Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Tuli ongelma tuon H-D:n eturenkaan kanssa, kun piti huomenna vaihtaa silestone Michelin Pilot Road II:seen ja kävikin ilmi, ettei rengasta saakaan. Eikä saa ennen heinäkuuta... Samaan aikaan alkaa saamaan Road III:akin, mutta kun ei oikein pysty odottamaan noin pitkään.

    Koko on 120/70/ZR18 eikä ainakaan Duellin luettelosta löytynyt tuollaisia kuin tasan Pirelli Angel. Siitä ei ole mitään käsitystä (eikä kyllä sen saatavuudestakaan). Miten kestää kulutusta?

    Saa siis suositella nopeasti em. koon renkaita. Alla on Dunlopit, jotka on muuten OK, mutta kuluvat aivan liian nopeasti. (Takasella max 5000km). Minimissään pitäisi päästä eturenkaalla 12tkm ja takarenkaalla 10tkm..

    Taakse tulee sitten 180/55ZR17 samaa merkkia ja mallia, joten se pitää huomioida suosituksissa!
    Retired
  2. #2
    Löytyyhän tuossa koossa esim. bridgestonelta useampikin malli. Vaikka bt 021, joka on melko suosittu touringhenkisempi kumi?

    Mitä väliä sillä on, että akseleilla tulisi olla saman merkkiset saati malliset renkaat? Kuitenkaan niissä ei ole mitään muuta yhteistä kuin se teksti kyljessä ja sekin voi olla eri fontilla..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  3. #3
    Metzeleriltä eteen ainakin Z6 ja Marathon tarjolla. Taakse Z6, Z8 ainakin. Luulis noilla kaikilla tolla pyörällä moisiin kilometreihin pääsevän.
    Triumph Speed Triple 1050, 2008

    Ex.Triumph Street Triple 675, sen varasti joku piripää ja ajoi shikaanissa lunnaiksi. Ja lopulta jäi kaveri kiinni muissa rötöksissä.
  4. #4
    Hyvä valinta tuo Misukan PR2, kannattaa ehkä muutama päivä odottaa, pianhan se heinäkuun on.
    Käyttämälläni tukkurilla ko. Misukkaa hyllyssä on, toimitusaika n.5-6 työpäivää.
    www.eidem.fi
  5. #5
    Paikalliselta liikeeltä löytyy hyllystä Pirelli Angel ST ja ehtii laittaa tänään paikoilleen, hintakin 21e Misukkaa halvempi, joten kokeilen nyt sitten sitä. Katotaan mitä kestää.

    En tiedä tuosta merkki / malli asiasta faktaa sanoa, mutta perstuntumalta on ollut parempi joillain pyörillä ajaa kun on ollut samaa tavaraa akseleilla vrt. eri.

    Dunlopit ei ainakaan kestä 260kg ja 100Nm pyörässä takana kuin sen 5tkm. Tosin en käytä takajarrua kuin joskus soralla, moottorijarrua sen sijaan aika reilulla kädellä, eikä ajotyyli muutenkaan ole takarengasta säästävä, vaikken juuri kumia polttelekaan.

    Edit: kiitos kuitenkin vastanneille!



    Retired
  6. #6
    Ekat n. 400km takana Enkelillä ja päihittää minusta vanhan Dunlopin kaikilla osa-alueilla. Todella hyvän tuntuinen rengas. Selvimmin eron huomaa jarruttaessa, tuntuu kuin pysäisi paljon paremmin kuin ennen. Rengas myös ääntää hieman kovemmin jarruttaessa, ikäänkuin varoitukseksi (?). Kulutuskestävyys jää nähtäväksi.

    Angel nyt alla myös takana, muutaman kilsan ehdin vasta ajaa. Tuntui todella pehmeältä kun sormella kokeilin. Kulutuspintaa 7mm uutena, mikä on minusta mp renkaaksi aika hyvin. Eturenkaassa 6mm. Tuon takasen siis piti olla E mallia, mutta en ole siitä ihan varma vielä. (Siis vahvistettu). Lisää kokemuksista, kunhan niitä tulee.

    Paineet 2,6 e ja 3,0 t.



    Retired
  7. #7
    Lainataan ketjua, kun otsikko hyvä

    Takanen menis vaihtoon nyt, tarjolla olis Pilot Power 2ct ja Continental Road Attack 2, molemmissä hinnat asennettuna parinsadan nurkil.
    R1 siis mopona, polvet ei edelleenkään kulu ajossa, joten vinkkei???
    <p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p>&nbsp;</p>
  8. #8
    Millaisia paineita suosittelette pidemmälle touring reissulle (painoa lisää takapäähän jokunen kilo) jotta rengas kestäisi pidempään? Nyt siis 2,6/3,0 kun ohjearvot on 2,5/2,9. Kannattaako laittaa takarenkaaseen selvästi ylipainetta? Pirellin Angel ST:t siis kyseessä (eos onko vahvistettu vai ei takana). Pyörä ajokunnossa matkavarustein ja kuskin kanssa maksimissaan 365kg.
    Retired
  9. #9
    Tiedä sitten, mutta rengastus michelin PR2 edessä ja takana 3.
    Paineet suositus 2,5/2,9bar nyt paineet 2,9/3,5

    Kevyempi käsitellä ja kestää renkaat pidempään.

    Kyseessä tuo 320kg:n keijukainen ilman matkatavaroita ja matkalaisia.(+160kg)

    Viimeksi etu/taka rengas kesti 25000km/17000km
    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

    http://www.panfun.fi


    "Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
  10. #10
    Laitoin nyt 2,6/3,1.

    Mihin tuo muuten perustuu, että "ylipaineella" rengas kestäisi kauemmin? Maalaisjärjellä ajateltuna luulisi olevan päinvastoin.
    Retired
  11. #11
    Lainaa (TwinTenox @ Heinä. 15 2011,18:46) kirjoitti
    Laitoin nyt 2,6/3,1.

    Mihin tuo muuten perustuu, että "ylipaineella" rengas kestäisi kauemmin? Maalaisjärjellä ajateltuna luulisi olevan päinvastoin.
    Renkaan runko ei elä niin paljon "ylipaineella", jolloin rengas ei lämpene niin paljon. Liika lämpö tahtoo kuluttaa sen renkaan.
    https://www.mprengas.fi
  12. #12
    Lainaa (mijumu @ Kesä. 27 2011,13:30) kirjoitti
    Lainataan ketjua, kun otsikko hyvä

    Takanen menis vaihtoon nyt, tarjolla olis Pilot Power 2ct ja Continental Road Attack 2, molemmissä hinnat asennettuna parinsadan nurkil.
    R1 siis mopona, polvet ei edelleenkään kulu ajossa, joten vinkkei???
    Heps!

    Toivottavasti auttaa ees vähäsen..

    ittellä mopona yammu R6, tuli tossa jokuaika sitten vaihdettuu taakse pirelli diablo. (On kans samaa vikaa ettei polvet kulu ajossa..) Oon tuosta tykänny ja nytten varmaankin noin. 400 km sillä päästelly mutkatietä (välillä vauhdikkaammin) ja isompaakin tietä ajellu. Tietysti tossa tonnisessa on enemmän tehoa, että tiiä sitten miten pito piisaa, mutta ainakin ittellä ei oo lipsunut.
    Zx-6r 636 -02 kawagreen * *--->

    Z750S -05 ---->

    Yamaha R6 -04/05
  13.  
  14. #13
    Lainaa (jeppe56 @ Heinä. 15 2011,18:51) kirjoitti
    Renkaan runko ei elä niin paljon "ylipaineella", jolloin rengas ei lämpene niin paljon. Liika lämpö tahtoo kuluttaa sen renkaan.
    Kiitoksia infosta.
    Retired