Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
    Olis seuraavanlainen ongelma vilkuissa....

Asensin minivilkut eteen, jossa polttimoiden watti määrä on 21w(alkuperäiset ovat 10wattiset) ja nyt vilkuttaa pe*keleen nopeesti.
    Mutta miksi? Ymmärtäisin tilanteen jos kuorma olisi pienempi, eikä suurempi, niinkuin nyt tässä tapauksessa....
    Luulis että pitäisi vilkuttaa normaalia hitaammin...
    Edellinen omistaja oli asentanut kellermanin vilkkureleen(max. 100w) ja eteen minivilkut jotka olivat 6wattisia ja ne toimisivat suhtkoht normaalisti, ehkä ihan karvan verran normaalia nopeemmin.
    Ja siis tuo kellermanin rele on edelleenkin paikallaan.
    Vielä sellainen huomio, että jos irroitan etuvilkut kokonaan, vilkkuvat takavilkut(alkuperäiset) ihan normaalia nopeutta.....

Ja voi olla, että tästäkin asiasta löytyy jo aiheita, mutta mitä itse haulla selasin, koskivat kaikki jotain ledivilkku(lue= pienemmällä watti määrällä olevia polttimoita)ongelmia.?l.?!

Apuja kaivataan, kiitos
    KTM 660 SMC
    Mitenkäs se Kellermanin rele on kytketty ja ovatko johdotukset originaalit? Eihän missään ole vastuksia välissä? Voisiko noissa uusissa etuvilkuissa olla valmiiksi vastukset paikallaan?

Mulla oli VTR:ssä vastaavanlainen rele ja se toimi täydellisesti varsin poikkeavilla tehomäärillä.

Joku aiheuttaa sen, että "releen" speksit ylittyvät tai alittuvat - en jaksa ajatella kummin on oikein... Tai "rele" on viallinen.
    Yleismittari käteen ja vilkkujen vastusarvojen mittaus yksitellen käynnistä. Laske yhteen ja mittaa tarvittaessa johdotukset. Laske ylittyykö 100w kuorma 12V jännitteellä.

Eräs vastuslaskuri

R1100RS
    Lainaa (Torsti @ Heinä. 08 2011,23:13) kirjoitti
    Yleismittari käteen ja vilkkujen vastusarvojen mittaus yksitellen käynnistä. Laske yhteen ja mittaa tarvittaessa johdotukset. Laske ylittyykö 100w kuorma 12V jännitteellä.

Eräs vastuslaskuri
    Aikoinaan ammattikoulussa opettaja sanoi, että resistanssi on aina mitattava jännitteettömästä piiristä. Mulla tosin oli silloin niin huono päivä, etten jaksanut kysyä miksi, vaikka utelias asioihin muuten olenkin. Koska silloin käytimme oppilaitoksen omistuksessa olevia mittareita, veikkaisin että se mittari menee paskaksi. Toisaalta taas polttimon jos mittaa "kylmänä", voipi saada hassuja tekijöitä laskutoimituksiin -> jänniä tuloksia. *
    "Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
    -lentäjä-
    4PU3-010 A
    Olisiko hän sanonut sen siksi, että jännitteellisen piirin resistanssi voi vaihdella kuorma- tai jännitevaihteluiden vuoksi? En tiedä, arvailen vain.
    Maallikko olen.
    R1100RS
  5.  
    Notua.. maallikkojärjellä itse ajatellen voipi liittyä siihen, että se mittarihan antaa mitattavaan piiriin pienen jännitteen ja sitten ohmin lain mukaan laskeskelee kulkevan virran ja käyttämänsä jännitteen pohjalta sen piirin resistanssin. Näin ollen piirissä ei varmaankaan sovi olla ulkoista jännitettä. Mutta se siitä. Ei nyt varmaan enempää auta vilkkuongelman ratkaisuun tämä pohdinta.
    "Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
    -lentäjä-
    4PU3-010 A