Terve vaan kaikille! Tänään tuli suoritettua prätkäkortti ja olen otsikon mukaisia pyöriä katsellut ja ajatellut mennä kokeilemaan tässä joku päivä. Itse kun en juuri mitään pyöristä tiedä, niin voisiko joku ystävällinen hieman vihjata että mitä kaikkea minun pitäisi myyjältä kysyä?
Vanhoja pelejä nuo on tietenkin, vanhemmalla ajettuna on vajaa 80 tkm ja uudemmalla vajaa 60 tkm. Joten onko esim. jakoketjun vaihto edessä välittömästi ja kuinka kallis juttu moinen on teettää liikkeessä?
Kannattaako ajossa kiinnittää huomiota joihinkin tiettyihin asioihin? Vähän isojahan nuo taitaa ensi pyöräksi olla, mutta olen minä itsekin aika paksu poika, niin hyvä että on sellainen vehje joka näkyy tuolta persauksen alta *
Suurkiitos jo etukäteen avusta!
Tässä ei nyt ole allekirjoitusta.
Onnea uudelle kortille.
Melkoisia ikiliikkujia molemmat. Ei mitään isompia tyyppivikoja noissa tietääkseni.
Nokkaketjun vaihtoa ei pitäis vielä noilla kilometreillä tarvita.
Entisellä -82 GS1100 G:lläni on ajettu reilu 120 tkm eikä vaihtoa ole tarvinnut tehdä, ketju on ihan spekseissä vielä. Nokatkin on vallan hyvässä kuosissa. Maksanee 400-500.
Renkaitten kunto kannattaa tarkistaa, uus satsi on helposti 300 e.
Joskus on latauspuoli (tasasuuntaaja/virransäätäjä, laturin käämit) olleet ongelmia, mutta tuoreemmissa malleissa nekin on vähentyneet.
Etupään stefat kannattaa katsoa, onko pinnalta kosteat, onko putken pinnassa oljyä. Ei tosin kalliit, helppo vaihtaa itsekin.
Jarrulevyt ja -palat, palat edulliset ja helppo vaihtaa, levyt myös, mutta maksavat kohtuudella.
GSX: ketjujen kunto, uus ketjurataspaketti 150-180 e.
GSX-G: Kysy onko kepin kanssa ollut ongelmaa, voit vaikka haistella mahd. oljyvuotoja kardaanista; vaihdeöljy haisee ketulle. Jos kardaanin stefat pettää, sen kyllä huomaa. Pientä tuoksua voi tulla, jos on vasta öljyt vaihdettu.
Kytkimestä ja luistin neulojen katkeamisesta ovat jotkut valitelleet, tiedä sitten.
Tuo keppivetoinen eritoten on todennäköisesti vallan huoleton peli.
.orgissa juttua aiheesta GSX 1100G.
Old Suzuki never dies, it just looks that way.
Mulla 89-mallinen 1100F ja 93-mallinen 1100R. F:ssä mittarissa 45t ja R:ssä 75t, kummankaan todellisista kilometreistä ei ole mitään hajua, monesko kierros ja monesko mittaristo. Noihin mittarilukemiin ei tuon ikäisessä kannata kiinnittää liikaa huomiota.
Mitä siistimpi/alkuperäisempi lähtökohta on, sitä parempi, voi sitten "tuunata" (jos sille tielle lähtee) mielensä mukaan. Itse tehnyt tuon R:n kanssa juuri toisinpäin, palautellut sitä pääosin alkuperäiseen kuosiin, tuunaaminen on halvempaa!
Kummankaan koneessa ei mulla ole sanomista, R pitää vähän pahempaa kilinää/kolinaa, mutta molemmat aivan hyvässä käyttö/ajokunnossa. Ja koneet näissä on käsittääkseni kohtuullisen pomminvarmoja.
Osia saa kohtuuhintaan ihan maahantuojalta, tuohon ärrään keräsin eBaystä osan noista poisheitetyistä alkuperäisosista.
Latauspuoli on sekä F:ssä että R:ssä "automaisella" ulkoisella laturilla, mulla ole ollut huolia kummankaan kanssa, G:stä en tiedä.
G:ssä on maailmalla paukahdellut noita periä, ja samoin kardaanin spoorit on syytä voidella säännöllisesti. Ketjuvetoisen voimansiirron remppaa huonokuntoisenakin halvemmalla kuin perän, mutta makunsa kullakin, onhan toi perä ehjänä siistimpi kuin ketju.
F ja G on molemmat ihan hyviä matkapyöriä, tosin toi meikäläisen mökkimatka (250 kilsaa) taittuu ihan hyvin myös tuolla R.llä.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Kiitoksia avusta! Ei ole vielä tehty kauppoja ja nyt on jo kohteetkin muuttuneet. Nyt näyttäisi siltä että Suzuki Bandit 600S vm-2000, tai Honda CBR 900 RR Fireblade vm-92 tulee ostettua. Suzuki on jo varauksessa, mutta kun myyjästä ei ole kuulunut kohta kolmeen viikkoon mitään, niin katsotaan tuo Hondan kunto sitten. Ihmeellisiä kauppamiehiä kyllä löytyy Porista kun ei raha tunnu kelpaavan. Ei tarvisi kuin huoltaa se Suzka... Mutta katsotaan. Toivottavasti jo ensi viikolla on joku vehje ajossa ja Make-poika Suomen kierroksella, nyt kun on tämä lomakin *![]()
Tässä ei nyt ole allekirjoitusta.