Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 122:sta
  1. #61
    Tuossa eilen taas peruspaluuliikenteessä vitostie-lahdenmotari ajelleena (ihan kotilolla) alkoi vituttaa kohtuudella tämä kotimainen ajokulttuuri.

    Ei siinä vielä mitään että tasaisesti vetävällä motarin vasemmalla kaistalla (oikealla säännöllisesti rekkaa, peräkärryä, jne) pitää vetää oikealta ohi ja änkeä siihen juuri sen prkleen RS Octavian mentävään koloon eteen. Ei, en jätä sitä tilaa juuri sitä varten että pääset jonossa yhden autonmitan pidemmälle, vaan oletko kuullut turvaväleistä?

    Mutta älyvapauden huippu oli vitostiellä kaksi matkailuautoa (samaa porukkaa?) joista toinen nykäisi HETI välittömästi ohituskaistan alkaessa kyseisen väylän tukkoon ja nämä sankarukset köröttelivät iloisesti rinnakkain, vetäen kymmenien autojen letkaa sitten taas perässään. Ei hyvä helvetti!



  2. #62
    Lainaa (Taajuus @ Heinä. 04 2011,09:29) kirjoitti
    Mutta älyvapauden huippu oli vitostiellä kaksi matkailuautoa (samaa porukkaa?) joista toinen nykäisi HETI välittömästi ohituskaistan alkaessa kyseisen väylän tukkoon ja nämä sankarukset köröttelivät iloisesti rinnakkain, vetäen kymmenien autojen letkaa sitten taas perässään. Ei hyvä helvetti!
    Juuri kuten mr.Taajuus tuossa tuon kiteytti. Kyllä ne peilit on kotiloissa ja rekoissa varsinkin, ihan sitä varten että kuskilla pitää olla tilannetaju ja joka hetki mitä siellä takana tapahtuu. Se että nuo 26-metrin rekat lähtee +2km/h erolla vetämään ja vieläpä vastamäkeen ohittamaan välittämättä takanatulevista ei kyllä kerro maanteiden ammattilaisista

    Totta rekat ohittelee ja menkööt, mutta vasta sitten kun se takunen on tyhjä!

    Joo, -eikä mullakaan mikään kiirus yleensä ole, päin vastoin. Ajohommissa itekkin ajelen pääsääntöisesti leppoisasti oikeata kaistaa Led Zeppeiinit kajareista tulvien, mutta pitemmillä väleillä (kaukoliikenteessä ~1000km), tuolla +20km/h on merkitystä varsinkin jos on laivaliput jo buukattu....silloin mennään

    Nimim: kerran on laiva peruuttanut takaisin laituriin (Vasa Line)
  3. #63
    oiskos aiheen alottajan paree pysytellä vaan kotona
  4. #64
    Lainaa (Pietu71 @ Heinä. 04 2011,10:23) kirjoitti
    oiskos aiheen alottajan paree pysytellä vaan kotona *
    Miks?
    <p>2002-2014</p>
  5. #65
    Lainaa (Timberline @ Heinä. 02 2011,20:52) kirjoitti
    Lainaa (ukko @ Heinä. 01 2011,17:20) kirjoitti
    Mun mielestä samaan kastiin kuuluu nämä jonon tekijät, jotka ohituskaistan kohdalla kykenevät ajamaan sitä satasta jopa ylikin. Mutta ohituskaistan loputtua hienosti taas ottavat porukan kokoon palauttamalla nopeuden sinne 80 tietämiin. *
    Tosin motolla kun liikkuu niin ohihan pääsee helposti, mutta hivenen harmittaa jos setä sininen on odottelemassa siellä ohituskaista päässä yksilöllisen raportin kanssa.
    Suomessa on hieno liikenne kulttuuri. Muuttuukohan se ikäpolvien myötä, toivottavasti.
    Tää pitää siis tasan paikkansa. Mikähän **ttu *siinä on että se kaasupoljin löytyy aina kun avautuu 2 kaistaa,,, ja paniikki kun se loppuu. Joskue tekisi mieli pysäyttää ko kuski ja kysyä että mitä ***tua sää teet. "kuumuus vaivaa täällä"
    Eikös tämä ole ihan luonnollinen ja väistämätön juttu, kun pitempi letka ajelee jonkun miinuskympin perässä.
    Ohituskaistan tullessa useimmat haluavat ohi eli siirtyvät vasemmalle kaistalle.
    Oikealle tulee tyhjää, joten siellä olijat kiihdyttävät nopeutta saadakseen syntyneet raot kiinni, mikä tarkoittaa hetkellistä ylinopeutta, kunnes taas vasemmalta tulijat änkeävät takaisin ja jarruvaloille tulee käyttöä, koska kaikki yrittäjät eivät kuitenkaan pääse kaikista ohitse.

    T:Hessu
  6. #66
    Lainaa (Pietu71 @ Heinä. 04 2011,10:23) kirjoitti
    oiskos aiheen alottajan paree pysytellä vaan kotona *
    ??....eli ilmoittauduit näemmä näin julkisesti VKV-kuskiksi !
  7. #67
    Lainaa (Wannabe-motoristi @ Heinä. 02 2011,18:55) kirjoitti
    Typerää pakottaa ajamaan jotain fakin kaistaa, minusta pitäs saada itse valita paras ajolinja koko tien leveydeltä.
    Kaistat pitäs poistaa kokonaan, olis vaan tie!
    Allrounderin kun ostat niin näinhän se onkin. Eikä tiellä ole edes harmiksi saakka päällystettä
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  8. #68
    Ei tuo vasemmalla kaistalla ajelu moottoritiellä ole näköjään millään lailla autojen yksinoikeus.
    Ajoin eilen alkuiltapäivästä Riihimäki-Helsinki välin autolla moottoritietä pitkin. Taisi Hyvinkään rampista tulla perääni joku mp joka otti lähes välittömästi vasemman kaistan. Vauhtia pyörällä ei ollut paljoa etäisyys ei juuri muuttunut. Pyörä näkyi peilistä jonnekin Klaukkalan korkeudelle asti, koko ajan vasemmalla kaistalla. Klaukkalan tienoilla takana näkyi jonkinlainen valoshow ja hetken päästä farkku-Audi ohitti aika vauhdilla, pyöräkin oli jo lopulta siirtynyt oikean puoleiselle kaistalle. Olitko se Sinä
    .
  9. #69
    Lainaa (kiivi3 @ Heinä. 01 2011,18:38) kirjoitti
    Juhannuksena oli trendi, et ohituskaistalla(vasemmalla) oli 3/4 autoilijoista ja oikealla loput 1/4..

    kukaan ei näyttänyt uskaltavan palata takaisin oikealle kaistalle, koska muuten ei enää pääsisi takaisin ohituskaistalle, aivotonta menoa, mut hyvät naurut sai kun ei ollu kiire =)
    Juurikin näin, ja itsekin ihmettelin, että mitä helv__tiä , miksi virkavalta ei ole liputtamassa näitä vasemmankaistan tukkoja pois. Mulle ainakin autokoulussa opetettiin, että se vasen on moottoritiellä ohituskaista, mutta onko säännöt muuttuneet.

    Ei ollut kiire, ei, mutta kyllä alkoi pinna pikkuhiljaa kiristyä, kun tuommoisessa ajotavassa ei ole mitään sujuvuutta edistävää, vaan välillä ne ajonopeudet olivat paljon hitaampia siellä vasemmalla, kuin oikealla. Pääsipäs kyllä sieltä oikealta sujuvasti välillä ohi, kun rekojen välillä oli tyhjää.

    Tein kuitenkin oman ratkaisuni, kun alkoi näyttää, että jonot rupeaa seisomaan, joten vaihdoin nauttimaan maisemista pienemmille teille, ja kyllä sitten
    <p><span style="color: rgb(0, 255, 255);">Hugo:&quot;</span><span style="color: rgb(255, 0, 255);">Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!</span><span style="color: rgb(0, 255, 255);">&quot;</span></p>
  10. #70
    Ehkä hieman OT, mutta esim. kehä 1:llä olen pannut merkille hämmentävän seikan. Ajan kotilolla vakionopeudensäädin asetettuna 87 km/h. Saavutan edellä ajavaa ja kun olen suunnilleen takarenkaan kohdalla, niin ohitettava löytää kaasupolkimen ja kiihdyttää. Tämä tapahtuu lähes poikkeuksetta. Ihmettelen vaan.
    Durty Nelly's Boys
  11. #71
    Lainaa (SuKaHo @ Heinä. 01 2011,23:58) kirjoitti
    Lainaa (mchuurre @ Heinä. 01 2011,22:11) kirjoitti
    ...mihin katosi se kultainen aika kun svenssonit näytti autoilun mallia ja ohitustilanteessa siirryttiin oikein pientareelle väistöön *- pitkäksikin ajaksi - *ja vieläpä hymyssä suin ?
    Virolaiset tekee myös noin.
    Viimeks tänään 110 tiellä vetelin pyörällä ja kun saavutin auton, hidastin vastaantulevan auton takia, ni viron kilvissä oleva audi väisti pientareelle et pääsin sujuvasti ohi.
    Pakko oli morjestaa viron poikia. *
    En nyt hyväksi tavaksi voi tuota kutsua. Mummot lähinnä tekee noin kun pelästyvät taakse ilmestynyttä toista liikkujaa, ja ei se pientareelta auton/prätkän päälle lentävä sora niin mukavalta tunnu
    Suzuki Solifer S 50 '87 > Yamaha DT125R '90 > Yamaha FZS1000 '01
  12. #72
    Lainaa (Fasu @ Heinä. 06 2011,00:58) kirjoitti
    En nyt hyväksi tavaksi voi tuota kutsua. Mummot lähinnä tekee noin kun pelästyvät taakse ilmestynyttä toista liikkujaa, ja ei se pientareelta auton/prätkän päälle *lentävä sora niin mukavalta tunnu *
    Tässä tapauksessa tarkoitin pientareella asfalttia, joka on reunaviivan takana, eli ei lentänyt sora.
    GSF 1250SA -09
  13. #73
    ? Eikö prätkällä kuulu vetää kaistojen välistä keulat pystyssä kumit savuten kyttiä kiroten?
    "My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-
  14. #74
    Vasemmalla kaistalla tulee ajaa mahdollisimman pienellä liikenteentulppaamisvälillä - yleensä 3m riittää. Sen verran pitää kuitenkin olla väliä isomman auton hidaastellessa edessä, että näkee oikean kaistan tilanteen hieman etukäteen, jolloin voi heittää pari pykälää pienemmälle hieman aikaisemmin kuin vapaa ohitustila oikealta aukeaa.
    Dixi et animam levavi
  15. #75
    Kurjinta näissä vasemman kaistan varaajissa on heidän herättämänsä aggressiivisuus muissa tielläliikkujissa. Meillä suomalaisilla on niin lyhyen aikaa ollut "liikennekulttuuri" että meillä ei pinna kestä töppäilyjä yhtään jos katsomme olevamme oikeassa.
    Kaikkein pahimpia ovat ne omatoimipoliisit, jotka katsovat oikeudekseen rangaista muita esim. aiheuttamalla "rikoksentekijöille" vaaratilanteita, itse he kokevat vain kouluttavansa ajattelemalla että "oppiihan ajamaan jatkossa oikein." Moottoripyörällä pelkään näitä tyyppejä eniten.
    Kaikkein pahimmat, jotka on nimetty rattiraivoa poteviksi, soittavat numerotiedusteluun ja kysyvät rek.nron perusteella "rikollisen" nimi- ja osoitetiedot ja saapuvat sinne vetääkseen turpaan/raivoamaan. Itselläni on ollut 2005 jälkeen tapana, että aina kun vaihdan kalustoa, ilmoitan osoitteen- ja nimenluovutuskiellon Autorekisterikeskukseen.

    Naisihmisenä osaan olla varovainen, tiedän että jo minun näkemiseni autossa tai moottoripyörällä herättää yllättäviä reaktioita joissakin miehissä: olen kokenut tahallista kiilaamista jopa silloin kun ajan tytär kyydissäni. Molemmista näkee ajoasusta huolimatta että olemme naisia.
    Minut luokitellaan myös automaattisesti hitaaksi/ylivarovaiseksi kuskiksi kun minut havaitaan liikennevaloissa odottamassa vihreää. Jotenkin se mies siellä autossaan ajattelee että äkäinen startti vieressäni ja välitön kiilaus risteyksen jälkeen eteeni on joko miehekkään ihailtavaa tai sitten vain akan koulutusta. Nainen ja mp on kuin punainen vaate härälle.
    Olen ollut myös seksistisen halun kohde: customkaudellani tuossa 10v sitten joku ihastui nahka-asuuni, otti selville yhteystietoni ja alkoi soittelemaan ja ehdottelemaan kinkyjuttuja kaiken kivan SM:n parissa.

    Autolla en ole yhtään sen enempää "turvassa" koulutustilanteissa. En edes ammattiautollani. Kilsoja on kertynyt 2,2 miljoonaa joten en mielestäni ole untuvikko ja koulutuksen tarpeessa.

    Edellä kerrotuista syistä teen kaikkeni etten ärsytä ketään. Ohitukset teen nopeasti, joskus ylinopeudellakin, en koskaan aja ohitetun eteen jos ei oo ihan pakko ja silloinkin jatkan valitulla vauhdilla hänen edessään enkä jää keulaan eteen. Ei ole kivaa aiheuttaa kenenkään tuulilasiin/ silmille mahdollista pikkukivisadetta/ loskaa/ kuraa tms.

    Vain kerran muistan varmasti olleeni vasemman kaistan valtaaja autolla. Ajoin niin ajatuksissani että itse ajaminenkin oli automaattista toimintaa. Pelästyin ihan hirveästi kun joku tööttäsi takana. Ai että häpesin kun siirryin oikealle.
    Suzuki Gsxr 1000cc
    Honda CBF 1000cc
    Honda CBF 600 N
    Kawasaki 500 EN
    Yamaha 250 Virago
    Suzuki GS 500
    Kawasaki 250, vm 1972 3-cylinder


    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin."
  16. #76
    Välillä noihin törmää. En jää kauaa asiaa murehtimaan, vaan pyyhkäisen oikealta ohi. Toivottavasti samalla vähän heräävät.
    KTM 990 Adventure
  17. #77
    Viimeks eilen ku tultiin Hesasta Turkuun päin motaria, ni kaks tapausta piti ohittaa oikealta.
    Toinen junnas varmaan monta kilometriä vasemmalla ajellen sellasta 115km/h, eikä tajunnu siirtyy.
    Toinen ohitti ensin komeesti 80km/h alueella(asfalttityö), sitten ku rajotus palautu 120km/h, ni ei oikeen kulkenukkaan enää. Ei muuta ku kaasua ja ohi oikeelta, ei se sen vaikeempaa oo.
    GSF 1250SA -09
  18. #78
    Lainaa (mchuurre @ Heinä. 04 2011,11:59) kirjoitti
    Lainaa (Pietu71 @ Heinä. 04 2011,10:23) kirjoitti
    oiskos aiheen alottajan paree pysytellä vaan kotona *
    ??....eli ilmoittauduit näemmä näin julkisesti VKV-kuskiksi ! *
    +1
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  19. #79
    Lainaa (Banned @ Heinä. 07 2011,12:35) kirjoitti
    Välillä noihin törmää. En jää kauaa asiaa murehtimaan, vaan pyyhkäisen oikealta ohi. Toivottavasti samalla vähän heräävät.
    +1

    jos noista nukkujista alkaa ottamaan henk.koht stressiä niin saattaapi käydä terveyden päälle jossain vaiheessa.

    pari kertaa siellä takana kannattaa ensin "peippailla" näkymisen vuoksi.

    ruuhkassa taas se ja sama. et voita mitään.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  20. #80
    Jos pyörällä liikkuessani alkaa rekka tai muuten vain hidas ääliö ohittamaan ohitustiellä + 2km/h niin sappi ei kiehu juurikaan koska tiedän pääseväni seuraavalla sallitulla 50 metrin matkalla ohi(ja sekös mieltä lämmittää kun vauhtia kohoaa joskus kolmannelle sadalle)

    mutta omalla 88 heppasella pakulla ajaessa ei ymmärrystä löydy.ajelen pakulla +20 ylitystä normaalisti mutta se ei vaan kiihdy vaikka nilkka on suorana.tehottomalla mutta vajaa 160km/h kulkevalla autolla ajaessa oppii ennakointia mielestäni parhaiten.

    Hirveätä tuuria on kyllä ollu matkassa koska viimesin sakko on vuodelta 2006 ja sillon oltiinkin 4kk ajokelvottomana.sekä vuoden sisään paskalakkien palkkoja maksettu yhden kk ansion verran



    YZF1000R
  21. #81
    Jo on ihmisillä ongelmat.

    Ohi just sieltä mistä mahtuu.
  22. #82
    Lainaa (JarkkoV @ Heinä. 08 2011,03:58) kirjoitti
    Jo on ihmisillä ongelmat.

    Ohi just sieltä mistä mahtuu.
    Komppaan vahvasti.

    Kyllä pärrällä aina jostain mahtuu.. Enemmän tää ongelma olisi auton kanssa
    1300cc Suzuki
  23. #83
    Lainaa (JarkkoV @ Heinä. 08 2011,03:58) kirjoitti
    Jo on ihmisillä ongelmat.

    Ohi just sieltä mistä mahtuu.
    Niin jotta tämän topic:in pointti oli nyt se että kun ohi ei pääse....menään körö-körö....ei pääse sieltä oikealtakaan (laitonta sen lisäksi)
  24. #84
    Lainaa (mchuurre @ Heinä. 08 2011,07:55) kirjoitti
    Lainaa (JarkkoV @ Heinä. 08 2011,03:58) kirjoitti
    Jo on ihmisillä ongelmat.

    Ohi just sieltä mistä mahtuu.
    Niin jotta tämän topic:in pointti oli nyt se että kun ohi ei pääse....menään körö-körö....ei pääse sieltä oikealtakaan (laitonta sen lisäksi) *
    Eihän sitä aina pääse... saa.... tai mitä sitten milloinkin justnytheti tekee mieli.... kun tekee mieli .

    Sellaista se on... ja sitä tavataan kutsua elämäksi .

    Ihminenhän voi helposti riivata itsensä halkeamispisteeseen
    tosiasillisesti aivan naurettavan pienistäkin asioista.

    No joo.... paraskin sanoja, kun itsellä käämi palaa välillä
    oikein huolella .

    Toisaalta.... elämä on opettanut sen, ettei omaa "perusvirettä" voi muuttaa kuin tv-studion sohvalla
    "spykiatrihömpällä".

    Sen voi toki opetella tuolla "radoilla", että aina kun joku torvelo
    "heittää ämpärillisen kiukaalle", lausuu maagisen sanan:
    Voivittusaatanakusipää ja seuraavaksi suhteuttaa ongelman kokonaisuuteen .

    Kappaleiksihan ihmisen pää tuolla radoilla räjähtää, jos ensimmäinen mulkero saa sut "koukutettua" itseään ruokkivan raivon tilaan ja käyttäytymään sen mukaisesti.

    Pidempää siivua jos on vetämässä, yhden mulkeron kanssa
    "jumppaamaan jääminen" on ihan yksinkertaisesti omille
    Reinoille kusemista, koska keskinopeudet kuitenkin ratkaisevat.

    On varsin huvittavaa kun jollain 400-500km:n siivulle sattuu
    aina muutama hosupetteri, joka riehuu kuin apina, mutta
    joutuu useamman kerran ohitetuksi jäätyään "opettamaan"
    jotain pösilöä.... ja todellinen pitkänmatkanmies puristaa
    taas perseellä normaalisti ohi letkasta sillä tappavan tasaisella
    +10-15% kyydillä..... kun huomio keskittyy vain olennaiseen.

    Lyhyillä pätkillä taas riehumalla saatu "voitto" konkretisoituu useimmiten siihen, että toinen pääsee juuri kotilosta ulos..
    tai mopon päältä ja saa potan pois..... ei ehdi edes muniaan
    vielä asetella baarikuosiin , kun toinen jo kurvaa tontille.

    Että näin. Kai ne asiat pystyy tuolla "suhteuttamaan"
    vaikka ei olekaan naakka johon on sullottu sisään lehmän hermot .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  25. #85
    +1 BadToTheBonelle *

    Varsinkin kun muistaa sen että kun joku ohittelee kettumaisesti/kiilailee/roikkuu perseessä, niin itse tekee välillä aivan samoja asioita liikenteessä. Tunnustan!
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  26. #86
    Lainaa (mchuurre @ Heinä. 08 2011,07:55) kirjoitti
    Lainaa (JarkkoV @ Heinä. 08 2011,03:58) kirjoitti
    Jo on ihmisillä ongelmat.

    Ohi just sieltä mistä mahtuu.
    Niin jotta tämän topic:in pointti oli nyt se että kun ohi ei pääse....menään körö-körö....ei pääse sieltä oikealtakaan (laitonta sen lisäksi) *
    Jos tuota aloitusviestiä hieman silmäilee, niin topicin pointti näyttäis olevan ylinopeuden ajamisen vaikeus, kun kotilot ajaa +/-5km/h tikkarinopeutta(mittareidensa mukaan sitä tikkaria?) ohituskaistalla.

    Ymmärtäisin itkun jos molemmat kaistat ajaa samaa nopeutta, eikä kukaan ole menossa kenestäkään ohi, mutta näin ei käsittääkseni ollut?
    Moottoriteillä on ohituskaista sen takia, että voidaan TURVALLISESTI ohittaa hitaampia ajoneuvoja, jotka eivät syystä tai toisesta pääse sitä 100 tai 120km/h.

    Esim. jos oikealla ajellaan rekkojen perässä satkun alueella sitä n.90km/h, lähtee tällöin kiireinen, mutta lainkuulianen kotilokuski ohittamaan mittarinopeudella 100km/h(90-100 todellista). Siinähän menee luonnollisesti n.viikko, jonon pituudesta riippuen, jolloin myös heijastinliivimies, piiskaten kaiken ulos gessustaan, alkaa saavuttamaan ohituskaistalla ajavaa kotiloa ja polttaa täysin päreensä, jollei kotilokuski tee heti tietä.

    Kuka esimerkin henkilöistä on se "Euroopan omistaja"? *

    btw: Suomessa moottoritiellä turha kaistan vaihtaminen on lain vastaista.



    Honda CB600F Hornet
  27. #87
    Lainaa (frostBite @ Heinä. 08 2011,11:03) kirjoitti
    btw: Suomessa moottoritiellä turha kaistan vaihtaminen on lain vastaista.
    Joo - niin varmaan onkin ja silloin kun mulla on tarve (harvoin tosin) edetä jokin pitempi siivu, esim 700km 5 -6:een tuntiin niin silloin mennään ! Pidetään se keskinopeus riittävän ylhäällä eikä istuta baarissa: Tankkaus - tankkaus + wc, tankkaus, tankkaus jne. Vasemmalla mennään jos ei oikea vedä. Vetää ne kaikki tuolla Köpis- Stckholm välillä esim. sen +30 -40 yli, mikä ihme tää juttu nyt on, tä ?

    Ne vetää sen vaikka jonossa köröttelee mp-poliisi kuten viimeksi, eikä se vauhti hiljennyt kuin sen 5 alas. Heti kun peileistä ei poliisia enää näy kaikki painaa taas totutulla tavalla....

    Siis se että sinne vasemmalle jäädään a s u m a a n ! Tämä on se pointti !

    Mutta joku tuossa jo aiemmin ilmoittikin tylysti että jos kerta *jo syyllistytään ylinopeuteen, (joka tietenkin on *r a a k a s t i *tuomittavaa) niin silloinhan sitä voi vetää myös oikealta ohitse ?

    No onhan siinä nyt täysin erilaisista riskeistä ja vaaran aiheuttamisesta kyse kun ei tuollaiseen oikealta tapahtuvaan ohitteluun highway-nopeuksilla kukaan ole tottunut, vai mitä ?

    Tässä koko hommassa vaan on ongelma se että "heebot" ja "muumiot" ei tajua mikä ero on moottoritiellä/moottoriliikennetiellä ja taajamatiellä jossa 2 kaistaa menee samaan suuntaan.
    Että körö-körö vaan...



  28. #88
    Lainaa (Alter ego @ Heinä. 07 2011,12:32) kirjoitti
    Edellä kerrotuista syistä teen kaikkeni etten ärsytä ketään. Ohitukset teen nopeasti, joskus ylinopeudellakin, en koskaan aja ohitetun eteen jos ei oo ihan pakko ja silloinkin jatkan valitulla vauhdilla hänen edessään enkä jää keulaan eteen. Ei ole kivaa aiheuttaa kenenkään tuulilasiin/ silmille mahdollista pikkukivisadetta/ loskaa/ kuraa tms.
    Tuo on todella ärsyttävää. En ymmärrä mikä vitun vimma suurimmalla osalla "kiireisiä" on ohittaa, ajaa heti siihen eteen, roiskuttaa rapaa tuulilasi täyteen ja taas kohta lähteä ohittamaan seuraava.
    On laillista ajaa ohituskaistalla niin pitkään kuin edessä näkyy ohitettava. Ei joka välissä tarvi käydä sotkemassa toisten autot ja tuulilasit.
  29. #89
    Lainaa (JukiW @ Heinä. 06 2011,00:19) kirjoitti
    Ehkä hieman OT, mutta esim. kehä 1:llä olen pannut merkille hämmentävän seikan. Ajan kotilolla vakionopeudensäädin asetettuna 87 km/h. Saavutan edellä ajavaa ja kun olen suunnilleen takarenkaan kohdalla, niin ohitettava löytää kaasupolkimen ja kiihdyttää. Tämä tapahtuu lähes poikkeuksetta. Ihmettelen vaan.
    Tätä tapahtuu kaikilla teillä, varsinkin, jos on vähänkään alamäkeä. Ylämäessä ei yleensä.
  30.  
  31. #90
    Lainaa (BonAqua @ Heinä. 09 2011,00:09) kirjoitti
    On laillista ajaa ohituskaistalla niin pitkään kuin edessä näkyy ohitettava. Ei joka välissä tarvi käydä sotkemassa toisten autot ja tuulilasit.
    Ei niitä "tyhjiä välejä tarvi ohitella jos takana on joku oikeesti ohittava. Itsekkäältä tuntuu jos köröttää tukkeena jollekin!
    Tarkoitatko että haukan katseisen ei tarvi palata oikealle, ku näkee kaukana jonkun ohitettavan
    XJ750 -83
    Specialized Camber Comp 29 -13
    TDM900A -08
    Fantic trial 200 -79
Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen