Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 37:sta
  1. #1
    Mulla on menny R1 takarenkaasta (tubeless) läpi teräsharjan piikki. Tuossa lentokentällä ajaessa sattu puhistus koneen harjaksen pätkä sopivaan asentoon uppoamaan. Rengas ei vuoda kun teräslangan pätkä on paikallaan mutta kun sitä menee vääntämään nii ilmavirta sihahtaa kynttä vasten. Langan halkaisija ehkä 0.5mm. Saisko tuon miten hyvin korjattua ettei tarviis rengasta vaihtaa vielä? Keskellä vielä jonkin verran ajoa jälellä ja reunoilta hyvä että on edes kulunut.

    Eli onko kuka paikkaillut katupyörän renkaitaan ja ajellut niillä vielä?
  2. #2
    On paikattu. Viet johonkin Euromasterille / Vianorille / tms. Tekevät paikkauksen "kamelin paskalla", eli tekevät siihen 6mm reiän ja tunkevat sellaista ruskeaa ainetta (en tiedä virallista nimeä). Hyvin kesti itselläni takarenkaassa (naulan reiän paikkaus) kovaakin ajoa vielä monta tuhatta kilsaa, rengas meni vaihtoon vasta kun pinta loppui.

    Ottivat muistaakseni 10€ tuosta korjauksesta kolme vuotta sitten. Motonetistä taitaa saada tee-se-itse satsinkin tolle, jos haluaa ite väkerrellä.




    Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
    (exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
  3. #3
    Poistettu
    Mä oon tommoset paikannu fillarin paikalla sisäpuolelle. Kudosten takia reiän isontaminen ei ole itsellä vastaavassa vaihtoehto. Mulla sääntö on että jos on riski kudosvaurioista -> vaihtoon. Jos ei, fillaripaikka sisäpuolella hoitaa.
  4. #4
    Lainaa (absum @ Heinä. 11 2011,19:02) kirjoitti
    On paikattu. Viet johonkin Euromasterille / Vianorille / tms. Tekevät paikkauksen "kamelin paskalla", eli tekevät siihen 6mm reiän ja tunkevat sellaista ruskeaa ainetta (en tiedä virallista nimeä). Hyvin kesti itselläni takarenkaassa (naulan reiän paikkaus) kovaakin ajoa vielä monta tuhatta kilsaa, rengas meni vaihtoon vasta kun pinta loppui.

    Ottivat muistaakseni 10€ tuosta korjauksesta kolme vuotta sitten. Motonetistä taitaa saada tee-se-itse satsinkin tolle, jos haluaa ite väkerrellä.
    Parilta rengaspuljulta keväällä tuollaista paikkauspalvelua pyytelin. Kieltäytyivät molemmat tekemästä - on kuulema suorastaan laitonta paikkailla mopon tubelesseja nykyään. Tiiä häntä, mut hain Motonetista paikkasarjan ja vetäsin sen luirun siihen naulanreikään. Se sit kuitenkin vuoti pikkasen niin vaihdoin kohta uutta alle samalla kun etunenkin kypsyi.
    KTM 1290 Super Adventure S
  5. #5
    Lainaa (kimimikakeke @ Heinä. 11 2011,19:19) kirjoitti
    Lainaa (absum @ Heinä. 11 2011,19:02) kirjoitti
    On paikattu. Viet johonkin Euromasterille / Vianorille / tms. Tekevät paikkauksen "kamelin paskalla", eli tekevät siihen 6mm reiän ja tunkevat sellaista ruskeaa ainetta (en tiedä virallista nimeä). Hyvin kesti itselläni takarenkaassa (naulan reiän paikkaus) kovaakin ajoa vielä monta tuhatta kilsaa, rengas meni vaihtoon vasta kun pinta loppui.

    Ottivat muistaakseni 10€ tuosta korjauksesta kolme vuotta sitten. Motonetistä taitaa saada tee-se-itse satsinkin tolle, jos haluaa ite väkerrellä.
    Parilta rengaspuljulta keväällä tuollaista paikkauspalvelua pyytelin. Kieltäytyivät molemmat tekemästä - on kuulema suorastaan laitonta paikkailla mopon tubelesseja nykyään. Tiiä häntä, mut hain Motonetista paikkasarjan ja vetäsin sen luirun siihen naulanreikään. Se sit kuitenkin vuoti pikkasen niin vaihdoin kohta uutta alle samalla kun etunenkin kypsyi.
    Oon paikannut 2 kertaa auton renkaan tollasella Bilteman tee se itse -sarjalla ja hyvä on tullut molemmilla kerroilla, eli ei vuoda yhtään ja renkaan on voinut ajaa ihan loppuun asti.

    Laitonhan tollanen paikkaustapa taitaa nykyään olla, ja oikea tapa olisi ainakin autonrenkaassa laitattaa rengasliikkeessä tubeless paikka. Täytyy kyllä sanoa, että itse en ehkä lähtisi paikkaamaan mopon rengasta tollasella tee se itse sarjalla, mopossa kuitenkin mahdollinen renkaan hajoaminen aiheuttaa aika paljon pahemmat tuhot kuin autossa.
    k1300s
  6. #6
    itellä puhkes viime kesänä molemmat renkaat n.2000km:n sisään.

    Molemmissa sama vika pieni naula.
    Molemmat paikkasin slime tire sealantilla, takasella ajoin n.6000km ja etusella n. 2xenemmän, eikä vuotanu sen koommin.

    Kyseinen aine on tarkoitettu renkaan pysyvään paikkaukseen ja ihme kyllä myös toimii.

    Makso muistaakseni vähän yli 10 ernoa purkki eli jos renkaassa on pintaa niin kannattaa kokeilla.
    suzuki gsx 1216 -01
  7. #7
    "Kamelin paskalla" paikkasin pari-kolme vuotta sitten etusen. Oli uuden karhea joten korjasin tolla, en viittiny nuukana ostaa heti toista gummia viikon sisään.

    Ajelin noin 17 000 km tuolla paikalla (yksi ajokausi, keväästä syksyyn). Ei olisi kestäny pidempään, kuivui ja lensi mäjelle. Viimeisen keikan töistä kotiin ajoin "tyhjällä" etusella 50 km.

    Ihan varteenotettava vaihtoehto jos ei oo "just ny vaihettava". Omassa kesti aina tuonne 140 km/h asti.

    En uskaltanu ajaa kovempaa, olis menny, mut jätskikauppias R1 mopollaan motarilla perässä
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  8. #8
    Lainaa (destroyers @ Heinä. 11 2011,19:37) kirjoitti
    itellä puhkes viime kesänä *molemmat renkaat n.2000km:n sisään.

    Molemmissa sama vika pieni naula.
    Molemmat paikkasin slime tire sealantilla, takasella ajoin n.6000km ja etusella n. 2xenemmän, eikä vuotanu sen koommin.

    Kyseinen aine on tarkoitettu renkaan pysyvään paikkaukseen ja ihme kyllä myös toimii.

    Makso muistaakseni vähän yli 10 ernoa purkki eli jos renkaassa on pintaa niin kannattaa kokeilla.
    Näemmä löytyy ainakin Stormilta. Tarttee ottaa pullo jemmaan kun seuraavan kerran poikkean.

    Joskus muinoin tuli tungettua jotain paikkausmömmöä piikin takarenkaaseen. Siinä oli sellainen kiva ominaisuus että se liuotteli TipTop-paikat sisuskumista irti - sillee hissun kissun. Vähän aikaa meni ennenkuin hokasin mikä mättää kun taas on rengas tyhjä ja paikkaus vuotaa...
    KTM 1290 Super Adventure S
  9. #9
    Älkää hyvät poijjaat paikatko kamelinpaskalla moponrenkaita, asiantuntevassa rengasliikkeessä voidaan samaseen 6mm reikään laittaa sellanen paikka jossa sisäpuolelta laitetaan kuminen varsi jossa on sellanen 4cm paikkalätkä liimalla renkaan sisäpintaan. Mitä kovempi vauhti sitä kovemmin keskipakoisvoima painaa sitä lätkää vasten rengasta.

    Ite tehnyt rengashommia ja en ainakaan omaan pärrään kyllä ikupäivänä laittais kamelinpaskaa... En silti kyllä asiakkaallekaan...
    "Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home."

    Tallissa tällä hetkellä:
    zx 12 R
    zx 10 ?
    ktm 520 exc
  10. #10
    Työkaveri korjasi myös vuosia sitten "kamelinpaskalla" takarenkaan ja kävi samalla renkaalla heittämässä useamman tuhannen kilometrin euroopan lenkin ja hyvin kesti myös "hiukan" suuremmat nopeudet baanoilla *

    Itse ostin tuon Bilteman paikkaussarjan Aprillin konttiin varulta



    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  11. #11
    Lainaa (jarasan @ Heinä. 11 2011,22:02) kirjoitti
    Älkää hyvät poijjaat paikatko kamelinpaskalla moponrenkaita, asiantuntevassa rengasliikkeessä voidaan samaseen 6mm reikään laittaa sellanen paikka jossa sisäpuolelta laitetaan kuminen varsi jossa on sellanen 4cm paikkalätkä liimalla renkaan sisäpintaan. Mitä kovempi vauhti sitä kovemmin keskipakoisvoima painaa sitä lätkää vasten rengasta.

    Ite tehnyt rengashommia ja en ainakaan omaan pärrään kyllä ikupäivänä laittais kamelinpaskaa... En silti kyllä asiakkaallekaan...
    Toki toki tuo "tassu" on parempi, mut nyt olis paikkaus ihan vaikka tienpäällä... Ja väliaikainenhan tuo kameli on.

    Tämäkin paikka PITÄISI lämmittää jotta vulkanoituisi siihen renkaaseen niinkuin tuo kamelikin. Eipä varmaankaan sitä kameli paikkaa mielellään korjaamot laita koska sen voi laittaa aivan persiilleen jos työntää liian syvälle (tai jää vajaaksi) ni se irtoaa kyl tosi helposti. Helpommalla pääsevät ku irrottavat kumin ja laittaa tassun.

    Sama aika menee mut kestävämpi liitos.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  12. #12
    Paikkailtu on ja ajettu loppuun kaksikin kamelinpaskalla korjattua takagummia. Koeponnistettu sen verran, mitä vehkeet kulkee. Toimii.
    RD 125 LC-82 -> FJ 1200-88 -> YZF 1000 R-00 -> YZF R1-06

    My Yamaha is mine.
  13. #13
    Lainaa (Kawa LTD @ Heinä. 11 2011,20:46) kirjoitti
    "Kamelin paskalla" paikkasin pari-kolme vuotta sitten etusen. Oli uuden karhea joten korjasin tolla, en viittiny nuukana ostaa heti toista gummia viikon sisään.

    Ajelin noin 17 000 km tuolla paikalla (yksi ajokausi, keväästä syksyyn). Ei olisi kestäny pidempään, kuivui ja lensi mäjelle. Viimeisen keikan töistä kotiin ajoin "tyhjällä" etusella 50 km. *

    Ihan varteenotettava vaihtoehto jos ei oo "just ny vaihettava". Omassa kesti aina tuonne 140 km/h asti.

    En uskaltanu ajaa kovempaa, olis menny, mut jätskikauppias R1 mopollaan motarilla perässä *
    Aika rosvo olet jos 17tkm ajaa poliisi perassa...

    Hyvin on tubeless paikat pysyneet, muutamakin rengas tullut paikattua. Paras on sisapuolelle laitettava, eli rengas silloin irti vanteelta, mutta muillakin tuntuisi menevan.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  14. #14
    Paikkasin joskus aikoinaan viikon vanhan bt 010 takagummin kusiasesta kahteen kertaan karjunjaskalla, kesti puolen päivää kerrallaan, ja sen verran hurjalta tuntu, kun motarilla hoxasi, että pyörä tosiaan "hieman" raskaasti käyttäytyy. Sitten ei auttanu ku mennä kauppaan. Nyt vasta kuulin näistä tuteista, ois pitäny koittaa.
    CBR 1000F -89
  15. #15
    Pari tuttua on vuosien varrella "pujotettu kuoppaan" renkaan antautuessa yllättäen. Tosin ei ollut kyse paikatusta kumista.

    Niin tai näin, jokainen hinnoittelee henkiriepunsa noissa hommissa ihan itse.

    Omalta kohdalta ei tule pieneen sekavaan mieleenkään arvottaa sitä luokkaan mopon kumin hinta.

    Kamelinpaskasatsi hiilihappopatruunoineen on kyllä pienenä
    pakettina aivan erinomainen ensiapu, mutta eipä sen enempään kyllä uskalla kenellekään suositella......
    vaikka "anna mennä... anna mennä" ihan hauska sketsi onkin.

    Kotilohommat / normaaliajot ovat sitten hieman toinen juttu.
    Siisteissä pistoissa kamelinpaska pelittää yleensä
    renkaan loppuun saakka ilman ongelmia.
    "Tyhjä kumi- arpa" ei liioin ole autolla ihan niin fataali normiajoissa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  16. #16
    bilteman kamelinpaskat kesti 6 tkm reipasta maantieajoa... sitten oli rosso lopussa
    Kawasaki Zx6R -01

    Taatusti motoristiystävällinen leirintäalue: Camping Nyyssänniemi
  17. #17
    ruuvi meni renkaaseen joku aika sitten. Vaahdosta ollu vittuukaan apua ees väliaikaisesti.
    Tubeless perää ja toiminu kaikki mutkat ja vauhdit loistavasti.
    Vanne vaan aika paskanen vaahdosta sit kun vaihtaa mut se nyt on sen ajan huoli..

    Jos olis varoissaan niin olisin ostanu uuden mutku ei oo niin halvalla ihan hyvä.
    "What a splendid head, yet no brain"

    Between rides
    Suzuki gsr750 '11 -Valo-
    Kawasaki z750 '10 -Martti-
    Kawasaki er5 '05 -Eki-

    http://www.facebook.com/profile.php?id=668811368
  18. #18
    Lainaa (hattara @ Heinä. 12 2011,02:48) kirjoitti
    ruuvi meni renkaaseen joku aika sitten. Vaahdosta ollu vittuukaan apua ees väliaikaisesti.
    Tubeless perää ja toiminu kaikki mutkat ja vauhdit loistavasti.
    Vanne vaan aika paskanen vaahdosta sit kun vaihtaa mut se nyt on sen ajan huoli..

    Jos olis varoissaan niin olisin ostanu uuden mutku ei oo niin halvalla ihan hyvä.
    Vaahdon kun laittaa, niin tarvinnee keskipakovoimaa jotta se vaahto menee sinne renkaaseen eikä jää vanteeseen. Kovettuu sinne renkaan sisäpintaan.

    On kuulema aika jytkyä ainetta putsata vanteesta irti. Oli joku sankari aikoinaan laittanut paikkavaahtoa ja kun ei pelittänyt niin sisäkumi siihen vaahdon päälle.

    Olivatten useamman tunnin putsannu vannetta ku ostin siihen uudet kumit.

    Ajettavuus tuli uusiin ulottuvuuksiin
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  19. #19
    Pari motskarin takanakkia oon paikannut kamelin paskalla. Toinen just kuukausi sitten. Ihan hyvin on pitänyt, nyt ja ekassa renkaassakin. Tosin ennen seuraavaa ratapäivää aion laittaa uuden gummin, sinne en tolla paikatulla lähtisi...
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  20. #20
    Toi slime olis varmaa oikeeta ainetta tähän hommaan mutta miten sen kanssa kun tuolla lukee että se ei välttämättä jähmety. Jääkö siinäkin osa nesteeks pyörimään ja sotkemaan vannetta? Vai oliko noissa sellanen nopeemmin jähmettyvä malli? Jossain ilmeisesti käyttävät nesteenä pysyvää ja se paikkaa sit ainakun sattuu tulee reikiä (työkoneet).
  21. #21
    Siis tuo slime (toinen vastaava aine nimeltä 11-D, käytetään työkoneissa) pysyy juoksevana siellä renkaan sisällä.

    Suurin osa tavarasta oli kyllä levinny sinne missä sen kuuluukin olla eli renkaan sisäpinnalle tasaisesti=vannetta ei tarvinnu pestä renkaan vaihdon yhteydessä.
    Tulevaisuudessa jos renkaaseen tulee pieni reikä, niin tiedän mitä käytän.

    Niihin paikkausvaahtoihin en koske.

    http://www.tampereenoljytukku.com/pdf....010.pdf



    suzuki gsx 1216 -01
  22. #22
    Rengasliikeessähän eivät voi tietää, tuleeko asiakas esimerkiksi noudattamaan ns. tervettä järkeä sen paikatun kumin kanssa ajaessaan. Tässäkin triidissä jotkut on jo ilmoittaneet ajaneensa paikkauksen kanssa juuri niin paljon kuin pyörä kulkee. Ja se ei todellakaan vastaa sitä, mitä renkaanvalmistaja tai paikkausaineen valmistaja suosittavat.

    Ei se toki välttämättä mitään isoa katastrofia aiheuta, jos pelkkä paikkaus lähtee irti (sehän ei ole sama asia kuin renkaan hajoaminen ajossa), eikä lujasti vanteella istuva tubeless-kumi välttämättä edes aiheuta suurta ohjelmaa, jos se tyhjenee kesken kaiken. Mutta mitään takeita tuosta ei ole, mitä silloin tapahtuu.

    Joten ihan itse kun paikkaa, ja ajaa, niin sitten ei ainakaan voi ruveta muita syyttelemään, jos saa sen paikan myöhemmin irtoamaan. Sikäli ymmärrän rengashuoltojen näkökannan oikein hyvin. Ja tietystihän se on myös heidän intressiensä mukaista myydä uusia renkaita.

    Mutta kannattaa muistaa myös se, että tubeless-paikkoja on ainakin kahta eri tyyppiä: ulkokautta ja sisältä asennettavia. Jälkimmäiset pysyy varmemmin, mutta asennusta varten joutuu irrottamaan renkaan vanteelta.

    Itse paikkailen reissussa ennemmin kuin jään jonnekin ihmettelemään, tai etsimään uusia renkaita. Mutta kotopuolessa kyllä varsinkin vähänkään kuluneemmat renkaat menee hylkyyn ennemmin kuin paikattavaksi.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  23. #23
    Kohtuullinen valikoima erilaisia ulkopuolelta laitettavia tubeless paikkoja näyttää löytyvän, on muutakin kuin tuota perinteistä matoa...
  24. #24
    Mie sitten syksyllä pyörää talliin lykätessä onnistuin saamaan pienenpienen naulan renkaaseen. Pintaahan tuossa olis vielä jäljellä, tuo on jotain 6000km ajettu PR3 takanen. Ei tuo juurikaan vuoda, joten tuskin tuossa myöskään on mitään kudosvaurioita. Renkaan paine oli laskenu 6kk aikana 42psi:stä 30psi:hin. Tuo slime tire sealant lienee semmonen jolla minun kannattaa paikkausta testailla?
    Isojen ja pienten poikien ero on lelujen hinnassa.
  25. #25
    TirePluggerissa on kumin sisälle jäävä tatti mutta sen asennus onnistuu ulkopuolelta minuutissa.
    http://www.youtube.com/watch?v=3NfuBFNaA1U
    Tuollainen setti + vulkanointi liima ja modattu minikompura aina mukana.
  26. #26
    Näpsäkän näkönen setti ja varmasti just hyvä tienposkeen. Melkein vois vaihtaa omat perus tubelesspaikat tuohon. Tuohon omaani en mielelläni alkais kairaamaan reikää suuremmaksi ko se vain juuri ja juuri vuotaa. Ensin mietin että ottaisin renkaan pois vanteelta ja paikkaisin sisäpuolelta jonkulaisella paikalla, mutta sitten aloin miettimään olisko tuosta slimestä mihinkään.
    Isojen ja pienten poikien ero on lelujen hinnassa.
  27. #27
    Lainaa AimoPamaus kirjoitti Katso viesti
    TirePluggerissa on kumin sisälle jäävä tatti mutta sen asennus onnistuu ulkopuolelta minuutissa.
    Onko sinulla hyvä ostospaikka tuolle setille tiedossa?
  28. #28
    Viime syksynä takarengas meni puhki kaksi kertaa samalla reissulla kun olin prätkää viemässä tallille...
    Onneksi oli toi kamaelinpaska satsi mukana. Nyt keväällä oli viel ilmat sisällä, joten taisi ajaa asian.
    No rengas menee vaihtoon, ennen kuin lähdetään tonne keskieurooppaan ajelee.
  29. #29
    Lainaa panman kirjoitti Katso viesti
    Onko sinulla hyvä ostospaikka tuolle setille tiedossa?
    Omani otin Ebaystä.
    Valmistajakin toimittaa suomeen kunhan tilauksessa ei ole CO2 puteleita.


    En kyllä itsekkään alkaisi pikkureikää suurentamaan vaan vaahtoa sisään.
    Vastaavia pikkureikiä on tukittu onnistuneesti motonetin vaahdolla --> kumi ajettu loppuun.
    Itse myös vaihtelen kumini ja ei tuosta vaahdosta ole juuri jäämiä jäänyt kun sen tekee ohjeen mukaan.
    Limaa en ehkä laittaisi jos se pysyy sellaisenaan...
    Viimeksi muokannut: AimoPamaus; 02.05.2012 klo 17:13.
  30.  
  31. #30
    Vaikuttaakos tuo slimelitku paljon ajo-ominaisuuksiin? Onhan tuo varmaan 200grammaa nestettä renkaan sisälle
    Isojen ja pienten poikien ero on lelujen hinnassa.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen