Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Ranskassa bongattua.

    Saakohan tälläisiä jostain suomesta. Toinen probleema voi olla poliisi-sedän mielipide?

    Istuin_1
    Istuin_2
    Pyörätön
    History: KTM Superduke 990 -08, GPz500S , GPz600R , FZR1000, ZX-12R
  2. #2
    tommonen ainakin löytyi tossa kun nettivaraosaa selailin!!! http://www.nettivaraosa.com/moottor....1162735
    Gsx 1441r
  3. #3
    Ei poliisisedällä kai tuohon mitään mielipidettä ole. Miehellä on tuollainen (mikä myynnissä) ja viimeksi sunnuntaina 6-v. matkusti siinä kyydissä.
  4. #4
    Pari vuotta ajelin kaltaisen kanssa pojat kyydissä. Laillinen, kunhan on remmit niin, että saa jalat "tapeille". Nykyään en enää tarvi, kun tossa vinkulassa on kunnon nojatuoli takana ja pojatkin kouluikäsiä.
  5. #5
    Kiinnitys varmaan aikalailla pyöräkohtainen. Tuossa mun 12R:ssä on kuormasidontakoukut, vaikea sanoa ovatko riittävän jämäkät pitämään lapsen tuoleineen ojennuksessa.

    Pitänee hommata ja kokeilla...

    Minkä ikäisenä olette noin suurinpiirtein kuljettanee muksua ilman mitään lisäistuimia tms turvavarusteita?
    Pyörätön
    History: KTM Superduke 990 -08, GPz500S , GPz600R , FZR1000, ZX-12R
  6. #6
    Lainaa (prinne @ Heinä. 15 2011,12:43) kirjoitti
    Minkä ikäisenä olette noin suurinpiirtein kuljettanee muksua ilman mitään lisäistuimia tms turvavarusteita?
    Mä olin jo reippaaasti yli kolmekymppinen.
  7. #7
    Lainaa (hra1150 @ Heinä. 15 2011,12:46) kirjoitti
    Lainaa (prinne @ Heinä. 15 2011,12:43) kirjoitti
    Minkä ikäisenä olette noin suurinpiirtein kuljettanee muksua ilman mitään lisäistuimia tms turvavarusteita?
    Mä olin jo reippaaasti yli kolmekymppinen.
    jaahas, nyt tarvitaan uusi näppäimistö ja uusi kahvi *
    - ihan turha tulla selittää mitään ennen aamukahvia -
  8. #8
    Kouluttaja BANDIT-R:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2007
    Mänttilä
    MotOrg ry jäsen
    Riippuu pyörästä mut mull 5v ollut jo takana kyydissä ilman mitään lisätarvikkeita.
    Rauhallista ajoa jossa olemme sopinee et taputan häntä jalkaan pari kertaa joka tarkoittaa "kaikki ok?".
    Siihen pitää vastata taputtamalla mua takas.
    Näin tiedän et siel ollaan hereillä.
    Kun liikkeelle on päästy useimmiten pidän vasemmalla kädellä hänen kädetään niin on kontrolli myös mahdollista horjahtamiseen( mitä ei ole koskaan ollut).
    Hallitusaktiivi,EVP
    Honda CBR1000F 1991
    Toyota Celica 1990


  9. #9
    Lainaa (pärpä @ Heinä. 15 2011,13:39) kirjoitti
    Lainaa (hra1150 @ Heinä. 15 2011,12:46) kirjoitti
    Lainaa (prinne @ Heinä. 15 2011,12:43) kirjoitti
    Minkä ikäisenä olette noin suurinpiirtein kuljettanee muksua ilman mitään lisäistuimia tms turvavarusteita?
    Mä olin jo reippaaasti yli kolmekymppinen.
    jaahas, nyt tarvitaan uusi näppäimistö ja uusi kahvi *
    jep ja toinen
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  10. #10
    Lainaa (prinne @ Heinä. 14 2011,12:21) kirjoitti
    Toinen probleema voi olla poliisi-sedän mielipide?
    Sitä varmaan pitää kysyä poliisisedältä.

    Pekka-sedän oma mielipide on, että turvallisempaa kersan kannalta olisi olla käyttämättä istuinta.

    Ai miksi? No tuo penkkihän on varmasti muuten hyvä, mutta entäs sitten, jos kaikesta varovaisuudesta huolimatta käykin niin hassusti, että pyörä lipeää kyljelleen, ja siitä katolleen? Siinä vaiheessa on varmaan syytä todella toivoa, että penska on irronnut satulasta.

    Juu ja toki saattaisihan se jälkikasvu sitten toisaalta tipahtaa kyydistä, vaikkei kaaduttaisikaan, jos ei kuski ole hereillä. Mutta se on nimenomaan kuskin asia pitää huoli, että niin ei tapahdu, tarpeeksi taukoja, ja muutenkin valppaana.

    Emännän velipoika käyttää natiaistensa kuskaamisessa semmoista molempien ympäri kiertävää hentoa nauhaa. Se ei siis oikeasti sido kuskia ja kyytiläistä toisiinsa, mutta antaa kuulemma hyvin vinkkiä siitä, jos asennon muuttuminen takapenkillä viittaa esim. nukahtamiseen.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  11. #11
    Ei ainakaan siinä penkissä, mikä mulla oli niin muksua pultata mihinkään kiinni, pienet laidat ja selkänoja siinä oli. Ja kauhukahvat sekä jalka"tapit" oli muistaakseni merkiltään stamatakis, ollut suomessakin myynnissä joskus. Ilman mitään tarvikkeita 4 vee ollut mukana n.100 km lenkkejä. Mutta wingissä on varmaan hieman parempi kuskaillakin. Kypäräpuhelin ehdoton muksun kanssa, niillä on kokoajan asiaa ja pysyy hereillä paremmin. Pari kertaa on kyl nukkunutkin takana...
  12. #12
    Lainaa (painaja @ Heinä. 15 2011,16:30) kirjoitti
    Ei ainakaan siinä penkissä, mikä mulla oli niin muksua pultata mihinkään kiinni, pienet laidat ja selkänoja siinä oli.
    saattaisi vaan tuollaisessa nurinmenotilanteessa pidellä ihan vaistomaisesti siitä penkistä aika lujasti kiinni.

    No mutta jos olette aivan varmoja että noin ei käy, niin sittenhän huoleni on aivan turha.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  13. #13
    Öö tota, luulen että nurinmenotilanteessa on sama, pitääkö Saku 4 vee kiinni vai ei, kyllä se siitä irtautuu, kuten aikuinenkin...
  14. #14
    Lainaa kirjoitti
    Lainaa (prinne @ Heinä. 15 2011,12:43)
    Minkä ikäisenä olette noin suurinpiirtein kuljettanee muksua ilman mitään lisäistuimia tms turvavarusteita?

    Mä olin jo reippaaasti yli kolmekymppinen.
    No olis sitä lauseen voinut muotoilla hieman paremmin.

    Meillä poika nyt vasta reilu 2v. eli ei tässä nyt kiirettä vielä. Tänä kesänä olis voinut korttelin kiertää hiljaa parin otteeseen. Ens kesänä sitten uudet kujeet.

    Järki päässä kuitenkin, ettei mitään 100km lenkkejä ihan lähiaikoina. Mutta sellasta totuttelua.
    Pyörätön
    History: KTM Superduke 990 -08, GPz500S , GPz600R , FZR1000, ZX-12R
  15. #15
    5 vuotiaat oli meitin poitsut ku lähettiin tarhaan mopolla eka kerta.

    Nykyään vanhempi (10 v.) istuu ihan jalat normi tapeilla. Nuoremmalle (5 v.) laitoin takas korotetut jalkatapit. Laukku takana ehdoton jotta voipi nojailla.

    Käsinojat hommasin Voyagerista (kiinteät) ja tuo nuorempi kuorsaa joskus takana. Hyvin pysyy mukana vaikka nukkuukin.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  16. #16
    Lainaa (seppo02 @ Heinä. 15 2011,14:02) kirjoitti
    Lainaa (pärpä @ Heinä. 15 2011,13:39) kirjoitti
    Lainaa (hra1150 @ Heinä. 15 2011,12:46) kirjoitti
    Lainaa (prinne @ Heinä. 15 2011,12:43) kirjoitti
    Minkä ikäisenä olette noin suurinpiirtein kuljettanee muksua ilman mitään lisäistuimia tms turvavarusteita?
    Mä olin jo reippaaasti yli kolmekymppinen.
    jaahas, nyt tarvitaan uusi näppäimistö ja uusi kahvi *
    jep ja toinen *
    Ja kolmas...
  17. #17
    Kolmen vanha tyttölapsi kiertää isin mopoa kuin kissa kuumaa puuroa. Neidillä toisaalta kova hinku kyytiin mutta toisaalta pelkää, totutellaan pikkuhiljaa käyntiääneen ja satulaan ihan paikallaan Mutta kyllä siitä vielä motoristi tulee
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  18.  
  19. #18
    Oh...enpä tiennyt tuollaisten olemassaolosta. 4,5v tyttö varmaan palaisi halustai kyytiin Siitä asti ko toissakesänä ekan kakspyöräsen hankin niin hän on aina siitä puhunut :P "meetkö sä moottoripyörällä" "Mä haluun kattoo ku isi lähtee" "Mä haluun kokeilla istuu"

    Hmm...hankintalistalle :P