Sivu: 10 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 89101112 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 271:stä 300:een 448:sta
    Lainaa mRkukov kirjoitti Katso viesti

Kyseessä siis joukkorahoitettu aktiivinen vastamelutulppa, jonka tavoite oli olla tarpeeksi kompakti toimiakseen myös nukkuessa (tyynyä vasten).
    ...
    Kerron tänne kokemuksia sitten kun olen tulpat saanut ja ehtinyt niitä testaamaan.
    Odotan suurella mielenkiinnolla. Teki jo mieli tilata, mutta arveluttaa tuo korvan ulkopuolelle tulevan klunssi sopiminen kypärän sisään. Jos se ottaa kypärään kontaktin, niin siitä tulee itsessään melukanava. Toivottavasti näin ei ole, sillä juuri jotain tällaista olen kaivannut. Kuulokkeita en kaipaa, kun ei kiinnosta musan kuuntelu eikä ole tarvetta eikä halua millekään puhejutulle.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    https://www.indiegogo.com/projects/q...34951#/updates

Kyseessä siis joukkorahoitettu aktiivinen vastamelutulppa, jonka tavoite oli olla tarpeeksi kompakti toimiakseen myös nukkuessa (tyynyä vasten). Vastamelun "tehosta" oli lupailtu, että vähintään sama kuin parhaat kuluttajakuulokkeet. Lataus toimii pienen rasian avulla (langaton) ja akunkestoa lupailivat ihan mukavasti. Nyt kampanja on siinä pisteessä, että ensimmäisten tulppien pitäisi lähteä maailmalle lähiviikkoina. Itse olin ensimmäisten joukossa, joten omat pitäisi tulla ensimmäisen erän joukossa.

Kerron tänne kokemuksia sitten kun olen tulpat saanut ja ehtinyt niitä testaamaan.
    Mullekin on tulossa QuietOn tulpat ja kovasti odotellaan lähetystä. Taisin olla 20 ensimmäisen tilaajan joukossa - toivottavasti lähettävät tilausjärjestyksessä
    Lainaa ve_stone kirjoitti Katso viesti
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/78196...at-valinarulla

Nää on aika samanlaiset sopivuudeltaan kuin nuo Tokmannin. Eikä mene hukkaankaan kauheen helposti
    Heti houmenna hakemaan, kun on muutakin asiaa (taas) (jälleen kerran) Mjotonettiin. Kiitos vinkistä!
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
    Itsellä käytössä omaan korvaan muotoonvaletut tulpat mölyfiltterillä [sic!], hommattu Kuulotekniikka-nimisestä firmasta, googlatkaa, kun eivät tästä mitään mainoksesta mitään kuitenkaan maksa.

Mutta täytyy kyllä kertoa, että on viimesen päälle korvasyndit, ei "tulppaa" kaikkea ääntä, vaan laskee vaan äänenvoimakkuutta, eli ei tartte repiä veks korvasta tauolla, että kuulee kaverin puheet yms. Mutta ei toki pysty selittämään, jos ei itse oo testannu.

Mutta em. firman edustamille ACS:lle ääni täältä.
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kesäpäivilläkin voi teettää itselleen tulpat.
    1000
    Tuo quieton-tulppa vaikuttaa mielenkiintoiselta. Olen käyttänyt muutaman vuoden kolmea erityyppistä vastamelukuuloketta. Ne eivät ole vielä ole ihan sitä mitä lupaavat. Kuulokkeista kuuluu usein tasainen suhina, joten eivät kelpaa hifisteille. Vaimennus ei ole esim. Lentokoneessa kovinkaan tehokas. Tuossa mallissa tuo klunssi tn. Estää sen käyttöönottamisen kypärässä. Kokeilin kerran nappikuulokkeita jotka olivat tosi matalaa mallia ja niitä pystyi pitämään kypärän kanssa vain hyvin lyhyitä aikoja. Kypärässä hyvillä toppauksilla on uskomattoman vähän tilaa korvan ympärillä ja korvakäytävän edessä. Olen joutunut joskus jostain joulukuusitulpasta lyhentämään vartta koska pitkän ajopäivän jälkeen se pienikin painaminen on tuskaisaa. Veikkaan, että noita Quietoneja tulee myyntiin vähän käytettynä hetken päästä, ainakin mp-käyttöön aiotuilta.
    -juha-
    Lainaa yoohah kirjoitti Katso viesti
    Tuo quieton-tulppa vaikuttaa mielenkiintoiselta. Olen käyttänyt muutaman vuoden kolmea erityyppistä vastamelukuuloketta. Ne eivät ole vielä ole ihan sitä mitä lupaavat. Kuulokkeista kuuluu usein tasainen suhina, joten eivät kelpaa hifisteille. Vaimennus ei ole esim. Lentokoneessa kovinkaan tehokas. Tuossa mallissa tuo klunssi tn. Estää sen käyttöönottamisen kypärässä. Kokeilin kerran nappikuulokkeita jotka olivat tosi matalaa mallia ja niitä pystyi pitämään kypärän kanssa vain hyvin lyhyitä aikoja. Kypärässä hyvillä toppauksilla on uskomattoman vähän tilaa korvan ympärillä ja korvakäytävän edessä. Olen joutunut joskus jostain joulukuusitulpasta lyhentämään vartta koska pitkän ajopäivän jälkeen se pienikin painaminen on tuskaisaa. Veikkaan, että noita Quietoneja tulee myyntiin vähän käytettynä hetken päästä, ainakin mp-käyttöön aiotuilta.
    Täytyy sanoa että jos testaamistasi vastamelukuulokkeista ilman musiikkia kuuluu ärsyttävimpänä suhina, niin ei tainnut olla kovin tasokkaita laitteita. Eivät ne hifistille hiljaisessa tilassa sovellu, mutta hifisti vähänkään meluisammassa osaa kyllä arvostaa. Itsellä Bose Q25 ja niissä ilman musiikkia häiritsevintä on vastamelun aiheuttama paineen tunne. Eli korvissa tuntuu painetta, mutta et kuitenkaan kuule ääntä josta se paine tulisi. Kyseiset kuulokkeet taitaa edustaa sitä kuluttajakuulokkeiden parhaimmistoa. Äänenlaatu ei hiljaisessa pärjää tosi-hifisteille, mutta jos taustalla on yhtään mitään häiriöääntä niin kyllä muuten suosin noita. Vastamelu toimii sen vera hyvin että kun autolla 3h ajo normaalisti aiheuttaa korvien soimista, ei ko. kuulokkeet päässä tule mitään ongelmia (joo ei ole uusin tai hiljaisin auto). Jos siis nuo tulpat toimii edes yhtä hyvin niin ei ne myyntiin mene.

Jos siis quieton tulpat toimii luvatusti, eli "vähintään yhtä tehokkaat kuin parhaat kuluttajakuulokkeet", niin kyllä niissä reilu vastamelu on. Katsotaan katsotaan. Yhtä tietämätön itsekin olen, kun en ole livenä laitetta nähnyt. Toivottavasti kohta pääsee testaamaan. Itsellä ihan kohtalaisen tiukka umpikypärä (X-Lite X-701), joten tiedän kyllä ettei korvaan paljoa mahdu. Sennheiserin CX400 kuulokkeet ovat olleet vakiovarustus jo pitkään. Toimii (hifistillekkin) musiikkiin ja suodattavat (passiivisesti) melua ihan ok.
    Viimeksi muokannut: mRkukov; 23.06.2016 klo 12:13. Syy: pari tarkennusta
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
    Olen vähän miettinyt onnistuisko suolistaa jotkut bt-kuulokkeet ja asentaa ne kypärään. En kaipaa musiikkia tms. mutta joskus olis mukava saada navigaattori kuulumaan puhelimesta. Tässä ei haittaa että päälle pistäminen ei onnistuisi hanskat kädessä tms. Mulle kelpaisi jopa niin että pitää kypäräkin riisua jotta nappi löytyy. Puhelimesta joutuisi kuitenkin erikseen pistämään navigaattorin päälle. Toisaalta en suostu kuuntelemaan neuvoja esim. Oulusta Helsinkiin, osaan sinne muutenkin. Sitten tarkan osoitteen löytämiseksi Helsingissä tuota tarvis.

Matkakuulokkeina on juurikin nuo mRkukov:n mainitsemat senkut (CX400II) ja kypäränä x-lite 801RR. Mulle tuo oli täysin mahdoton yhdistelmä. Kuulokkeet kyllä sopii kypärän alle kohtuudella, mutta meteli on niin korvia huumaava ettei mun korvat kestä ajaa noin edes lyhyttä matkaa. Testasin neljä kilsaa huoltsikalle ja kotiin, korvat soi jo sen jälkeen. Kilsa suuntaansa oli 80 aluetta ja ajon rajoitusten mukaan.

En tiedä onko tuo jotenkin poikkeuksellisen kovaääninen kypärä, mutta mulle meteli on niin älytön etten pysty enää edes keskittymään liikenteeseen, se käy korviin, stressaa ja rasittaa niin etten nauti ajamisesta edes lyhyttä matkaa. Ennemminkin odotan koko ajan että saan pysähtyä ja pistää kunnon tulpat korviin.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Olen vähän miettinyt onnistuisko suolistaa jotkut bt-kuulokkeet ja asentaa ne kypärään. En kaipaa musiikkia tms. mutta joskus olis mukava saada navigaattori kuulumaan puhelimesta. Tässä ei haittaa että päälle pistäminen ei onnistuisi hanskat kädessä tms. Mulle kelpaisi jopa niin että pitää kypäräkin riisua jotta nappi löytyy. Puhelimesta joutuisi kuitenkin erikseen pistämään navigaattorin päälle. Toisaalta en suostu kuuntelemaan neuvoja esim. Oulusta Helsinkiin, osaan sinne muutenkin. Sitten tarkan osoitteen löytämiseksi Helsingissä tuota tarvis.

Matkakuulokkeina on juurikin nuo mRkukov:n mainitsemat senkut (CX400II) ja kypäränä x-lite 801RR. Mulle tuo oli täysin mahdoton yhdistelmä. Kuulokkeet kyllä sopii kypärän alle kohtuudella, mutta meteli on niin korvia huumaava ettei mun korvat kestä ajaa noin edes lyhyttä matkaa. Testasin neljä kilsaa huoltsikalle ja kotiin, korvat soi jo sen jälkeen. Kilsa suuntaansa oli 80 aluetta ja ajon rajoitusten mukaan.

En tiedä onko tuo jotenkin poikkeuksellisen kovaääninen kypärä, mutta mulle meteli on niin älytön etten pysty enää edes keskittymään liikenteeseen, se käy korviin, stressaa ja rasittaa niin etten nauti ajamisesta edes lyhyttä matkaa. Ennemminkin odotan koko ajan että saan pysähtyä ja pistää kunnon tulpat korviin.
    Kyllä se on todella meluisa. Ite hommasin pyöränvaihdon yhteydessä Airohin crossipotan ja sekin on paljon hiljaisempi mitä 801RR
    KTM 990 SMR -11
    ex. Kawasaki Z1000 -13, 9500km
    ex. Suzuki GSX-R 750 -11, 20500km

Tuskin mitkään kypärään asennettavat luurit kykenevät tuottamaan tarpeeksi äänenpainetta, jos potta on noin meluisa.Tosin hassusti tulpat korvissa auttaa kuulemaan kuulokkeiden äänen selvemmin.Itse menisin kyllä suosiolla kypäräkauppaan, jos tuo potta ei ole muuten ehdottoman hyvä.Ai niin jos pinkka on kunnossa, niin tuollaiset voisivat olla mielenkiintoiset vaikkapa kypäräpuhelimeen liitettynä http://kuulotekniikka.com/?sivu=tuot...itorit&sub2=t3
    Viimeksi muokannut: oili; 23.06.2016 klo 18:42.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...

Ööö... et siis pysty ajamaan kohtalaisen hyvät tulppakuulokkeet korvilla neljää kilometriä enempää? Mitenkäs sitten ilman mitään tulppia? Onnistuuko ajaminen ollenkaan?

Sanoisin että kypäräkaupoille tai sitten katsot erilaisen katteen pyörääsi. CX400 kuulokkeiden kanssa tullut ajeltua tuhansia ja taas tuhansia kilometrejä. Ei ne täydelliset ole, mutta hyvät itselle.
    XX -00
    Kohtalaisen hyvät, no se on eri juttu, verrokkina AKG 702. Mutta joo, kyllä noilla reissussa kuuntelee.

Juu en pysty ajamaan nuo kuulokkeet päässä enkä ilman tulppia yhtään, enkä myöskään aja, en siis halua ajaa. Mulla on tuon vuoksi muotoon valetut tulpat 28 db:n vaimennuksella.

Joo, ehkä pystyn ajamaan, tälle kesälle vähän alle 7000 kilsaa takana enkä asu etelässä vaan Oulussa, ehkä siis pystyn ajamaan ja nautin vielä ajamisesta. Katteita ei pyörässä ole eikä ole tulossa, kuten allekirjoituksesta näkyy niin mulla on nakupyörä.

Kypärä on menossa vaihtoon jossain vaiheessa, mutta ei juuri nyt enkä todellakaan osta jotain tiettyä pyörää sen vuoksi että se olisi hiljainen kypäränä kanssa, joku roti nyt sentään.

Noita valettuja tulppia saisi juuri noiden senkkujen kuulokkeisiin yhdistettynä, mutta hinta vähän sylettää, etenkin kun äänenlaatu on hintaan nähden suorastaan surkea. Senkut ei muutenkaan edusta ollenkaan mun hakemaa ääntä, mutta johonkin oli tyydyttävä. Ne oli edes kohtuullisista napeista kuitenkin välttävät.

Kypärä melu ei siis ole ongelma kun on kunnon tulpat, joita pystyn pitämään päässä tarpeen vaatiessa vaika vuorokauden ympäri. Kun en musiikkia kaipaa kypärään niin siksi kiinnostaa ajatus istuttaa sinne joku kuuloke, jolla saisin navin tarvittaessa toimimaan.

Taustalla on erään keikan jälkeen useamman päivän kova tinnitus toisessa korvassa, se meni onneksi ohi eikä kuulokäyrässä näy pahaa vaimentumaa. Lisäksi tuon keikan jälkeen korvat ovat varsin herkät kovalle metelille, ehkä tavallista herkemmät enkä halua härnätä sitä enempää, etenkään kun ei ole tarvis. Tästä syystä en myöskään koskaan käy Oulussa Plazan elokuvateatterissa. Kauhea meteli ja ääni särkyy kun vehkeet ei riitä tuottamaan puhtaasi sitä, mitä niistä yritetään ottaa irti. Elokuva on yhtä kidutusta.

Luulisin että ihmiset on tämän suhteen yksilöitä ja mun korvat ovat herkistyneet ehkä turhankin herkiksi. Tosin ei se ole ongelma kun noita toimivia ratkaisuja on olemassa. Äänenpainemittarilla mittailin joskus kuinka isolla kuuntelen kotona musiikkia. Edes silloin kun kuuntelen isolla, se ei ylitä edes hetkellisesti 85 desibeliä. Kaverilla on joku oikea ja kallis mittari, se kuuntelee kotonaan 85 db:n lukemilla ja en tykkää kuunnella yhtään niin isolla. Tilannetta ei pelasta edes se, että ääni on puhdas ja värkeissä on varaa töötätä huomattavasti kovemmillakin tasoilla ennen kuin alkaa säröytyä.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
    20160623_212730.jpg

Tuollaset tuli laitettua tulille musahommia varten.
    Nyt ajatuksena kokeilla miten vaimennus toimii ScalaRiderin (vaatii G9x:n tai uuden Pactalkin, tai jonkun muun joissa 3,5mm kuulokeliitäntä) ja Shoei:n Neotecin kanssa.
    Sen huomasin, että Scalan omat onnettomat kaiuttimet pitää tietenkin rapsia pois, tulee muuten turhan ahdasta.
    Varovasti pujottamalla pysyy hyvin päässä kypärää laittaessa ja saundi 3:lla driverilla on aika huikea, verrattuna korvan ulkopuolella oleviin päristimiin.

Sieltä voi sitten "oman maun mukkaa" laittaa tulemaan navia, puhelinta tai poppia. Tai nauttia vaan hiljaisemmasta kypärästä...
    BMW S1000XR <- BMW K1600 GT
    Katotaas miten toimii. Ostin City marketista lasten kuulokkeet ja suolistin ne. Eli kaikki ylimääräiset osat irti mitä sai ja asensin kypärään. Valintaa helpotti kun molemmista kuulokkeista tuli oma johto y-haaralla. Tässä tilanteessa se helpotti johtojen työstämistä. Kuulokkeiden hinta oli 20 €, eli kokeilulle ei mahdotonta hintaa tule.

Äheltämään joutui jonkin aikaa, ihan suoraan niitä ei ainakaan X-lite 801 RR kypärään saanut. Poskipalat irti ja myös tyröksipalat irti. Pientä muokkausta tyroksiin poralla eli pari milliä kiinnityshihnan läpivientireikiä isommaksi ja pyöreämmäksi ja sinnehän ne upposi. En usko tuon vaikuttavan kypärän turvallisuuteen mitenkään, sen verran vähän materiaalia on poistettu.

Kotona on nyt testattu tulppien kanssa, mutta asennusoluen jälkeen en viitsi tehdä kenttätestiä vielä. Eka huomio on että kuulokkeiden äänenpainetta on taidettu rajoittaa. Sinällään järkevää ettei alle kouluikäiset hanki jo kuulovauriota. Tässä tapauksessa vaan vaikuttaa että äänen paine jää liian pieneksi. Kotona kuuluu kun ei ole muuta meteliä, mutta ei taida ajaessa kuulla kunnolla. Tuo nyt selviää kun käy koeajamassa ja testaamassa.

Verkkokaupasta löytyisi kannettava kuulokevahvistin. Tuo sampan S4 ei muutenkaan tuota mitenkään järisyttäviä tehoja. Myöskään AKG 702 kuulokkeilla ei kuulovauriota hankita, teho ei riitä niille kuulokkeille. Jos siis ei toimi noin niin kokeilen sitten tätä kaveriksi.

Vielä olis toiveissa jatkojohto 3,5 millin plugille. BT-kuulokkeet olis olleet aika pop, mutta se elektroniikka olis pitänyt saada piilotettua kypärään, nämä tuntuivat sen suhteen huomattavan paljon helpommilta ja ennen kaikkea kokeiluun edullisilta.

Eli jos jolla kulla on ylimääräisenä tuollainen puoli-ilmainen, halpa yms. kriteerit täyttävä kannettava kuulokevahvistin sopuhintaan niin kaupat vois syntyä. Mitään hifilaitetta en tähän ala ostamaan ja tuo on linkin laite on jo niin halpa että 35 eurolla ei kannata tarjota. Kotana sille ei ole mitään käyttöä, se setti on jo sellaisella tasolla että halpislaitteilla vaan pilataan ääni. matkalle riittää edellisen viestin senkut ja puhelin.

Nuo Big Vicin tulpat näyttäis kiinnostavilta, mikähän tuollaisille on hinta. Ei taida jäädä tällaisen askartelun tasole.
    Katotaas miten toimii. Ostin City marketista lasten kuulokkeet ja suolistin ne. Eli kaikki ylimääräiset osat irti mitä sai ja asensin kypärään. Valintaa helpotti kun molemmista kuulokkeista tuli oma johto y-haaralla. Tässä tilanteessa se helpotti johtojen työstämistä. Kuulokkeiden hinta oli 20 €, eli kokeilulle ei mahdotonta hintaa tule.

Nuo Big Vicin tulpat näyttäis kiinnostavilta, mikähän tuollaisille on hinta. Ei taida jäädä tällaisen askartelun tasole.
    Juu, 600-800 € ja siitä ylöspäin aina 2 tonniin asti, riippuen drivereiden laadusta ja määrästä.
    Ja sitten tietysti Scala Riderin hinta päälle, jos sellaista haluaa käyttää BT-yhteyksiin...
    BMW S1000XR <- BMW K1600 GT
    Lainaa Big Vic kirjoitti Katso viesti
    Juu, 600-800 € ja siitä ylöspäin aina 2 tonniin asti, riippuen drivereiden laadusta ja määrästä.
    Ja sitten tietysti Scala Riderin hinta päälle, jos sellaista haluaa käyttää BT-yhteyksiin...
    Tuota vähän epäilinkin. Musahommiin varamaan mahtavat, monitorit ja kuulosuojaimet samassa paketissa hyvällä äänellä. Siihen vielä kevyt ja mukavat käyttää. Menee kyllä tähän pakettiin turhan hinnakkaaksi.
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Tuskin mitkään kypärään asennettavat luurit kykenevät tuottamaan tarpeeksi äänenpainetta, jos potta on noin meluisa.Tosin hassusti tulpat korvissa auttaa kuulemaan kuulokkeiden äänen selvemmin.Itse menisin kyllä suosiolla kypäräkauppaan, jos tuo potta ei ole muuten ehdottoman hyvä.Ai niin jos pinkka on kunnossa, niin tuollaiset voisivat olla mielenkiintoiset vaikkapa kypäräpuhelimeen liitettynä http://kuulotekniikka.com/?sivu=tuot...itorit&sub2=t3
    Noita olen joskus katellut, mutta vähän turhan paljon laihtuu lompakko. Jos kuuntelisin jatkuvasti ajaessa musiikkia niin asia olis eri, mutta en tykkää. Keskityn mielummin ajamiseen ja sitten rauhassa musiikin kuunteluun. Mulle musiikki ei yleensä ole taustamelua vaan aktiivista kuuntelemista.
    Noita olen joskus katellut, mutta vähän turhan paljon laihtuu lompakko. Jos kuuntelisin jatkuvasti ajaessa musiikkia niin asia olis eri, mutta en tykkää. Keskityn mielummin ajamiseen ja sitten rauhassa musiikin kuunteluun. Mulle musiikki ei yleensä ole taustamelua vaan aktiivista kuuntelemista.
    Jep, mutta jossain lehdessä kehuttiin tämän tyyppiset kuulokkeet todella hyviksi, mutta onhan nuo aika kalliit normikäyttöönkin.Oma Soundblasterin kuulokevahvistin ei kyllä anna kovinkaan paljoa äänenpainetta lisää S3:een.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Nyt tuota mun viritystä on testattu. Homma toimii kohtuu hyvin kuitenkin. Hiljaisissa nopeuksissa ja kaupungissa kuulee mainiosti, motarilla sitten huonosti. Vähän sais olla lisää volumea. Nuo korvatulpat pelastaa paljon kun ne ei demppaa kaikkia ääniä pois, puheesta saa kohtuudella selvää ja eiköhän se tuolla halpisvahvistimella vielä parane. Jos 10 db saa sillä lisää niin olen jo lähes 100% varma että myös moottoritienopeuksissa kuuluu kunnolla.

Vähän pitää vielä modata ja asentaa niitä paremmin. Kyllä tuota ruukkua nytkin piti pari tuntia kohtuu helposti päässä, mutta vähän ne tuntuu alla. Pientä työstöä ja uskoisin että ne asettuu sen jälkeen hyvin.
    Siis koitatko peittää melun musiikilla? Ilman mitään suodatusta/vaimennusta ajomelulle?
    Kuulovauriohan tuossakin odottaa.
    Kawasaki ER-5 -97
    Lainaa Zeppi kirjoitti Katso viesti
    Siis koitatko peittää melun musiikilla? Ilman mitään suodatusta/vaimennusta ajomelulle?
    Kuulovauriohan tuossakin odottaa.
    Ei sentään nyt noin hölmöä, vaan mulla on valetut tulpat korvissa. Enkä tööttää muutenkaan musiikkia sinne vaan pelkästään navigaattorin.

Kuten tuossa edellissä viestissä totesin " Nuo korvatulpat pelastaa paljon kun ne ei demppaa kaikkia ääniä pois, puheesta saa kohtuudella selvää..."

Tosin tiedän kyllä muutaman kaverin, joilla kypärämelu ei häiritse.

Tuosta vielä jatkojohto niin tuon kanssa elämä helpottuu merkittävästi. Pelkän plugin saa nätisti piilotettua kypärän pehmusteisiin ja tarvittaessa esiin niin ettei koko johohässäkkää tarvi vetää esiin. Pituuskin on aika sopiva, ei tarvi ottaa kolmen metrin johtoa.
    Minä kun koitin lukea aikaisempia että onko ollu tulpistaki puhetta niin onnistuin vissii hyppään jonku rivin

Itte ostin tuommosen kiinan kypäräpuhelimen ja sii mukana tulevista kuulokkeista sai möykkää ihan hyvin ulos, en oo vielä liikenteesee päässy testaan noiden pinlockin tulppien kans.
    Äänen laatu on välttävä, musiikkiin tulee kummallinen kaiku ja vas/oikea kanava sekoittuu. Johtuu tosin tuosta kypäräpuhelimesta..
    Tosin maksoin 20€ tuosta niin siihen hintaan loistava.
    Kawasaki ER-5 -97
    jatkojohto niin tuon kanssa elämä helpottuu merkittävästi. Pelkän plugin saa nätisti piilotettua kypärän pehmusteisiin ja tarvittaessa esiin niin ettei koko johohässäkkää tarvi vetää esiin. Pituuskin on aika sopiva, ei tarvi ottaa kolmen metrin johtoa.[/QUOTE]

KAIKKI johdot ovat mp käytössä itse saatanasta ja niiden kanssa elämä vaikeutuu merkittävästi.
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    KAIKKI johdot ovat mp käytössä itse saatanasta ja niiden kanssa elämä vaikeutuu merkittävästi.
    Totta. Ainoa mitä itse hyväksyn on tuo johto tulppakuulokkeista puhelimeen, joka on takin taskussa. Johdossa on volasäätö, ja oikeastaan siksi sitä siedänkin.

Katsotaan toimisiko quieton + kypäräpuhelin riittävän hyvin... ja toisaalta nyt kun vaihdoin kypäräluurin toiseen niin voisi kokeilla ihan vain normaaleja korvatulppia. Pääsisi siitä viimeisestäkin johdosta eroon.
    XX -00
    Totta. Ainoa mitä itse hyväksyn on tuo johto tulppakuulokkeista puhelimeen, joka on takin taskussa. Johdossa on volasäätö, ja oikeastaan siksi sitä siedänkin.

Katsotaan toimisiko quieton + kypäräpuhelin riittävän hyvin... ja toisaalta nyt kun vaihdoin kypäräluurin toiseen niin voisi kokeilla ihan vain normaaleja korvatulppia. Pääsisi siitä viimeisestäkin johdosta eroon.
    Kieltämättä itsekin olisin mielummin BT-systeemiä virittänyt, mutta sen elektroniikan piilottaminen olis ollut paljon vaativampaa. Katsotaan nyt miten tuo toimii. Ilman jatkojohtoa tuo on ikävä, se on varmaa.
    Kieltämättä itsekin olisin mielummin BT-systeemiä virittänyt, mutta sen elektroniikan piilottaminen olis ollut paljon vaativampaa. Katsotaan nyt miten tuo toimii. Ilman jatkojohtoa tuo on ikävä, se on varmaa.
    Joihinkin kypäräpuhelimiin saa liitettyä omat kuulokkeet, mutta silloin pitää miettiä mokkulan asennusta, sillä ainakin hiljaisen potan melua se lisää, mutta tuskin tuossa sinun ruukussasi
    http://www.gigantti.fi/product/puhel...etooth-headset

Kokeilin tuollaistakin, sisäinen mikki ei ajomelussa toimi. Musiikki kuuluu hyvästi. Itseä haittaa tuonki kanssa johdot, tahtoo aina nykästä napin korvasta ku kattoo takaviistoon vaikka kuin ois löysää jättäny johtoihin. (Laitan hupun alle) Vois auttaa jos tekis huppuun reijät että voi laittaa läpi..
    Mutta muuten pieni ja hyvä bt setti, saa laittaa mitkä kuulokkeet haluaa. Tuo pysyy vaikka kypärän remmissä, takissa jne

Pinlockit ja kiinan setti nyt testattu, sopivasti vaimentaa suhinoita eikä oo tukkonen tunne. Musiikinki kuulee hyvin läpi.
    Kawasaki ER-5 -97
    Ei ole enää näköjään saatavilla tuota Gigantin settiä. Periaatteessa tuollainen kiinnostais kovastikin jos saan tuon virityksen nyt toimimaan.

Alun perin oli ajatuksena ottaa jo puoliksi legendaariset porta prot, hajottaa ja asentaa ne kypärään. Hinta ei ole niissäkään paha, mutta pakettia tutkimalla en saanut selville miten se lanka menee korvasta toiseen. Jos se on jotain kuparilattakaapelia, joka kulkee pannassa niin hankalaksi olis mennyt. Kannettavien kaveriksi tehdyt hifikuulokkeet (kaipa nämä jo hifin portteja alkaa kolkutella) todennäköisesti olis olleet herkempiä ja pelkän puhelimen vahvistinkin olis voinut riittää. Kotikäyttöön tarkoitetuissahan saa herkkyys sitten olla vaikka kuinka pieni, vahvistinteho on halpaa tuossa luokassa.
  30.  
    Ei ole enää näköjään saatavilla tuota Gigantin settiä. Periaatteessa tuollainen kiinnostais kovastikin jos saan tuon virityksen nyt toimimaan.

Alun perin oli ajatuksena ottaa jo puoliksi legendaariset porta prot, hajottaa ja asentaa ne kypärään. Hinta ei ole niissäkään paha, mutta pakettia tutkimalla en saanut selville miten se lanka menee korvasta toiseen. Jos se on jotain kuparilattakaapelia, joka kulkee pannassa niin hankalaksi olis mennyt. Kannettavien kaveriksi tehdyt hifikuulokkeet (kaipa nämä jo hifin portteja alkaa kolkutella) todennäköisesti olis olleet herkempiä ja pelkän puhelimen vahvistinkin olis voinut riittää. Kotikäyttöön tarkoitetuissahan saa herkkyys sitten olla vaikka kuinka pieni, vahvistinteho on halpaa tuossa luokassa.
    Kossin porta proissa tulee molempiin elementteihin piuha alakautta eli elementit voi napsauttaa irti sangastaan ja asentaa kypärään.
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
Sivu: 10 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 89101112 ... ViimeinenViimeinen