Sivu: 5 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 448:sta
    Mulla on noi Nolanin N-Com kypäräpuhelimet käytössä ja aina myös korvatulpat. Melkeinpä paremmin/ selkeämmin kuuluu kuin ilman tulppia.
    Toki voluumissa hieman hävitään, mutta noi puhetaajuudet kuuluu todella hyvin läpi kun tuulensuhinat yms. jäävät pois häiritsemästä.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
    Renkaiden suurkuluttaja
    Liittyi Jan 2008
    Kouvola
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Sami@Vespa kirjoitti Katso viesti
    Mulla on noi Nolanin N-Com kypäräpuhelimet käytössä ja aina myös korvatulpat. Melkeinpä paremmin/ selkeämmin kuuluu kuin ilman tulppia.
    Toki voluumissa hieman hävitään, mutta noi puhetaajuudet kuuluu todella hyvin läpi kun tuulensuhinat yms. jäävät pois häiritsemästä.
    Huojentavaa tietoa Tanks
    HAYABUSA -12/ko -14
    ex:BMW K1200R -08
    ex:KTM 990 SupermotoT 2010
    ex:FJR 1300 -02
    ex:FZR 1000 -89
    "Yeah, you're a legend in your own mind."
    Onkos näistä tulpista mitään kokemuksia?
    http://www.korvatulpat.fi/alpine-mot...rvatulpat.html
    Poissaolevat ovat aina väärässä.
    Lainaa redbaron kirjoitti Katso viesti
    Hyvin on mulla ainakin toiminu. Ei valittamista. Oon muuten huomannu että niitä saa aika monesta paikasta ihan tiskin ylikin, ei välttämättä tarvi netistä tilata, mutta nopeasti ne tuoltakin tuli.
    Tämän ketjun aloitussivulla viesti nro 2 on just noista tulpista ja lissää samalla sivulla...
    Honda XL1000VA 2006
    3M:n sinisten 1281-kuusten ahdistus alkoi pidempinä jaksoina nautittuna käymään sietämättömäksi, vaikka tappeja olikin puukotettu kompaktimmiksi, joten kun persaus ei kestänyt Foniccien, Earfoonien tai Elacinien hankkimista, tilasin kokeeksi tuollaiset Radians-mönjät. Saas nährä.

Joku täällä vaikuttavakinhan (no pun intended) oli moiset ilmeisesti hommannut, vieläkö lie käytössä, vai tuliko ne todettua käyttökelvottomiksi?
    Tunturi Tiger Aqua > Yamaha RD125LC > Kawasaki ZZR600 | Keijopölyä-blogi
    Mielestäni eivät vaimentaneet vakiona arpeeksi. Tungin sinitarraa täyteen ja nyt olen tyytyväinen. Kun näistä aika jättää, hankin varmaan jotkut apteekin 1/10 hintaiset silikonikuuset ilman mitään höpöhöpö-suodattimia.
    Viimeksi muokannut: Ytsför; 05.05.2012 klo 02:45.
    Lainaa Haltiakeijo kirjoitti Katso viesti
    tilasin kokeeksi tuollaiset Radians-mönjät. Saas nährä.

Joku täällä vaikuttavakinhan (no pun intended) oli moiset ilmeisesti hommannut, vieläkö lie käytössä, vai tuliko ne todettua käyttökelvottomiksi?
    Tuota tai jotain vastaavaa kokeilin. Kypärä päässä valoin, mutta en onnistunut saamaan tarpeeksi tiiviiksi, vaan käytössä tuli suhinaa läpi. Nukkumatulppina silti toimivat. Ehkä joku muu onnistuu paremmin (tai vaatii vähemmän).
    Kertakäyttötulpista mitkä sopisi pieneen korvakäytävään? Earin classic softit alkaa yli 50km matkalla painamaan korvaan kipeästi. Howard leight laser-lite tulppia olen kuullut suositeltavan, mistäs noita saisi pienen erän halvalla? Vaikka muutama pari koekäyttöön Ebay?
    Apteekista saa eri kokoisia korvatulppia.

Mää käytän jotain pieniä, oliko S-koon tulppia. Tukkii just korvakäytävän, mutta ei paina.
    Ear:in pötköt lensi kuikkaan noin minuutissa, samoin würthin kuuset jne. mitkä työmaa "lahjoitti"...

Ja ne tulpat on näppärä säilyttää kinder-munan sisältä löytyvässä "munassa". Mahtuu taskuun, pysyy siistinä, ei harmita vaikka putoaa, saa syödä suklaata ja saa jonku yllätyksen...
    Se oli jo rikki...
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa yyri kirjoitti Katso viesti
    Kertakäyttötulpista mitkä sopisi pieneen korvakäytävään? Earin classic softit alkaa yli 50km matkalla painamaan korvaan kipeästi. Howard leight laser-lite tulppia olen kuullut suositeltavan, mistäs noita saisi pienen erän halvalla? Vaikka muutama pari koekäyttöön Ebay?
    Ainakin noi mitä mä käytän niin niitä saa kai kolmea kokoa. Pussissa taitaa olla parikymmentä pehmoista softia keltaista pötkelöä. Vitosen paikkeilla maksaa ja on pikkasen eri tuntuset kun ne oldschool-earit. Käy apteekista kattomassa.
    Mulla oli kans ongelmia earien kanssa. Kaveri antoi pussillisen Peltorin pehmeitä ja sileäpintaisia tulppia, eikä ole pito-ongelmia niillä ole tullut.
    http://tuotteet.etra.fi/main.html?no...2387259&path=1
    Earplugstore?

Kaverin kanssa tilattiin tuolta ensin lajitelma pussit, sen jälkeen Howard leight Max tulppia pussillinen puoliksi, nyt on hyviä tulppia omiin tarpeisiin...
    Nuo Alpinen ovat toimineet jo pitkään hyvin. Vaimentavat pahimmat melut, mutta puheen ja moottorin äänen kuulee hyvin. Liian isot olivat nekin aluksi, mutta silikonia on helppo leikata ja tein niistä sopivammat, ohjeiden mukaan. Kertakäyttöiset vaimentavat enemmän, mutta niissä korvapaine kasvaa sietämättömäksi.
    FZ1-S Varsinainen Suomi
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Yuko kirjoitti Katso viesti
    Nuo Alpinen ovat toimineet jo pitkään hyvin. Vaimentavat pahimmat melut, mutta puheen ja moottorin äänen kuulee hyvin. Liian isot olivat nekin aluksi, mutta silikonia on helppo leikata ja tein niistä sopivammat, ohjeiden mukaan. Kertakäyttöiset vaimentavat enemmän, mutta niissä korvapaine kasvaa sietämättömäksi.
    Päinvastoin. Mulla noi Alpinet alkoi särkemään korvia jonkun tunnin jälkeen. Pehmoiset Bilsomin möllykkä kertikset (ei ne halvimmat paskat perusearit, vaikka halvat noi Bilsomitkin on) on pysynyt korvassa yli 12 tunnin ajopäivien ajan (poilukien tauot tietty). Ainut huono noissa on se että ei oikein kuule puhetta, mutta yksinajellessa hyvät. Noita parempia (mukavempia) kertiksiä saa eri kokoisinakin toisin kuin noita kuusia?
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Ytsför kirjoitti Katso viesti
    Tuota tai jotain vastaavaa kokeilin. Kypärä päässä valoin, mutta en onnistunut saamaan tarpeeksi tiiviiksi, vaan käytössä tuli suhinaa läpi. Nukkumatulppina silti toimivat. Ehkä joku muu onnistuu paremmin (tai vaatii vähemmän).
    Samat oli mulla kokemukset, ei vaimenna riittävästi.
    Nyt mennään ihan Eareilla, niillä keltaisilla
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Earplugstore?

Kaverin kanssa tilattiin tuolta ensin lajitelma pussit, sen jälkeen Howard leight Max tulppia pussillinen puoliksi, nyt on hyviä tulppia omiin tarpeisiin...
    Voihan perhana, tuoltahan tilaan! Tuo lajitelma kuulostaa hyvältä. "Foam Ear Plug Trial Pack: Just The Softest/Smallest! (19 Assorted Pairs)" 7.73 dollaria, ei paha. Kiitos vinkistä!

E: Aika rouheat postikulut. Ebaystä pitää katsella vielä.
    Viimeksi muokannut: yyri; 30.05.2012 klo 15:37.
    Eikai 7$ nyt niin paha ole, hätäisempi toimitus tietenkin maksaa jo reippaasti enemmän?
    Vaikuttaa se kypäräkin kokonaismeluun, vaikka tulpat onkin. Bilteman oranssit pehmotulpat ovat kertseiksi aika mukavat, mutta julmetun isoja ovat nekin. Aina on saksilla töitä . Harmi, että kavennus onnistuu huonommin...
    FZ1-S Varsinainen Suomi
    Alpinen motoille täältäkin. Orkiksena oli liian pitkät, ja painoivat, mutta kun saksilla napsasi silikonia vähän lyhyemmäksi niin nyt ei edes tahdo huomata että on tulpat korvissa.

Plussaa myös siitä että puhe kuuluu läpi, samoin kypäräpuhelin / musiikki

Tosin, ens-kaudelle varmaan raaskii sen ~180e investoida että saa oman korvan mukaan valetut tulpat suotimilla.
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Onkohan mitään korvanappeja mitkä sopis noihin alpinen motosafeihin?
    Noniin, eli Elacin tulpat kokeiltu omasta puolesta.

Lopputulema oli se, että Tampereen Lielahden Tamrex hyvitti maksamani hinnan näistä, kun kahteen kertaan takuuseen valetut tulpat eivät sopineet, eli päästivät läpi.

Kaikki kiitos Tamrexille hyvästä palvelusta tulppien suhteen kuitenkin. Suosittelen kyselemään tuolta, Kirsi Tiltti palveli kiitettävästi. Eikä noiden hintakaan paha olisi ollut, 150€.

Jos tulpat olisivat onnistuneet, olisivat ne olleet huomattavasti paremmat kuin Alpinen Motosafet. Mutta näillä mennään taas. Asettelu on hanurista, mutta kun saa kunnolla korvaan ovat nämäkin huomaamattomat ja vaimentavat sopivasti.
    <p>FZ1-N -08</p><p><strike>Z750 -05</strike></p>
    Lainaa nilindgr kirjoitti Katso viesti
    Hyvin on mulla ainakin toiminu. Ei valittamista. Oon muuten huomannu että niitä saa aika monesta paikasta ihan tiskin ylikin, ei välttämättä tarvi netistä tilata, mutta nopeasti ne tuoltakin tuli.
    Mistä olet noita löytänyt tiskiltä (pääkaupunkiseutu)?
    Lainaa Kipee kirjoitti Katso viesti
    Noniin, eli Elacin tulpat kokeiltu omasta puolesta.

Lopputulema oli se, että Tampereen Lielahden Tamrex hyvitti maksamani hinnan näistä, kun kahteen kertaan takuuseen valetut tulpat eivät sopineet, eli päästivät läpi.

Kaikki kiitos Tamrexille hyvästä palvelusta tulppien suhteen kuitenkin. Suosittelen kyselemään tuolta, Kirsi Tiltti palveli kiitettävästi. Eikä noiden hintakaan paha olisi ollut, 150€.

Jos tulpat olisivat onnistuneet, olisivat ne olleet huomattavasti paremmat kuin Alpinen Motosafet. Mutta näillä mennään taas. Asettelu on hanurista, mutta kun saa kunnolla korvaan ovat nämäkin huomaamattomat ja vaimentavat sopivasti.
    Harmi ettei onnistunu.
    Mulle on tehty 2 erilaiset muotista tehtävät - Earfoonit ja Elacinit. molemmat onnistui kerralla (valettin ilman kypärää) ja oon ollu tyytyväinen, takaisin tavallisiin ei enää oo paluuta.
    Ovat todellakin kertaluokkaa mukavammat ja helpommat käyttää kuin Alpinen motosafet (tai vaahtomuovitulpat) erityisesti siksi että sujahtavat paikalleen temppuilematta joka kerta ja vaimentavat hyvin eivätkä pitemmälläkään ajolla rupea painamaan.
    Hintansa arvoiset ovat.

Motosafe/vastaavat kuusi tulpat on sikäli et jos tykkaa askarrella niin niihinsaa kuulokkeet värkättyä itekin helposti. joskus oli Koss Plugit ja Microbudit (http://www.actionfordeafness.org.uk/microbud-earphones) - molemmat tahtoi tulla sen verran ulos korvasta että rupes painamaan tosi helposti. Noi Microbudit on pienemmät. mut ei ihan hifiä.

edit: typoja
    Viimeksi muokannut: specka; 31.05.2012 klo 11:17.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Harmi ettei onnistunu.
    Mulle on tehty 2 erilaiset muotista tehtävät - Earfoonit ja Elacinit. molemmat onnistui kerralla (valettin ilman kypärää) ja oon ollu tyytyväinen, takaisin tavallisiin ei enää oo paluuta.
    Ovat todellakin kertaluokkaa mukavammat ja helpommat käyttää kuin Alpinen motosafet (tai vaahtomuovitulpat) erityisesti siksi että sujahtavat paikalleen temppuilematta joka kerta ja vaimentavat hyvin eivätkä pitemmälläkään ajolla rupea painamaan.
    Hintansa arvoiset ovat.

Motosafe/vastaavat kuusi tulpat on sikäli et jos tykkaa askarrella niin niihinsaa kuulokkeet värkättyä itekin helposti. joskus oli Koss Plugit ja Microbudit (http://www.actionfordeafness.org.uk/microbud-earphones) - molemmat tahtoi tulla sen verran ulos korvasta että rupes painamaan tosi helposti. Noi Microbudit on pienemmät. mut ei ihan hifiä.

edit: typoja
    Finfonicin tulppiin saa muutes sellaset sovitinrenkaat kympillä joihin käy muutaman merkkiset nappikuulokkeet. Napeissa täytyy olla korvakäytävään menevä irrotettava kumi. Sennheiserin joku malli oli ainakin käypä. Itsellä philipsit.
    Ongelma on ettei pysty käyttää ajaessa kun murkula tulee liikaa ulos korvasta mut monessa muussa paikassa kätevät.
    Howardin max litet ilmeisesti puljun pienimmät tulpat, nuo laitan tilaukseen ja kerron sitten kokemukset. Tuskin liian pienet ainakaan on.
    Lainaa Jouni K kirjoitti Katso viesti
    Tämän ketjun aloitussivulla viesti nro 2 on just noista tulpista ja lissää samalla sivulla...
    Kannattaa myös lukea viesti nro 49
    http://www.ebay.co.uk/itm/Earhook-sp...item27be89c2a6
    Tollasen tilasin,joutuu vaihtaa vielä tuo liitin...
    Saa nähdä toiimiko tulppat ja millä äänen laadulla.....
  30.  
    Ite hommasin tällasen uuteen Araihin ja kyllä pelittää. Pysyy hyvin kiinni potassa ja vie tehokkaasti ääntä, ainakin muutaman koeajon jälkeen sellanen vaikutelma, jäi. Miinuksena kypärän käyttömukavuuden lasku, pukeminen ja riisuminen nimittäin kestää muutamia sekunteja kauemmin. Mutta kuulo tuntus kiittävän.

http://www.webbikeworld.com/r2/windj...nd-blocker.htm

Tilasin myös http://www.korvatulpat.fi/plug-and-go--korvatulpat.html
    mutta nää on aika isot ainakin meiläläisen korvakäytäviin. Kätevä säilytyspurtilo, jonka saa avaimenperään kiinni tuli matkassa ja "tulpat aina kadoksissa"-hakusessa kaverille kieltämättä sopiva apuväline.
    Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
Sivu: 5 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen