Sivu: 60 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10505859606162 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1771:stä 1800:een 2024:sta
  1. #1771
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Saako vaik pari linkkiä viesteihin joissa on arvosteltu uusia (ilman että he ovat itse neuvoa/mielipidettä kysyneet)? Kiitos.
    Tää alkaa karkaamaan vähän pois nyt ryhmän aiheesta, mutta kun oma poika lähti mukaan motohommiin (mistä minä en tajua helvettiäkään), tuli itsekin tutustuttua moneen hauskaan heppuun. Häpeilemättä utelin kokeneilta kaikenlaisia juttuja, eikä kertakaan, toistan ei koskaan kertaakaan, tullut minkäänlaista naureskelua tai ylhäältä päin katsomista tai vähättelyä. Aivan päinvastoin. Nyt kun olen siellä varikolla toista kesää hengaamassa, tämä tunne on vaan vahvistunut, kun on tutustunut vielä enemmän ihmisiin. Ihan loistavaa jengiä. Kiintiö kusipää kuuluu tietenkin aina joka sakkiin, mutta se kuuluu asiaan ihan elämän joka osa-alueella.

    Kantsii Suzu-ukko tulla tutustumaan!
    Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
  2. #1772
    Lainaa Loosah kirjoitti Katso viesti
    Poistin viestini väärinymmärryksen takia... Ehdit perkule lainaamaan. Ryhmiä on siis neljä, kolme motoa ja yksi auto. Ei viittä, kuten sanoin.

    Muistan nuo 2020 päivät. Oli kohtuullisen rikkonaiset ajot Oli ihanaa vetää RAM-racingin porukkojen kanssa pari vko takaperin täysin puhdas päivä aurinkoisella radalla.
    Toivottavasti tällä kertaa vehkeet pysyy paremmin radalla ja oikein päin, sekä nesteet oikeissa paikoissa. RAM-Racingin päivällä oli tosiaan hieman eri meininki, pyöriä kun oli paikalla yhteensä puolet radan kapasiteetista.
  3. #1773
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    RAM-Racingin päivällä oli tosiaan hieman eri meininki, pyöriä kun oli paikalla yhteensä puolet radan kapasiteetista.
    Juu ja jokainen pyörä viimeisen päälle huollettu jne. On ihan erilaisia päiviä ne. Ei kuitenkaan pahaa sanottavaa tulevasta lauantaista. Kuuma ja kiva päivä varmasti tulossa joka kuskille!
    Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
  4. #1774
    Omalta osalta siis kysymyksessä hidas vai keskiryhmä... Miten kovaa nopeammat hitaat ovat tuolla ajaneet, jos oma hissun kissun kokeilu viime kesältä oli 2:36. Voisin kuvitella porukan ainakin isommissa jarruissa tulevan lentämällä ohi keskiryhmässä.
    Lasken itseni maltillisen nopeaksi hitaaksi. 24.5.2021 kävin Kymiringillä ajelemassa. Siitepölyn liukastuttamalla radalla paras aika oli 2:30. Nopeuserot tuolla voivat olla tosi suuret etenkin hitaammissa ryhmissä. Varsinkin siinä pääsuoralla. Se on kanssa jännä se pääsuoran alku, kun on loivaa ylämäkeä. Tuppaa hytti tulemaan syliin tavallistakin herkemmin
    -- Brake later and open the gas earlier --
  5. #1775
    Tuli se paljon täällä foorumilla puhuttu Alastarokin nyt viimenään korkattua 13.6. R.M. Heinon päivillä. Hyvä pinta ja muutenkin kyllä tykkäsin, vaatii malttia, ettei taita liian aikaisin sisään. Tuon näköistä maisemiin tutustumista se oli, vähän linjojen hakua, liruttelua mutkiin jne., mutta hauska päivä ja ensi kerralla alle 1:30.

    https://youtu.be/cCnykPpQX0k?t=195

    Meneekö sinne päinkään?

    (jostain kolmen minuutin paikkeilta lähtee)
  6. #1776
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Tuli se paljon täällä foorumilla puhuttu Alastarokin nyt viimenään korkattua 13.6. R.M. Heinon päivillä. Hyvä pinta ja muutenkin kyllä tykkäsin, vaatii malttia, ettei taita liian aikaisin sisään. Tuon näköistä maisemiin tutustumista se oli, vähän linjojen hakua, liruttelua mutkiin jne., mutta hauska päivä ja ensi kerralla alle 1:30.

    https://youtu.be/cCnykPpQX0k?t=195

    Meneekö sinne päinkään?

    (jostain kolmen minuutin paikkeilta lähtee)
    Menee juurikin niinku sen pitäisikin mennä, ainakin apexien osalta. T4 jotenki ujostelet ottaa sen apexin kii mutta T6 sä saat sen kii. Kaikki muut paitsi T4 menee aikalailla nappiin.

    Mutta muista että sitä kun rupeet lisäämään vauhtia, ni mutkiin taitto täytyy muuttua myös aggressiivisemmaksi. Eli kun nyt meet iisisti jarruissa ja hissukseen mutkaan sisään, ni toi sama sisäänmeno ei sitte pelitä ku rupeet menemään sinne kovempaa. Eli kun menet kovempaa mutkaan, ni täytyy mennä pidemmälle suoraan reilulla vauhdilla, ja sen sisäänkäännön täytyy olla nopea ja aggressiivinen jotta linja pysyy ja saat sen apexin kii kovemmalla mutkavauhdilla.

    Myöskin huomioitavaa on se, että kun sitte alat myöski hyökkäämään mutkasta ulos, niin sit tarvitsee pyörää myös ohjata paljon aggressiivisemmin. Esim T3 kun lähdet ulos ni sun pitää olla noin 20 metriä nykyistä aiemmin jo siellä vasemmassa reunassa jotta saat hyvän jarrutuksen ja entrylinjan T4:een. Ja se 20 metriä aiemmin tarkoittaa että sen lisäksi että sä runttaat kaasua pohjaan ihan eri asenteella, ni sun täytyy väkisin runtata sitä pyörää sinne vasemmalle ja sitte yhtä väkisin runtata se pyörä nopeasti radan suuntaiseksi ennen jarrutuspaikkaa.

    Kuten Eemeli sano vuosi sitte koulutuksessa: Jos Alastarolla ei tuu väsy ajaessa ni ajaminen ei oo nopeeta.

    Mutta sul on tosiaan hiton hyvin perusperiaatteet hallussa kuhunki mutkaan, ainakin tuon videon pohjalta. Muista tosiaan vaa että vauhdin lisääminen samalla sisäänmenolla aiheuttaa sitte vaaroja. Eli kun vauhti lisääntyy, ni sisääntaitot mutkiin terävämmin ja vähä myöhemmin.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  7. #1777
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Tuli se paljon täällä foorumilla puhuttu Alastarokin nyt viimenään korkattua 13.6. R.M. Heinon päivillä. Hyvä pinta ja muutenkin kyllä tykkäsin, vaatii malttia, ettei taita liian aikaisin sisään. Tuon näköistä maisemiin tutustumista se oli, vähän linjojen hakua, liruttelua mutkiin jne., mutta hauska päivä ja ensi kerralla alle 1:30.

    https://youtu.be/cCnykPpQX0k?t=195

    Meneekö sinne päinkään?

    (jostain kolmen minuutin paikkeilta lähtee)
    Näyttää rennommalta ja paremmat linjat kuin omilla kurvailuilla vaikka onkin jo kiusallisen paljon tahkottu tuota rataa.
    UwU Jäsenvastaava UwU
    Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
    Aprilia RSV Mille R -03
    Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
  8. #1778
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Tuli se paljon täällä foorumilla puhuttu Alastarokin nyt viimenään korkattua 13.6. R.M. Heinon päivillä. Hyvä pinta ja muutenkin kyllä tykkäsin, vaatii malttia, ettei taita liian aikaisin sisään. Tuon näköistä maisemiin tutustumista se oli, vähän linjojen hakua, liruttelua mutkiin jne., mutta hauska päivä ja ensi kerralla alle 1:30.

    https://youtu.be/cCnykPpQX0k?t=195

    Meneekö sinne päinkään?

    (jostain kolmen minuutin paikkeilta lähtee)
    Onks sulla kupera satula mistä ei saa mitään tukea kun yläkroppa ja pää pysyy keskellä pyörää ja vaihteiden vaihtaminen on hankalaa?

    Jos ajolinjoista haluut kommenttia, niin pistä kamera mopon keulalle silleen ettei ahteri peitä koko rataa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  9. #1779
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Kaikki muut paitsi T4 menee aikalailla nappiin.

    Kuten Eemeli sano vuosi sitte koulutuksessa: Jos Alastarolla ei tuu väsy ajaessa ni ajaminen ei oo nopeeta.
    T4:ää oli vähän hankala, eikä kova tuulikaan oikein helpottanut tilannetta taiton ja nopeuden suhteen. Pitää ottaa asialistalle nuo mainitsemasi hommat seuraavalla kerralla.

    Lainaa Kerberos kirjoitti Katso viesti
    Näyttää rennommalta ja paremmat linjat kuin omilla kurvailuilla vaikka onkin jo kiusallisen paljon tahkottu tuota rataa.
    Tuo rentous oli hieman tavoitteenakin, sillä usein huomaan jännittäväni sisäkäden jumiin jostain syystä, pitää muistutella itseään siitä tasaisin väliajoin.

    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Onks sulla kupera satula mistä ei saa mitään tukea kun yläkroppa ja pää pysyy keskellä pyörää ja vaihteiden vaihtaminen on hankalaa?

    Jos ajolinjoista haluut kommenttia, niin pistä kamera mopon keulalle silleen ettei ahteri peitä koko rataa.
    Kaikkiin noihin voisi sanoa työn alla. Vaihdepolkimen asentoa pitää hieman säätää, se on liian alhaalla kun aloin istua penkin reunalla jarrutuksissa ja makaamaan tankin päällä kiihdytyksissä, sekä treenata käsien ja jalan yhteistoimintaa, se sifterikään ei olisi pahitteeksi. Penkki on suunniteluasteella odottamassa toteutusta, vaikkakin en koe tuota vakiopenkkiakään ylivoimaisen hankalaksi, ei se ihan kuperimmasta ja kapeimmasta päästä kuitenkaan ole. Ehkä etureuna voisi olla hieman ylempänä, eli penkki enemmän vaakatasossa. Suurin syy noihin ongelmiin on ihan osaamattomuus ja antenniosasto, pää käskee pitämään tiukemmin kahvoista, vaikka siihen ei ole mitään syytä, kun muistaa sellaisen tietyn rentouden, niin pää ja yläkroppakin lähtevät menemään oikeaan suuntaan.
  10. #1780
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Penkki on suunniteluasteella odottamassa toteutusta, vaikkakin en koe tuota vakiopenkkiakään ylivoimaisen hankalaksi, ei se ihan kuperimmasta ja kapeimmasta päästä kuitenkaan ole. Ehkä etureuna voisi olla hieman ylempänä, eli penkki enemmän vaakatasossa.
    Eihän mikään penkki ole ylivoimaisen hankala, kaikillahan niillä pystyy ajamaan.
    Vs veikkaisin että kuka tahansa joka on tehnyt ratavessaansa tasaisen ja riittävän leveän penkin, on huomannut sen kiistattomat edut, ja miettii "Miksi en ole tenhyt tätä aikaisemmin..."
    Ja sen eronhan huomaa vasta sitten joskus kun on päässyt sellaisella ajamaan/ ei osaa ennen sitä edes kaivata sellaista/ ymmärrä kuinka paljon se helpottaa kaikkea tekemistä kun ajoasento on rento (silloin kun perse on sivulla) ilman mitään ylimääräistä yrittämistä.
    Kovakuntoinen ratavesselihän pystyy tuota mopon ergonomian puutetta paikkaamaan fyysisellä suorituskyvyllään, mutta sekin on pois muusta ajamisesta varsinkin vähänkään pidemmässä kisassa. Yhdestäkin kymmenyksestä per kierros kertyy kisan pituudella pari sekunttia.
    Ja sitten taasen huonokuntoisella pullerolla tuo vaikuttaa helposti sen 2-3 sekunttia per kierros orgin kerhokisan mittaisella matkalla.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  11. #1781
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Tuo rentous oli hieman tavoitteenakin, sillä usein huomaan jännittäväni sisäkäden jumiin jostain syystä, pitää muistutella itseään siitä tasaisin väliajoin.
    Mopon ergonomia tukee vain tietynlaista rentoa ajoasentoa. Jos haluaa ajoasentoa muuttaa ja pitää sen rentona, niin mopon ergonomiaa pitää myöskin ensin muuttaa että se tukisi sitä muutettua ajoasentoa. Varsinkin jos on pitempi henkilö kyseessä, niin silloin yleesä on tarvetta suuremmille muutoksille kuin lyhyemmän henkilön kysessä ollessa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  12. #1782
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Eihän mikään penkki ole ylivoimaisen hankala, kaikillahan niillä pystyy ajamaan.
    Samoin mikään penkki ei auta, jos ei muista siirtää sitä ylävartaloa. Toinen, etenkin sadekelillä huomioitava seikka on jalkatapit, ei muuten tule ajamisesta mitään, jos ei voi luottaa siihen, että tossu ei lipsu.
  13. #1783
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Samoin mikään penkki ei auta, jos ei muista siirtää sitä ylävartaloa. Toinen, etenkin sadekelillä huomioitava seikka on jalkatapit, ei muuten tule ajamisesta mitään, jos ei voi luottaa siihen, että tossu ei lipsu.
    Imatran koneen tapit. Jalat kiinni kuin tikku paskassa!
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14. #1784
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Imatran koneen tapit. Jalat kiinni kuin tikku paskassa!
    Ne on ostoslistalla.
  15. #1785
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Samoin mikään penkki ei auta, jos ei muista siirtää sitä ylävartaloa. Toinen, etenkin sadekelillä huomioitava seikka on jalkatapit, ei muuten tule ajamisesta mitään, jos ei voi luottaa siihen, että tossu ei lipsu.
    Väittäisin että vartalon luonnollisella taipumuksella hakeutua balanssiin on suurempi merkitys. Koska kroppa ei saa mitään tukea (ajoasentoon "soveltumattomasta" penkistä ja tankista) sen jälkeen kun perse on siirretty sivulle, niin kropan ainoa keino päästä tasapainoon on siirtää yläkroppa "takaisin" keskelle, ja jopa yli mopon keskilinjan ulkokaarteen puolelle.
    Paremmalla fysikaaalla tuota luontaista taaipumusta vastaan on suht helppo tapella/ tehdä ylimääräistä työtä tuon balanssin puutteen takia. Hieman huonommalla fysiikalla tuo korvaava työ "unohtuu" koska kroppa vaan ei välttämättä jaksa enää kierroksen parin jälkeen.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  16. #1786
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Imatran koneen tapit. Jalat kiinni kuin tikku paskassa!
    Tuotakin voi käyttää indikaattorina. Jos tarvitsee tapit joissa jalka pysyy kiinni, niin muussa ergonomiassa on jotain vikaa.
    Yksi esimerkki on mutkassa ulkokaarteen jalka. Jos sen jalkaterän pystyy nostamaan tapilta pois, ja vilkuttelemaan valokuvaajalle, ilman että ajo tai ajoasento kärsii, niin silloin ergonomia on aika kohdillaan.
    Tahi jos ulkojalka vahingossa lipsahtaa tapilta, niin joutuuko kuski sen jälkeen keräilemään itsensä ylös, vai jatkuuko ajo ihan normaalisti?

    Kun katselee noita rataapäivien kuvia, niin yksi asia mihin kannattaa kiinnittää huomiota on jalkaterän asento suhteessa reiteen. Monissa kuvissa näkyy täysin luonnoton asento, eikä olisi mikään ihme jos kyseinen kuski väsyy ihan kierroksessa tai parissa, koska koko kropan voimat menee siihen jalan pitämiseen luonnottomassa asennossa.

    Tilanteenhan pitäisi päinvastoin olla se, että jalka pysyy rentona ja tukee keskikropan asentoa, jolloin kädet on helppo pitää rentona.
    Eli sillä jalkaterän asennolla pilaa helposti koko ajamisen. Yllättävän suuri merkitys tuolla pikkuseikalla.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  17. #1787
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Tuotakin voi käyttää indikaattorina. Jos tarvitsee tapit joissa jalka pysyy kiinni, niin muussa ergonomiassa on jotain vikaa.
    Yksi esimerkki on mutkassa ulkokaarteen jalka. Jos sen jalkaterän pystyy nostamaan tapilta pois, ja vilkuttelemaan valokuvaajalle, ilman että ajo tai ajoasento kärsii, niin silloin ergonomia on aika kohdillaan.
    Tahi jos ulkojalka vahingossa lipsahtaa tapilta, niin joutuuko kuski sen jälkeen keräilemään itsensä ylös, vai jatkuuko ajo ihan normaalisti?

    Kun katselee noita rataapäivien kuvia, niin yksi asia mihin kannattaa kiinnittää huomiota on jalkaterän asento suhteessa reiteen. Monissa kuvissa näkyy täysin luonnoton asento, eikä olisi mikään ihme jos kyseinen kuski väsyy ihan kierroksessa tai parissa, koska koko kropan voimat menee siihen jalan pitämiseen luonnottomassa asennossa.

    Tilanteenhan pitäisi päinvastoin olla se, että jalka pysyy rentona ja tukee keskikropan asentoa, jolloin kädet on helppo pitää rentona.
    Eli sillä jalkaterän asennolla pilaa helposti koko ajamisen. Yllättävän suuri merkitys tuolla pikkuseikalla.
    On tässä vuosia ajettu "liukutapeilla". Vituttaa jo kadulla silloin tällöin, vaikkei mitään aiheuta.

    Nyt kokeillaan näitä. Liukutappeja on hyllyssä kaksi paria. Paluu vanhaan onnistuu.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  18. #1788
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Tahi jos ulkojalka vahingossa lipsahtaa tapilta, niin joutuuko kuski sen jälkeen keräilemään itsensä ylös, vai jatkuuko ajo ihan normaalisti?
    Ai niinku näi: https://www.flickr.com/photos/holtsu...7719403657124/
    Superbike #7
  19. #1789
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Tuotakin voi käyttää indikaattorina. Jos tarvitsee tapit joissa jalka pysyy kiinni, niin muussa ergonomiassa on jotain vikaa.
    Yksi esimerkki on mutkassa ulkokaarteen jalka. Jos sen jalkaterän pystyy nostamaan tapilta pois, ja vilkuttelemaan valokuvaajalle, ilman että ajo tai ajoasento kärsii, niin silloin ergonomia on aika kohdillaan.
    Tahi jos ulkojalka vahingossa lipsahtaa tapilta, niin joutuuko kuski sen jälkeen keräilemään itsensä ylös, vai jatkuuko ajo ihan normaalisti?
    Nyt joutuu kysymään että missä sen painon sitten pitäisi olla, ei käsillä/kahvoilla, eikä kummallakaan jalalla - jäljelle jää kuskin perse?
  20. #1790
    Lainaa kurja kirjoitti Katso viesti
    Nyt joutuu kysymään että missä sen painon sitten pitäisi olla, ei käsillä/kahvoilla, eikä kummallakaan jalalla - jäljelle jää kuskin perse?
    No sepä se. Suurin osa painosta on perseellä. Sen takia leveä ja tasainen satula auttaa.
    Jos satula on pyöreä/kupera, niin suurin osa painosta vääntää kroppaa johonkin suuntaan, ja sen takia joutuu kompensoimaan yläkropan väärällä asennolla, tai jäykillä käsillä ja jaloilla tukien.
    Auttoiko ymmärtämistä?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  21. #1791
    Noniin taas olisi aika ottaa kehityskohteita ja ajatuksia vastaan. Pyörä vaihtunut täksi kaudeksi vanhaksi rata R6R:ksi. Nyt kolmen rikkonaisen ratapäivän jälkeen päässyt ajamaan tuohon 1:32 huudeille aika tasaisesti. Valitettavasti vanhassa pyörässä sähköviat häirinneet harrastusta aika tehokkaasti, kun näihin kolmeen päivään vain 11 settiä saanut ajettua.

    Eli tästä hieman pätkää tutkittavaksi: https://youtu.be/xXE1vHjTuZw?t=24

    PS: Saako -07 R6R jännitteensäätimen johtosarjan liittimiä jostain kätevästi? Palanut liitin päätti ajot eilen.
    -Triumph Daytona 675 '08
    -Yamaha R6R '07
  22. #1792
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Iskin sunnuntaille tässä hienossa säässä. 7 settiä ja 71 kierrosta. Herranjumala, että olin ruosteessa. Isolohkon puskissa taluttelu ja ojista nostelu, tai apikalla sateella pelkääminen eivät ole tehneet hyvää. Ekan setin paras 1.38.1

    No, siitä sitten peukkua pois pyllystä ja tauluun jäi kierroksella #69 1.31.49. Tuossa vikalta setiltä kolme 1.31.5 kieppiä putkeen. Kierrokset 69, 70 & 71. Kaikennäköistä sekaamista tuohonkin osuu. Pääsuoralla vedettiin tai ei vedetty vitonen tupaan, vaihdemissi ja sellaasta.

    Oli kyl hieno päivä vetää. Edellisen kerran noin tyhjällä radalla päässyt ajamaan joillakin vapailla tunneilla arkipäivänä virka-aikaan. Nyt sunnuntaina ja aivan ässäkelissä.

    0,4 sekkaa viime syksyn vikan päivän parhaasta ja kaks sekkaa paremmin, kuin miten 2020 aloitettiin Alastarolla (kuukautta aikaisemmin tosin). Kaipa se siitä....


    Ai niin. Hörhön kotari on ohitettu! Se teki asian johdosta itävaltalaisen harakirin, ja puukotti itseltään sähköt.

    Hörhö on nähty ajelemassa HÅndalla, ilkeät juorut kertovat.

    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  23. #1793
    Lainaa Willkey kirjoitti Katso viesti
    Eli tästä hieman pätkää tutkittavaksi: https://youtu.be/xXE1vHjTuZw?t=24
    Hyvältähän tuo pääpiirteittäin näyttää. Itselläni ei ole kompetenssia tarjota apua miten tuosta lähtee vauhtia parantamaan, mutta pakko hieman kommentoida tuota ohitusta vauhtivasurissa.

    Mielestäni tuossa oli aineksia vähintäänkin jonkin asteiselle läheltä piti -tilanteelle. Tuossa jos edellä ajaja olisikin saanut, syystä tai toisesta, maagisen avauksen, olisi hyvin äkkiä tullut tuolla ulkokanttarilla melkoisen ahdasta.

    Voi olla että video ei kerro tilannetta ihan niin hyvin kuin sen on radalla kokenut ja hyvinhän se tuossa lopulta meni, mutta kannattaa jatkossa käyttää hieman enempi aikaa paremman ja turvallisemman ohituspaikan etsintään.

    Itsellänikin tuo on lemppari ohituspaikka kyseisellä radalla, mutta aina niin että myöhäinen taitto vauhtivasuriin jonka jälkeen avauksesta sisäkautta ohi. Tosin monesti ohitus venyy lemminkäisen jarruun asti kun ohitettavilla tahtoo olla tehokkaampia pyöriä.

    Kokemuksesta tiedän että tuolla keskinopeassa ajaa porukkaa jonka ajo on toisinaan hyvinkin vaihtelevaa, joten sitä ei vaan voi tarpeeksi painottaa että se edessä menijä saattaa toisinaan avata keskelle rataa madellen ja toisella kertaa ampua täysillä kiinni ulkokanttariin. Tästä syystä ohitukset tulee aina tehdä paikassa, jossa mahdollisuus joutua sulkeutuvaan rakoon on mahdollimman pieni.
  24. #1794
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Iskin sunnuntaille tässä hienossa säässä. 7 settiä ja 71 kierrosta. Herranjumala, että olin ruosteessa. Isolohkon puskissa taluttelu ja ojista nostelu, tai apikalla sateella pelkääminen eivät ole tehneet hyvää. Ekan setin paras 1.38.1

    No, siitä sitten peukkua pois pyllystä ja tauluun jäi kierroksella #69 1.31.49. Tuossa vikalta setiltä kolme 1.31.5 kieppiä putkeen. Kierrokset 69, 70 & 71. Kaikennäköistä sekaamista tuohonkin osuu. Pääsuoralla vedettiin tai ei vedetty vitonen tupaan, vaihdemissi ja sellaasta.

    Oli kyl hieno päivä vetää. Edellisen kerran noin tyhjällä radalla päässyt ajamaan joillakin vapailla tunneilla arkipäivänä virka-aikaan. Nyt sunnuntaina ja aivan ässäkelissä.

    0,4 sekkaa viime syksyn vikan päivän parhaasta ja kaks sekkaa paremmin, kuin miten 2020 aloitettiin Alastarolla (kuukautta aikaisemmin tosin). Kaipa se siitä....


    Ai niin. Hörhön kotari on ohitettu! Se teki asian johdosta itävaltalaisen harakirin, ja puukotti itseltään sähköt.

    Hörhö on nähty ajelemassa HÅndalla, ilkeät juorut kertovat.

    Itsellä osuu silmään pari helppoa:
    Lemminkäisessä odota ihan hetki pidempään että pyörä kääntyy -> saat avauksesta paljon paremman.
    Kikkamutka: jos ajat sen noin 2 mutkalla niin myöhemmin sisään. Jos taas haluat ajaa sen 1 mutkalla niin päästä syvemmälle mutkaan. Nyt tuo on semmoinen kummankin tyylin hydridi.
    Vaihde ensimmäisellä silmään.
    Ja kanttarit kiinni. Lemminkäisen jälkeen kaikissa vähän tarkennettavaa.
    Veikkaan että noilla saat sen 1,5 sekkaa pois
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  25. #1795
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Itsellä osuu silmään pari helppoa:
    Lemminkäisessä odota ihan hetki pidempään että pyörä kääntyy -> saat avauksesta paljon paremman.
    Kikkamutka: jos ajat sen noin 2 mutkalla niin myöhemmin sisään. Jos taas haluat ajaa sen 1 mutkalla niin päästä syvemmälle mutkaan. Nyt tuo on semmoinen kummankin tyylin hydridi.
    Vaihde ensimmäisellä silmään.
    Ja kanttarit kiinni. Lemminkäisen jälkeen kaikissa vähän tarkennettavaa.
    Veikkaan että noilla saat sen 1,5 sekkaa pois
    Noihin vois lisätä, että käytetään koko rata, kun siitä on kerran maksettu ja mopoa myös pitäs ajaa eikä istua kyydissä. Vähän semmosta laiskaa valuttelua 2-3, 3-4, Palmas-vauhtivasuri ja Lemminkäinen-kikkamutka välit. Niissä siis pitäs aktiivisesti ajaa sitä mopoa radan ulkoreunaan seuraavaa mutkaa ajatellen.
    Superbike #7
  26. #1796
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Pitääkö minun vastaohjata

    Kemoralla sunnuntaina sit. Luen pekan ohjeet pohjille.

    Ripuliranteinhan siinä kallisteltiin. Semmoinen paiskominen puuttuu kokonaan.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  27. #1797
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Pitääkö minun vastaohjata

    Kemoralla sunnuntaina sit. Luen pekan ohjeet pohjille.

    Ripuliranteinhan siinä kallisteltiin. Semmoinen paiskominen puuttuu kokonaan.
    Kemora on helppo. Siellä ei oikeestaan ole kuin vikan vasurin ja kahvilan väli semmonen, jossa joutuu vähän väkisin ajaa mopon sinne vasempaan laitaan ennen kahvilan jarrua.
    Superbike #7
  28. #1798
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    No sepä se. Suurin osa painosta on perseellä. Sen takia leveä ja tasainen satula auttaa.
    Jos satula on pyöreä/kupera, niin suurin osa painosta vääntää kroppaa johonkin suuntaan, ja sen takia joutuu kompensoimaan yläkropan väärällä asennolla, tai jäykillä käsillä ja jaloilla tukien.
    Auttoiko ymmärtämistä?
    Ja siksi tarvin pitävät tapit, että ne jalat pysyy niillä pitämättäkin. Ja toisekseen joillan radoilla saa jumpata itseään puolelta toiselle aika vauhdilla ja pintakaan ei aina ole ihan Alastaron tasainen, joten kunnon tapeilla yksi murhe vähemmän. Jos liukkaat tapit on paremmat, niin saahan niilläkin ajaa.
  29. #1799
    Lainaa mik4 kirjoitti Katso viesti
    Hyvältähän tuo pääpiirteittäin näyttää. Itselläni ei ole kompetenssia tarjota apua miten tuosta lähtee vauhtia parantamaan, mutta pakko hieman kommentoida tuota ohitusta vauhtivasurissa.

    Mielestäni tuossa oli aineksia vähintäänkin jonkin asteiselle läheltä piti -tilanteelle. Tuossa jos edellä ajaja olisikin saanut, syystä tai toisesta, maagisen avauksen, olisi hyvin äkkiä tullut tuolla ulkokanttarilla melkoisen ahdasta.

    Voi olla että video ei kerro tilannetta ihan niin hyvin kuin sen on radalla kokenut ja hyvinhän se tuossa lopulta meni, mutta kannattaa jatkossa käyttää hieman enempi aikaa paremman ja turvallisemman ohituspaikan etsintään.

    Itsellänikin tuo on lemppari ohituspaikka kyseisellä radalla, mutta aina niin että myöhäinen taitto vauhtivasuriin jonka jälkeen avauksesta sisäkautta ohi. Tosin monesti ohitus venyy lemminkäisen jarruun asti kun ohitettavilla tahtoo olla tehokkaampia pyöriä.

    Kokemuksesta tiedän että tuolla keskinopeassa ajaa porukkaa jonka ajo on toisinaan hyvinkin vaihtelevaa, joten sitä ei vaan voi tarpeeksi painottaa että se edessä menijä saattaa toisinaan avata keskelle rataa madellen ja toisella kertaa ampua täysillä kiinni ulkokanttariin. Tästä syystä ohitukset tulee aina tehdä paikassa, jossa mahdollisuus joutua sulkeutuvaan rakoon on mahdollimman pieni.
    Joo näinhän se menee. Tuli kaveria kurottua kiinni useampi kierros tossa ja kerkesi huomaamaan, että hyvin hissuksiin menee nuo vauhti mutkat niin päätin tuossa mennä ohi kun perä edellä tuli keskellä mutkaa vastaan.
    -Triumph Daytona 675 '08
    -Yamaha R6R '07
  30.  
  31. #1800
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti

    Ai niin. Hörhön kotari on ohitettu! Se teki asian johdosta itävaltalaisen harakirin, ja puukotti itseltään sähköt.

    Hörhö on nähty ajelemassa HÅndalla, ilkeät juorut kertovat.
    Joo akku perkele teki itsariyrityksen, mutta pienellä avosydänleikkauksella se on pian taas entistä ehompi. Kaikesta se mopo osaakin ottaa nokkiinsa. Ja vielä lainakuskinkin ollessa puikoissa 藍

    Eipä ne omatkaan ajot kyllä hyvin mennyt. Kai se Hondan paskalla katuajaminen vaan vie sen parhaimman terän. Niin vauhdista kun seksuaalisesta vetovoimasta. Homot kun vaan ajaa kai Hondalla.
    Blaablaa
Sivu: 60 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10505859606162 ... ViimeinenViimeinen