Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 122:sta
    Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä, että jos kerran jo valmiiksi rikotaan lakia ajamalla 20-30km/h yli sallitun, niin eikös se sitten ole ihan se ja sama vetääkö auton ohi oikealta, vasemmalta vai välistä?

Itse en ainakaan jaksa turhaan polttaa päreitä siitä, että joku ajaa suurinta sallittua ohituskaistalla. Sehän on tarkoitettu nimenomaan siihen, että pääsee turvallisemmin esim. rekkojen ohi ylittämättä nopeusrajoitusta.

Jos..eiku.. kun aina itse jostain pakottavasta syystä ajan rajoitusten yli, löydän kyllä ne ohituspaikat ihan ilman ylimääräistä kaistaakin. Paitsi jos olen itse kotilolla liikkeellä, joka kiihtyy 0-100km/h yli 16s, ajelen muiden perässä ilman sarvia ja hampaita.

Asennevamma. Se yhdistää meitä tienkäyttäjiä. *
    Honda CB600F Hornet
    Lainaa (Mikuni @ Heinä. 01 2011,21:25) kirjoitti
    Ei voi sanoa etteikö noi junnaajat vituttais, pahimpia kyl on noi rekat kun motarilla.

Elämä on paljon helpompaa ja hauskempaa ku unohtaa turhan kiireen.
    Näinkin on kuten kirjoitellaan.
    Näillä kuorma-autoilla/niiden eri versioilla Ei ole mitään tapoja,on,on hyvin röyhkeitä ISON oikeudella tehdään kaikennäköistä ylivaltaa!
    Mm mottoritie tukitaan muutaman "möhkön" voimalla!
    Ohi ei pääse kuin helikopterilla. Liikenteen nopeus putoaa alle 80 km/h. Siis motarilla.
    Näin se vaan on. Suomen tiet mm motarit ovat täyttyneet härskeistä ka kuljettajista. (Näen heistä "painajaisia")!
    "Joskus" kymmeniä vuosi sitten "oltiin jopa kohteliaita"!
    Se kohteliaisuus on menneen talven lumia!
    Pakko kait jaksaa. Saksan malli olisi hyvä meilläkin.
    Täysperävaunut/rekat odottaa viikonvaihteen parkeissa!
    Ei muutaku kärsivällisyyttä........sitä tarvitaan.

Ps kilometrejä Suomen teillä noin 2 miljoonaa!
    Joinakin vuosina lähes 100tkm/vuosi.

Tunturi Sport. Siitä se alkoi,,,,
    ajelen lahti-hki lähes päivittäin ja samat ongelmat hiukan harmittaa, en ole ammattikuski ( rekka, taksi, bussi, keikkamuusikko jne.)
    kilsoja noin 85 tkm kotilolla/vuosi ajokilsat eivät sisälly työaikaan /mopolla 10 - 15 tkm
    ajankäyttö tienpäällä on aika runsasta ja jokainen viivästys tuntuu turhauttavalta, ajan toki GPS:n mukaan about rajoilla vakkari päällä (pakko ei voi missata korttii )( ajonopeuden vaikutus ajankäyttöön )
    kaistanvaihto ohituksen jälkeen jotta liikenne sujuisi pitäisi olla aika automaattista niinkuin omat kokemukset saksa ruotsi akselilta on
    muiden liikenteessä olevien huomioon ottamisessa on täällä koti suomessa hiukan paranettavaa
    jos valitsen ruuhkassa oikean kaistan ja se vetää paremmin en voi asialle mitään

eli heips ohi mennään, mopolla kuitekin vältän motaria ( Suomessa )

hiukan sekava selostus mutta niin olen minäkin
    Seuraava annos on fataali
    Lainaa (Sampo @ Heinä. 01 2011,19:38) kirjoitti
    Lainaa (MarcusB @ Heinä. 01 2011,18:47) kirjoitti
    josta todisteena tasan 0 saatua sakkoa ikinä. DS.
    Tästä saavutuksesta teille myönnetään kukka hattuun. (samanlainen mikä Pekka Puupäällä oli). *
    Onnea jatkossakin!
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
    jotain 120 tuhatta km tulee vuodessa vähimmillään.

Onneks on lehmän hermot

Kaikenlaista näkee. Onneks pian tulee talvi, ja kesäkuskit poistuu liikenteestä ja hautaa kotilonsa hankeen...missä saisivat pysyä ympäri vuoden

Mukava ku pukama...eiku mukana

Mei tö iiköls SKRIIM!

The Mocamaster

Koska kortti ja leipä
    Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...

Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea

ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
    Lainaa (Naakka @ Heinä. 01 2011,23:01) kirjoitti
    jotain 120 tuhatta km tulee vuodessa vähimmillään.

Onneks on lehmän hermot *

Kaikenlaista näkee. Onneks pian tulee talvi, ja kesäkuskit poistuu liikenteestä ja hautaa kotilonsa hankeen...missä saisivat pysyä ympäri vuoden *

"Yhdyn edelliseen puhujaan"!
    Tunturi Sport. Siitä se alkoi,,,,

Kiitti

On aina kivaa kun joku on samaa mieltä

;)

Mei tö iiköls SKRIIM!

The Mocamaster

Koska kortti ja leipä
    Ms Naakalla hyvä pointti (Ammattikuski?)
    Seuraava annos on fataali
    kyllähän noi pojat sakottelee vasemmalla roikkujia, mutta eipä niitä yleensä näe silloin kun olis tarpeen. lähinnä silloin kun niitä ei tarvis.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Lainaa (mchuurre @ Heinä. 01 2011,22:11) kirjoitti
    ...mihin katosi se kultainen aika kun svenssonit näytti autoilun mallia ja ohitustilanteessa siirryttiin oikein pientareelle väistöön *- pitkäksikin ajaksi - *ja vieläpä hymyssä suin ?
    Virolaiset tekee myös noin.
    Viimeks tänään 110 tiellä vetelin pyörällä ja kun saavutin auton, hidastin vastaantulevan auton takia, ni viron kilvissä oleva audi väisti pientareelle et pääsin sujuvasti ohi.
    Pakko oli morjestaa viron poikia.
    GSF 1250SA -09
    Lainaa (ekitys @ Heinä. 01 2011,23:12) kirjoitti
    Ms Naakalla hyvä pointti (Ammattikuski?)
    tiiä tuosta ammattikuskista

Saan sentään ajella mitä tikkari sanoo, ei tarvi ajella ajoneuvon sanelemia rajoituksia. Ympäri maata silti tulee pyörittyä.

Mut hirmuinen kiire joillain? Liekö viemässä aivokirurgia kiireiseen leikkaukseen (Done)...vois moni miettii onko oikeasti kiire.

Ei sillä, en tykkää nysveröinnistä ja ohi meen vaikkei oliskaan kiire. Ohimosuonet vaan ei kauheen usein siltikään pullistu

Mei tö iiköls SKRIIM!

The Mocamaster

Koska kortti ja leipä
    Vaikka tässä ketjussa on kehuttu Saksan liikennettä, en voi ihan yhtyä mielipiteeseen. Kokemusta 200 000 km ympäri saksaa, kolmikaistaisella tiellä ei yksikään henkilöauto aja oikealla vaan keskimmäisellä, vaikka oikea on tyhjä. Vasemmlle sitten kerääntyy jon ohittamaan tätä keskikaistan nynnijää. Samoin perjaintai-iltapäivisin oikea kaista menee "rekkavauhtia" 85-89 rekkojen väli 30-50m, vasen kaista täysin tukossa suunnilleen samaa vauhtia. Yhtenä päivänä tulin 400 km pääosin oikealla kun se oli nopeampi kuin vasen. Vasemmalla on kaikennäköistä 2. tai kolmosvaihteella vinguttajaa kaasutellen takanasi vaikka jonoa edessä silmänkantamattomiin. (Tämä siis autolla liikkuessa) Mopolla mennään pikkuteitä
    Eli kyllä ne ongelmat ovat samansuuntaiset täälläkin.
    1997 HD Road King
    1994 BMW R100R
    Lainaa (frostBite @ Heinä. 01 2011,22:12) kirjoitti
    Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä, että jos kerran jo valmiiksi rikotaan lakia ajamalla 20-30km/h yli sallitun, niin eikös se sitten ole ihan se ja sama vetääkö auton ohi oikealta, vasemmalta vai välistä?
    Ei ole sama asia ja ero on melkoinen.

Säännöt on tehty noudatettavaksi ja rajoitukset rikottaviksi. *Jos sääntöjä ei noudateta niin tilanne on hallitsematon.

Valitettavasti vaan nykyään liikennevalvonnan pääpaino on rajoitusten tarkkailussa ja sääntöjen noudattamista valvotaan vain satunnaisesti.

Joka päivä löytyisi vähintään satatuhatta sääntörikkojaa joille lain mukan voisi kirjoittaa sakkolapun. Juridisesti on aivan sama rike jos minä ajan moottoriajoneuvolla tyhjässä risteyksessä päin punaisia ja toisaalla jalankulkija tai pyöräilijä viuhahtaa päin punaisia. *Ero on vain siinä että jos setä sininen on lähettyvillä niin minulta viedään noin kuukauden palkka ja jos teen saman pari kertaa uudelleen niin viedään vielä työnteon edellytykset.
    Lainaa (MarcusB @ Heinä. 01 2011,17:09) kirjoitti
    Tähän vasemmalla köröttämiseen löytyy yksi yllättävä poikkeusryhmä; nuo veikeät itänaapurimme pitkäkilvillisillä autoillaan vaihtavat oikealle kaistalle erittäin kiitettävästi, jos edes etäisesti näyttäisi siltä että haluaisi heistä ohi. Vaikkeivät sinänsä mitään liikennevirtuooseja olekkaan (kukapa meistä on (minä en)), niin propsit heille ainakin siitä.

/MarcusB
    No minulla taas on noista itänaapurin ajajista ihan päinvastaisia kokemuksia täällä päin. Menevät -keleet vaikka kokopäivän sitä vasenta kaistaa motarilla ja vähät välittävät takaatulijoista. On niitä tajuttomia niissäkin kuin meissäkin.

Ihan pahimpia on nuo "tuikkijat" jotka ohittavat ihan perseestä ja sitten puoli metriä eteen takas vaikka se vasen kaista olis vapaa sata kilsaa.
    Honda XL1000VA 2006
    Ne vasemman kaistan tukkijat ovat optio-ohittajia,elikkä ovat varanneet itselleen oikeuden ohittaa.Ajavat alinopeutta ja muista tienkäyttäjistä ei välitetä.
    Ohitus tapahtuman keston aika on otettava kalenterista ei kellosta.Suurin osa näistä on volvokuskeja.
    Lainaa (ukko @ Heinä. 01 2011,17:20) kirjoitti
    Mun mielestä samaan kastiin kuuluu nämä jonon tekijät, jotka ohituskaistan kohdalla kykenevät ajamaan sitä satasta jopa ylikin. Mutta ohituskaistan loputtua hienosti taas ottavat porukan kokoon palauttamalla nopeuden sinne 80 tietämiin. *
    Muistuupa tuosta mielee eräs reissu kotilolla kärryn kanssa 80+ ajellen. Sadepaskakeli, ja joku bemarikuski halus välttämättä ohittaa ja jäädä eteen ajamaan alle 80. Ja aina ylämäkiohituskaistan kohdalla nosti nopeuden välittömästi siihen 100+, ja kaistan loputtua se alle 80.

No minäpä sitten jätin väliä, ja seuraavan 100:n tikkarin tullessa näkyviin löin lämän tiskiin, ja ylämäohituskaistan alkaessa olin saanu rotiskoon kelattua sen verran vauhtia ett pääsin ohi siit bemarista, vaihdoin kaistaa heti sen eteen ja ja kaistan loputtua tiputin vauhdin tasan 80.

Hetken aikaa se bemukuski jakso ajaa siellä takana vesisumussa, ja sit ohitti, ja katos maisemaan.

Koulutus onnistui. *
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
    Lainaa (Geronimo @ Heinä. 01 2011,20:03) kirjoitti
    Lainaa (Sampo @ Heinä. 01 2011,19:38) kirjoitti
    Lainaa (MarcusB @ Heinä. 01 2011,18:47) kirjoitti
    josta todisteena tasan 0 saatua sakkoa ikinä. DS.
    Tästä saavutuksesta teille myönnetään kukka hattuun. (samanlainen mikä Pekka Puupäällä oli). *
    Senhän tietää Googlekin. *Kukas se siinä sivulla noin kahdeksan...
    Minä kiitän kunniasta; semminkin kun 40-50 -luvun suomifilmi on lähellä sydäntä, ja niissä usein esiintyvä Pekka Puupää idoli. Tuosta sivun 8-9 googletuloksesta en voi olla kuin hämmästyneen yllättynyt. Minun naamani samassa hakutuloksessa tissien kanssa. Tästä ei elämä enää parane.

/MarcusB,

PS. Mitä tuohon sakottomuuteen tulee; niin 80% siitä on silkkaa hyvää tuuria, 10% periaatetta (en juurikaan ylitä rajoituksia jos ajetaan taajamissa tai 60-aluella) ja 10% valveutuntta muun liikenteen (varsinkin taksien) seuraamista; jos taksi himmaa "syyttä" niin datalla on tullut sinivuokkovaroitus. Niin helppoa se on. Net ken ovat minun seurassa ajaneet tietänevät kyllä että en minä eritoten siellä himmaile. DS.
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
    Lainaa (qazwsx @ Heinä. 01 2011,21:44) kirjoitti
    Mua ei harmita edes noi rekat jotka joskus vetää oikeaa kaistaa, kun siitä pääsee kuitenkin pyörällä nätisti heti matkanopeuteen kun latu aukeaa.
    Ja jos ei aukea niin sitten avataan uutta latua.
    Sit kun ne rekat ovat ohitelleet toisiaan edes takaisin mäestä riippuen Hki-Mäntsälä-välin ja hinanneet peräänsä kilsojen letkan, niin voi tuntua hiukan erilaiselta. Pari kolme rekkaa ihkuilemassa 2-kaistasen motarin molemmat kaistat jumiin perjantairuuhkassa saa yllättävän nopeasti aikaan yllättävän tiiviin ja yllättävän pitkän jonon.
    Ongelmaan on helppo ratkaisu: Keraatte (taas kerran...) about miljoona bikeria jotka kaikki kaantaa kaasua yhtaikaa eduskunnan edessa ja vaaditte siirtymista vasemmanpuoleiseen liikenteeseen.

Sekin voidaan toteuttaa vaiheittain: Ensin siirtyy raskas kalusto, viikon paasta henkiloautot ja siita viikko niin biket ja muut kevyet. Nain valtetaan akkimuutoksen aiheuttama shokkivaikutus ja saadaan lisaa tilaa ohitella.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
    Lainaa (GoSpel @ Heinä. 02 2011,15:41) kirjoitti
    Ongelmaan on helppo ratkaisu: Keraatte (taas kerran...) about miljoona bikeria jotka kaikki kaantaa kaasua yhtaikaa eduskunnan edessa ja vaaditte siirtymista vasemmanpuoleiseen liikenteeseen.

Sekin voidaan toteuttaa vaiheittain: Ensin siirtyy raskas kalusto, viikon paasta henkiloautot ja siita viikko niin biket ja muut kevyet. Nain valtetaan akkimuutoksen aiheuttama shokkivaikutus ja saadaan lisaa tilaa ohitella.
    Tämähän tarkoittaisi sitä, että 2 viikkoa motoristit painaisivat samalla kaistalla rekkojen kanssa, tosin eri suuntiin...
    Lainaa (GoSpel @ Heinä. 02 2011,15:41) kirjoitti

Joo, eikös se tehty näin Ruotsissakin silloin 70 -luvulla?
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Typerää pakottaa ajamaan jotain fakin kaistaa, minusta pitäs saada itse valita paras ajolinja koko tien leveydeltä.
    Kaistat pitäs poistaa kokonaan, olis vaan tie!
    Kawasaki Versys 650
    Lainaa (Wannabe-motoristi @ Heinä. 02 2011,18:55) kirjoitti
    Typerää pakottaa ajamaan jotain fakin kaistaa, minusta pitäs saada itse valita paras ajolinja koko tien leveydeltä.
    Kuka sitä tietä tarvii kun pyörällä pääsee hyvin ilman tietäkin
    Lainaa (Wannabe-motoristi @ Heinä. 02 2011,18:55) kirjoitti
    Hyvä idea! Itse ajelen keskeltä läpi ja sanon vaan pyhpah jos joku tööttää. Jos meinataan kiilata niin lyön nyrkillä ikkunan rikki prkl. Itseppähän siinä tukit MUN tieni! Piireissä tunnetaan prätkäkeskikaistana ja ihan virallinen se on
    CBR600F4i
    Jotenkin kun tota moottoritietä (1/E18) odotti kymmenet vuodet, niin ei niin paljon enää jaksa vituttaa, vaikkei kaikki ihan osaakaan.
    Niin tuo vanha ykköstie oli ajaa.
    Työmatkalla vedän 50km siivun päivittäin, ja kyllähän siinä kaikenlaista suoritusta näkee...
    Veturi
    Lainaa (ukko @ Heinä. 01 2011,17:20) kirjoitti
    Mun mielestä samaan kastiin kuuluu nämä jonon tekijät, jotka ohituskaistan kohdalla kykenevät ajamaan sitä satasta jopa ylikin. Mutta ohituskaistan loputtua hienosti taas ottavat porukan kokoon palauttamalla nopeuden sinne 80 tietämiin. *
    Tosin motolla kun liikkuu niin ohihan pääsee helposti, mutta hivenen harmittaa jos setä sininen on odottelemassa siellä ohituskaista päässä yksilöllisen raportin kanssa.
    Suomessa on hieno liikenne kulttuuri. Muuttuukohan se ikäpolvien myötä, toivottavasti.
    Tää pitää siis tasan paikkansa. Mikähän **ttu siinä on että se kaasupoljin löytyy aina kun avautuu 2 kaistaa,,, ja paniikki kun se loppuu. Joskue tekisi mieli pysäyttää ko kuski ja kysyä että mitä ***tua sää teet. "kuumuus vaivaa täällä"
    Honda VTR 1000 f

All for one

Tom *& Jerry team
    juu. +1 tälle.

Joku kerta ajan kyllä perässä ja kysyn

Mei tö iiköls SKRIIM!

The Mocamaster

Koska kortti ja leipä
    tuleeko "niille" joku fcn kramppi jalkaan? Yleinen ilmiö on tuo kuitenkin.

Mei tö iiköls SKRIIM!

The Mocamaster

Koska kortti ja leipä
  30.  
    Nimim. kerran seurannut paikallisen kitymarketille lihatiskin mäkkyveriä ihmeohitus-kiilaus-kiihdytys-temppujen seurauksena...

Meni muuten poijjalla jauhot suuhun kun oli työkaverit kuuntelemassa melko suureenääneen käytyä yksipuoleista ripittäytymistä liikennekäyttäytymisestä...

Ja PRKL ei jää viimiseksi kerraksi...

Palautetta saa niin hyvässä kun huonossa kanssakulkijat
    "Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home."

Tallissa tällä hetkellä:
    zx 12 R
    zx 10 ?
    ktm 520 exc
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen