Tietääkö joku minkälainen mahdollisuus on tavaroiden säilytykseen erityisesti Finnlinesin Star-luokan laivoissa Helsinki - Trave? Onko lukittavaa kaappia tai muuta mahdollisuutta.
Netistä löysin epämääräisen sivun, jossa sanottiin, että mahdollisuus on, mutta asiakaspalvelun nuori naisääni väitti epävarmasti toista.
Innolla odotan huomista kärsimystä, mutta säästyypä kolmatta sataa.
Hytissä olen aina ollut mutta muistaakseni on lukittavat kaapit vähänkun kylpylöissä siinä nojatuoliosaston lähellä. En kyllä vannomaan mene
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Tavaravarasto on, mutta joka toinen matka jää henkilökunnalla lukitsematta. Mitään ei ole hävinnyt n 15 matkan kokemuksella.
Kansilta 11 ja 12 löytyy monta lukittavaa suhteellisen tilavaa kaappia, toimivat 2e pantilla.
Niin ja noi kaapit on "lepotuolien yhteydessä". Mene suoraan kannelle 11 ja varaa itsellesi lattialta paikka huoneen perältä niin saat nukkua rauhassa.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Jeps ja jos kaikki varattuna niin voi käyttää Saunan pukuhuoneen kaappia, nekin suht tilavat et saa "nahat" talteenmatkan ajaksi.
Ihtellä oli tosin hytti viime viikolla mut on kyl tosiaan ylihintasia tolla Trave linjalla.
KTM - Ready To Go
lepotulipaikka ei kyllä kuulosta kovinkaan levolliselta....![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Laitetaan nyt kokemukset "lepotuoleista":(pecha @ Heinä. 12 2011,15:26) kirjoitti
Lepotuoli on siis tuoli, joka ei käänny lepoasentoon, ja jonka käsinojia ei voi nostaa ylös, jotta penkkiriville pääsisi pitkäkseen. Penkki on onneksi lentokonejakkaraa leveämpi. Eli aika hyvät unenlahjat on oltava, jotta tuolilla pystyy yön yli nukkumaan tai pidempiä aikoja torkkumaan.
Mutta, ennakoin tilannetta sen verran, että otin mukaan Haltin puhallettavan ilmapatjan (joka pakkautuu noin maitopurkin kokoiseksi) ja viime hetkillä hain myös Ikeasta 2 €:n "torkkupeiton". Tällä tavoin sain yön aikana nukuttua kohtuullisesti lattialla ja päivällä vielä torkuttua reippaasti, niin Saksan yönyliajo sujui isommitta väsymisittä. Torkkupeiton otin lopulta matkaan mukaan, ja se toimikin hyvänä päänalusena, kun väsymyksen yllättäessä otti ajokamat päällä torkut autobaanan varren levähdysaluiilla.
Matkaseurakseni lepotuoleille sain kolme nuorta, joilla oli rummut ja kitarat mukana! He soittivatkin kannella ihan hyvin erinäisiä oman teiniangstini aikaisia kappaleita (Nirvana ja Metallica), kunnes olut teki tehtävänsä ja vatsat alkoivat olla täynnä oksennusta. Kireämpipipoinen olisi jossain vaiheessa asiaan hermostunut, mutta minulla ei ollut muuta kuin aikaa ja hyvä kirja seuranani (ja 216 € säästö). Eivätkä kaverit varsinaista häiriötä aiheuttaneet, pientä älämölöä ja soiton huonoutta puolenyön jälkeen vain. Palkkioni sain seuraavana päivänä, kun kaverit makoilivat kivikovalla lattialla helvetillisessä darrassa - yrittipä joku torkkuakin lepotuolissa ja taas oli jollakin vatsa täynnä oksennusta. Itse puhaltelin patjaani lisää ilmaa ja kävin parin tunnin välein syömässä (ateriapaketti 60 €, sis. illallinen, aamiainen, lounas, illallinen).
Kannattiko? Rahansäästöön nähden kannatti. Niinkuin eräs motoristi sanoi, että tuolla rahalla yöpyy matkan varrella nejlä - viisi kertaa. Ilman patjaa olisi matka ollut kärsimystä - ainakin minulle.
Alemmalla kannella oli myös leptuoliosasto, jossa olisi saattanut olla rauhallisempaa - tosin siinäkin baari on aika lähellä. Siitä porukasta osa nukkui lehtienlukuhuoneen sohvilla.
Itse jätin törpöttelyn yhteen yömyssyyn juurikin tuon yöajon vuoksi.
Edit: Säilytysmahdollisuudet on hyvät, pari sisäkassia ja säkki mahtui lukolliseen kaappiin.
Joustavuus, kyky sopeutua ja soveltaa eivät ole reissaajassa ollenkaan huonoja ominaisuuksia.
Turhan moni ymmärtää ne täysin väärin, keinoina tavoitella kurjuuden maksimointia.
Mitä laveammissa puitteissa "ruoka maistuu, uni tulee ja taas mennään" toimii,
sen leveämmällä ovat seinät, katto korkeammalla ja tiet avoimena tässä maailmassa.
Jos sekään ei aiheuta akuuttia vatsahaavaa, ettei useinkaan tiedä aamulla herätessä,
mihin illalla päänsä kallistaa..... aletaan olla asian ytimessä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY