Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 185:sta
  1. #121
    2,5 vuotta ja joku 20k.

    En pystynyt ennakoimaan edelläolevan liikkeitä (auto jarruttikin keltaiseen turussa. )
    Uudehko pyörä, iso pikipaikkaus, sateen jälkeen.

    Aika kovaa tuli kylkeen ja mopoon kipeää.

    Tänä kesänä 10k ja monta läheltä piti tilannetta.
    -Clubs are for seals-
  2. #122
    Ajattelin hoitaa tuon ekan kaadon autokoulun pyörällä, mutta en onnistunut. Eikä ole vielä kahden kauden aikana omallakaan onnistunut. Kilometrejä tullut ehkä joku 10tkm.
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  3. #123
    on tasan kahdenlaisia motoristeja.
    Niitä jotka ovat kaatuneet ja niitä jotka tulevat kaatumaan!
    On täysin mahdoton yhtälö ajatella olevansa "kaatumaton" ja ajaa kaksipyöräisellä!
    Se voi tapahtua 100m päästä kun on pyörän sarviin päässyt tai vasta 500 000 km päästä
    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  4. #124
    4 kesää ja 40tkm takana - kerran kaatunut parkkialueella, muutama vuos takaperin.

    Kakspäällä ylämääkeen, vahingossa kakkoselta välivapaalle, takarengas tökkäs kivetykseen, heitin kaasua mut pyörä lähti pakilla alamäkeen ja siinä mentiin. Oli sellanen matrix tyylinen super-hidastettu alastulo, eli kaikki raajat ja kintut asvaltin ja pyörän välissä (ettei vaan mee pyörä rikki!) mut ei vaan voimat riittäny.
  5. #125
    Lainaa jarno73 kirjoitti Katso viesti
    on tasan kahdenlaisia motoristeja.
    Niitä jotka ovat kaatuneet ja niitä jotka tulevat kaatumaan!
    On täysin mahdoton yhtälö ajatella olevansa "kaatumaton" ja ajaa kaksipyöräisellä!
    Se voi tapahtua 100m päästä kun on pyörän sarviin päässyt tai vasta 500 000 km päästä
    Tai sitten ei välttämättä ollenkaan....
  6. #126
    Noin 4tkm ja etunen lukkoon hiekalla pyssätessä levennykselle, vilkku ja pleksi rikku, mutta eniten keljutti monen silminnäkijän läsnäolo...
  7. #127
    Lainaa jarno73 kirjoitti Katso viesti
    on tasan kahdenlaisia motoristeja.
    Niitä jotka ovat kaatuneet ja niitä jotka tulevat kaatumaan!
    Monenko ei-kaatuneen olet kuullut tätä sanontaa hokevan? Niinpä.

    On täysin mahdoton yhtälö ajatella olevansa "kaatumaton" ja ajaa kaksipyöräisellä!
    Se voi tapahtua 100m päästä kun on pyörän sarviin päässyt tai vasta 500 000 km päästä
    Jos henkilö todella kuvittelee olevansa kaatumaton, on se kaato varmaan tällaiselle henkilölle ennemmin tai myöhemmin melko todennäköinen. Ei se silti sitä meinaa, että kaatuminen olisi joku luonnonlaki, joka ennemmin tai myöhemmin kohdalle väkisin napsahtaa. Nimenomaan kaatumisen välttämisessä auttaa, kun tiedostaa, että prätkällä voi kaatua vaikka kuinka monenlaisessa tilanteessa, ja sitten opettelee välttämään ja ennakoimaan niitä tilanteita.
    CBR 600 F -93 -> Busa vm. 2000 -> GSX-R 1000 K4 -> Daytona 675 -07 -> Fireblade -08 -> Busa -08 -> GSX-R 1000 K6
  8. #128
    No tulihan se kaato itsellenikin.
    Tein ukemia hiekkatiellä ja reuna petti alta, joten mies teki ukemin ei pyörä.
    Onneksi ei pyörälle muuta kuin pari pikku naarmua ala-katteeseen.
    Ja vastaus kysymykseen on 55000km ensimmäiseen kaatoon.
    Pääasia että on kivaa.
    Nykyinen: Zygä...ou nou
    Entiset: Aprilia RX50 -01, Kawasaki ZX-6R F1 -95, Yamaha YZF-R1 -99
    75m/s
  9. #129
    4 vuotta ja varmaankin 40tkm jo takana eikä vieläkään kaatoa takana!

    Jossain kulman takanahan se odottelee että katsellaanhan sitten
    Pyörätön
  10. #130
    Lainaa ek@ kirjoitti Katso viesti
    Sen verran pitää riskiä ottaa, että mopo lähtee ainakin kerran vuodessa lapasesta.
    Tää kiteyttää hyvin tän harrastuksen noin niinku mun osalta
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  11. #131
    ^ Jep! Ellei välillä oo nutullaan, niin ei oikeesti ees yritä
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  12. #132
    Lainaa Medi kirjoitti Katso viesti
    ^ Jep! Ellei välillä oo nutullaan, niin ei oikeesti ees yritä
    Yritä mitä ?
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  13. #133
    Lainaa Medi kirjoitti Katso viesti
    ^ Jep! Ellei välillä oo nutullaan, niin ei oikeesti ees yritä
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Yritä mitä ?
    Nostaa vakuutusmaksujasi.
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  14. #134
    Eilen meni sitten neitsyys - kaadoissa...
    ...kolme viikkoa ja n. 1500km.

    Märkä, tuore asfaltti alla. Kaarteen loppupäässä vieno kiihdytys - liikennevalot vaihtuvat keltaisiksi ja ilmeisesti etummainen auto veti samantien stopin. Sen perässä oleva auto tottakai myös. Minä en.

    Pyörä oli vielä kenossa kaarteen jälkeen ja hienosti sivuluisussa mentiin takapyörä lukossa.

    Juuri ennen takapuskuria sain etujarrunkin mukaan ja vauhdin hidastumaan niin että vain pienen pusun annoin puskurille - ja mopon nurin.

    Mustan Golfin omistajalle pahoittelut pususta.
    Yamaha XJ 600 -90 | Insera MX P2 -06 | SOC M VELO RAPID S12 -12
  15. #135
    Lainaa Medi kirjoitti Katso viesti
    ^ Jep! Ellei välillä oo nutullaan, niin ei oikeesti ees yritä
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Yritä mitä ?
    Lainaa Medi kirjoitti Katso viesti
    Nostaa vakuutusmaksujasi.
    Ai sekö se tarkotus tässä motoristina olossa olikin. No aika hyvin on porukka sitten hommansa hoitanut
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  16. #136
    Mua naurattaa jo ennen kuin edes aloitan kirjoittamaan edes, on sen verran monta kertaa kokeiltu kamppeitten kestoa mopon päällä

    Ekat lipat vedin autokoulun pyörällä ehkä kahdesti ja siltä ajalta on myös ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa ojaanajo. Silloinkin egoon sattui enempi kuin kroppaan ja päästiin yhdessä pyörän kanssa muutamalla naarmulla. Nyttemmin isolla pyörällä olen näköjään ottanut asiakseni muksahtaa seisaaltaan kyljelleen ainakin kerran kesässä Mun heikko kohta on toi kytkimen käyttö, en näköjään muista nostaa sitä riittävän nopeasti ja sit ollaankin jo kyljellään... Harjoitusta, harjoitusta vaan lisää Mut onneksi Mansen motoristit tietää jo, että kun meitsiä ei näy takapeilistä, niin olen edellisessä risteyksessä odottamassa nostoapua. Onneksi ei oo kauhean painava toi pyörä...

    edit: niin siis koskaan en oo pahasti kaatunut pyörän kanssa, pienillä pintanaarmuilla oon päässyt tähän asti.
    <p>Mutkitteluille Honda CB 600 F Hornet -07 &#39;isoveikka&#39; ja kaupunkiajoon 50cc retro-skootteri &#39;pikkusikko&#39;</p><p>Tu(u)naaja: http://blogi.punaisenkatonalta.fi</p>
  17. #137
    Toistaiseksi kaatumatta, jotain 12tkm takana tältä kaudelta. Pari läheltä piti-tilannetta tietenkin, ja pahin motarilta, 140km/h taulussa ja takarenkaasta venttiili poikki Rengas hetkessä tyhjäksi ja irtos näyttävät takapyöräsladit kun surffailin tien laitaa kohti. Pyörä ja ukko pysyi onneksi pystyssä ja hertan rauhotuttua sain soitettua kärrikyydin kotiiin. Samana iltana vielä rengas irti ja pajalle, seuraavana aamuna taas tien päälle
  18. #138
    Lainaa Wolferin kirjoitti Katso viesti
    Mut onneksi Mansen motoristit tietää jo, että kun meitsiä ei näy takapeilistä, niin olen edellisessä risteyksessä odottamassa nostoapua
    Kieltämättä kuulostaa tutulta..
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  19. #139
    9 päivää / 600 km pyörän ostosta.

    Märkä & uusi asfaltti sekä parkista ilman vilkkua eteen kääntyvä taksi, eihän se muuta vaadi.

    Parin sladin kautta pannut vasemmalle kyljelle osumatta siihen pölvästiin.

    Zetasta vasen kylki, kuskilta kamat & solisluu paskaksi.

    ...näin päättyi 2012 ajokausi, tulevaa odotellessa
    Kawasaki Z750R - 2012 -> Suzuki GSF1250 Bandit ABS - 2013
  20. #140
    Aloittajan kriteereillä taitaa se eka kaato liikenteessä vielä odottaa, noin 10 kautta takana. Mopolla kyllä aikanaan tuli ryvettyä ihan tarpeeksi, varsinkin talviajossa. Isomilla vehkeillä: Katupyörillä radalla kolme kertaa, kertaalleen liikkeelle lähtiessä parkkipaikalla kun pyörä kadotti sähköt ja stumppasi. Ja kerran kaadoin pyörän pihassa peräkäryllä. Supermotolla ja krossipyörällä on sitten oltu turvallaan varmaan keskimäärin noin 1krt/ajotunti. Supermotolla tuli muuten ekat lipat heti ensimmäisessä mutkassa, noin 150m ajon jälkeen, uudet kumit vähän yllätti...
  21. #141
    kilometrit on 150tkm - 200tkm välillä, välissä mm. monta monta EAK kurssia .... ns. näyttöajajana
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
  22. #142
    Lainaa FXD kirjoitti Katso viesti
    Toistaiseksi kaatumatta, jotain 12tkm takana tältä kaudelta. Pari läheltä piti-tilannetta tietenkin, ja pahin motarilta, 140km/h taulussa ja takarenkaasta venttiili poikki Rengas hetkessä tyhjäksi ja irtos näyttävät takapyöräsladit kun surffailin tien laitaa kohti. Pyörä ja ukko pysyi onneksi pystyssä ja hertan rauhotuttua sain soitettua kärrikyydin kotiiin. Samana iltana vielä rengas irti ja pajalle, seuraavana aamuna taas tien päälle
    Eihän sitä nyt kaatua kannata, 13tkm ajettu ilman kaatumista, vaikka eturengastakin on useasti säästetty
  23. #143
    Jos nyt oikein muistan niin eka mopo kokeilu about 5v vanhana päätyi lippoihin parin metrin matkalla Siitä se rakkaus lajiin syntyikin. Lippojen määrä liikkuu siinä 200-1000 välillä 25 vuoden ajalla kun pitkään tuli pelattua kura vehkeiden kanssa.

    Katu mopoilla en ole vielä lipannut kertaakaan 40tkm aikana. Varmasti sekin tulee joskus tapahtumaan, mutta toistaiseksi köyhällä ei moiseen varaa ole ollut

    Mopoa en lainaa kenellekkään jota en tiedä omasta kokemuksesta osaavaksi kuskiksi(nähnyt itse, että osaa ajaa järkevästi). Asian varmisti aikoinaan velipojan läheltäpiti tilanne kun se kokeili mun uutta hondan cr 250 crossimopoa. Tilanne päättyi cr:n keulan irtirepeämiseen ja velipojan sairaalareissuun. No onnex säilyi hengissä niin se joutui ostaa uuden mopon Myyjäliikkeen mukaan olin ensimmäinen joka edes uskalsi väittää että hondan keula voi revetä irti pakko niiden oli uskoa kun romun näytille raahasin
  24. #144
    Lainaa SMI kirjoitti Katso viesti
    9 päivää / 600 km pyörän ostosta.

    Märkä & uusi asfaltti sekä parkista ilman vilkkua eteen kääntyvä taksi, eihän se muuta vaadi.

    Parin sladin kautta pannut vasemmalle kyljelle osumatta siihen pölvästiin.

    Zetasta vasen kylki, kuskilta kamat & solisluu paskaksi.

    ...näin päättyi 2012 ajokausi, tulevaa odotellessa
    ...sen verran itseäni kommentoiden kun näytti tuo oma postaus kovin surkealta näin hetken jälkeen

    Ensimmäinen oma pappatunturi tuli hankittua joskus 1986. Toki silläkin tuli aikoinaan kolisteltua kun metsäpoluille piti päästä. Meno jatkui mallikkaasti Suzuki PV:llä, taisin silläkin pari kertaa talvella kipata

    Sitten ajan saatossa eri kurapyörillä (Husse, RM, DT, 125-350 cm3) jostain syystä pysyin pystyssä, samoin kuin vuokrapyörillä... Onneksi !

    Loppu hyvin, kaikki hyvin. Zeta on taas entistä ehompi ja kuski yhtä kokemusta rikkaampi... Mutta tosiaan 617 km näytti olevan kawan tripissä.
    Kawasaki Z750R - 2012 -> Suzuki GSF1250 Bandit ABS - 2013
  25. #145
    Aikoinaan seiskarilla kun tätä hommaa aloitttelin tuli 1. ojaan ajo katupiikillä muutaman sadan kilsan jälkeen.
    Täysin kokemattomuutta oli, kun hiekkatiellä pitävältä renkaanuralta tuli ajauduttua pehmeämmälle soralle ja siitä sitten ojaan.
    Ei käynyt kuinkaan kuskille, mitä nyt nolotti. Pyörästä taisi etuvanne kärsiä osuessaan pieneen kiveen.

    Ja kun kerrasta ei oppinut, niin pari v. myöhemmin tuli ihan samanlainen tapaus ja ojaan ajo, alla oli vaan seiskapuolikas katupyörä, italialaisvalmisteinen muuten, siis jo raskaampi mopo. Ja sitten nolottikin, kun en saanut sitä omin voimin ylös vaan apua piti pyytää paikalle saapuneelta autoilijalta. Silläkin kerralla kaikki vauriot olivat henkisiä.

    Muuta ei ole sattunut - ja nämä tapaukset tulevat aina mieleen, kun esim. Honulla taival sattuu kestopäällystämättömälle tielle - ei muuta kuin tiukasti vaan pysytellen sillä pitävällä renkaanuralla.
    Ajautuminen pehmeälle soralle tietää duunia hartiavoimin.

    Edit. lisäys. Siittä italianmoposta ja musta on muuten pari kuvaa tuolla Scuderia Laverda galleriassa, mainostettakoon tämä nyt tässä.
    Ihan oli MP-asun värikäs kokonahkapuku, jonka kävin teettämässä T:reella ja integraalikypärä ja kaikki. Oi niitä aikoja.
    Viimeksi muokannut: M58; 12.12.2012 klo 10:05.
    <p>.</p>
  26. #146
    Tänään, eikun eilen muuten kävi jotain ihan erityislaatuista. Kaaduin kadulla ensimmäistä kertaa. Kilsoja en uskalla edes arvata.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  27. #147
    Eka tuli kevarilla kloppina joku 4 tkm alla ja syksyisellä märällä parkkiksella polttelin kumia no siinä ei ollut ongelmaa mutta kun lopetin niin tuli "potkastua" tyhjää hakiessani jalkaa tapille! Aluksi rähmälleen pyörän päälle ja siitä koko komeus nurin, vauhtia ei ollut juuri mitään mutta kyllä otti pannuun!

    Noustessa perinteiset "näkikö kukaan?" vilkaisut!
    Se maksaa kuka nauttii!

    Suzuki GSF 1250A -08 Exät:KTM 950 SM -06, KTM 990 SD -07, Suzuki GSF 1200S Bandit -06, Yamaha XJR 1300 -03, Suzuki GSX 750 -01
  28. #148
    Eka kaato tuli kun pyörä oli ollut vasta 2 päivää ja kilometrejä vissii 100km takana. 2 päällä vedettiin ja joku riiviö oli hiekottanut pispalassa yhden rinteen alapään ja siä sit vedettiin vähän kylkimyyryä. Oppipahan ton etujarrun käytön heti alkuunsa.
    Vauhtia ja vaarallisia ajolinjoja jo vuodesta 2012
  29. #149
    Tämän kauden ekat high siderit vedetty tänään levillä... Kerkesin vetää varmaan 95 km ja sitten lenkkarit taivastakohden ja olka/lapa edellä tonttiin... Onneksi ei käyny pahemmin, ja kalustokin säily täysin ehjänä, mutta melkolailla on paikat hellänä..
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  30.  
  31. #150
    Crossi- ja mopopannuja ei kannata laskee...

    Kevarilla kahdesti..

    Hönö-kolmiolla liikkeellä, ajoin 76-80, koska poliisiauto ajo takana. Sivutieltä Mazda 323 eteen ja pox pellinyli...
    Ei paljo jääny MBX:stä restauroitavaa.
    Mitään ei hajonnu ittestä, moposta kyllä...

    Jammun RD:llä...
    Kilsoja alla varmaan 5000...
    Vauhtia ei varmaan ollu ku 40km/h, asutusalueella.
    Pihasta singati pallo ja pikkupenska perässä -> RD ojaan nutulleen ja osu liittymän siltarumpuun -> huono happi vasemmassa käpälässä, värttinäluu poikki. Jammun etupää ja kylki entiset...

    Sitte "vanhempana" -88, 750:n Gpz:a räjäytti jyvänsä kun oli sinkki kireellä -> takanen lukkoon ja pitkää lakua jäi kun yritin päästä pientareelle. Pääsin, mutta sitte tuli sukellus vauhdista.
    Kasawika oli sitte entinen, samoin nahat ja kypärä oli täynnä soraa ja turvetta.
    Pari sormee sijoiltaan, kämmenessä murtunu luu, pari kylkiluuta poikki, noin 200 eri mustelmaa ympäriinsä ja jokapaikkaan sattu...
    Sitte oltiin menty varmaan joku 30th...

    Sitte menty rauhallisemmin...
    Se oli jo rikki...
Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen