Aika turhat slalomit hiekalla otti kyllä kuvaajakin tuossa videossa, mutta onneksi pysyi pystyssä.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Mikä on apeksi?
Kerran oon käyny Alastarolla ja siitäkin on 10 ja puoli vuotta aikaa En tiedä mistä nyt iski kuume päästä radalle ajamaan. Ei oo oikein sinne soveltuvaa pyörääkään tällä hetkellä. Mutta varmaan joku 600cc tulee hommattua kevääseen mennessä. Silloin viimeeksi ja sen ainoan kerran kun radalla oon ajanut niin olin .org!:n järjestämällä ratapäivällä ajamassa ja hitaassa ryhmässä. Se tuntui silloin,että keskiryhmä olis voinut olla parempi. Kuinkakohan iso ero on hitaalla ja keski ryhmällä? Ihan vaan pohdin valmiiksi kumpaan ryhmään ilmoittaudun. Niin ja kai niitä ratapäiviä järjestetään vieläkin?
Virallisesti mutkan kohta missä ollaan lähimpänä sisämutkaa. (Tästä saadaan vielä foorumivääntö)
Suosittelen että lähtee liikkeellä hitaasta ryhmästä, varsinkin jos on tuon verran aikaa viime kerrasta.Ihan vaan pohdin valmiiksi kumpaan ryhmään ilmoittaudun.
Siirto nopeampaan ryhmään sitten jos löytyy lisää vauhtia päivän aikana.
Jos ei mitään kummempaa tapahdu, niin järjestetään.Niin ja kai niitä ratapäiviä järjestetään vieläkin?
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Jep. Matemaattisesti apex tarkoittaa jonkin käyrän huippukohtaa. Rata-ajossa tota termiä käytetään yleensä kuvaamaan sitä pistettä jossa kuski käy lähimpänä sisämutkaa, joka monesti on myös se kohta josta kiihdyttäminen aloitetaan.
Käytännössä se sisin kohta mutkaa ei välttämättä ole avauskohta eikä toisinpäin, sillä harvat mutkat ovat täysin symmetrisiä jne.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Tämä selvä,kiitos 👌
Yees. Alottelen siis hitaasta. Vielä se pyörä puuttuu 😆🤣 Ei viiti crossilla tai 640 kotarilla lähtee.
Hidas ryhmä on usein aika hidas (Alastarolla +2min aikoja). Jos on kokemusta rata-ajosta niin se keskihidas voisi olla oikea. Jos siis ryhmien nimet on edelleen samat eli hitaimmasta nopeimpaan:Se tuntui silloin,että keskiryhmä olis voinut olla parempi. Kuinkakohan iso ero on hitaalla ja keski ryhmällä? Ihan vaan pohdin valmiiksi kumpaan ryhmään ilmoittaudun. Niin ja kai niitä ratapäiviä järjestetään vieläkin?
- Hidas
- Keskihidas
- Keskinopea
- Nopea
-- Brake later and open the gas earlier --
Jos noin on,niin sit vois aloittaa keskihitaasta.
Muistaakseni silloin oli kolme ryhmää:
- Hidas
- Keskinopea
- Nopeet (+Kilvettömät)
edit. Siirsin tekstin nopeeseen ryhmään.
http://www.moottoripyora.org/keskust...04#post6689304
Viimeksi muokannut: T1mppa; 05.02.2021 klo 13:37.
Braaaaap
Jos kokemusta radalla ajelusta ei ole yhtään tai vain joku yksittäinen kokeilu niin suosittelen ajotaito 2 -kurssia heti kärkeen. Siellä saa kouluttajien suosiollisella avustuksella vietyä omaa ajamistaan todella paljon eteenpäin yhden päivän aikana, ja saa samalla mukaan eväät turvalliseen omatoimiseen harjoitteluun.
Superbike #7
Pistä longitudinal acc käppyrä näkyviin. Ja pistä vastaus Nopeen ryhmän triidiin.
Jarru, moottorijarru ja ilmanvastus jarruttaa/ hidastaa.
Riippuen moottorista, kierrosluvusta, vaihteesta; kaasu ensin vain pienentää tuota hidastuvuutta.
Ja juu, nopeen ryhmän nopeen pään juttuja.
Keskiryhmäläisille: Älä räpellä sen kaasun kanssa ennen apeksia. Ei se epätoivonen kaasun räpeltäminen paranna kierrosaikaa. Moni on yrittänyt, kukaan ei ole onnistunut.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Räpelletääs hieman kaasua, rapia viikko sitten sai viimenään avattua ratakauden Motoparkin hyshys-päivänä, aika ruosteista oli meno, takakamera kuvaili vuoroin taivasta ja takakatetta, mutta sivukameraan tarttui edes jotain jostain päivän puolivälistä. Ainakin näkee miksi mopossa on jousitus...
https://www.youtube.com/watch?v=xy3aJuY5MnI&t=73s
Markees kehui, että on fyysisesti helpompaa ajella sateessa loukkaantumisen jäljiltä. No, Apikka oli hetken letkuissa, joten kaipa se sama sääntö pätee koneisiinkin... ja vitut.
Tää ei vain läheJarrukahva on lähes hyödytön kun tuolla vesilammikoiden seassa suksii, ja vaikka porukka painaa ohi oikealta ja vasemmalta kaksinkertaisella vauhdilla, ei vaan viesti mene korvien väliin, että pitoa olisi vähän enemmänkin.
Posia se, että sadekelin enkoista jäätiin 0,5 ja nyt oli astetta rankemmassa kunnossa rata. 1.47,8 ja 1.47,0
Tällainen kauden avaus.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
UwU Jäsenvastaava UwU
Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
Aprilia RSV Mille R -03
Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
Onko missään foorumilla ollut varsinaista arpomista millaista ryhmäjakoa Kymiringillä voi olettaa olevan? Vaikka vastaus tässä on pitkälti, että sama joka muilla radoilla niin radan uutuus ja suorien normia isompi vauhti tuonee pientä eroa perinteisiin?
Omalta osalta siis kysymyksessä hidas vai keskiryhmä... Miten kovaa nopeammat hitaat ovat tuolla ajaneet, jos oma hissun kissun kokeilu viime kesältä oli 2:36. Voisin kuvitella porukan ainakin isommissa jarruissa tulevan lentämällä ohi keskiryhmässä.
Suuremmalla osalla ei kuitenkaan ole tuota jo käynyt etua.
Joko joko!
Testi
^RRC:n yhden ratapäivän perusteella (jossa jengi oli haettu kolmeen ryhmään) meidän pilttuussa mentiin jtkn näin:
-hitaaseen ns. katuryhmään ajautuneet + 2:30
-keskihitaassa yleensä ajavat +2:20 ja ns. harrastajaryhman lipulla ajaneet
Varsinkin hitaimmassa ryhmässä oli nopeuserot suorilla valtavat. Joku veti 150, toinen 280 ohi. Liikennettä oli paljon ja ajaminen melkoista härdelliä eikä ehjiä kierroksia päivän aikana helposti saanut. Ajat varmaan paranee kovasti kun olosuhteet on paremmat ja kokemusta karttuu. Hauskaa oli silti!
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Onko se vastenmielistä, että joku venyttää laitteensa vaijereita suljetulla alueella vaikkei endoakaan mutkasta sisään?
Oli se mutkavauhti mitä vain, en näe kovasti mieltä jarrutella tuota suoraa 150 lasissa, jos kovempaakin uskaltaa mennä. Sitten on eri asia, jos on liikkeellä jollain bäggerillä tai ei oikeasti tohdi vetää kahva stopparissa.
Moni käy vain fiilistelemässä.
Edit: itellä oli viikonloppuna Alastaron tulvassa just toi tilanne. Ainoa kerta kun pääsuoralla himmasin oli, kun Ruokolainen tuuttas vähän ennen pikkupyörällään ohi.
Ei paljoa omat mutkavauhdit otsikoihin päässeet. Silti suoralla kapula stoppariin. Ois tullut mieleenkään himmailla.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Itse lippuja ostaessani ryhmiä oli vain kaksi autoille ja kaksi motoille. Rata-ajajat ja katukuskit (nopea/hidas). Nyt sinne on tullut kolmas motoryhmä näköjään myyntiin nimellä "Hidas 2". Vähä ärsy olo, ku yhtäkkiä ryhmien määrä onkin neljän sijaan viisi, eikä tätä lippuja ostettaessa kerrottu. Se vähentää kaikkien ajoaikaa (ajoaika nyt siis 20 min ja sitten 1h 20 min odottelua), mutta ei tietenkään vaikuta lipun hintaan. Murrr!
Ei maailman vakavin asia ja on todella upeeta, että mahdollisimman moni katukuski saa ratakärpäsen pureman päästessään pörräämään Kymillä, mutta vähän tylsä tuo viisi ryhmää.
Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Poistin viestini väärinymmärryksen takia... Ehdit perkule lainaamaan. Ryhmiä on siis neljä, kolme motoa ja yksi auto. Ei viittä, kuten sanoin.
Muistan nuo 2020 päivät. Oli kohtuullisen rikkonaiset ajotOli ihanaa vetää RAM-racingin porukkojen kanssa pari vko takaperin täysin puhdas päivä aurinkoisella radalla.
Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
Pöh! Aivan eri mieltä. Ketään ei todellakaan arvostella, vaan kaikkia kunnioitetaan! Todella mahtava fiilis kaikkien kuskien kesken, olit sitten hitaampi tai nopeampi. En ole törmännyt missään sellaiseen kannustukseen, ku varikolla. Aina löytyy apua ja inside läpät tai kenenkään poissulkeminen hyvin kaukana siitä. Samaa perhettä ovat ja sinne pääsee tosi kivasti sisään, ku avaa suunsa ja höpöttelee menemään.
Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
Kerkesin poistaa tuntemukseni lainattuna nuo yllä näkyy.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Et saa. Nämä on tuntemuksiani. Enemmän kun mielelläni olen väärärssä.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!