaan. Tämä siis sen perusteella että ajeltiin yhdessä sama lenkki ja sillä on selkä ihan puhdas, samoin penkki yms.
Tein sitten vertailua ja se muovihärpäke, onkohan huggeri nimeltään (en ole varma) siinä takarenkaan päällä on tässä tonnisessa huomattavasti lyhyempi kuin kuussatasessa.
Kävisköhän tämä suoraan alkuperäiseen jatkeeksi ja jos käy niin oliskohan tuosta "karvanopasta" apua ongelmaan. Ulkonäöllisistä syistä en jaksais alkaa virittämään ja kiinnittelemään noita "noppia" ja "vuntikoita" pyörään.
Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
Jees, tuo on on nyt jo linjassa. Ennen kaikkea tuossa on vertailukohta kun on ennen ja jälkeen modien. Se sulkee pois optimistisen dynamometrin.
On se vaan mukava peli ajella, kohta alkaa olla 800 kilsaa takana ja tuntuu edelleen hyvältä valinnalta.
Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
Enpä tiedä onko tuolla huipputeholla loppujen lopuksi suurta väliä onko se 141 vai 152 heppaa, molemmilla ehtii ja silloin pitää olla tuppi aivan nurin ja kierroksia se +11000. Harvemmin tulee kadulla rajoittimelle vedettyä, ratapäivillä sitten joo, mutta siellä kyllä pääsee aika haipakkaa muutenkin vaikkei niitä tehoja olisi noinkaan paljoa. Enemmän pistän arvoa sille, miten sillä pc:llä on saatu säädettyä tuo alakierrosten vääntökuoppa pois, joka ainakin FZ1:ssä vakiona on aikamoinen. Eli ei se käyrän kärki vaan se muoto.![]()
Aprilia Tuono V4R aprc, ex. FZ2-N, FZ1-N
Joo, sillä kyselinkin alun perin tuota käppyrää ja juuri tuo vääntökäyrä kiinnostaa enemmän kuin huipputeho. Nyt on vielä menossa kuherruskuukausi tuon kanssa, tiet on märkänä, hiekassa ja keli kylmää. Enpä ole vielä edes uskaltanut härnätä tuota kovin hirveästi punarajan tuntumassa.
Toki pienemmän jälkeen tuota vääntöäkin on mukavasti eikä ainakaan vielä ole tuntunut että tarvis henkilöauton ohitusta varten polkea ykköselle asti vaikka menis ahtaampaankin rakoon. Näyttää että rauhallisessa matka-ajossa menee rekastakin kohtuudella ohi pudottamatta kutoselta pienemmälle, etenkin jos pääsee suoraan ohi eikä tarvi ensin kytätä perässä ohituspaikkaa satasen alueella. Siinä mielessä olen varsin tyytyäinen. Hienosti tuntuu myös pysyvän emännän kuussatasen perässä vaikka se vähän revittääkin, ei tarvi aina olla punarajan tuntumassa kun lähtee perään.
Ihan tyhjäkäynnin pinnasta odotin ehkä vähän enemmän vääntöä, mutta isoilla kierroksilla on ainakin toistaiseksi riittävästi vetoa. Tuo vääntökäyrä kyllä kertookin miksei se vedä kovin rajusti tyhjäkäynniltä. Kun kaveri saa keväthuollot tehtyä ja kelit paranee niin enköhän pääse vertaamaan täysin orkkikseen. Saa jotain vertailukohtaa persdynolla.
Välityksistä en ole varma onko nuo alkuperäiset. Minkälaisilla kierroksilla alkuperäisillä välityksillä pyörä käy kutosella 80 ja satasen vauhdissa.
Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
Ostin itse juuri viime viikolla FZ-1 S vm.2006 ja olisi 40 tkm huolto tulossa. Hintaa tuntuu olevan Hki alueella 650-750€ välillä! Onko tietoa mitä kaikkea tuohon rahaan tehdään ja onko suosituksia pajoista?
Tiesin kyllä, että kallis huolto tulossa, koska BoomBike ilmoittaa selvästi pyörien eri huoltojen hinnat ja kiitos siitä
Yamaha Centerin huollolle!!!
ER-5
ZR-7S
SV 1000S
FZ-1S
Todellista vauhtia satanen niin kierrokset 4t vakio väleillä, -1 eteen nii sillon on 4500r/min. Välien vaihdon jälkeen vaatii jo speedohealerin, näyttää mittari muuten ihan mitä sattuu. Orkkis välit on kyllä liian pitkät tähän pyörään. Eipä tosiaan suurta merkitystä tuolla huipputeholla vaan se kaasuun reagointi säätämisen/penkityksen jälkeen sai hyvälle tuulelle, käytännön ajelusta tuli paljon hauskempaa.
- s1000r -
Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
Semmosta kyselisin että minkälaisia kokemuksia porukalla on tuosta katin poistosta? Omasa pyöräsä on leovincen slipari ja pc5 odottaa asennusta ja sen jälkeen penkkiin, niin mietin täsä nuoseeko pyöräsä äänet kuin paljon jos katin poraa pois ja muutenkin onko parempi poistaa katti vai jättää?
Mitenkä tuon lamdan kans on tuosa pyöräsä, ku commanderin mukana ei tullu sitä vastusta siihen ja ku bikefoxilta kysyin niin sanovat että vanhemmisa kävi se vastus ja nuista uudemmista eivät olleet varmoja ja pyörä on 2009 vm?
Yamaha FZ1-s 2009
Bikefox selvitti asiaa ja sanovat että ei toimi kunnolla jos poistaa käytöstä, siihen joutuu laitaa jonku poksin ja maksaa 140€
Yamaha FZ1-s 2009
Mulla -09 ja lambda pois käytöstä, ei ole mitään bokseja, vastusmokkula liittimessä ja hyvin on pelannu.
- s1000r -
Joo kyllä pitäis toimia ilmankin mutta ei kuullemma saa säädettyä aivan viimesen päälle ilman sitä poksia. Ovat tehtaalla muuttaneet ecua jotenki ja tämä on kuullemma tapahtunut muillakin merkeillä.
Yamaha FZ1-s 2009
Varmaankin kyseessä on tuo laite
http://m.ebay.com/itm/O2-optimizer-l...907?nav=SEARCH
Onko kellään tietoa laitteesta?
Yamaha FZ1-s 2009
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty