Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Nonnii taas olis aika vaihtaa etupäähän stefa, edellisestä kerrasta onkin kymmenen vuotta ja melkeimpä saman verran pyöriä...

    Mietin vaan tässä kahvikuposen ääressä, kun ajatuksena että nostan koko etupään taljalla ilmaan niin että eikö sen stefan vaihto onnistuisi putket paikoillaan? viimeksi kun purin koko etupään ja putket irti... Muitakin vinkkejä otetaan vastaan

    Joo...eipä niiden putkien paikalleen jättö nyt paljoa siinä auta, ja helpompi pöydällä äheltää sen kanssa ehkä

    Ja ehkä helpoin tapa ottaa putket irti ja viedä pajalla...ei jaksais sotkee käsiä enempää eikä ehdi...


    Pyörä on tiettu Busa
    Viimeksi muokannut: -RUMBLE-; 08.05.2012 klo 09:53.
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  2. #2
    Lainaa -RUMBLE- kirjoitti Katso viesti
    Mietin vaan tässä kahvikuposen ääressä, kun ajatuksena että nostan koko etupään taljalla ilmaan niin että eikö sen stefan vaihto onnistuisi putket paikoillaan?
    USD-keula...?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  3. #3
    [QUOTE=-RUMBLE-;6051075...
    Mietin vaan tässä kahvikuposen ääressä, kun ajatuksena että nostan koko etupään taljalla ilmaan niin että eikö sen stefan vaihto onnistuisi putket paikoillaan? viimeksi kun purin koko etupään ja putket irti... Muitakin vinkkejä otetaan vastaan
    ...[/QUOTE]

    Teoriassa kyllä, mutta uskon että on haastavampaa kuin putket irti ja pöydällä/lattialla.

    Kun etupää on ilmassa, rengas ja lokari pois, on enää 3 pulttia irroitettavana ja putki putoaa pois.
    Itse irroittaisin nuo loput kolme.

    -J-
  4. #4
    En tiedä onko tässä tapauksessa hyötyä, mutta itse säästyin kurapyörällä yhdestä stefojen vaihdosta kun käytin tollasta Seal Mate-luiskaa. Toki kurapyörillä hieman eri asia kun väliin pääsee hiekan muruja jotka aiheuttaa vuodon. Sitten jos stefa on kulunut pilalle niin tuo luiskahan ei auta mitään.
  5. #5
    Lainaa cripple kirjoitti Katso viesti
    En tiedä onko tässä tapauksessa hyötyä, mutta itse säästyin kurapyörällä yhdestä stefojen vaihdosta kun käytin tollasta Seal Mate-luiskaa. Toki kurapyörillä hieman eri asia kun väliin pääsee hiekan muruja jotka aiheuttaa vuodon. Sitten jos stefa on kulunut pilalle niin tuo luiskahan ei auta mitään.
    Itsellä ei ole kurapyörä, mutta niin se "korjaantui" omastakin vuotava stefa samalla menetelmällä. Leikkasin tosin tuollaisen "koukun" kalvosta itse omin kätösin, joten hintaa operaatiolle tuli 0 euroa. Toki piti pumppu irroittaa, koska muuten ei olisi mahtunut näppäilemään.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  6. #6
    Poistettu
    Kukaan kura- tai ratapyöriä enemmän ajanut ei ilman stefanputsaria lähde radalle. Silloin kun kameroissa oli vielä filmit, nega oli/on loistavaa tavaraa korjata vuotava stefa. Varmaan 15 kertaa näin korjannut ja vieläkin nega on vakiotavaraa pakissa.

    Toki, joskus stefankin ikä tulee täyteen, mutta varsin usein varsinkin kurapyörissä sinne stefan väliin on vaan joku roska löytänyt. Ensin pölysuoja alas ja sitten filminegalla viistossa kulmassa kerran-pari ympäri. Toimii kuin tauti.
  7.  
  8. #7
    Kyselisin eteenkin 10R-Kawakuskien kokemuksia kyseisen pyörän etupään stefojen vaihdosta tai enemmänkin niiden kestosta kun pari vuotta sitten ostin 06-mallisen Kympin niin ensitöikseni sain vaihtaa stefat. Nyt 7000 km myöhemmin samanlainen "klonksuna" kuuluu etupäästä kun pikkasenkin jarruun koskee. Olen tarkastanut ettei se johdu ohjauslaakerista,ei jarrulevyistä eikä minkään ohjaukseen liittyvän osan löysyydestä vaan koska kyse on aivan samanlaisesta äänestä kuin pari vuotta sitten niin epäilen vahvasti että iskareista se kuuluu. Pyörää ei ole tietääkseni kaadettu eli putket pitäisi olla suorat eikä öljyäkään ole hikoillut ulospäin suuremmasta vuotamisesta puhumattakaan. Muistan jostain lukeneeni että juuri Kymppi-Kawassa nuo stefat ovat kulutustavaraa normaalia enemmän mutta voiko ne stefat siis n. 7000km:n jälkeen olla taas vaihtokunnossa? Tai voi tietysti olla mutta onkohan kyseinen yleistäkin juuri Kympissä? Liiallisesta ja rajusta keulimisesta ei ole kuitenkaan kyse eli sen stefoja rasittava vaikutus on pois suljettu. Ei näillä ikävuosilla enää kiinnosta keulia mitä nyt välillä tahattomasti pikkasen etupyörä nousee mutta alaslaskut on hallittuja joten stefat ei niistä pitäisi olla ottaneen kipeää. Kokemuksia vaikka muidenkin merkkien stefojen kestävyyksistä saa kertoa mutta mulla ei aikaisempien pyörien kohdalla ole näin usein joutunut stefoja vaihtaa.
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!