Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Tässä nyt reilun vuoden ratsastanut -93 cbr 600 ähvällä, joka totta puhuen ei ole se mun pärrä. Uutta en ole vielä ostamassa intin takia (ens kesänä ajetaan silloin kun lomilla kerkeää * )

    Eli verrattain pieniä muutoksia mietiskelen ja kysyn teidänkin mielipidettä.

    -Eteen piikin pienempi ratas (minkälainen ero perstuntumalla?)
    -Tankoa lähemmäs kuskia (korkeammat kliparit, ehkä fätbaari?)
    -Onko tyyristä vaihtaa jarruletkut teräspunoksiin? Eikös "paremmilla" nesteilläkin saa pehmeyttä pois?

    Siinä nyt alkuun ja tässä on tuohon tammikuuhun aikaa pohtia ja askarrella *

    PS. katteisiin en mielelläni koske, eli suora ja leveä stonga vaikea toteuttaa; ottaa etukatteeseen kiinni?
    Honda CBR 600 f2 vm. 93 (2010-2011)
    Honda CBR 929 RR vm. 00 (2013->)

    In two wheels we trust
  2. #2
    Omassa oli tuo pienempi ratas joskusmuinoin. Eron kyllä huomasi ykkösellä-kakkosella ja kutosella virkeytenä. Pidemmällä matkalla etsi seiskaa.
    Tankoon en välttämättä koskisi, kohtuullisen tarkka aseteltava muistaakseni (tai sitten xx, en muista enää)
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  3. #3
    Onko helppo muuttaa orkkis tangon asentoa? Onko edes mahdollista?

    Mutta sen eturatas nyt ainakin sitten. Pitää katsoa jos sen takarattaan vaihtaisi samalla +2. Tuohan tekee jo todella huomattavan eron ilmeisesti? No ei sillä mitään rautapersettä tulla koskaan ajamaan, 200 km säteellä kuitenkin pyörin

    Kellään tietoa tuosta jarrutuntuman parantamisesta?
    Honda CBR 600 f2 vm. 93 (2010-2011)
    Honda CBR 929 RR vm. 00 (2013->)

    In two wheels we trust
  4. #4
    Jarrunesteiden vaihto ja ilmaus kunnolla. Palojen ja levyjen kunnon tarkistus. Eipä noi letkutkaan taida olla kun jotai 100€.
    ex CBR 600 '05
    Yamaha YZF-R6 ´02 ratalelu
  5. #5
    Selvä tämä! Kohta saa uudet mustat (Pilot Road 3 ) alle niin pyörä on taas kuin uusi

    Tarkemmin harkittuna pidän ton tangon vakiona... Ihan hyvä se on noinkin.
    Välitykset ovat kyllä orkkis rattailla liian harvat
    Honda CBR 600 f2 vm. 93 (2010-2011)
    Honda CBR 929 RR vm. 00 (2013->)

    In two wheels we trust
  6. #6
    Omassa mopossa (PC25) oli orkkisletkut ja jarrutuntuma oli helvetin hyvä. En lähtisi letkuja uusimaan jarrutehokkuuden takia.
    Mene radalle sillä niin hauskaa taas piisaa
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  7. #7
    Mun pyörässä tuntuu kyllä aika pehmoselta tuo etujarru
    Olisko se sitten ne nesteet ja palat syynä. Kannattaako ostaa jotkut tietyt palat vai onko väliä vaikka olisi halvimmat

    Ja tänä kautena oli kyllä tarkoitus lähteä radalle, mutta taitaa kaikki koulutuspäivät olla täynnä jo? Pitää varmaan liittyä MotOrgin jäseneksi ja katsoa...
    Honda CBR 600 f2 vm. 93 (2010-2011)
    Honda CBR 929 RR vm. 00 (2013->)

    In two wheels we trust
  8. #8
    Lainaa (Mkk92 @ Heinä. 08 2011,12:59) kirjoitti
    Mun pyörässä tuntuu kyllä aika pehmoselta tuo etujarru *
    Olisko se sitten ne nesteet ja palat syynä. Kannattaako ostaa jotkut tietyt palat vai onko väliä vaikka olisi halvimmat *

    Ja tänä kautena oli kyllä tarkoitus lähteä radalle, mutta taitaa kaikki koulutuspäivät olla täynnä jo? Pitää varmaan liittyä MotOrgin jäseneksi ja katsoa...
    Vaihda jarrunesteet, ilmaantuu samalla. Voi auttaa. Tai sitten et ole kokeillut gsx-r:ien jarrukahvoja miten pehmosia ne on ;P

    Ja kyllä sinne radalle pääsee muulloinkin kuin orgin ratapäivinä. Katso ratojen nettisivuilta vapaat harjoitukset vaikkapa
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  9. #9
    Omaan R6:seen vaihdatin teräspunosletkut viime huollossa syksyllä ja täytyy sanoa että oli ehkä paras muutos mitä kyseiseen pärrään olen tehnyt. Jarrutuntuma täysin eri planeetalta mitä alkuperäisillä letkuilla. Suosittelen ehdottomasti.
  10. #10
    Samaa mieltä Hirsan kanssa eli vaihda letkut samalla kun nesteet niin sillä korjaantuu, ja jollei korjaannu niin sit purat ja putsaat jarrusatulat.
    CBR 600F -93
  11. #11
    Joo teräspunosletkut menevät sitten myös hankintalistalle. Eihän ne maksa kuin päivän palkan

    Kiitoksia vastauksista ja tottakai laittakaa lisää vaan
    Honda CBR 600 f2 vm. 93 (2010-2011)
    Honda CBR 929 RR vm. 00 (2013->)

    In two wheels we trust
  12.  
  13. #12
    Aikanaan omassa samanikäisessä taisi olla edessä -1 ja takana +2 tai +3... Olihan se pirteä lähtemään noilla, mutta yhtä tuskaa matkaajot varsinkin moottoritiet. Moottori huusi ko puukossa jo 120 nopeudessa. Suosiolla harvensin sitten välitystä. Mutta jos sulla ei tule paljoa pidempää ajoa motarilla jne niin ehdottomasti lyhyemmät välitykset.