Joo eipä tainnut vika ollakkaan siinä. eilen hain mopetin seisonnasta ja ajekin kotia kohti (70km) tänä aamuna ajattelin että käyn heittää pikku lenkin niin kappas kummaa mopo ei sano mitään...prkl..pikkasne yritti ja se oli siinä. eli joku siellä syö virtaa mutta mikätalvella laitoin uudet tulpat,rattaat,speedon. nyt on speedos lukemat -9,9 ja nopeus oli tauluun ajettuna 77km/H ja mittari näytti 85km/h vielä pitäs pikkase säätää. tosin en ole vielä millää gps ohjelmalla liikenteessä kokeillut
Kannattaa kyllä tarkistaa tuo speedon kalibrointi gps:llä tai autolla jonka mittarivirhe tunnetaan varmasti, nimittäin ainakin VT12 taulu Tampereelta Lahteen päin lähtiessä näyttää ainakin meikäläisen pyörälle ihan mitä sattuu vähän riippuen siitä missä kohtaa kaistaa sattuu anturiin ajamaan.
Jos jollain on keväthuoltoa varten tulppien tarve FZ1:een niin vilaskaa myyntipalstaa. Tilasin Iridiumit kun luulin tulpissa olevan vikaa mutta olinkin kytkenyt akkua vaihtaessa PC:n päin honkiaEli joutilaana olisi setti.
Ja jotta ei mennä ihan ohi aiheesta, niin tarviiko speedohealeria kalibroida akun irroituksen jälkeen uudestaan?
2007 Suzuki Intruder 1500
Joo tänään tuli ladattua luuriin kunnon nopeus ohjelma ja sain kaikki kohilleen. peräti 1km/h valehtelee mutta veikkaan että menee mobiilidatan piikkiin kun en saanu tasa lukemiaja pyörän akussa taisi olla se vika kun hain TAAS uuden akun jonka hapotin itse ja aamulla pyörä lähti kuin palmun alta
![]()
Kiinnostaisko ketään tyylikkäät kaatumaraudat? Itsetehdyt, puhallettu valmiiksi, ei vaadi kuin maalit niskaan ja ready to rock, kuvia saa toki.
Myös akran slipari löytynee vielä, hieman lyhennetty, hyvä kunto.
Soita tai txt: o5o4o73495 / Ilu
Palataas taas tähän speedohealer palikkaan. onko tosi että jos säätää esim yhden pykälän alemmas tota lukua niin heitto on jopa 30km/h mittarissa? itellä on nyt säätö -10.3 ja se näyttää gps mukaan 2km/h heittoa. jos laitan tosiaan sitä pykälän esim -10,2 niin heitto on 34km/h![]()
^ Oudon käytöksen olet siitä kyllä esiin saanut. Siinähän on kyllä tuo mailien ja kilometrien välinen konversiotila, mutta ei senkään ihan noin paljon pitäisi heittää.
Suosittelisin, että nollaat speedon tehdasasetuksiin, ja käyt nollakalibroinnilla tarkistamassa mittarivirheen. Jos mahdollista, niin aja gps:n mukaan 100km/h ja katso mitä mittari näyttää. Sen jälkeen syötä nuo luvut healtechin nettisivuilla olevaan laskuriin, jolloin se kertoo tarkalleen mikä prosenttikorjaus pitää asettaa. Tai jos haluat että mittari on tarkimmillaan 80km/h nopeudessa, niin tee mittaus sillä.
Jos se ei noilla eväillä toimi oikein, niin veikkaisin että laite on rikki.
Joo lukasin ajan kanssa nuo ohjeet vielä läpi ja siellä oli tosiaan ne mailit päälläresetoin kaikki ja nakkasin lukemat ohjelmaan ja arvoksi anto -13% ja mittari näyttää 100/100km/h
mites vaikuttaako toi matkamittariin miten? ihan niinkun jossaki joku olisi maininnut että näyttää pikkasen liian vähän? Sikäli mulle aivan sama kunhan toi nopeus on nyt vihdoin ja viimein oikein
![]()
Hyvähyvä, se auttaa kun lukee ohjeet.
Matkamittarivirhe tosiaan muuttuu samassa suhteessa kuin nopeusmittarivirhekin. Käytännössähän siis tilanne on kaiketi se, että vakiovälityksillä nopeusmittari näyttää jonkin verran liikaa, ja matkamittari on kohtuullisen lähellä oikeaa. Nyt kun tuo säädetään siten, että nopeus näyttää tismalleen oikein, niin silloin matkamittari tosiaan hieman vähättelee. Tosin monissa pyörissä matkamittarikin on tehtaalta tullessa taipuvainen liioitteluun, joten aika merkityksetön tuo ero on. Voithan toki mitata senkin gps:llä jos kiinnostaa.![]()
Ookei. Kiitos näistä tiedoista sekä avustatyhmällä piti mennä taas kantapään kautta
![]()
Olenko liian anaali vai eikö tyhmä vain osaa?
Tuli vaihdettua rattaat ja, luonnollisesti, irroitin takarenkaan. Nyt kun laitoin paikalleen ja kiristin ketjua, huomasin että jokin ei nyt oikee täsmää.
Tässä kuvat (oik ja vas) eri puolilta swingiä, kiristys ruuvien kohdalta ja ne on eri etäisyydellä kun katsotaan pultin puolta. Mittasin kuitenkin etäisyyden swingin päästä eteenpäin ja tuon raon mistä akseli menee läpi. Ne on noin suunnilleen sama mitta ja urassa oleva mitta asteikko on about samassa kohdassa molemmilla puolilla.
Onko tässä nyt joku vituillaan vai onko rengas suorassa?
tulipas kahlattua tämäkin ketju läpi kun tuli hommattua tämmönen laitos talliin.
Heti alkuu muutama kysymys että pääsee alkuun pyörän kanssa
Mistä olette tilanneet alkuperäis varaosat pyörään? mieluiten euroopassa oleva putiikki.
mistä saan selville pyörän todellisen vuosimallin koska pyörä myytiin 2010 mallina mutta on ylivuotinen
ja epäilen pyörää -08 tai -09 malliksi ja onko noissa mitään muutoksia jos tilaa osia 2010 mukaan?
sitten vielä mitäs renkaita tuohon kannattais käyttää? pyörä tulee rauhalliseen matka-ajoon.
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99
Valmistusvuosi selviää VIN- koodilla. Syötä valmistenumero johonkin netin VIN-decoodereista niin saat tämän ja muutakin infoa pyörästäsi.
Moto Guzzi Breva V850
Vespa GTS 250ie
jestas tämän vin koodin perusteella pyörä näyttäisi olevan 2007
ja otteessa lukee 6/2010 ei huomautuksia ja ostin ensimmäiseltä omistajalta ajettu 6700km
edellinen omistaja väitti kovasti ostaneensa pyörän 2010 ja luulleensa sitä 2010 malliksi
huoltokirjassakin on rm heinon leima ja 1tkm huolto tehty samassapaikassa 9/2010
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99
2008 revision
The 2008 model is technically unchanged from 2007.
2009 revision
The 2009 model (introduced on September 08, 2008) is technically unchanged from 2007 and 2008.
2010 revision
The 2010 model (introduced on September 08, 2009) comes with revised ECU mapping to achieve improved throttle response in the low to mid-rpm range.
Eipä noissa vuosien varrella juuri mitään ole muuttunutkaan.
Rauhalliseen matka-ajoon voin suositella Misukan Pilot Road -sarjan kumeja. Itselläni tällä hetkellä PR3 alla ja hyvät on. Kestää kulutusta ja uskaltaa ajaa urheilullisemminkin. Hyvät myös sateella. Renkaat kannattaa tilailla Mynetmotosta. Tällä hetkellä taitaa olla markkinoilla jo nelossarjan versiot.
Varaosia on ebay.co.uk ja ebay.de pullollaan. Eivät tosin ole pahan hintaisia Suomessakaan. Myös Louis de on ollut kätevä.
2007 Suzuki Intruder 1500
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99
Moro montako kilometriä pääsee teidän vehkeillä ennenkuin alakaa bensavalo vilkkumaan.Itellä rupes vilkuttamaan jo 125km jälkeen yhtä tolppaa normi maantie ajoa.aika aikasessa vaiheessa mun mielestä?Pitäs joskus ajaa tankki kuivaks nii näkis paljoko siellä on todellisesti bensaa jäljellä.
Tänään piti oikein kokeilla ja pääsin noin 220-230km.
En ole itse vielä kertaakaan ajanut tankkia tyhjäksi asti, mutta noin 50km on muistaakseni tullut ajettua "varatankilla".
Samaa mieltä. Vilkuttaa ihan liian aikaisin. Vaikea uskoa että kulutuksesi olisi tuplat mitä itsellä.Itellä rupes vilkuttamaan jo 125km jälkeen yhtä tolppaa normi maantie ajoa.aika aikasessa vaiheessa mun mielestä?![]()
Yamaha FZ1-S -06
Luvut kuullostavat hyvin samankaltaisilta kuin mitä FZ8S:llä tuli itse saavutettua.
Ainoa selitys "tuplakulutukselle" voisi olla se, että ruisku on vikatilassa lambdattomalla kartalla ja tuuppaa huolella rikasta seosta koko ajan. Luulisi tuon kyllä sitten vähän muutenkin oireilevan, ja vikavalonkin luulisi palavan.
Siinä 7 litran kantturoissa näky toi kulutus olevan parin sadan kilometrin lenkillä reipasta ajoa välit -1 edessä.taitaa olla ihan normi luokkaa...
Tuo seitsemän litraa kuullostaa noilla lähtötiedoilla ihan järkevältä. Vaan jos kulutus on seitsemän ja bensavalo alkaa vilkkua 135km jälkeen niin jossain on vikaa, olkoon sitten bensamittarissa...![]()