Sivu: 19 / 28:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 91718192021 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 541:stä 570:een 823:sta
  1. #541
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Tuosta asiasta kun selailin aikani kuluksi eri foorumeilta, niin moni on tuota mutkaan taittumisen puolesta puhunut.
    Kyllä se niin taitaa olla, että talven pimeinä iltoina täytynee tilailla gummeja ja kyllä se koko taitaa mennä siihen 190/55.
    Kiidoosshh
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  2. #542
    TouRinkiporukassa tuosta oli ollut puhetta ja asiasta innostuneena tilasin kesäkuussa kahdet gummit mallia 190/55.

    Ensimmäinen ollut alla nyt noin pari kuukautta ja voin sanoa, että taittuu kyllä helposti, ellei alkuun jopa hieman kiikkerän tuntuisesti. Tuli mieleen (ei Mieleen) taannoin koeajamani Fiat Punto, jossa oli ohjaustehostimen ns. City-nappi. Jos ei tuo taittamisen helppous nyt niin toivottua ole, niin eiköhän siihen totu. Ajoa vaan.

    Plussaa myös aiemmin mainittu renkaan suurempi kehä (tai halkaisija), eli mittarivirhe kaventuu.
    Itsellä kun on vielä piikkiä pienempi eturatas...
    Yamaha FZ1-S -06
  3. #543
    Mitäs xenon settejä olette laittaneet Fz1n pyöriin?
  4. #544
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Lainaa samies kirjoitti Katso viesti
    Mitäs xenon settejä olette laittaneet Fz1n pyöriin?
    Xenon h4 hi/lo setit tuntuu olevan aika kuraa (on kokemusta), mut mielessä on käyny jos vaikka ledit laittais/kokeilis.
    http://m.ebay.com/itm/121383223603?nav=SEARCH
    Viimeksi muokannut: Pavel Pude; 27.09.2014 klo 15:52.
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  5. #545
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Tuli tuossa väkereltyä jamppiin vilkut hitusen eri paikkaan, ja juu kyllä näkyy vaikka olisi ajovalot päällä.;)
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  6. #546
    Hello.

    Olisi kova kiinnostus täyskatettua 1S mallia kohtaa näin paperilla ja kuvissa.
    Käyttö olisi puolet kaupunki+lähitienoot ja toinen puoli pidempää tourinki reissua.

    Mieluisa yksilö olisi katsottuna, mutta kun lueskelin enemmän näitä palstoja niin heräsi kysymysmerkki onko tuo kulutus oikeasti ollut kaikilla 6-7 litran luokkaa?
    Ei se nyt maailmaa kaada jos enempi litroja palaa, mutta enempi ärsyttää jos pitää reissussa tuijottaa mittaria ja kytätä tankkauspaikkoja.

    Toinen mikä jäi mietityttää niin heti ekalla sivulla oli ettei luonteeltaan sovi tourinkiin. Miksi ei?

    Te tietävät valaiskaa minua
    <p>Suzuki GSX-R 750 - Honda 125 XR - Kymco 125 Agility City - Suzuki GSX650F - Yamaha FZ8-N - Honda CBR600F</p><p>&nbsp;</p><p>Ennen vanhaan moottoriurheilu oli vaarallista ja seksi turvallista.</p><p>&nbsp;</p>
  7. #547
    Lainaa Länkkä kirjoitti Katso viesti
    Olisi kova kiinnostus täyskatettua 1S mallia kohtaa näin paperilla ja kuvissa.
    Moi vaan ja onneksi olkoon, voin suositella.

    Ison Fasun kone on hieman Jekyll&Hyde -tyyppinen ratkaisu, joka sopii ainakin itselle todella hyvin. Kone on rauhallinen ja mielestäni ihan tarpeeksi vääntävä alakierroksilla (omat ajelut ihan yks päällä eikä suunnatonta määrää matkatavaraa), ja tarpeen tulleen voimaa (raakuutta?) löytyy sitten n.7 tuhannesta ylöspäin.

    On lyhyemmälläkin toimintasäteellä olevia pyöriä (Aprilia Tuono), mutta hyvin Fasulla pärjää esim. TouRinki -lenkeillä, yms. Helposti ainakin 200km ajaa ennen kuin mittarin viimeinen palkki rupeaa vilkkumaan ja silloinkin pääsee vielä (rauhallisella ajolla) vähintään 50km. Suomessa saa menovettä ihan hyvin, eli en ole ainakaan itse jäänyt (vielä ) tien poskeen tuon takia. Totta puhuen ainakaan allekirjoittaneella ei ole niin rautaperseen vikaa, etteikö nyt välillä voisi tankkaamassa käydä - ja hieman jaloitella samalla.

    Joidenkin mielestä Fasussa on ehkä aavistuksen tiukka polvikulma, mutta ergonomiset asiat selvinnee koeajolla. Markkinoilta löytyy myös kaikenlaista osaa, kuten säädettävät jalkatapit, yms. Mielestäni sopii hyvin sekalaiseen ajoon ja miksei pidempäänkin tourinkiin. Kesän pisin lenkki tänä vuonna oli Päijänteen ympäri ja henkilökohtaisesti olisin voinut ajaa vaikka pidemmänkin matkan.

    Tervetuloa vain "kerhoon".

    EDIT: Sinulla on ilmeisesti on jo "laajempaa" kokemusta FZ-8:sta? Käsittääkseni runko on näissä sama (korjatkaa?), joten vain moottori on eri... S-mallissa on katteen ja tuplavalojen lisäksi kahvat molemmin puolin takapenkkiä, joihin saa tarvittaessa vaikka mitä kiinni ihan perus kuormaliinoilla.
    Viimeksi muokannut: RRafu; 08.11.2014 klo 03:44. Syy: Viestissä
    Yamaha FZ1-S -06
  8. #548
    Ei FZ1 erityisen pieniruokainen ole, en ole itse tainnut alle 7 l päästä koskaan... harvoin kyllä laskenutkaan kulutusta. Lievä janoisuus yhdistettynä suht.pieneen tankkiin toki ärsyttää joskus. Itse olen ajellut bensamittari vilkkuen yli 70 km, joten kyllä siellä vähän soppaa on vielä siinä kohtaa.

    Muilta osin plussat ja miinukset omasta mielestäni on tässä:
    + Moottorin yläpää. Toisaalta sliparilla ja PC5 säädettynä takapyörältä omastani mitattu vääntökäyrä on yli 80Nm välillä 4,5 -11 krpm, joten kyllä se nyt jotekin vetää jo keskialueella. Varmasti esim twiniin verrattuna tuntuu alaväännöltä laiskalta.
    + Etujousituksen toiminta.
    + Laatu, ei pikkuvikoja.
    + Jarrut
    + Keskituki
    + Monipuolisuus.
    - Toimintasäde
    +/- Välitykset. Pitkä kutonen, joka on toisaalta matka-ajossa mukava. Kuulema yhtä piikkiä isompi eturatas sopii suomen ajo-oloihin hienosti.

    Itse 177cm persjalkana en ole kokenut polvikulmaa tiukkana.
    FZ1S + TT600
  9. #549
    FZ1 ja tourinki

    - FZ1-S ei ole mielestäni mukava ajaa eurooppalaista moottoritievauhtia. Varttikate on kovin pieni ja ilmavirta repii kuskia häiritsevästi suurissa nopeuksissa, yli 160 km/h. Tämä väsyttää ja rasittaa pitkässä matkanteossa, joten siitä varmaan johtuu tuo soveltumattomuus touringiin jonkun mielestä.

    Mä olen ajanut kolme pitkää Euroopan reissua FZ1-S: llä, pyörässä Kappa K33 sivulaukut ja Givi 55 Maxia perälaukku. Osaltaan nuo edellä mainitut häiritsevät ilmavirtaukset yli 160 km/h nopeuksissa voivat johtua tästä järeästä laukkuarsenaalista. Tykkään kuitenkin harrastaa paria urheilulajia & valokuvausta reissuilla moottoripyöräilyn lisäksi. Kovat ja suuret laukut on paras optio tavaran kuljettamiseen ja ilmavirtausten kanssa on sitten vaan osattava elää.

    Pyörään on saatavilla lisävarusteena kokokatekin, mutta luetun tiedon mukaan se on kovin matala sivusuunnassa ja enemmänkin kosmeettinen kuin todellinen sateelta ja ilmavirralta suojaava hyöty. Tämä luettuna ameriikan Yamaha Fazer foorumeilta, omakohtaista kokemusta asiasta ei ole. Joku suomalainen kokokatetun FZ1-S pyörän omistaja voisi ehkä kommentoida tätä, toimiiko se kate?

    Kaksi noista omista Euroopan reissusta tehty kaksi päällä ja yksi soolona. Kyytiläinen vakauttaa laukkujen kanssa ajettaessa moottoritienopeuksilla Yamaha FZ1 pyörää.

    Kun moottoritieltä pääsee touring-reissulla pois, niin FZ1-S on mainio matkapyörä vuoristoon ja mutkateille. Riittävät kallistusvarat ja tilava ajoasento, joskin tietysti pysty. Mulla toimii ainakin soolona ja kaks'päällä oikein hyvin ajoasento. Rouvalla on kyytiläisenä joskus pitkässä matkassa tullut mainintaa jyrkästä polvikulmasta, mutta takanahan voi aina leputtaa niitä jalkoja ajon aikanakin, sopivassa paikassa.. Tehosta homma ei jää alppiteillä kiinni, olen ohittanut tehokkaampia ja minut on ohittanut monikin, jopa kuussatasella. (Eli yritän sanoa, että kuski ratkaisee, ei pyörä.) Etujarru on tehokas ja ABS:llä mukava käyttää, sitä voi painaa surutta pohjaan asfaltilla.

    Mulla on pyörässä modeina tavanomaiset LeoVince Slipari ja PC 5 softalla. Näillä saa sitä alakierrosten tehoaluetta, vääntökäyrää parannettua. Vakionahan se on todella hengetön pienillä kierroksilla, saastemääräysten takia kuristettuna. Tärkeämpänä pidän itse pyöräni jousituksen muutoksia: Wilbersin säädettävä takaiskari ja uudet etujouset + öljyt. Pyörä muuttui noilla jousituksen muutoksilla todella paljon paremmaksi; jämäköityi ja mutkaan taittuminen on paljon parempaa ja täsmällisempää ajossa. Suosittelen.

    Alkuperäinen takaiskari on melko heppoinen esitys, eikä sen ominaisuudet riitä ainakaan kaks'päällä ajoon. Myös etujousitus korjaantui paljonkin edukseen tuolla jousien ja öljyjen vaihdolla. Muutokset tehtiin noin 20 tkm ajokilometrin kohdalla.

    Mun mielestä oikein hyvä yleiskäyttöinen MP ja matkapyörä hintaluokassaan ja pienellä varustelulla paranee entisestään. Itse olen mieltynyt ABS- jarruihin, enkä vaihtaisi niitä pois.
    Tulikallio.
    Yamaha FZ1-S ABS, DNMG.
  10. #550
    Uus fz1n kuski ilmottautuu..ja heti kyselee..missäs yhtiössä tommonen kannattaa vakuuttaa?
    Suzuki b-king -08
    Ex Yamaha fz-1 n -07
    Ex Suzuki gsf 1250 -07
    Ex Suzuki gsf 1200 s -03
    Ex Suzuki sv 650 s -99
  11. #551
    Ota tarjouksia ja tee vertailu.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  12. #552
    Pohjola ja Aktia/Folksam olivat minulla edullisimmat vaihtoehdot.
    Aprilia Tuono V4R aprc, ex. FZ2-N, FZ1-N
  13. #553
    Lainaa Starbringer kirjoitti Katso viesti
    Pohjola ja folksam olivat minulla edullisimmat vaihtoehdot.
    Kiitos pohjola oli minunkin edullisin vaihtoehto..tulis vaan ajokelit äkkiä
    Suzuki b-king -08
    Ex Yamaha fz-1 n -07
    Ex Suzuki gsf 1250 -07
    Ex Suzuki gsf 1200 s -03
    Ex Suzuki sv 650 s -99
  14. #554
    Mitäs eroa on 2007 ja 2008 fz1N:llä? Tilasin sivu laukkuja ja ne oli 2008 eteenpäin
    Suzuki b-king -08
    Ex Yamaha fz-1 n -07
    Ex Suzuki gsf 1250 -07
    Ex Suzuki gsf 1200 s -03
    Ex Suzuki sv 650 s -99
  15. #555
    Muistaako kukaan että millä kannalla on takavalon poltin?ei ole mopo tässä vieressä mutta motonet on..
    Suzuki b-king -08
    Ex Yamaha fz-1 n -07
    Ex Suzuki gsf 1250 -07
    Ex Suzuki gsf 1200 s -03
    Ex Suzuki sv 650 s -99
  16. #556
    Mites noin tehot teho putkella ja Killerin kanssa?Ei jaksas sitä möyrinää kuunnella ja eihän tuolla kehtaa töihinkään aamusta lähteä kuin koko kylä herää🙉 mutta ei siinä vetoja tunnu niin hyvin olevan Killerin kanssa ainakaan pers dynolla.perus commaderit löytyy ed omistajan toimesta laitettu
  17. #557
    Porasin killeriin lisää reikiä.nyt sävelet huomattavasti maltillisemmat... Tiiä sitä paljonko rokottaa tehoja.
  18. #558
    Onko kellään kuvaa/kuvia jossa olisi vaihdettu vanhemman (about 2005?) FZ1:sen etumaski sellaiseen, että siinä on vaan yksi iso lamppu ? Siis ottanut pois sen etukatteen/pleksin kokonaan ?

    Kiinnostaisi tietää miltä pyörä näyttää ilman tuota muovihökötystä.
    Honda VFR 800FI ´98
    Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
  19. #559
    Toiveesi kuullostaa ihan nakumallilta fz1n tai fz6n.. Google?
    Gsx-r 1000 k8
  20. #560
    Noin kolme viikkoa sitten pesin tuota nakuani ja ihan letkulla suihkuttelin ja sienellä pyyhin. Kävi sitten seuraavana aamuna niin, ettei pyörä startannut ollenkaan. Virrat aivan kateissa ja akku tyhjä.
    Boosterilla sain ongelmitta käyntiin ja lähdin reippaan lenkin tekemään. Tuon jälkeen ei mitään ongelmia ole ollut akun kanssa.
    Mitähän tuossa on mahtanut käydä?
    Yamaha FZ1-N -06
    Cagiva Gran Canyon 900 -99
  21. #561
    Löytyiskö täältä ketään, joka pystyis/haluais valistaa huolto/kunnosssapito asioissa?
    Ajatuksella, et käytäisiin asioita läpi, livenä pyörien kanssa!
    Ostin viime kesänä FZ1-N ja haluaisin itse pystyä huoltamaan pyörän ja tietämään missä kunnossa pitää mikäkin olla! Olen koko ikäni ropaillut kaikenlaista, mutta mp asioissa ongelma on lähinnä tunnistaa mikä osa on tiensä päässä / viallinen tai mikä vaatii putsausta/rasvausta yms. Ja millaisilla "säädöillä" pidentää osien yms. ikää ja vehkeen turvallisuuta!
    Asun Hyvinkäällä, mut ei haittaa vaikka joutuisin ajelemaan vähän pidemmällekkin, jos joku viitsii auttaa.
    FZ6-s
    FZ1-n
  22. #562
    Moi!

    Onkos kellään sattumalta SW-Motechin Blaze laukkuja FZ1-S kiinni?
    Ostin moiset laukut ja 1000 CBR:n kiinnikkeet (Kun halavalla sai) ;)
    Nyt pitäis tietää miten pyörään tulevat kiinnikkeet on takajalkatappeihin kiinnitetty,
    kun kiinnitystapoja eri pyörämalleissa näyttää kuvien perusteella olevan kaksi..
    Ainuttakaan kuvaa en löytänyt asennuksesta FZ1-S malliin, vaan kaikki kuvat on FZ8:sta
  23. #563
    Mulla on fz1 n kiinni noi laukut..pelti tappien rungon väliin kiinni johon 4 pultilla tuo muoviholkki kiinni juurikin noin miten fz8
    Suzuki b-king -08
    Ex Yamaha fz-1 n -07
    Ex Suzuki gsf 1250 -07
    Ex Suzuki gsf 1200 s -03
    Ex Suzuki sv 650 s -99
  24. #564
    Uutena FZ1:n omistajan selaillut foorumeja läpi ja törmäsin tällaiseen ongelmaan, http://www.yamahafz1oa.com/forum/sho...d.php?t=134997 . Liekköhän kotimaassa miten yleinen vaiva? Pittääkä alkaa pelko satulaa vasten olevassa ruumiinosassa ajamaan?
  25. #565
    Tuli vaihdettua öljyksi Motul 7100 esteriöljy ja voi ihme mikä ero. Laatikko toimii kuin ajatus. Ennen oli Yamaluben 10W40 4-S eli osasynteettiset. Tuo pönttö oli kympin pari halvempi kuin originaali. Voin kyllä lämpimästi suositella.

    Lainaa Repis kirjoitti Katso viesti
    Uutena FZ1:n omistajan selaillut foorumeja läpi ja törmäsin tällaiseen ongelmaan, http://www.yamahafz1oa.com/forum/sho...d.php?t=134997 . Liekköhän kotimaassa miten yleinen vaiva? Pittääkä alkaa pelko satulaa vasten olevassa ruumiinosassa ajamaan?
    Tuohan ei ole kovin paha homma tarkastaa siihen nähden mitä teettää, jos pääsee hajoamaan. Oma on alkanut pitää rahinaa ja kovasti miettinyt mistä voisi tulla.. voi siis olla aivan yhtä hyvin pyöränlaakeri kuin tuokin mutta sieltä vasemmalta puolelta tulee.. ja about samoja kilometrejä kuin noissa.
  26. #566
    Tervehdys kaikille, sanokaa ny onko sliparin laitossa järkee, kysyn koska alkuperäinen putki tuntuu tukkoiselta
  27. #567
    sattui pieni haveri puolassa ja nyt on yamahan sivulaukku saanut vähän siipeensä
    olisko kellään vinkkejä korjaamiseen tai jollakin myynnissä orkkis laukkua.Kaaduttukin periaatteessa käy jos laukun pohja on kunnossa.

    eli fz1 -08 telineestä murtui pieni pala pois ei kai käytännössä vielä mitään haittaa mutta laukusta meni tappi joka lukittaa laukun telineeseen poikki.Maahantuojan mukaan mitään varaosia ei tietenkään saa vaan uus laukku pitää ostaa (550€)joita saa vaan tietysti enää mustana ja tuo laukku on ocean deep blue.

    Ohessa pari kuvaa jotka selventävät tilannetta.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
  28. #568
    Lainaa peksu64 kirjoitti Katso viesti
    Tervehdys kaikille, sanokaa ny onko sliparin laitossa järkee, kysyn koska alkuperäinen putki tuntuu tukkoiselta
    Koko putkisto siihen kannattaa laittaa lähtee ylimääräiset härpäkkeet pois😀
  29. #569
    Terve,

    FZ1:ssä pakoputki on kiinni oikeanpuoleisessa takajalkatapissa.

    Onko tähän jotain kikkaa saada putki johonkin muualle tuettua, että voisi muuten turhana olevat takajalkatapit ottaa pois?
    Yamaha FZ6N S2
  30.  
  31. #570
    Vähän on taas tyhmä kysymys, mutta mikä on linja tuossa naku fazussa ja muutenkin yksivaloisissa pyörissä, että ajetaanko koko ajan pitkät päällä vai kuinka? Kun nuo pikkuvalot eivät valaise tietä sitten yhtään ja pimeällä on pakko ajaa pitkät päällä ja kyllähän sen tietää ja on huomannut, että häikäisee muita tienkäyttäjiä. Mutta minkäs teet, ellei meinaa jotain tuplavalo settiä hommata.

    Mitenkä on muiden ajatukset asian kanssa. Älä aja pimeällä
    Yamaha FZ1-N -06
    Cagiva Gran Canyon 900 -99
Sivu: 19 / 28:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 91718192021 ... ViimeinenViimeinen