Sivu: 7 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 448:sta
    Tähän keskusteluun otan sen verran osaa, että mie käytän tulppia. Semmosii keltasii perustulppii jotka toimii ihan hyvin.
    Niitä mulla on kaikkien ajopukujen taskuissa ja varastossa iso kasa, että riittää. Vaihtaa vaikka joka ajokerran jälkeen uuvet. Mutta tulppia ehdottomasti kyllä...
    <p>.</p>
    Minäkin olen (korvatulppa) käyttäjä. Ei niitä kaikki hyväksy, mutta kun kaikkia ei voi miellyttää niin joutuu toteamaan että .. harmillista.

Merkillä ei niin väliä, nyt on perus-EAReita taskussa. Vaihtokappaleita on useita mukana. Kun keräävät likaa niin alkavat korvat ärtymään. Muutaman täyden ajopäivän välein roskiin ja uutta tilalle. Sinisiä 3M kuusia olen kokeillut mutta tuppaavat ottamaan kypärään kiinni päähän laittaessa/pois ottaessa. Ehkä tässä ketjussa mainitut moto/worksafet voisivat toimia, voisi kysellä stormilta ensi käynnillä.
    K1200GT & 701Enduro
    Tilasin korvatulpat.fi:stä nuo MotoSafet. Mielenkiinnolla odotan toimivuutta.
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
    Lainaa Tero-75 kirjoitti Katso viesti
    Itsellä toimii hyvin, käytän keltaisia filttereitä (tehokkaampi). Omat korvakäytävät on mallia medium, kun olen sovitellut erilaisia musiikkinappeja, joissa erilaisia tattikokoja. Sen käsityksen olen saanut, että suuremmissa korvakäytävissä nuo ei toimi kunnolla vaikka miten laittaisi. Suosittelen kyllä laittamaan sen asennusputken kanssa, vaikka jotkut väittävät homman onnistuvan ilman sitä. Ilmeisesti väljempikorvaisia. Jotkut lyhentävät sitä filtteriosaa tutista hieman, niin ei ota kiinni kypärän pehmikkeisiin.

Gigantti kauppaa hyvin samanlaisia tulppia hintaan 10€.
    Lainaa BadToThe Bone kirjoitti Katso viesti

Lähtökohtaisesti homma vaan menee niin, että jos melu ei "satu korviin".... eikä siitä saa
    "rasitusoireita", siitä ei synny vaurioitakaan!
    Mihinkäs tutkimukseen tai mistä hankittuun tietoon tämä väittämä perustuu? Saisko linkin, kiitos.
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.

Lainaa RoRo kirjoitti Katso viesti
    Mihinkäs tutkimukseen tai mistä hankittuun tietoon tämä väittämä perustuu? Saisko linkin, kiitos.
    tohtorilla varmaan mennyt pullonkorkki kiinni
    Horo Elää !
    Itse pyrin käyttämään tulppia, jopa lyhyilläkin matkoilla. Välillä jää laittamatta, kun tämä touhu on muutenkin sellaista "tarzanin nostamista puuhun"- meininkiä hanskoineen, vetokejuineen, kypärineen jne. (Mutta silloinkin se on oma valinta).
    Armeijassa saattuneesta räjäytysonnettomuudesta johtuen mulla on keskiarvollisesti ihan hyvä kuulonalenema (ei kuitenkaan invaliditeetti tasoa, damn, jää kk korvaukset saamatta).
    Käytönnässä tuo tarkoittaa vain, että sirkat ei minulle enää siritä, ja baarissa muiden puhe voipi olla puuroutuvaa jos taustamusiikki voimallista/tietyn taajuuksista. Lisäksi alituinen tinnitus.
    Tuo viimeinen voimistuu oikein mukavasti kun nakupyörällä ajalee ilman eareita kypärän pauhussa, jopa lyhyellä välillä. Ja kyllä mun mutu on se, että jos se voimistuu, ei mun korville hyvääkään ole tehty. +1 eareille, ihan sama millaisille, mulla tupakanpuruiset Bilsomit.
    Triumph T-bird 900 Sport -03
    Mulla oli muistikuva että olisin vastannut jo korvatulpista ja niiden käytöstä, vaan en löytänyt.. Noh..

Itse käytän aina tulppia. Tottunut niitä käyttämään ja jos niistä edes jotain apua on ettei kuulo huonone, niin hyvä. Jostakin muistan lukeneeni juuri tuosta tuulen haitallisuudesta, sen taajuudesta (täällä on taajuudesta juttua, mutta koitan kaivella josko löytyis se oikea artikkeli)

Ostin tuollaiset kuusimalliset clasulta, mutta ne on liian pitkät eikä vaimenna kunnolla.

Kypärä painaa tulppiin ilkeästi enkä saa niitä oikein edes korvakäytävään mahtumaan kunnolla ilman että sattuu. Kuorsausta nuo ei päästä kovinhyvin läpi joten nukkuessa hyvät eikä mennyt rahat hukkaan.

Keltavalkoisia eareja oon käyttänyt motoilussa. Viimeksi ostin satsin S-kokoisia, mahtuu paremmin korviin.
    "On katsottava tarkkaan, mihin astuu kissa tassuillaan, itse kumminkin ne joutuu nuolemaan."
    * * * *
    Kawasaki GPZ500S -88 : 2010
    Yamaha FZS600 Fazer -99 : 2011->
    Lainaa BadToThe Bone kirjoitti Katso viesti

Lähtökohtaisesti homma vaan menee niin, että jos melu ei "satu korviin".... eikä siitä saa
    "rasitusoireita", siitä ei synny vaurioitakaan!
    Kävin huhtikuun lopussa rakennusalan työsuojeluvaltuutetun kurssin, jossa käytiin läpi mm. kuulonsuojausta.

Monella tuntuu olevan harhaluulo että jos ei (enää) koe melua häiritseväksi ei se myöskään tee enää tuhojaan kuulolle. "En mä enää kuulosuojia tarvitse kun mulla on jo kuulo huonontunut" Fakta vain on että 85dB (vai oliko nykyisin 80db) on raja jonka ylittävä melu on todettu aiheuttavan kuulovaurioita, huolimatta siitä kuinka hyvä tai huono kuulo on ennestään, ja kuulo jatkaa edelleen heikkenemistään.
    Ymmärtääkseni yksikään kypärä markkinoilla ei vaimenna melua alle tuon rajan maantienopeuksissa jos kypärä vain osuu ilmavirtaan. Eri asia voi olla jos on visiiri joka ohjaa ajoviiman kokonaan kypärän ohitse.
    Suzuki GT125R -76
    Tuosta piti kysymän, eli jos 8h saa olla 85db metelissä kerrallaan, kauanko pitää pitää taukoa noiden altistusten välillä? Tietty kovissa meteleissä käytän aina kuulosuojaimia, mutta ihan huvikseni kysyn.

E: 4 paria howard max litejä ja 2 paria laser litejä tilattu. Toivotaan, että sopii korviin.
    Viimeksi muokannut: yyri; 06.06.2012 klo 22:23.
    Tuollaisen kaavion löysin noista melualtistusajoista. Toisaalta luin että taulukolla tarkoitettaneen normaalin työpäivän aikana saatua altistusta, eli tästä voidaan päätellä välissä tarvittavan 16 h "toipumisajan.:

Aikarajat, jonka jälkeen kuulovaurion riski on toistuvassa melualtistuksessa todennäköinen:

Melutaso Aika

85 dB 8 h
    88 dB 4 h
    91 dB 2 h
    94 dB 1 h
    97 dB 30 min
    100 dB 15 min
    103 dB 7 min
    106 dB 3 min
    109 dB 2 min
    112 dB 1 min
    115 dB 30 sek
    118 dB 15 sek
    130 dB 1 sek

HUOM! Kuulovaurion voi siis saada myös aikaisemminkin kuin yllä olevassa taulukossa on mainittu, mutta kuulovaurion riski on paljon todennäköisempi vasta yllä mainittujen aikarajojen jälkeen.
    Suzuki GT125R -76
    Maantienopeuksissa itsellä kyllä melutaso nousee kypärän sisällä aika kovaksi. Huomaa parhaiten esimerkiksi radiota kuunnellessa, kun joutuu lisäämään reilusti volaa kuullakseen. Toisaalta tuo radion kuuntelu voi olla vielä isompi ongelma kuin ajomelu. Ainakaan YLE:llä ei ilmeisesti enää ole lainkaan äänitarkkailijoita? Tai ainakin rauhallisen puheen keskelle sijoitetaan ihme pimputuksia ja jinglejä, jotka pahimmillaan sattuvat korvissa. Volyymin vaihtelut ovat todella suuria ja kypärä tai kuulokkeet päässä tämä korostuu.

Mutta joo, ajomelun peittäminen kuulokkeista tulevilla äänillä taitaa olla aika yleistä. Siinä mentäneen ojasta isompaan allikkoon...
    Muutama viikko sitten tuli MP-messuilta tilatut muotoonvaletut Finfonicit.
    Ovat kyllä hyvät ja istuvat korvaan hienosti kunhan oppi tekniikan kuinka noi kannattaa "kiertää" korvaan
    Ja se mikä parasta, että suodattaa hyvin, mutta kuitenkin niin että esim. puhe kuuluu hyvin läpi. Tämä on tärkeää.
    Trust your instincts, be yourself!

Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
    Pari viikkoa olen nyt ehtinyt testaamaan MotoSafeja, enkä enää luopuisi. Vaimentaa nimenomaan tuulensuhinoita jotka omassa pyörässä ovat ongelmalliset. Tuplakupla ohjaa pyörteilevän ilman juuri kypärän kohdalle. Tosin tuohon olen huomannut vaikuttavan myös kelin tuulisuuden, ja sen mistä suunnasta sattuu puhaltamaan.
    Nolan N103:een asennettu Scala Riderin G4:n radio kuuluu selvemmin kun suhinat ovat vaimenneet. Vielä 160km/h vauhdissa sain selvää radion keskusteluohjelmasta, ja normaali maantievauhdeissa musiikinkuuntelu on yhtä juhlaa. Tosin olen oman Scalan päivittänyt paremmilla kaiuttimilla joka omalta osaltaan varmasti vaikuttaa asiaan.
    Viimeksi muokannut: Tero-75; 16.06.2012 klo 21:01.
    Suzuki GT125R -76
    Howard leightin laser ja max litet tulpat saapui. Max litet käy kohtuu hyvin tuunaamalla, eli lyhentämällä ja leikkaamalla sen T osan yhtä kapeaksi kun muun tulpan. On ne nuokin hieman liian isot, alkaa painamaan korvaan. Pitää ottaa testiin nuo laser litet jos olisi yhtään pienemmät. Alkaa vaihtoehdot käymään vähiin
    Pari viikkoa olen nyt ehtinyt testaamaan MotoSafeja, enkä enää luopuisi.
    Itse suosin saman virman WorkSafeja, ihan vain siksi että jotenkin tuntuu MotoSafeissa olevan "harrastus lisää" hinnassa, kun työsafe irtoaa 12 eskoa halvemmalla. Samanlaiset tulpathan nuo ovat, muka erilaisella "suodattimella". Sinällään olis mielenkiintoista kokeilla peräjälkeen molempia että kuuleeko "kultakorva" noissa eroja.

Tuollapa noita voipi ihmetellä ja tilailla.

http://www.korvatulpat.fi/moottoriurheilu.html

http://www.korvatulpat.fi/tyoskentely.html

Alpinesta siis kyse.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
    Lainaa Chivas067 kirjoitti Katso viesti
    Samanlaiset tulpathan nuo ovat, muka erilaisella "suodattimella". Sinällään olis mielenkiintoista kokeilla peräjälkeen molempia että kuuleeko "kultakorva" noissa eroja.
    Täytyypä vetää takaisin omia epäilyjä. Eipä ne worksafet ollutkaan hyvät, liian "tukkoiset" minun makuun olivat. Saivat aikaan saman efektin kun muutkin keltaiset yleisvohvelit tms, joka askelkin soi päässä patarummun lailla, saatikka kun mopon tärinät sun muut tulee mukaan.

Eipä hätää, tiirailin suodatin osaa valoa vasten että eipä siellä "korvaputkessa" valoa näy joten otin nuppineulan ja varovasti painoin pikkiriikkisen reijän sinne sisälle, ehkäpä hiuksenmentävän ja eikun plugit korvaan ja baanalle. Hämmästys oli suuri kun patarumpu ei enää päässä soinutkaan eikä tuuli humissut eikä vinkunut. Seuraava testi olikin kypärään naittamieni kuulokkeiden kokeilu. Toimi loistavasti! Vielä satasen vauhdissakin kuului musiikki eikä poppikone ollut edes tapissaan.

Summasummarum: Ehkäpä ensi kaudelle minäkin ostan nuo "ylihintaiset" motosafet kun tuo D.I.Y plugitkin noin hyvin pelaa... Ehkäpä Alpinella on sittenkin tehty jotain tutkivampaa tuotekehittelyä.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
    Itse käytän myös pidemmillä matkoilla tulppia, koska jo näin nuoremmalla iällä ovat ilmeisesti musiikkiharrastus+metsästys ym. ottaneet korviin jonkun verran josta sitten seurauksena tinnitus.

Musahommien kautta olen myös löytänyt tulpat joilla ei tuota perus-EARien ongelmaa ole eli vaimennus on melko tasainen eikä liian iso. Samoja tulppia siis käytän niin livekeikkoja kuunnellessa kuin ajellessakin.
    Tulpat siis linkin kuvan vasemman puoleiset, eivät otsikon mukaiset lasten mallit ACSCustom

Vaikka nuo varret onkin melko pitkät niin ainakin omaan kypärään mahtuvat kyllä mukavasti eivätkä ole haitanneet.
    Mahtuukohan nuo 3M:n siniset kuuset pieneen korvaan ja voiko noista niitä varsia lyhentää? Vaimentaakohan tarpeeksi, kokemuksia? Howard max litet alkaa loppumaan ja nuokin on hitusen turhan isot :/
    Hornet 600 -99
    Myydään vieläkin NSR125 -03
    Nyt on yli kk:n kokemus näistä valetuista korvatulpista ja täytyy sanoa että kyllä minulle sopii aivan loistavasti.
    Pitää vaan muistaa laittaa tulppa kohdalleen huolellisesti ja nauha kulkemaan sopivaa reittiä niskaan ettei pään kääntäminen aiheuta mitään nauhan kiristymist. jollin tulppa voi liikahtaa. Kalliithan nuo on mutta vaikka päivän pitää korvissa niin minkäänlaista rasitusta korvakäytävässä ei tunnu. Ihan kuin niitä ei olisikaan mutta melu on pois.
    Honda XL1000VA 2006
    Ehdottomasti korvatulpat, punaisia Quiet-tulppia löytyy joka taskusta Vuosi sitten pyörässä oli V&H:t, jotka korvatulppien hieman antautuessa aiheuttivat repivän päänsäryn. Möykkäputket vaihtui vakioputkiin katsastukseen mennessä, eikä tulleet takaisin
    kari
    "Ennen luotettiin Boksereihin, nyt pitää olla V-aukkoiset ja neliveto."
    Lainaa yyri kirjoitti Katso viesti
    Mahtuukohan nuo 3M:n siniset kuuset pieneen korvaan ja voiko noista niitä varsia lyhentää? Vaimentaakohan tarpeeksi, kokemuksia? Howard max litet alkaa loppumaan ja nuokin on hitusen turhan isot :/
    pienestä korvasta en tiedä. Itellä aika isot ja sihhe uppoo hyvin.

Ite lyhensin tapin niin lyhkäseks vaan ku ikinä uskalsin. Välillä joutuu vähän kaivamaan pois.
    Jos olis oikein fiksu ni laittais jonku ohkasen narun siihen tulpan varteen ni sais ainaki helposti pois.

Vaimennus on just sopiva ja noi korvissa jakselee ajella pidempiäkin siivuja.
    Alle kympin invenstointi ni suosittelen kokeilemaan!
    Yamaha FZ6-N -> Triumph Daytona 955i
    Mulle ei nuo perus keltaiset earit sovi enkä tykännyt noista 3M-kuusitulpista kun painoivat liikaa korvakäytävää ja niiden pois ottaminen sattui ihan hemmetisti. Sitten kerran kokeeksi ostin Prismasta tällaiset Uvex Hi-com tulpat ja ne on olleet melko miellyttävän tuntuiset. On pehmoisempi kuin perus eari mutta saa rullattua sopivan ohueksi eikä paina korvassa ollenkaan. Mitään pitkää siivua ei ole tullut ajettua mutta tunti pari menee ilman että noita edes huomaa korvassa Vaimennuskyvyltäänkin nuo on omaan ajoon juuri sopivan oloiset, ei vaimenna liikaa.
    Honda Africa Twin RD04 -91
    Pitääpä tsekata minkä kokosia nuo uvexit on, ja samaten apteekin tarjonta uudelleen.
    Hornet 600 -99
    Myydään vieläkin NSR125 -03
    Noita Alpinen MotoSafeja kiinnostaisi kokeilla vaihteeksi. Tuote-esitteen mukaan tulppien runko-osa on pestävä ja kestävä, mutta miten sitten itse suodattimien kanssa on? Voiko niitä pestä?
    Nykyään käytän oransseja 3M-tulppia, jotka viskaan roskiin aina muutaman käyttökerran jälkeen. Ainakin 3M-tulpat likaantuvat käytössä ja tulppien materiaali pehmenee -> kauan käytetyt tulpat eivät ole enää yhtä tehokkaat.
    Tulee ainakin hintaa tulpille, jos tuollaisia 25€:n settejä ostelee useampia per ajokausi
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
    Lainaa Sami@Vespa kirjoitti Katso viesti
    Noita Alpinen MotoSafeja kiinnostaisi kokeilla vaihteeksi. Tuote-esitteen mukaan tulppien runko-osa on pestävä ja kestävä, mutta miten sitten itse suodattimien kanssa on? Voiko niitä pestä?
    Kyllähän nuo motosafet voi pestä, itse ainakin pesen muutaman kerran vuodessa/ajokaudessa.

Tulppaosa pehmeää silikonia tms.materiaalia josta katkaissut "varresta" puolisen senttiä pois.
    Varsinainen vaimennin on jotakin kovempaa muovia.
    Pesuaika on kätevästi viimeistään silloin kun "vaimennin" ei tahdo pysyä enää paikoillaan vaan irtoaa helposti tulpasta.....

Ja puhe ja musiikki kuuluu hyvin. Vain tuulen suhinat suodattuu pois.
    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

http://www.panfun.fi

"Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
    Ok, hyvä tietää. Täytyy laittaa tilaukseen. Vai saako noita jostain kivijalkakaupoista tai apteekeista tms?
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
    Ok, hyvä tietää. Täytyy laittaa tilaukseen. Vai saako noita jostain kivijalkakaupoista tai apteekeista tms?
    Ainakin BikeWorldit myyvät, tosin tilaamalla saa halvimmalla jos haluaa sen muutaman euron säästää..
    Suzuki GT125R -76
    Tässä listaa ainakin osasta jälleenmyyjistä *KLICK*
    Itse ajattelin kanssa noita kyllä koettaa.. Nyt tuli gixxerillä ajettua kesälomareissu ja ei tahtoneet mitkään tulpat miellyttää vaikka testasin useampiakin malleja.. Että tosiaan nämä seuraavaksi
  30.  
    Itse olen tyytyväinen worksafeihin, pysyvät jopa korvakäytävässä toisin kuin perus earit.
    Eroa en ole päässyt kokeilemaan motosafeihin mutten usko että mitään suurta eroa on paitsi hinnassa.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Sivu: 7 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789 ... ViimeinenViimeinen