Ihmettelen aina että miten sitä räikkää painetaan ennen jarrua. Itse olisin kyllä himaillut melko olemattomaan vauhtiin jo sen kuorkkurin tullessa. Noihin pätee ihan sama sääntö kuin hirviin että jos sieltä tulee yksi niin melko varmaan muitakin.
Mopo ei ole oikein hyvä väline autoilijoiden kouluttamiseen.
Joo, ennakointia on hyvä olla senkin takia, että muut hölmöilevät. Tuonkin tilanteen olisi voinut hoitaa pienellä nopeuden hidastamisella ajoissa.
Ja tuo tarkoittaa, että olisi pitänyt katsoa risteyksen tilanne jo aikoja sitten eikä vaan siinä kohtaamistilanteessa.
Liikenne on yhteispeliä ja vuorovaikutusta. Siinä pitää ottaa toisetkin huomioon ja toisten hölmöilyt kanssa.
Viimeksi muokannut: Pekkavee; 24.05.2015 klo 00:10.
Pekka
Tuliko tuo tilanne minulle yllätyksenä? No ei tullut.
Nopeuttahan tuossa ei juurikaan neljää kymppiä enempää ollut ja mikäli rupeat etukäteen himmailemaan joka risteykseen, niin ainoa minkä saat aikaiseksi, on takana ajavan autoilijan takahutlaariis.
Reipas ote kaupunkiliikenteeseen.
Ihan vapaasti saat minun puolesta pysähdellä risteyksiin ja antaa vaikkapa lentosuukkoja kanssakulkijoille, mutta minä viestitän tuohtumustani tööttäilemällä ja samalla viestitän myös muille risteysaluella oleville, esimerkiksi takana oleville että saatan ehkäpä jarrutella kotvasen kuluttua.![]()
Kerrotaan nyt koko totuus, videokuva kun ei kerro kaikkea.
Itse en kerennyt torvea soittelemaan "vaikka mieli olisi tehnyt" vaan viereisellä kaistalla oleva isompi kulkine "peilistä en nähnyt kuin ania" soitteli torvea. Villi arvaus, että kyseessä oli SCANIA.![]()
Olinpas hölmö, unohdin kokonaan että näkö on ihmisen ainoa aisti.
Nyt tunnen itseni jo lähes aivottomaksi.Miten ei tullut mieleenkään, että äänihän kuuluu vain yhteen suuntaan.
![]()
Vakavasti puhuen, älkää tosiaan käyttäkö äänimerkkiä ikinä! Se vain tuottaa pahaa mieltä kaikille ja saatte vain foorumilaisten vihat niskoillenne.
Äänimerkki ja Delvac taitaa jotenkin osua Orggilaisten keskushermostoon?![]()
Tööttiä piti oikeesti käyttää eilen eduskuntatalon edessä.
Seisoin pyörälläni valoissa ja edessäni oli yksi auto. Jalkakäytävällä käveli opiskelijaporukka ja tytöt lyhyissä kesämekoissaan, kun oli tosi hieno ja lämmin päivä.
Edessäni ollut auto ei lähtenyt mihinkään, kun vihreä valo syttyi.
Ihmettelin mikä on, mutta kuskin katse oli nauliintunut johonkin muuhun kuin valoihin.
On mullakin 135 dB töötissä, joten tytöt varmaan naureskelivat tilanteelle.
No päästiin onneksi matkaan.
Pekka
Honda CBR-1100XX Super Blackbird -06
Tuossa olisi aika hieno idea kalustoksi esim. kartingradoille ajamiseenTai 85cc crossista vastaava.
Täällä vähän lisää juttua: http://www.moottoripyora.org/keskust...=1#post6336286
s1000rr 2011
Pistä se silmäs piiloon, tai tööttään nuo kalsaris kypäräsi peitoksi.
Teille kukkahattu nettijeesustelijoille, lähes toivoisi, että kerran joku sieltä kolmion takaa katsoo suoraan silmiin ja tulee vaan. Juuri silloin olisi mukava kurvata paikalle rauhoittelemaan jeesustelijaa, pelisilmää ja suukkoja sitten vaan, sille kolmion takaa tulleelle.
Tööttäilemisiin.![]()
Jarno Saarinen
http://www.iltalehti.fi/iltvautot/20...95658_v1.shtml
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Juuri näin,sähän alat ehkä ymmärtämään mitä liikenne on,ei sitä että pidetään tiukasti omista oikeuksista kiinni,vaan joustetaan,jokainen siellä virhearvioita joskus tekee,eikä niistä kannata vannetta kiristää ja videoita esitellä,se vasta idioottimaista onkin.Jos tuolla sinun asenteella on liikenteessä,niin saisin kyllä videota aika monta tuntia latailla,mutta olen mieluummin kukkahattujeesustelia ja annan muiden mokat anteeksi ilman videoita.
Honda CBR-1100XX Super Blackbird -06
Pitäisiköhän ottaa uusi koira, kun tuo avatarin noutaja makaa jo mökillä mukkan alla
4/2010 Kawasaki Z750S vm 2005
12/2011 Suzuki 1250 Bandit vm 2008
Sairrrrraan hyvä pätkä!![]()
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Johan näitä kerkes oottaa lisää....aivan loistavaa![]()
Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
Leppoisaa vuoristotiekruisailua.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)