Sivu: 6 / 16:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 465:sta
  1. #151
    Tietoa miten pirellin superbike pro eroaa sc1 ja sc2?
  2. #152
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa m1kk0 kirjoitti Katso viesti
    Tietoa miten pirellin superbike pro eroaa sc1 ja sc2?
    Edit. Virheellinen tieto poistettu
    Viimeksi muokannut: Nitrous; 19.07.2013 klo 02:42.
    Superbike #7
  3. #153
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    en tosin lähtis slicksillä kadulle isommin kurvailemaan

    Ainakaan valosan aikaa.
    Hups...pahoittelut. Sekotin ajatuksissanin Supercorsa SP:n ja tuon Superbike Pron. Prosta ei tietoa.
    Superbike #7
  4. #154
    Millaset paineet SuperCorsa SP 2:lle suositeltavia rata käyttöön? Ite pitänyt 2,1 taka 2,2 etu kun radalta varikolle tulleena mitattu. Jostain jääny 1,6 bar (taka) mieleen, kuulostaa vain aika alhaiselta....
  5. #155
    Rengasvarastoni paistaa tyhjyyttään ja uusia renkuloita suunnittelen. Kannattaako ostaa sliksit? Mitkä ovat niiden edut? Ei tule kadulla ajeltua enkä sateella aja edes radalla Lämppäritkin on käytössä. Nykyisellään olen ajellut supercorsa sc:llä ja sp:llä mutta noita sliksejä (superbike pro) näyttää saavan noin samaan hintaan. Nuo supercorsat ovat kestäneet noin 6-7 ratapäivää ja kuluvat todella siististi. Pysyykö ne sliksit mitenkään lämpimänä keskiryhmän einarin vauhdeissa? Onko niissä mitään etua suhteessa kuviollisiin, kun ollaan keskiryhmän vauhdeissa?

    Löysin jonkun vanhan ketjun aiheesta sliksit vai kuviorenkaat mutta se ajautui aikalailla offtopic niin kysynpä uudestaan. Varmaankin joku muukin miettii samoja asioita. Olisi kiva kuulla kokemuksia?
  6. #156
    Hei miks mun rengas repeilee?

    Joo eli botniaringillä viime vkl 2 päivää ja sain melkein tuhottua renkaan (superbike sc2) kokeilin paineita muutella 1.6-2.2 0,1 barin välein. Sitten kokeilin myös reboundia lisätä. Käänsin melkee täysille ja kokeilin löystääkkin alkuperäisestä. Samaa teki koko ajan. Vauhtia kun tuli lisää (1.55-1.56 luokkaa toisena päivänä) niin repesi vielä enemmän... Ehdotuksia?
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  7. #157
    Lainaa m1kk0 kirjoitti Katso viesti
    Hei miks mun rengas repeilee?

    Joo eli botniaringillä viime vkl 2 päivää ja sain melkein tuhottua renkaan (superbike sc2) kokeilin paineita muutella 1.6-2.2 0,1 barin välein. Sitten kokeilin myös reboundia lisätä. Käänsin melkee täysille ja kokeilin löystääkkin alkuperäisestä. Samaa teki koko ajan. Vauhtia kun tuli lisää (1.55-1.56 luokkaa toisena päivänä) niin repesi vielä enemmän... Ehdotuksia?
    Mulla korjaantu samaisella renkaalla ongelma kun lisäsin lämppäreiden arvon takana 92 asteeseen, löysäsin esijännäriä sekä reboundia ja laskin painetta siihen 1,5-1,6 paikkeille. Myöhemmin Wehnä otti vielä puolitoista kierrosta esijännitystä lisää löysemmälle.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  8. #158
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Mulla korjaantu samaisella renkaalla ongelma kun lisäsin lämppäreiden arvon takana 92 asteeseen, löysäsin esijännäriä sekä reboundia ja laskin painetta siihen 1,5-1,6 paikkeille. Myöhemmin Wehnä otti vielä puolitoista kierrosta esijännitystä lisää löysemmälle.
    Joo tuon unohdinkin mainita lämppäreistä, että mittasin inframittarilla, että oli vaan 65 vaikka pitäis siihen 80 lämmittää tuohan ainakin repii jos liian haaleat... Lämppäreinä sumomoton analogiset ilman säätöä. Pitääkö se perkl mennä lämppärikauppaan...
  9. #159
    Lainaa m1kk0 kirjoitti Katso viesti
    Joo tuon unohdinkin mainita lämppäreistä, että mittasin inframittarilla, että oli vaan 65 vaikka pitäis siihen 80 lämmittää tuohan ainakin repii jos liian haaleat... Lämppäreinä sumomoton analogiset ilman säätöä. Pitääkö se perkl mennä lämppärikauppaan...
    Vaikka toi botnian pinta ainakin kuuleman mukaan syökin hiukan enemmän rengasta...
  10. #160
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa m1kk0 kirjoitti Katso viesti
    Joo tuon unohdinkin mainita lämppäreistä, että mittasin inframittarilla, että oli vaan 65 vaikka pitäis siihen 80 lämmittää tuohan ainakin repii jos liian haaleat... Lämppäreinä sumomoton analogiset ilman säätöä. Pitääkö se perkl mennä lämppärikauppaan...
    Älä nyt kumminkaan ihan heti sinne lämppäri-kauppaan ryntäille.
    Kokeille mites toimii jossakin muualla.

    Siellä Botnialla ku sähköä vähän niukanpuoleisesti, vissiin viel riippuen onko sattunu pistoke joka kytketty valtakunnan verkkoon / radan omaan generaattoriin. Vissiin radan oman generaattorin virrtaa syöttävissä pistokkeissa virta vähän paremmin?

    Tai näin ne "isot pojat" ainakin väittää, itsellä ei kokemusta ku en lämppäreit käytä
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  11. #161

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa m1kk0 kirjoitti Katso viesti
    Vaikka toi botnian pinta ainakin kuuleman mukaan syökin hiukan enemmän rengasta...

    Botnialla en oo käyny, mutta joskus esim. renkaan vaihdon yhteydessä oon ehtiny paistaa kumeja vaan luokkaa vartin, eikä ole sen takia revennyt. Ajamalla toistaseks saanu ihan riittävän kuumaksi, vaikka noi mun lämppärit ei ihan parhaasta päästä ole.
    Väärä seos väärälle radalle, väärälle kelille tai väärät paineet taas tuhoaa renkaan kuin renkaan.
  12. #162
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Älä nyt kumminkaan ihan heti sinne lämppäri-kauppaan ryntäille.
    Kokeille mites toimii jossakin muualla.

    Siellä Botnialla ku sähköä vähän niukanpuoleisesti, vissiin viel riippuen onko sattunu pistoke joka kytketty valtakunnan verkkoon / radan omaan generaattoriin. Vissiin radan oman generaattorin virrtaa syöttävissä pistokkeissa virta vähän paremmin?

    Tai näin ne "isot pojat" ainakin väittää, itsellä ei kokemusta ku en lämppäreit käytä
    Sähkö tuli vähän vaihtelevasti botnialla. Jännitteet vaihteli 180-210V välillä ja noilla 180V jänniteillä ei kyllä renkaat kovin kummoisesti lämmenneet. Ajosta varikolle, lämppärit päälle ja seuraavaan settiin lähtiessä oli lämmöt noin 70 astetta.

    SC2 superbike kesti mulla takana kolme päivää botniaa eli noin 90 kierrosta ja vielä olis pintaa jäljellä. Vauhdit tuosta alkaen 1:57 ja siitä hiljakseen 1:45 tasolle pudoten. Eli mun mielestä seoksen ja kelin vois tuosta mahdollisten ongelmien listalta pudottaa pois. Painetta taas on syytä pitää se 0.2baria normaalia enemmän ettei rengas repeä. Itse ajoin aamusta 2.1 paineella ja kelin lämmitessä pudotin 2.0 bariin. Rengas kuluu erittäin siististi, ehkä jopa vähän liiankin sileästi.

    Toki, jos ei rengasta saa ajamalla pysymään lämpimänä tai lämpiämään ajossa tarpeeksi voi kylmän renkaan saada repeämään. Tietysti kaasun käyttö ja takaiskari on myös mahdollisia ongelmakohtia.
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  13. #163
    Tuossa kuva omasta renkaasta(Pirelli SC2). Niin siisti ettei ole ikinä rengas ollut tuollainen. Kaverin kanssa sitä ihmeteltiin, että mistäs puusta tuo on tehty, kun ei kahden päivän ajot näy missään..mutta piti silti meidän vauhdeissa ihan moitteetta. Kaveri ajeli kahden minsan pintaan ja mulla ajat tasolla 1.53.
    Siis lauantai ja sunnuntai tuolla ajettiin. Kaveri moitti lauantain ekan setin jälkeen, että tuntu liukkaalta. No sillonhan olikin varmaan rata vähän kostea(?) tai ainakin pirun kylmä. Laskin sitten paineen lämpimänä 1.8 barista 1.7 bariin. Sen jälkeen ei koko vkloppuna muutettu paineita.
    Ja sama huomio lämppäreistä. Hokasin että perkeles, ei nouse lämpö kuin n.67 asteeseen. Vaihdoin pistokkeen agrekaatin perästä tulevaan sähköön ja kasasin kaikki irtovaatteet ja pyyhkeet yms. renkaan päälle niin nousi iloisesti 90 asteeseen
    Nyt ei kannata sitten pestä pyyhettä, koska tuoksuu lämpöiseltä sliksiltä. Säilyy ratafiilis talvenkin, kun käy saunomassa..
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    "If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
    "Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."

    Ducati 996 Evoluzione
    Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
    Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
  14. #164
    Itsellä ensi kertaa Pirellin kumit alla katupyörässä(Supercorsa SP V2). Kuinka paljon rengaslämppärit säästävät kumia? Nyt ajoin sunnuntaina yhden päivän uusilla kumeilla ja takasen sain oikealta puolelta sakkomerkeille (7 settiä). Ajoin aina 1-2 kierrosta rauhallisemmin, ennenkuin rupesin "tempomaan".

    Edessä lämminpaineet 2,2bar, takana 1,9bar. Ratana oli nopea Willow Springs (suurin osa kurveista oikealle) jonka pinta on aika karkea. Ilma oli kirkas, aurinko paistoi ja lämpötila oli noin 15-16c.

    Eli onko tuo normaalia, että uudesta sakkomerkeille yhden päivän aikana?

    http://kuvaton.com/k/YNKO.jpeg
    Viimeksi muokannut: Grosse; 26.11.2013 klo 22:06.
    250cc 2t & HD FXDB
    ex. HD XL1200C
    ex. XV cafe project '81
    ex. KTM 350 EXC-F '12
    ex. ZX-10R ´13
    ex. WR250R '12
    ex. ZX-10R '07
    ex. FZ6-S '04
  15. #165
    Laitetaas tänne oikeaan topiciin kyselyä.

    Mehiläis-Kuninkas jyrsi Supercorsa SP:n oikean puolen kahdessa ratapäivässä merkeille asti. Jep, Alastarossa ja todella kuumat kelit.
    - Onko kellään kokemusta miten SP:n käytös muuttuu jos vaihtaa pyörimis suunnan?
    Vasemmalle jäi siis hivenen enemmän pintaa ja ehkä siis jopa mahdollisesti kolmannelle päivälle vielä...
    Ain't No Fun Waiting Around To Be a Millionaire...
  16. #166
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Voi kääntää.
    Superbike #7
  17. #167
    Ok ja kiitos vahvistuksesta. Sillä niin sitä pähkäilin että tuskin kuivalla kelillä haittaa mitään.
    Ain't No Fun Waiting Around To Be a Millionaire...
  18. #168
    En tiä onko kyseinen taulukko jo täällä, mutta tuommoisen ohjeistuksen löysin ulkolaiselta trumppafoorumilta vuodelta 2011. http://www.triumph675.net/forum/atta...2&d=1306098155
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  19. #169
    Pistin tilaten Supercorsa V2 SP kumekset sekalaista katu- ja rata-ajelua varten. Jäin miettimään, että pitääkö/tarviiko/kannattaako/saako noita kumeja lämmittää lämppäreillä. Jos kyllä, niin mihin lämpötilaan saakka?
    Mopoton mies
  20. #170
    Lainaa peitsamo kirjoitti Katso viesti
    Pistin tilaten Supercorsa V2 SP kumekset sekalaista katu- ja rata-ajelua varten. Jäin miettimään, että pitääkö/tarviiko/kannattaako/saako noita kumeja lämmittää lämppäreillä. Jos kyllä, niin mihin lämpötilaan saakka?
    Rata-ajeluihi kannattaa laittaa lämppärit, 80 astetta passeli prot oikaisee jos meni pieleen...
  21. #171
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa peitsamo kirjoitti Katso viesti
    Pistin tilaten Supercorsa V2 SP kumekset sekalaista katu- ja rata-ajelua varten. Jäin miettimään, että pitääkö/tarviiko/kannattaako/saako noita kumeja lämmittää lämppäreillä. Jos kyllä, niin mihin lämpötilaan saakka?
    Saa lämmittää, ite oon ihan 80c pistellyt. Ilmanki pärjää noilla, mutta mukavampi ekat kierrokset ja kestävätkin paremmin. Lisäksi renkaanpaine on suunnilleen sitä mitä halutaankin koko setin, eikä tunnu ihan sieneltä ekoja kierroksia.
  22. #172
    Ok, kiitoksia vastauksista.

    Pirellin sivuilta löyty tuomonen tech data book. Linkkaan sen tähän josko joku sieltä löytää jotain mielenkiintoista:

    http://www.pirelli.com/asset/index.php?idelement=14108
    Mopoton mies
  23. #173
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa peitsamo kirjoitti Katso viesti
    Pistin tilaten Supercorsa V2 SP kumekset sekalaista katu- ja rata-ajelua varten. Jäin miettimään, että pitääkö/tarviiko/kannattaako/saako noita kumeja lämmittää lämppäreillä. Jos kyllä, niin mihin lämpötilaan saakka?
    Itse käyn sisäistä vääntöä, että ottaako nuo alkukesäksi, jolloin suunnitteilla enempi rataa, vaiko pitäytyä Rosso Corsissa. Tällä hetkellä psyyke SP:n kannalla.

    Oli mulla aikanaan jotkut Supercorsa Prot alla, ja ilman lämppäreitä pari ekaa kierrosta sai tulla hitaasti kiihdyttäen, jotta ei noi mahdottomat voi olla ilman lämppäreitä. Nehän on katurenkaat
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  24. #174
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Nehän on katurenkaat
    Jos oikein pilkkua viilaillaan ja miksei viilattaisi, niin Pirellin brosyyrin mukaan nuo kuuluu "racing" kategoriaan ja on Track - Road renkaat, eli katulailliset ratarenkaat. Ei siis radalle sopivat katurenkaat (Road - Track).

    Kuva löytyy tuosta aiemmin linkittämästäni kataloogista sivulta 4.
    Mopoton mies
  25. #175
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa peitsamo kirjoitti Katso viesti
    Jos oikein pilkkua viilaillaan ja miksei viilattaisi, niin Pirellin brosyyrin mukaan nuo kuuluu "racing" kategoriaan ja on Track - Road renkaat, eli katulailliset ratarenkaat. Ei siis radalle sopivat katurenkaat (Road - Track).

    Kuva löytyy tuosta aiemmin linkittämästäni kataloogista sivulta 4.
    Lainatakseni erästä foorumilegendaa: pilk-viil-nus

    SP:t ovat monen kilpimopon ensiasennusrenkaat -> katurenkaat, jotka sopivat hyvin radalle (ja heikommin kadulle ).
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  26. #176
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    katurenkaat, jotka sopivat hyvin radalle (ja heikommin kadulle ).
    Näinhän se on. Voi ajaa kadulla kun pitää mielessä että märällä tai kylmällä kelillä helvetin liukkaat ! Hyvässä kelissä ja radalla taas oikein makeat.
  27. #177
    Lainaa PekkaP kirjoitti Katso viesti
    Näinhän se on. Voi ajaa kadulla kun pitää mielessä että märällä tai kylmällä kelillä helvetin liukkaat ! Hyvässä kelissä ja radalla taas oikein makeat.

    Eikös nuo SP:t pitäs just olla semmoset, jotka ei olis ihan helvetin liukkaat kadulla? Jostain luin, että märkäpitokin olisi ihan kohtuullinen, mutta kai tässä taas on kyse asian tulkinnasta ja siitä, mitä itse kukin tarkoittaa hyvällä ja huonolla pidolla. Itse en kyllä aja märällä, kun ihan pakon edestä, joten sen puoleen ei hätää, mutta kyllä tässä hankinnassa idea oli se, että ei tarviis mopoon vaihella eri renkaita noille satunnaisille ratapäiville mentäessä ja päinvastoin. Noh, aika näyttää.
    Mopoton mies
  28. #178
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa peitsamo kirjoitti Katso viesti
    Eikös nuo SP:t pitäs just olla semmoset, jotka ei olis ihan helvetin liukkaat kadulla? Jostain luin, että märkäpitokin olisi ihan kohtuullinen, mutta kai tässä taas on kyse asian tulkinnasta ja siitä, mitä itse kukin tarkoittaa hyvällä ja huonolla pidolla. Itse en kyllä aja märällä, kun ihan pakon edestä, joten sen puoleen ei hätää, mutta kyllä tässä hankinnassa idea oli se, että ei tarviis mopoon vaihella eri renkaita noille satunnaisille ratapäiville mentäessä ja päinvastoin. Noh, aika näyttää.
    No ei ne liukkaat ole jos vertaa vaikka soft-seoksen sliksiin, mutta esim. Pilot Power luokan renkaisiin verrattuna ihan saippuapalat riittävän kylmässä ja märässä kelissä. Eli riippuu tosiaan vertailukohdasta.
    Superbike #7
  29. #179
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    No ei ne liukkaat ole jos vertaa vaikka soft-seoksen sliksiin, mutta esim. Pilot Power luokan renkaisiin verrattuna ihan saippuapalat riittävän kylmässä ja märässä kelissä. Eli riippuu tosiaan vertailukohdasta.
    Nyt kun sait minutkin peloteltua muistutan itse itseäni, että tuolloin kyseessä on lämpötilat +5 C ja ehkä alle plus kunnolla seisovaa vettä.

    Vajaa 20 astetta ja lämpimäksi ajettu rengas sekä kostea asfaltti, niin tuollainen kumi toimii yllättävän hyvin, jopa erinomaisesti.

    Nää on niin näitä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  30.  
  31. #180
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Nyt kun sait minutkin peloteltua muistutan itse itseäni, että tuolloin kyseessä on lämpötilat +5 C ja ehkä alle plus kunnolla seisovaa vettä.

    Vajaa 20 astetta ja lämpimäksi ajettu rengas sekä kostea asfaltti, niin tuollainen kumi toimii yllättävän hyvin, jopa erinomaisesti.

    Nää on niin näitä.
    Joo, ongelmat tosiaan ajankohtasia noilla renkailla lähinnä kevään ekoissa ja syksyn viimeisissä ajoissa kun tiellä on veden lisäksi kaikkea muuta shaibaa ja lämpötila lähempänä nollaa kuin kymmentä astetta. Normaalissa kelissä pärjää ihan mainiosti kun ei kovin urheilullisia suorituksia yritä parin ekan kilometrin aikana.
    Superbike #7
Sivu: 6 / 16:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ... ViimeinenViimeinen