Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 38:sta
    Vaihdoin äskettäin vakuutusyhtiötä Tapiolasta --> Pohjolaan. Tapiolassa liikennevakuutuksen bonukset kertyvät suht nopeasti, olikohan 10%/ vuosi. Lisäksi Tapiolassa bonuksia kertyi 3% / 4kk. Uuden laskun saapuessa huomasin että mopon liikennevakuutuksen bonuksia oli laskettu 63% --> 55%:n.
    Tarjousta pyytäessäni minulla oli mukana vanha vakuutuskirja ja uuden vakuutuksen tarjous oli laskettu sen mukaisilla tiedoilla, mutta missään ei mainita että Pohjola ei noteeraa toisessa yhtiössä kertyneitä bonuksia 1:1, vaan ne muutetaan jonkun taulukon mukaan Pohjolan "omaa" järjestelmää vastaavaksi.

Kertokaa onko minua kusetettu, onko tuo ihan normaalia toimintaa vakuutusyhtiöltö ja mistä kautta minun kannattaa pyytää apua.

Mainitaan vielä että mitään kolareita jotka laskevat bonuksia, ei ole ollut.
    nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
    Vaihdettaessa vakuutusyhtiötä ei siirry bonukset vaan vahinkohistoria. Vahinkohistorian perusteella sitten määräytyy ne bonukset.

Tapiolalla kun on oma "asiakasystävällisempi" bonusten kertymismenetelmä, vaihdossa helposti katoaa niitä ansaittuja bonuksia.

Hieman on kusetettu. Pohjolassa olisivat voineet kertoa asian, tiesivät kuitenkin.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
    Lainaa (sik @ Maalis. 03 2011,19:49) kirjoitti
    Vaihdoin äskettäin vakuutusyhtiötä Tapiolasta --> Pohjolaan. Tapiolassa liikennevakuutuksen bonukset kertyvät suht nopeasti, olikohan 10%/ vuosi. Lisäksi Tapiolassa bonuksia kertyi 3% / 4kk. Uuden laskun saapuessa huomasin että mopon liikennevakuutuksen bonuksia oli laskettu 63% --> 55%:n.
    Tarjousta pyytäessäni minulla oli mukana vanha vakuutuskirja ja uuden vakuutuksen tarjous oli laskettu sen mukaisilla tiedoilla, mutta missään ei mainita että Pohjola ei noteeraa toisessa yhtiössä kertyneitä bonuksia 1:1, vaan ne muutetaan jonkun taulukon mukaan Pohjolan "omaa" järjestelmää vastaavaksi.

Kertokaa onko minua kusetettu, onko tuo ihan normaalia toimintaa vakuutusyhtiöltö ja mistä kautta minun kannattaa pyytää apua.

Mainitaan vielä että mitään kolareita jotka laskevat bonuksia, ei ole ollut.
    Minulla kävi samoin vaihtaessani Pohjantähdestä Aktiaan XX:n vakuutukset.

Tarjousta Aktiasta pyytäessäni virkailija vain kysyi että olenko itse ansainnut nuo bonukset. Siihen vastasin että olen..

Myöhemmin minulle selvisi vasta, että Aktian liikennevakuutuksen bonukset lähtivät 0% liikkeelle toisin kun pohjantähdessä, jossa aloitusbonus on 20%.

Vakuutukset lähtivät saman tien takaisin Pohjantähteen ja kiitin Aktiaa kohteliaasti 1kk asiakkuudesta.

//CBF600SA -11
    Lainaa (IlDuce @ Maalis. 03 2011,19:54) kirjoitti
    Vaihdettaessa vakuutusyhtiötä ei siirry bonukset vaan vahinkohistoria. Vahinkohistorian perusteella sitten määräytyy ne bonukset.
    Vaihdettaessa liikennevakuutusyhtiötä....
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Lainaa (sik @ Maalis. 03 2011,19:49) kirjoitti
    Ihan normaali käytäntö tuo bonusten muuttaminen yhtiön omaan laskukaavaan. Jos noista asioista ei kerrota etukäteen, niin kyllähän se vähän kusetusta on. Enpä tiedä kannattaako lähteä oikeutta hakemaan vaan vaihda heti vakuutus pois siitä yhtiöstä vaikka takaisin Tapiolaan.
    xxx
    Mä sain ainakin keskustelemalla liikennevakuutuksen ja kaskon bonukset maksimiin... Ekaks oli vääntöä että pystyykö vakuutusyhtiö nostamaan liikennevakuutuksen bonuksia, mutta soittokierros muihin yhtiöihin sai myös pohjolan pään kääntymään.. Eli pohjolan asiakkaaksi siirryin ifiltä.
    Honda VTR1000F
    Lainaa (RBA @ Maalis. 03 2011,21:59) kirjoitti
    Mä sain ainakin keskustelemalla liikennevakuutuksen ja kaskon bonukset maksimiin... Ekaks oli vääntöä että pystyykö vakuutusyhtiö nostamaan liikennevakuutuksen bonuksia, mutta soittokierros muihin yhtiöihin sai myös pohjolan pään kääntymään.. Eli pohjolan asiakkaaksi siirryin ifiltä.
    Siis oikeestiko? Enpä ole ennen kuullut, että liikennevakuutuksen bonuksia saisi kinuttua ylöspäin. Paljonko sulla oli liikenteessä bonuksia If:llä?
    xxx
    Olisko ollut 40%... Se vaihtorumba oli kohtuullisen sekava sillä siel oli sillon jotain kesäpoikia niitä säätämässä...

edit: Toki voihan olla että tässä on maalaispoikaa viety ku vierasta sikaa Ekal kierroksella sain kokonaishinnaks noin 1200€, toisel kilpailutuksel laski tonniin ja sit kolmannella, jolloin nostettiin liikennevakuutuksen bonuksia ja lisättiin keskittämisalennus, hinnaksi muodostui noin 800€... Tosin tuntuu välil noi vakuutusasiat niin vaikeilt, et saattaa olla et asiat on vaan kerrottu mulle siten etten luule tulleeni kusetetuks...

Honda VTR1000F
    Eipä taida liikennebonuksia päästä neuvottelemaan, paitsi unissaan.

Muuten avausviestin tilanne on täysin normaali toimenpide.
    Joo..

Kyllä minulla ainkin on aina lukenut eri yhtöiden kirjallisissa tarjouksissa näin;

"Tarjouksen bonus perustuu ilmoittamaanne bonustietoon. Lopullinen bonus muodostuu todellisten vakuutus- ja vahinkohistoriatietojenne perusteella."

Tämä lause vaan pitää ymmrättää mitä se tarkoittaa käytänössä. Ei se kusetusta ole firmoilta että antavat tarjouksen niillä bonareilla mitä asiakas heille ilmoittaa aluksi..
    Lainaa (Köpi @ Maalis. 03 2011,22:32) kirjoitti
    Eipä taida liikennebonuksia päästä neuvottelemaan, paitsi unissaan.

Muuten avausviestin tilanne on täysin normaali toimenpide.
    Tein viime syksynä uuden liikennevakuutuksen, täydet bonukset 70%.
    Hyvä on, tunnustan, vakuutus tehtiin y-tunnukselle.
    Suzuki V-Strom 1050XT
    Mä sain extra 5% liikennevakuutusta neuvoteltua ylöspäin (eli 25% lähtöbonus) uudelle vakuutukselle
    Mulle tuli myös 20 pinnaa kertyneiden bonusten päälle liikennevakuutukseen pohjantähdestä.
    Aina kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja. Kun vaihdoin Turvaan pyörän liikennevakuutuksen ja kilpailijalla oli halvempi, niin Turvan vakuutusmyyjä ehdotti muiden vakuutushintojen tarkistamista. Sain sitten auton kaskosta lisäalennusta joka oli suunnilleen sama kuin pyörän vakuutusmaksujen ero. Tällä alennus auton kaskosta on 88%. Jos joskus pitää pyörän vakuutuksen vaihtaa toiseen yhtiöön, niin autokaskon alennus säilyy.

En ole minäkään kuullut, että vakuutusmyyjä voi muutella liikennevakuutuksen bonuksia oman mielen ja tahdon mukaan. Tuo pitää testata, kun kohta pitää tehdä vuosittainen vakuutushintatarkistus eri yhtiöissä.

Ihmeellisin asia liikennevakuutuhommassa on rekisteröintitodistus ja siihen liitetty kohta "vakuutusyhtiö". Miksi ihmeessä pitää katsastuskonttorille maksaa 20,00€ siitä ilosta, että vaihtaa vakuutusyhtiötä. Luulisi internettiaikakaudella riittävän, että se tieto kirjataan järjestelmään, josta se voidaan tarvittaessa hakea.
    Autopuolella hinausmiehet ottaa hinattavan auton rekisteröintitodistuksesta kopion, kun siitä näkee näppärästi auto-, asiakas- ja vakuutustiedot. Muuhun sitä vakuutuyhtiötietoa en ole huomannut käytettävän.
    Kävi itelleni takavuosina ihan samalla tavalla kuin alotusviestin kirjottajallekin. Turvasta Pohjolaan pyöränvaihdon yhteydessä siirtyessä liikennevakuutuksen bonus putosi 10% koska kertymä Turvassa on 10%/vuosi, ja Pohjolassa vain 5%/vuosi. Euromääräisesti hinnat olivat kuitenkin kutakuinkin samat, joten annoin olla, kunnes taas vaihdoin mopoa. Seuraava mopo meni taas takaisin Turvaan, josta siirsin sen vasta viime kesänä If:iin, tällä kertaa jo ilman bonus-tappioita. Bonuskertymä/vuosi on tosiaan yhtiökohtainen juttu, ja ne laskee ne vahinkohistoriasta yhtiökohtaisilla kaavoilla, ei sen mukaan mitä bonuksesi oli edellisessä yhtiössä. Tuleva bonus kannattaa AINA kysyä yhtiötä vaihtaessa, jos ne bonukset eivät ole olleet jo vuosia maksimissa.

Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
    Toi oliskin edistystä jos sais vakuutusyhtiöstä sen lopullisen bonuksen lasketettua ennenkuin olet pistänyt nimen paperiin että hyväksyt tarjouksen...
    Ei ole minulle onnistunut vielä 25v aikana mitä olen vakuutuksia itse maksellut ja kilpailuttanut.
    Onko joku mahdollisesti onnistunut tässä sitten?
    Lainaa (spa @ Maalis. 04 2011,11:33) kirjoitti
    Toi oliskin edistystä jos sais vakuutusyhtiöstä sen lopullisen bonuksen lasketettua ennenkuin olet pistänyt nimen paperiin että hyväksyt tarjouksen...
    Ei ole minulle onnistunut vielä 25v aikana mitä olen vakuutuksia itse maksellut ja kilpailuttanut.
    No ainakin Pohjolassa onnistui vuosi sitten maaliskuussa, kun vaihdoin kaksipyöräiset kaikki sinne.
    Lainaa (spa @ Maalis. 04 2011,11:33) kirjoitti
    Njyt mina ei ymmara. Itse tämän kevään tarjouskierroksella sain joka yhtiöltä suoran vastauksen siitä, minkälaiset bonukset saan heidän laskentatavallaan.

Btw. 450e ympärivuotinen vakuutus aktialla sis. liikennevakuutus ja osakasko. -01 r6/21v/m/kuopio. Ei mun mielestä mikään mahoton hinta, kun vahingottomia ajokausia takana vasta kaks. En nyt muista sit tarkkaan niitä bonareita, ku ei oo lappui täs.
    Mulla on mopossa juuri liikenne-ja kaskovakuutukset kilpailutuksessa.

Tähän mennessä saaduissa vastauksissa erot liikennevakuutuksen bonuksissa on olleet:

Tapiola 70%
    Pohjola 50%
    Fennia 55%
    Lähivakuutus 60%

Alla hinnat liikenne- ja kaskovakuutukseen BMW K1200R:ään
    pääkaupunkiseudulla tämänhetkisten tarjousten perusteella. Kaskon bonus kaikissa 70%. Kuski vuosimallia 1966

Tapiola: 1065 e
    Pohjola: 1256 e
    IF: * * * *1195 e
    Lähivakuutus: 1459 e
    Fennia: 1440 e

Tuntuu siltä että Biimeri ei ole vakustusyhtiöiden mielestä pappapyörä ja vakuutusmaksut määräytyy räärää pyörien mukaan...

Edit: lähivakuutuksen hinta ja kuskin ikä

"Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua..."
    Tuohan on erittäin mielenkiintoista, että asiakkaalle neuvotellessa todetaan seuraavaa:

"Liikennevakuutus on lakisääteinen ja siitä ei voida antaa lähtöbonuksia".

Kuitenkin jotkut yhtiöt näitä antavat.

Kuitenkin firman nimiin annetaan maksimit.

Lakisääteisyydellä ei ole mitään tekemistä hinnan kanssa. Ainoastaan se, että kun liikennevakuutus on pakko ottaa, niin kukaan ei siihen halua bonareita antaa.

Haiskahtaako tässä jonkinlainen kartelli? :o
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    Liikennevakuutus on lakisääteinen - se pitää olla.
    .. sen sijaan bonuskäytäntöä ei säädetä lakipykälissä. näin olen itse jostain lukenut/päätellyt ja toisaalta miten Tapiolan 10% muuten onnistuisikaan ? aivan eriasia on suostuuko vakuutusyhtiö roplaamaan liikennevakuutuksen bonuksia vahinkohistoriaa "tulkitsemalla".
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
    Mulla kävi justiinsa vähän samankaltainen juttu ketjun aloittajan kanssa kun vaihdoin Tapiolasta Pohjolaan. Kysyin tarjouksesta vääntäessäni monta kertaa jotta siirtyykö mulla bonukset suoraan saman suuruisina heille, eli jos mulla on Tapiolassa 50%/70% niin onko mulla Pohjolassakin 50%/70% ja mulle vakuuteltiin että on, on. Tänään sitten tuli laskua postiluukusta missä seisoo, että bonukset on 35/60... Suutuspäissäni soitin sinne ja kyselin että mitä h*lvetinp*rkelettä ja sitten vasta kertoivat mulle tuosta että bonarit määräytyy niiden historiatietojen perusteella...
    Ifiltä kun kysyin niin sanoivat ihan suoraan ja selkokielellä että bonukset tulevat todennäköisesti olemaan pienemmät (tuon Tapiolan bonustenkerrytyssysteemin vuoksi) ja tarjous tehtiin heti pienemmälle prosentille.
    Tuon kaskon bonukset sentään nostivat 70:een kun siitä "ystävällisesti" ilmoitin. Pitäisi olla jopa heidänkin taulukkojensa mukaan mulla tuo 70 eikä 60. Yrittävätköhän p*rkeleet tahallaan kusettaa asiakasta??
    Ens vuonna kyllä vaihtuu yhtiö kunhan saan OP:n bonukset käytettyä noihin vakuutuksiin, koska niiden kanssa on silti vielä toistaiseksi halvin vaihtoehto. Vaan eipä ole enää ensi vuonna.
    Normaalin ihmisen unentarve on keskimäärin 10 minuuttia lisää.
    Mitä ihmeen väliä niillä prosenteilla on... loppusummahan se on mikä ratkaisee

vai saako joku palkkansa prosentteina
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Lainaa (SamiN @ Huhti. 07 2011,17:59) kirjoitti
    Mitä ihmeen väliä niillä prosenteilla on... loppusummahan se on mikä ratkaisee *

vai saako joku palkkansa prosentteina *
    Tosi, sehän on vain plussaa, jos hinta on alempi ja lisäksi tulee varaa kerryttää lisää bonuksia.
    Siinä vaiheessa kun tarjouksesta poikkeavat bonukset tekee 190e suuremman vakuutuslaskun kun alunperin piti niin kyllä niillä on väliä.
    Normaalin ihmisen unentarve on keskimäärin 10 minuuttia lisää.
    Pitäiskö tässä nyt alkaa epäilemään. Trygin lasku oli 2300 ja Pohjantähti tarjosi samaa pakettia 1200 maksulla. Ollaanko mua nyt viilamassa linssiin? Ilmoitin, että Trygissä liikennevakuutuksen bonus 25 %, kun sitä kysyivät ja antoivat sitten tarjouksen sen mukaan. Kaskon hinnassa on ihan järkyttävä ero.
    Lainaa (PDMF @ Huhti. 07 2011,19:43) kirjoitti
    Pitäiskö tässä nyt alkaa epäilemään. Trygin lasku oli 2300 ja Pohjantähti tarjosi samaa pakettia 1200 maksulla. Ollaanko mua nyt viilamassa linssiin? *Ilmoitin, että Trygissä liikennevakuutuksen bonus 25 %, kun sitä kysyivät ja antoivat sitten tarjouksen sen mukaan. Kaskon hinnassa on ihan järkyttävä ero.
    Noi hintaerot vaan on välillä yhtiöiden välillä ihan järkyttäviä. Kilpailutin muutama viikko sitten vakuutukset ja hinnat vaihtelivat välillä 1200e - 2920e. Pohjantähti halvimpana ja sinne lähti omat vakuutukset.
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
    Lainaa (PDMF @ Huhti. 07 2011,19:43) kirjoitti
    Pitäiskö tässä nyt alkaa epäilemään. Trygin lasku oli 2300 ja Pohjantähti tarjosi samaa pakettia 1200 maksulla. Ollaanko mua nyt viilamassa linssiin? *Ilmoitin, että Trygissä liikennevakuutuksen bonus 25 %, kun sitä kysyivät ja antoivat sitten tarjouksen sen mukaan. Kaskon hinnassa on ihan järkyttävä ero.
    Sama tilanne täällä, summat vain huomattavasti alhaisemmat mutta eroa ropsahti Pohjolan ja Pohjantähden välille monelle pyörälle yhteensä useita satoja euroja, joten pyörät siirtyivät Pohjantähteen.
    pohjolasta pohjantähteen tiesi vie... *

niin minunkin ... *

maxin vakuutuksista pyysin tarjouksen ihan piruuttani kun ajattelin ettei ole pohjolan voittanutta mutta kuinkas kävikään..

pohjantähdessä vielä 300€ halvempi *

aivan älyttömät erot noissakin hinnoissa *

ministeriön "määräämät" liikennevakuutushinnat; pohjola 660€ ja pohjantähti 1034,20€
    nämä siis "ohjehinnat" 0% bonareilla...

tuoteselosteen mukaan samanlaiset kaskoturvat 701€ / 224€/ 70% bonareilla...

HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  30.  
    Koettakaapa piruuttanne myös aktiaa, jossa mulla nykyään kaikki vakuutukset.
    Hakusessa..
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen