Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    Perniöntie, Salo. Ajettiin ohi kun elvyttivät.. Nokkakolari tai peräänajo MP/mopo auton kanssa. Auto keskeltä keulaa kasassa ja tuulilasin yläpuolelta myös. Ajovarusteina näky olleen shortsit, toivottavasti selvisi kaikki hengissä *

Ducati Diavel Dark
    Näin Salon Seudun Sanomissa:

Henkilöauto ja mopo kolaroivat
    Perniöntiellä – tytöt sairaalaan

Salon Seudun Sanomat 2.7 2011 17:05:45

Henkilöauto ja mopo kolaroivat Salossa Perniöntiellä, Pohjankylässä lauantaina iltapäivällä.

Onnettomuus tapahtui, kun kaksi mopolla liikkunutta salolaistyttöä oli kääntymässä Lehmijärventieltä Perniöntielle Salon suuntaan. Perniöntietä Salon suunnasta tullut perniöläisnaisen kuljettama henkilöauto törmäsi mopoon, vaikka nainen ehti tehdä väistöliikkeen vasemmalle.

Loukkaantuneet tytöt kuljetettiin paikalta Turun yliopistolliseen keskussairaalaan. Heidän vammoistaan ei lauantaina ollut tarkempaa tietoa.
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Tytöt ja naiset liikenteessä = onnettomuuksi...
    Toivottavasti ei oo hirvittävän pahasti kuiteskaan käyny...

Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
    Mopotytöt tulleet tuolta kolmion takaa Kliks

Ikävä homma. Turhan rohkeasti ajelevat ainakin täällä nuo mopot/skootterit, ja saa kyllä olla valppaana heidän kanssaa. Vilkku on se joka eniten unohtuu heiltä ja toinen fataali virhe on ajoradalle hyppiminen jalka/pyöräteiltä.
    CBR600F4i
    Lainaa (Artsi1 @ Heinä. 02 2011,20:17) kirjoitti
    Mopotytöt tulleet tuolta kolmion takaa Kliks

Ikävä homma. Turhan rohkeasti ajelevat ainakin täällä nuo mopot/skootterit, ja saa kyllä olla valppaana heidän kanssaa. Vilkku on se joka eniten unohtuu heiltä ja toinen fataali virhe on ajoradalle hyppiminen jalka/pyöräteiltä.
    Jos menee normien mukaan, niin tuolta kolmion takaahan saa ajaa eteen vaikka pienessä kännissä, kunhan vain naisella on ollut 3 km/h ylinopeutta jossain vaiheessa matkan aikana.

Viitteet: Eno & Konginkangas
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
    Lainaa (xs2jammu @ Heinä. 02 2011,17:34) kirjoitti
    Onnettomuus tapahtui, kun kaksi mopolla liikkunutta salolaistyttöä oli kääntymässä Lehmijärventieltä Perniöntielle Salon suuntaan. Perniöntietä Salon suunnasta tullut perniöläisnaisen kuljettama henkilöauto törmäsi mopoon, vaikka nainen ehti tehdä väistöliikkeen vasemmalle.
    Ymmärsinköhän mä tän oikein?? Mopo oli uutisen mukaan juuri tullut oikealta, kaartanut auton edestä ja kääntynyt Saloon päin vastaantulevalle kaistalle... Jolloin autoa kuljettanut nainen ehti tehdä väistöliikkeen VASEMMALLE ... ja yllättäen ajoi mopon päälle??!! *Hmmmm

Toivottavasti tytöt ovat kunnossa!!
    <p>VFR 750F</p>
    Lainaa (Pärre @ Heinä. 04 2011,14:03) kirjoitti
    Lainaa (xs2jammu @ Heinä. 02 2011,17:34) kirjoitti
    Ymmärsinköhän mä tän oikein?? Mopo oli uutisen mukaan juuri tullut oikealta, kaartanut auton edestä ja kääntynyt Saloon päin vastaantulevalle kaistalle... Jolloin autoa kuljettanut nainen ehti tehdä väistöliikkeen VASEMMALLE ... ja yllättäen ajoi mopon päälle??!! *Hmmmm

Toivottavasti tytöt ovat kunnossa!!
    Jos oikealta yhtäkkiä tulee jotain eteen, niin eikö silloin "luonnollisesti" refleksit käske väistämään vasemmalle?
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Juuri tämän takia mä olen sitä mieltä, että ehdottomasti mopokorttiin ajotunteja ja paljon ja kunnon isnsiiajo. Joko tytöt vetäny törkeesti kolmion takaa tai sitten ovat arvioinu auton nopeuden ihan pieleen. Ei näy näköesteitäkään. Karmea tilanne autoilijalle, jolla oikea refleksi mutta väärä ratkaisu. Voi olla tietenkin että auto on tullut törkeetä ylinopeutta ja lapset ei sitten mopon päältä tajunneet sitä. Tai kuski ei tajunnu. Toivottavasti nyt selviävät.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Toi on v*ttumaisessa paikkaa toi risteys, vaikka keskittyiskin ajamiseen. Tosin Salon suuntaan näkyvyys jonninverran parempi.

Mutta siihen ajokorttihommaan: Oma tytär rippileirillä, ja ajokorttirahat on lahjalistalla. Sellaisia suorituksia näkee joskus, että huonopaankin ne rahat vois sijoittaa.

Tähän tapaukseen mitään moralisoimatta, kun tietoa on vain lehdestä luettu... Toivon mukaan selviävät...
    Veturi
  10.  
    Lainaa (shyhander @ Heinä. 04 2011,15:10) kirjoitti
    Juuri tämän takia mä olen sitä mieltä, että ehdottomasti mopokorttiin ajotunteja ja paljon ja kunnon isnsiiajo. Joko tytöt vetäny törkeesti kolmion takaa tai sitten ovat arvioinu auton nopeuden ihan pieleen. Ei näy näköesteitäkään. Karmea tilanne autoilijalle, jolla oikea refleksi mutta väärä ratkaisu. * Voi olla tietenkin että auto on tullut törkeetä ylinopeutta ja lapset ei sitten mopon päältä tajunneet sitä. Tai kuski ei tajunnu. Toivottavasti nyt selviävät. *
    No tätähän voi pyörittää loputtomiin. TLL näet velvoittaa kaikkia osapuolia toimimaan siten ettei onnettomuutta tapahdu.

Tästä päästää sille hetteikölle että oliko ilmeistä että mopotytöt eivät aio noudattaa pysähtymisvelvoitettaan, jolloin naiskuljettajan olisi tullut pyrkiä estämään onnettomuuden tapahtuminen.

Ja, todennäköisesti sen kotilon olisi pystynyt vähintään ajamaan ojaan jos olisi yhtään varauduttu siihen ennalta että entä jos nuo eivät pysähdykään. Tuskin olisi edes isompia vammoja tullut autoilijalle.

Itse alkaa olla moponkin kanssa niin kyyninen että pudotan nopeutta ja valmistaudun kolariin aina kun joku lähestyy risteävää tietä tai seisoo kolmion / stopin takana.

Olen nimittäin aika varma että joku kerta olen oikeassa.

Ja mopo ja mopoauto on kaksi vehjettä joihin kannattaa aina pitää vähintään 50 m turvaetäisyyttä. Hirvetkin liikkuvat tiellä ennalta arvattavammalla tavalla.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008