Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 122:sta
    Lainaa (Tona @ Heinä. 09 2011,00:22) kirjoitti
    Lainaa (BonAqua @ Heinä. 09 2011,00:09) kirjoitti
    On laillista ajaa ohituskaistalla niin pitkään kuin edessä näkyy ohitettava. Ei joka välissä tarvi käydä sotkemassa toisten autot ja tuulilasit.
    Ei niitä "tyhjiä välejä tarvi ohitella jos takana on joku oikeesti ohittava. Itsekkäältä tuntuu jos köröttää tukkeena jollekin!
    Tarkoitatko että haukan katseisen ei tarvi palata oikealle, ku näkee kaukana jonkun ohitettavan *
    Joo, tää on nii tätä. "Ohitetaan" ja roikutaan vasemmalla jos oikeella on ykskin auto näkyvissä, joka mukamas ajaa hitaammin kuin ite, ja sitte ohitus kestää sen 5min.
    Mulla ainakin autossa on ratti mistä voi kääntää etupyöriä että pääsee vaihtaan kaistaa, eikä tee yhtään kipeää päästää joku ohi joka todella myös menee ohi, eikä jää siihen roikkumaan.
    Tapana kattookin taustapeilistä ohittaessa, et tuleeko joku takaa kovempaa, jos ei tuu ni mennään ja jos tulee ni käydään välillä oikeella ja jatketaan sitten.
    GSF 1250SA -09
    Tässähän puhutaan kahdenlaisista ( tai vähän enemmän) tapauksista. Itse olen täydellinen ja kuulun välimaastoon ?

Case 1: Vakionopeussäädin on loistava "työkalu" ja sitä on kiva käytää.

Ajan autolla ohituskaistalla 1-2 km/h kovempaa kuin oikealla kaistalla ajava auto. Oikella kaistalla on rekkoja 200-500m päässä. Jurnutan ohitettavan auton perän kohdalla siten että hän joutuu jarruttammaan vaikka hänen todellinen nopeutensa on 125 km/h . Lopputulos: Minä olen ohituskaistan kunigas olenhan ajanut sitä pitkin vasta Helsingistä Mäntsälään vaihatamatta kaistaa.

Case 2: Näkyvyys on niin huono että ei pysty näkemään kolminumeroisia liikennemerkkejä...

Yritetään kaikki tulla toimeen siellä liikenteessä. Ei minua harmita vaikka minutohitettaissin "väärältä" puolelta.
    Suzuki GSF 1250SA -08
    Lainaa (BadToThe Bone @ Heinä. 08 2011,08:35) kirjoitti
    Että näin. Kai ne asiat pystyy tuolla "suhteuttamaan"
    vaikka ei olekaan naakka johon on sullottu sisään lehmän hermot *.

Joskus ne ei mahdu pieneen naakkaan, nuo lehmän hermot siis. Täytyy myöntää .
    Onneksi ei ole mitään ääntä nauhoittavaa mustaa boxia, varsinkaan työautossa ...yksin ollessa tulee manailtua höyhenenkevyillä sanoilla välillä

Yleisin oma kommentti, ääneen tai äänettömästi tilanteesta riippuen: mitä uttua voitit tolla ääliötempulla?
    Ja silloin jos molemmat kaistat on n.s. tukosssa, ainoa syy tehdä tilaa takanatulevalle on hälytysajoneuvo. Tai se että olen se ensimmäinen vasemman kaistan varaaja

Itse päästän selvästi vauhdikkaammat kuskit ohi heti kun tulee järjellinen väli oikealle kaistalle. Enhän nyt toki halua että kellään poksahtaa päästä verisuoni..
    Mukava ku pukama...eiku mukana

Mei tö iiköls SKRIIM!

The Mocamaster

Koska kortti ja leipä
    kummallisinta tuossa on, että ulkomailla käynti ja todellisen liikennekulttuurin näkeminen, vasta avaa tässä asiassa silmät. Jotkut on sitten niin puusilmiä, ettei ne aukea millään. Jännää on mchuurteen kokemus siitä, että idiotismi on levinny Suomen rajojen ulkopuolellekin. Olisko suomalaiset lomamatkalla...
    ... jotain piti muistaa
    Lainaa (SuKaHo @ Heinä. 09 2011,00:43) kirjoitti
    Lainaa (Tona @ Heinä. 09 2011,00:22) kirjoitti
    Lainaa (BonAqua @ Heinä. 09 2011,00:09) kirjoitti
    On laillista ajaa ohituskaistalla niin pitkään kuin edessä näkyy ohitettava. Ei joka välissä tarvi käydä sotkemassa toisten autot ja tuulilasit.
    Ei niitä "tyhjiä välejä tarvi ohitella jos takana on joku oikeesti ohittava. Itsekkäältä tuntuu jos köröttää tukkeena jollekin!
    Tarkoitatko että haukan katseisen ei tarvi palata oikealle, ku näkee kaukana jonkun ohitettavan *
    Joo, tää on nii tätä. "Ohitetaan" ja roikutaan vasemmalla jos oikeella on ykskin auto näkyvissä, joka mukamas ajaa hitaammin kuin ite, ja sitte ohitus kestää sen 5min.
    Mulla ainakin autossa on ratti mistä voi kääntää etupyöriä että pääsee vaihtaan kaistaa, eikä tee yhtään kipeää päästää joku ohi joka todella myös menee ohi, eikä jää siihen roikkumaan.
    Tapana kattookin taustapeilistä ohittaessa, et tuleeko joku takaa kovempaa, jos ei tuu ni mennään ja jos tulee ni käydään välillä oikeella ja jatketaan sitten.
    Jo autokoulussakin opetetaan että ajetaan sitä ensimmäistä MAHDOLLISTA oikeanpuoleista kaistaa, joten nuodattaisivat niitä oppeja jos eivät muita...

Edit: Naakkaa komppaan, ei muuten ole koskaan mulle maksanut mitään tehdä tilaa sille nopeemmalle kuskille, eikä käy itsetunnon päälle vaikka sarvissa oiskin ja joku kotilo haluis vetää miljoonaa ohi... sillä on sitten vaan kovempi kiirus...

"Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home."

Tallissa tällä hetkellä:
    zx 12 R
    zx 10 ?
    ktm 520 exc
    Lainaa (mchuurre @ Heinä. 04 2011,11:59) kirjoitti
    Lainaa (Pietu71 @ Heinä. 04 2011,10:23) kirjoitti
    oiskos aiheen alottajan paree pysytellä vaan kotona *
    ??....eli ilmoittauduit näemmä näin julkisesti VKV-kuskiksi ! *
    no johtuen autoni tavallisuudesta tuo ohitus voi kestää jopa useita sekuntteja mutta sen enempää mua ei vasurikaistalla näe .
    mutta olishan se teillä +30kmh kuskeillakin perijuurin tylsää saada ajaa kaiket matkat tota vauhtia,tylsäähän se ois jos ei pääse perseessä kiinni ajeleen ja siittä sitten kurmuuttaan 18000rpm kotilon ohi että ruosteet karisee kyljistä.mulla kattoo aina vasen silmä sivupeiliin mitä takaa tulee ja annan tietä sitä tarvitseville.sanotaan näin että enemmän autolla ajaessa häiritsee muitten liikkujien törttöilyt ja hidastelut kuin rätkällä.voi tietysti johtua pyörästäkin(1100 virago )
    Lainaa (Ytsför @ Heinä. 09 2011,00:21) kirjoitti
    Lainaa (JukiW @ Heinä. 06 2011,00:19) kirjoitti
    Ehkä hieman OT, mutta esim. kehä 1:llä olen pannut merkille hämmentävän seikan. Ajan kotilolla vakionopeudensäädin asetettuna 87 km/h. Saavutan edellä ajavaa ja kun olen suunnilleen takarenkaan kohdalla, niin ohitettava löytää kaasupolkimen ja kiihdyttää. Tämä tapahtuu lähes poikkeuksetta. Ihmettelen vaan.
    Tätä tapahtuu kaikilla teillä, varsinkin, jos on vähänkään alamäkeä. Ylämäessä ei yleensä.
    Ja joillakin liittyy kaasunpainamiseen pitkä tuijotus peiliin
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Lainaa (mchuurre @ Heinä. 08 2011,21:59) kirjoitti
    silloin kun mulla on tarve (harvoin tosin) edetä jokin pitempi siivu, esim 700km 5 -6:een tuntiin niin silloin mennään ! Pidetään se keskinopeus riittävän ylhäällä eikä istuta baarissa: Tankkaus - tankkaus + wc, tankkaus, tankkaus jne.
    Jollei hermo meinaa kestää, nii oisko parempi mennä lentäen?
    Suomeksi; joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.

Lainaa kirjoitti
    Vasemmalla mennään jos ei oikea vedä. Vetää ne kaikki tuolla Köpis- Stckholm välillä esim. sen +30 -40 yli, mikä ihme tää juttu nyt on, tä ?

Ne vetää sen vaikka jonossa köröttelee mp-poliisi kuten viimeksi, eikä se vauhti hiljennyt kuin sen 5 alas. Heti kun peileistä ei poliisia enää näy kaikki painaa taas totutulla tavalla....
    Ruotsissahan on näin yleisesti ottaen hieman eri meininki muutenkin, joten myös liikennekäyttäytymistä on turha verrata keskenään.
    Jollei kyseissä maassa saa antaa peruskoulussa arvosanoja, ettei kellekkään tule paha mieli, nii tuskin siellä saa kovin pienestä sakkojakaan kirjoittaa. *
    Honda CB600F Hornet
    Lainaa (frostBite @ Heinä. 09 2011,12:04) kirjoitti
    Jollei hermo meinaa kestää, nii oisko parempi mennä lentäen?
    Suomeksi; joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
    Eli sinä et siis näe tässä mitään ongelmaa, et ole motaria ajellut tai jos sitten vain kerran kesällä.....vai kaverin kyydissä kun se ajoi ?

Ei ole kyse että hermoni eivät kestäisi. Yritin vain saada asiasta keskustelua tännekkin jotta mahdollisimman moni ymmärtäisi tämän VKV-kotiloiden ongelman joka sen kuin vaan lisääntyy. Lisäksi olisin mielelläni kuunnellut jonkin poliisihemmon kommentteja asiasta kuinka he tällaiseen suhtautuvat ( 4 vaiko 8 pväsakkoa vaiko vain huomautus, onhan ne jossain sakotussääntökirjasessa ohjeistettu).

Leikkiin juu olen ryhtynyt ja pitemmät välit menen pääsääntöisesti todellakin lentämällä, joko pärrän kanssa tai ilman, mutta joskus on vain motareillakin jutailtava

Eli olekko sääkin paleltuma näitä VKV- hemmoja vai ?
    Lainaa (mchuurre @ Heinä. 09 2011,22:20) kirjoitti
    Eli sinä et siis näe tässä mitään ongelmaa, et ole motaria ajellut tai jos sitten vain kerran kesällä.....vai kaverin kyydissä kun se ajoi ?
    .................................................. ..........................
    .................................................. ..........................
    Eli olekko sääkin paleltuma näitä VKV- hemmoja vai ?
    Ei, en ole ostamassa tonttia moottoritieltä, vaikka niitä tulee jonkin verran ajeltua.

Kaikista niistä kolmesta VKV:stä, joita muistan nähneeni viimeisen parin vuoden aikana, olen päässyt vauhtia hidastamatta sujuvasti ohi oikealta. Eli en näe siinä mitään ongelmaa.

Huomattavasti useammin näkee kaikenlaisia reikäpäitä juurikin moottoritien ulkopuolella, jotka vaikuttavat viisailla ohituksillaan muiden matkanopeuksiin sitten jo vähän enemmän. Siinä näen ongelman, en moottoriteillä.
    Honda CB600F Hornet
    On tullut ajeltua tuota nelostie motaria viikonloppuisin niin kauan kuin se on ollut valmiina. Ei siellä alkuaikoina näitä ongelmia ollut. Ne ovat lisääntyneet sitä mukaa kun VAKIONOPEUDEN säätimet ovat yleistyneet. Laitetaan säädin tasan 120 km/t jolloin todellinen nopeus on 112 - *115. Kaksi rekkaa ja kaksi peräkärry henkilöautoa ohitettavana ja se kestää ja jono kasvaa. Näin minä asian koen, eli ei osata/haluta käyttää vakkaria oikein, tai ei sitä pitäisi käyttää ruuhkaliikenteessä lainkaan.
    Solifer Speed -67
    Kawasaki ER 5 -98
    Yamaha FZ 6 S -05
    Yamaha FJR 1300 - 07
    Lainaa (river kymi @ Heinä. 10 2011,20:39) kirjoitti
    On tullut ajeltua tuota nelostie motaria viikonloppuisin niin kauan kuin se on ollut valmiina. Ei siellä alkuaikoina näitä ongelmia ollut. Ne ovat lisääntyneet sitä mukaa kun VAKIONOPEUDEN säätimet ovat yleistyneet. Laitetaan säädin tasan 120 km/t jolloin todellinen nopeus on 112 - *115. Kaksi rekkaa ja kaksi peräkärry henkilöautoa ohitettavana ja se kestää ja jono kasvaa. Näin minä asian koen, eli ei osata/haluta käyttää vakkaria oikein, tai ei sitä pitäisi käyttää ruuhkaliikenteessä lainkaan.
    Jos voi ajaa 112 - 115 tasaisesti saadin paalla, se ei ole ruuhkaliikennetta.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
    Lainaa (GoSpel @ Heinä. 10 2011,20:45) kirjoitti
    kyllä se ruuhkauttaa vasemman kaistan jos ajat sillä 112 km/h ja takana olijat haluavat ajaa 130 km/h ja oikea kaista on varattu.
    Bussi ajoi metsään, kuusi loukkaantui..
    Lainaa (BränDy @ Heinä. 10 2011,21:17) kirjoitti
    Lainaa (GoSpel @ Heinä. 10 2011,20:45) kirjoitti
    kyllä se ruuhkauttaa vasemman kaistan jos ajat sillä 112 km/h ja takana olijat haluavat ajaa 130 km/h ja oikea kaista on varattu.
    Jos 112 moottoritiella on ruuhka, niin meilla on hiukan eri kasitys ruuhkaliikenteesta.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
    Lainaa (GoSpel @ Heinä. 10 2011,22:04) kirjoitti
    Jos 112 moottoritiella on ruuhka, niin meilla on hiukan eri kasitys ruuhkaliikenteesta.
    No pitääkös niiden sit junnata siel vasemmalla?
    Eikös sellasten kannattas ajella oikeaa kaistaa jollei kerran halua ajaa 120km/h tai yli. (Hui, ihan ylinopeutta)
    GSF 1250SA -09
    Jo on asiat hyvin jos ei elämässä suurempia murheita ole! Tuuppaa ohi vaikka pientareen kautta...
    Suzuki Solifer S 50 '87 > Yamaha DT125R '90 > Yamaha FZS1000 '01
    Lainaa (SuKaHo @ Heinä. 11 2011,01:05) kirjoitti
    Eikös sellasten kannattas ajella oikeaa kaistaa jollei kerran halua ajaa 120km/h tai yli. (Hui, ihan ylinopeutta)
    Niin, meilla on hieman eri kasitys siita mika on ruuhka.

^ Toihan toimii hienosti motoristin kannalta, eli ei oo ruuhkaa.
    Kotiloita voi hieman haitata.
    GSF 1250SA -09
    Lainaa (SuKaHo @ Heinä. 11 2011,10:35) kirjoitti
    ^ Toihan toimii hienosti motoristin kannalta, eli ei oo ruuhkaa. *
    Kotiloita voi hieman haitata.
    Nain on. Ja taalla saa hyvin tieta kun bikella tulee.

Mutta veda autolla 112 cruise paalla, niin tulee ongelma. Eika johdu ohi pyrkijoista.
    Lainaa (GoSpel @ Heinä. 11 2011,04:04) kirjoitti
    Lainaa (SuKaHo @ Heinä. 11 2011,01:05) kirjoitti
    Niin, meilla on hieman eri kasitys siita mika on ruuhka.

Ei ruuhkaan vaikuta kaistojen lukumäärä, jos yksikaistaisella tiellä tökkii, ninin se on ruuhka. Samanlaista jonoa se on länsiväylällä risteysten kohdalla vaikkei kaistoja ole kuin kaksi. Ja tuon kuvan mukaan ruuhkaa on vain toiseen suuntaatoisin kun esim kehä ykkösellä. Ja eikös siellä antartiksen lähellä masai miehet etene juoste.
    Solifer Speed -67
    Kawasaki ER 5 -98
    Yamaha FZ 6 S -05
    Yamaha FJR 1300 - 07
    Eilen taas Lahden motarilla kaks prätkää omivat vasenta kaistaa...köröttelivät eivätkä tajunneet väistää alta pois...valomerkkejä piti antaa, eikä silti meinanneet väistää.
    Lainaa (Köpi @ Heinä. 18 2011,11:06) kirjoitti
    Eilen taas Lahden motarilla kaks prätkää omivat vasenta kaistaa...köröttelivät eivätkä tajunneet väistää alta pois...valomerkkejä piti antaa, eikä silti meinanneet väistää.
    Juu, niinpä ---hohhhoijjaa.......kun ei niitä peilejä tsiigailla, ei siis mitään tilannetajua mitä takana tapahtuu......
    Se on vaikeata !
    Eipä tämä aivan yksinkertainen asia taida olla, kun tässäkin ketjussa jokainen on eri mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Tai tuntuu, että ainakin kovasti yrittää olla, koska jokainen puhuu vähän eri tilanteesta.

Turha siitä on hermostua, jos joku ajelee sillä ohituskaistalla hiljempaa, kuin sinä. Jos ohitus on kyseessä, se on lainmukaista, eikä moottoritielläkään ole pakko painaa edes sitä sallittua nopeutta -myöskään ohittaessa.

En myöskään ymmärrä, miten ulkomaanliikennekäyttäytyminen liittyy Suomeen. Jos Tanskassa ajetan järjestään +40km/h ja ohitellaan milloin mistäkin, se ei tarkoita, että näin pitäisi tehdä täällä. Jos katsoo jonkinlaiseksi itseisarvoksi, että kaikki tiellä olevat ajavat ylinopeutta ja ovat muussa tapauksessa idiootteja, on ehkä syytä katsoa peiliin.

Se nyt taas on itsestäänselvää, ettei sille ohituskaistalle pidä jäädä roikkumaan, mutta kyllä itsekin jatkan usein vielä edessä olevan auton/letkan ohittamista, jos siihen on lyhyt matka, oli takana kiireellisempiä tai ei. Joskus päästän samassa tilanteessa takana tulevan ohi, jos seuraava ohitettava on hiukankaan kauempana, tai takana tosiaan tulee vain se yksi auto. Vihaan itsekin sitä, että varsinkin moottoritiellä, missä niitä vastaantulijoita ei ole, täytyy kurvata ihan siihen eteen ja sotkea toisen tuulilasi rapaan. En myöskään halua takanaolevaa ja hänen takanaan tulevaa 10 auton letkaa päästää ohi vain sen takia, etteivät he jaksa odottaa minun ohittavan vielä seuraavaa ajoneuvoa (edelleenkin, jos tämä ajoneuvo on lähellä).

Jonossa ohittelijoita en myöskään ymmärrä. Itse uskon järjestykseen, jossa sen rekan takana oleva on etusijalla ja ohittaa ensimmäisenä. Järjestysnumero kasvaa sitten siitä taaksepäin normaalisti. Jotkut eivät osaa/halua ohittaa, jolloin tilanne muuttuu ja toisena oleva on etusijalla jne. Todella typerää, että jonossa 10. olevan ajoneuvon on pakko joka paikassa lähteä ohittamaan ja tunkea väkisellä valmiiksi ahtaisiin väleihin (tai, jos itse jättää turvaväliä jonon takia, siihen on jokaisen pakko tunkea).
    Jos takaa pyyhkäisee koko jonon ohi, on se hyväksyttävämpää, mutta kaikkein sujuvimmin homma menisi, jos mentäisiin suurinpiirtein järjestyksessä ohi.
    <p>Honda VFR 800 -99</p>
    Lainaa (Ankka @ Heinä. 18 2011,12:59) kirjoitti
    jeejee
    Myös kaupassa on täysin laillista lyödä ostoskärry poikittain parkkiin keskelle vilkkainta käytävää ja portaissa saa kävellä kaverin kanssa rinnakkain kääpiökävelyä 2 tuntia putkeen. Näitä kannattaa hyödyntää.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Lainaa (vetomies @ Heinä. 18 2011,13:03) kirjoitti
    jeejee
    Myös kaupassa on täysin laillista lyödä ostoskärry poikittain parkkiin keskelle vilkkainta käytävää ja portaissa saa kävellä kaverin kanssa rinnakkain kääpiökävelyä 2 tuntia putkeen. Näitä kannattaa hyödyntää.
    Tässä on erona vain se, ettei moinen ole ohjeen mukaista käytöstä. Moottoritiellä rajoitusten sallimissa nopeuksissa ajaminen on ja toisaalta muu on sääntöjen rikkomista. Kehnohko esimerkki siis.
    <p>Honda VFR 800 -99</p>
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    jeejee
    Vinkki kaupassa asiointiin: Mene kassalle ennenkuin olet kerännyt kaikki tarvittavat ostokset. Nouda puuttuva(t) tavara(t) vasta siinä vaiheessa kun kassa on lukenut kaikki muut ostokset. Plussaa saa jos noudettava tavara on mahdollisimman kaukana kassalta. Lisäplussa jos teet tämän pikakassalla.

Ja bussiin: Bussilla matkustaessa kannattaa rynnätä ekana sisään ja tukkia kulkureitti sisään kaikilta muilta siksi aikaa kun kinastelee kuskin kanssa, että voiko matkan maksaa 200€s setelillä. Plussaa saa jos takana on vähintään 10 ihmistä ja/tai ulkona kova vesi- tai räntäsade.

Superbike #7
    Lainaa (Ankka @ Heinä. 18 2011,13:12) kirjoitti
    jeejee
    Tässä on erona vain se, ettei moinen ole ohjeen mukaista käytöstä. *Moottoritiellä rajoitusten sallimissa nopeuksissa ajaminen on ja toisaalta muu on sääntöjen rikkomista. *Kehnohko esimerkki siis.
    Jos ohjeita kaipaat, niin täältä pesee.

Täysin laillista toimintaa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Jonossa ohittelijoita en myöskään ymmärrä. *Itse uskon järjestykseen, jossa sen rekan takana oleva on etusijalla ja ohittaa ensimmäisenä. *Järjestysnumero kasvaa sitten siitä taaksepäin normaalisti. *Jotkut eivät osaa/halua ohittaa, jolloin tilanne muuttuu ja toisena oleva on etusijalla jne. *

Jos takaa pyyhkäisee koko jonon ohi, on se hyväksyttävämpää, mutta kaikkein sujuvimmin homma menisi, jos mentäisiin suurinpiirtein järjestyksessä ohi.
    Onko sulla todella moottoripyörä ?
    ... jotain piti muistaa
    Lainaa (seku @ Elo. 02 2011,21:27) kirjoitti
    Jonossa ohittelijoita en myöskään ymmärrä. *Itse uskon järjestykseen, jossa sen rekan takana oleva on etusijalla ja ohittaa ensimmäisenä. *Järjestysnumero kasvaa sitten siitä taaksepäin normaalisti. *Jotkut eivät osaa/halua ohittaa, jolloin tilanne muuttuu ja toisena oleva on etusijalla jne. *

Onko sulla todella moottoripyörä ? *
    On, mutta vasta kuukausi takana, eikä ole pyörällä jonokokemusta juuri yhtään
    <p>Honda VFR 800 -99</p>
  30.  
    Lainaa (Ankka @ Elo. 02 2011,22:46) kirjoitti
    Lainaa (seku @ Elo. 02 2011,21:27) kirjoitti

Onko sulla todella moottoripyörä ? *
    On, mutta vasta kuukausi takana, eikä ole pyörällä jonokokemusta juuri yhtään *
    OK; ainakin rehellinen noviisi
    ... jotain piti muistaa
Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen