Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Busassa Yoshimuran RS3 kokoputkisto.
    Ostin alkuperäisen killerin tuohon, mutta äänet vielä liian kovat Ahvenistoa ajatellen, n.97dB.

    Killerin sisäpuolelle hitsasin jo pellinpalat ristiin, mutta äänet eivät tippuneet kuin 96dB:iin.

    Vinkkejä millä tuon sais vielä hiljaisemmaksi?

    Noisekiller on vastaavan lainen kuin tämä, mutta erona on laippaliitos killerin lopussa.
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  2. #2
    Laserin killereissä ("katulaillisissa") tekee 90º (tjsp, en ole ikinä niitä nähnyt livenä kun jääneet aikaisemmille omistajille) mutkan pöntön sisään, mutta milläs sellaisen modais ellei halua alkaa jostain huonekaluputkesta tms. taivuttelemaan ja hitsastelee
    Husqvarna Vitpilen 401 -22
    ex-GSX-R 750 K6
    ex-SV1000S K5
  3. #3
    Lainaa (enkero @ Heinä. 09 2011,20:50) kirjoitti
    Laserin killereissä ("katulaillisissa") tekee 90º (tjsp, en ole ikinä niitä nähnyt livenä kun jääneet aikaisemmille omistajille) mutkan pöntön sisään, mutta milläs sellaisen modais ellei halua alkaa jostain huonekaluputkesta tms. taivuttelemaan ja hitsastelee
    Tuota mietin itekin, mutta Yoshimuran pöntön sisällä ei ole tilaa taivutella putkea. Killerin ja putken sisäpinnan välissä on ehkä puoli senttiä tilaa...

    Onko kukaan testannu tälläistä killeriä? Onko hiljaisempi kuin pelkkä putki?
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  4. #4
    joskus mittasin busan ahvenistolla jollain yoshin pöntöillä ja se oli melko hiljainen. matalaa huminaa lähinnä. meni rajoista nätisti.

    noi melurajat on aivan hanurista, jos pyörässä esim resonoi joku peräkate(kisakate), niin sekin vie sen yli rajasta.

    jos ahvenistolla meinaa ajaa, niin vakiot kiinni ja useilla pyörillä ei pääse sinne edes sitten. jollain 600:silla pääsee.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5. #5
    Voisko sen killerin ympärille laittaa villaa ja sitoo sen siihen rautalangalla, tai sitten kylmästi pidennät sitä

    Mulla ei meinaa mennä edes vakioputkella läpi kun 5000 jälkeen alkaa aivan helvetillinen resonointi, joka omaan korvaan kuulostaa kovemmalta mitä pakoäänet
    Pitää ottaa joku peite mukaan jolla vuoraa mopon siten, että ainoastaan putki töröttää jostain reiästä.



    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  6. #6
    Lainaa (-JuhaK- @ Heinä. 09 2011,22:19) kirjoitti
    Voisko sen killerin ympärille laittaa villaa ja sitoo sen siihen rautalangalla, tai sitten kylmästi pidennät sitä

    Mulla ei meinaa mennä edes vakioputkella läpi kun 5000 jälkeen alkaa aivan helvetillinen resonointi, joka omaan korvaan kuulostaa kovemmalta mitä pakoäänet
    Pitää ottaa joku peite mukaan jolla vuoraa mopon siten, että ainoastaan putki töröttää jostain reiästä.
    Oon koittanu laittaa tuota villaa, mut sitten ei killeri mahu enää putkeen ja ne vähätkin villat mitkä saa sisään lentää putkesta paloina kun laittaa pyörän käyntiin

    Pitää noita resonointeja katella, jos siitä sais avun...
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  7. #7
    Pistä vakioputki takaisin radalle. Pilaat vaan sekä tehot että äänet koittamalla itse modata sitä.
    CB1000R
  8. #8
    Lainaa (Thorgen @ Heinä. 09 2011,23:21) kirjoitti
    Pistä vakioputki takaisin radalle. Pilaat vaan sekä tehot että äänet koittamalla itse modata sitä.
    Et varmaan tosissas ehdota että vaihtaisin kokoputkiston yhden Ahveniston keikan takia
    Jos olis sliparista kyse niin tuon vielä vois tehäkin.

    Eikö siinä nyt niin suurta tappiota tuu jos 30€ db-killeri menee pilalle, ainahan sitä voi käydä ostamas uuden aihion jos vanha menee pilalle.

    Pyörä kuitekin säädätetty kokoputkistolla ilman killeriä ja äänet on ihan eri luokkaa kun vakio pöntöillä...
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  9. #9
    Onko sulla vaan yksi rööri? Mulla on Micron Serpent täysputkisto ja olen teetättänyt laipan, jolla saa vakiovaimentimen paikalleen.

    Tossa on kuva
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  10. #10
    Yks rööri on vaan, mut ei taida tuollasta laippaa huomenna ehtiä tekemään. Idea kuitenkin hyvä, pitää talven aikana pohtia jos tekis saman, kiitti vinkistä.
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  11. #11
    He he! Itteäkän ei paljon hymyilytä,kun edes vakiona ei apparalle pääse nykyisellä pelillä. Susukiin kun viime suvena tunki killeriä yms, niin oli huonompi kuin vakio!!!!
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  12. #12
    Miten jos tuon killerin suoran putkenpätkän korvaisi reikäputkella, jonka ympärille kietoo lämpösuojakangasta tms jos villa ei mahdu?
    Luulisi muutaman db:n putoavan ainakin sen aikaa kun tekstiilit ovat puhtaita ja pehmeitä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  13. #13
    Jos paljosta ei ole kiinni, niin jo se voi riittää, että hieman ahdistaa pakoputken tuloaukkoa. Käy ostamassa prismasta tms jotain keittiöön tarkoitettua taloussihvilää (teräksistä) ja leikkaa/taivuttele sopiva pala putkien eteen, kiinni vaikka rautalangalla. Tuskin maksaa montaa euroa kokeilla.

    Jatkoa ajatellen googleta 'db-killer' ja 'noisekiller' kuvia. Aika monenlaista viritystä löytyy, sieltä vaan innoitusta hakemaan.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  14. #14
    Tällanen jatkoksi. Ehkä auttaa ja lisäksi tulee tosi näyttävä
  15. #15
    Pistä killeristä läpi pultteja ristiin pienille välimatkoille. Eli eka vaikka vaakaan, seuraava muutaman sentin päähän pystyyn seuraava muutaman sentin päähän vaakaan tms.

    Myös tuloaukkoa ahdistamalla hiljenee varmasti.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  16.  
  17. #16
    Kiitos vinkeistä
    Käärin killerin ympärille muutaman millin paksulti villaan niin tippui äänet 93dB:iin!!!
    Nyt villa vielä lasikuituteipillä kiinni niin pysyy varmasti.
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99