Sivu: 20 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10181920212230 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 571:stä 600:een 2030:sta
  1. #571
    Minä kun kuvittelin, että sekunteja lasketaan vain kierrosajoissa, mutta tärkeämpää näyttääkin olevan settien pituuden mittaaminen sekuntikellolla.
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

  2. #572
    Lainaa jasu75 kirjoitti Katso viesti
    Mä ainakin luen tätä ketjua vaan sen takia, että näkee kuinka kauan
    yksi mies jaksaa jankuttaa samasta asiasta. Ja luultavasti aika moni muukin, että se niistä
    klikkauksista.
    Kansa tarvii sirkushuvinsa. Nyt alkaa kylläkin popparit jäähtyä, kun on vain viestejä mutta ei mitään uutta sisältöä.
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  3. #573
    Lainaa Vuorela kirjoitti Katso viesti
    Kansa tarvii sirkushuvinsa. Nyt alkaa kylläkin popparit jäähtyä, kun on vain viestejä mutta ei mitään uutta sisältöä.
    Ehkä olisi aika uusille aiheille ja uusille spedeille.

    Eli .ORGin ajokouluttajat voisivat nyt reippaasti kehua ja kiittää Wanicoa ja PekkaVeetä erittäin hyvästä ja harvinaisen poikkeuksellisesta työstä, niin päästäisiin jo uusien aiheiden kimppuun... On jo kaikille aika selvää että vastaohjaus on ainut tapa ohjata pyörää ja .org järjestää paskoja ratapäiviä missä ei kansaa kuunnella ja suositaan vaan kavereita.
    Supermoto
  4. #574
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Ehkä olisi aika uusille aiheille ja uusille spedeille.

    Eli .ORGin ajokouluttajat voisivat nyt reippaasti kehua ja kiittää Wanicoa ja PekkaVeetä erittäin hyvästä ja harvinaisen poikkeuksellisesta työstä, niin päästäisiin jo uusien aiheiden kimppuun... On jo kaikille aika selvää että vastaohjaus on ainut tapa ohjata pyörää ja .org järjestää paskoja ratapäiviä missä ei kansaa kuunnella ja suositaan vaan kavereita.
    Olen noin kymmenessä orgin tapahtumassa talkoolaisena mukana ja aika usein mahdollisesti joku asia on toteutettu ehdotukseni jälkeen toisin. Nyt siis herää kysymys miksi hyvästä ei saa tehdä parempaa?
    (Keneltä se on pois jos lippumies pääsee turvaan paahteelta, sateelta tai kylmältä tai jos makkaroita ei makseta orgin, vaan sponsorin kassasta)

    Olen itsekin sitä mieltä että 90% siitä mitä kirjoitan on ihan täyttä paskaa.
    Enkä oikeasti ymmärrä miksi jokainen turpakäräjille kirjoitettu kommentti vetää viikosta toiseen tuhat lukukertaa.
    Eihän siellä paikanpäällä käy ku reilut 10 heppua.

    Mut, mut sit taas maggaroilla, letkoilla tai ratapäivillä tulee joku tuntematon taputtamaan olalle ja sanoo keep on, pidä sauna lämpimänä. Ni en mä sit itsekään tiedä mikä on oikein.

    Eikös tuolla valikossa ole ihan täppä jolla ei toivotun kirjoittelijan viestit saa piiloon?
    Ite en ole kokeillut miltä ketjut sen jälkeen näyttää, koska pystyn ihan silmillä hyppäämään ei toivotun nikin kirjoituksen yli.

    Minusta ratailu sai tässä viikon aikana ihan helvetisti lisänäkyvyyttä. Ja sen 20.000 klikkauksen takana moni miettii, että pitäiskö se homma käydä ite tsiigaamassa livenä.

    Eihän kukaan tuu letkoillekkaan jos niistä ei kirjoitella.


    Man väntar inte på tillfället, man skapar det.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  5. #575
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    On jo kaikille aika selvää että vastaohjaus on ainut tapa ohjata pyörää ja .org järjestää paskoja ratapäiviä missä ei kansaa kuunnella ja suositaan vaan kavereita.
    Vastakohta tälle on .ORG vastaohjauspäivät lentävällä lähdöllä. Pekkavee hinaa letkaa ja Wanico pitää radan täyttöasteen maksimissa.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  6. #576
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Ehkä olisi aika uusille aiheille ja uusille spedeille.

    Tehäänkö testi?

    (Voi tähän muutkin oasllistua ku Jaulis)

    Poista sieltä valikosta 5 nikkiä jotka sua eniten ärsyttää.

    Ja sen jälkeen katso ja kerro minulle
    A lisäänyikö vai vähenikö käyntikerrat tällä sivustolla?
    B kuis kävi klikkauksille?
    C palstalla vietetylle ajalle?

    Sovitaanko testijakson pituudeksi 1 viikko?

    Eli sama aika joka nyt on vietetty tässä keskarikeskustelussa.

    Vastaa tuonne käräjäketjuun, tai poikkee livenä Tebarilla.
    Ei siis huomenna vaan viikon päästä.
    Tai saa huomennakin tulla, mut silloin ei vielä päästä keskustelemaan tämän experimentin tuloksista.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  7. #577

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Voi klikkauksien ja suosion määrää, jos tehtäs keskiryhmään pikku muutos. Keskiryhmä radalle aina nopeen sekaan lämmittelykierrokselle ja joka setille lähtö lähtöharjoituksena. Ajoaika maksimoitu, keskustelua ja vääntöä vaarallisista ohituksista sun muusta riittäisi ratapäivien väliin... auta armias jos lähtöpunanen palaa sen yli 5sek, niin lähettäjä muilutetaan foorumilla, koska se oli ajoajasta pois.
  8. #578
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Vastakohta tälle on .ORG vastaohjauspäivät lentävällä lähdöllä. Pekkavee hinaa letkaa ja Wanico pitää radan täyttöasteen maksimissa.
    Olisi taatusti hyvä setti. Rata täyttyisi kuskeista jotka kaikki vastaohjaisivat mutkat kuin kiskoilla ja aina kun joku poistuisi päättymättömästä letkasta niin The Warikkomies lennättäisi uuden vastaohjaus-oppilaan sekaan. Turhia "luokkajakoja" ei enää tarvittaisi ja jopa savonlinnassa opittaisiin ajamaan.

    Uskon että palsta täyttyisi kiitoksista ja kehuista kouluttajille ja internet hiljenisi lopullisesti.
    Supermoto
  9. #579
    Jos sitä välillä tähän topickkiin keskiryhmän liittyvää asiota.

    Nyt tullu itellä kolmisen vuotta keskiryhmässä ajeltua ja kehitys tuntunut vähän jämähtäneen. Viime vuonna tuli vielä enkkoja, mutta tänä vuonna jääny vähemmälle. No osin johtuu ajanottalaitteiden temppuilustakin, että alkuvuonna kellotetut kierrokset jäi vähemmälle, mutta ei se ajokaan ole erityisen nopealle tuntunut. Aikaisemmin kehitys varmaankin tullut avauksia parantamalla sekä kovemmilla jarrutuksilla. Eli piiska-avaus ja kammojarru perään .

    Nyt pitänyt sitten miettiä, että missä vika. Vikaan en ole lähtenyt etsimään alustan napsuista, vaan kyllä se löytyy niiden välistä. Viisaampia kuuntelemalla suurin ongelma on se, että mutkat tullut vedettyä pikkukaasulla läpi. Osaltaan myös vauhti tullut tapettua liikaa jarrussa. Vähän vaihtelee radasta ja mutkasta. Nyt botnialla yritin keskittyä siihen, etten koske kaasuun ennen apeksia (tai omaa olettamaa siitä), vaikka tuntuis, että vauhti ei riitä. Seuraavalla kerralla ois tarkoitus opetella uskaltaa mennä mutkaan sisään jarrulla. Aluksi vaikka ihan vain sen verran, että saa jarruvalot vilkkumaan. Jos se rohkeus ja luotto siitä sitten pikkuhiljaa kasvais sitten. Linjoissakin luonnollisesti parantamisen varaa, mutta eiköhän siihenkin auta, että saa nuo ajamisen perusteet paremmin haltuun.

    Olenko pahastikkin hakoteilla ajatuksieni kanssa?
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  10. #580
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa rantaile kirjoitti Katso viesti
    Jos sitä välillä tähän topickkiin keskiryhmän liittyvää asiota.

    Nyt tullu itellä kolmisen vuotta keskiryhmässä ajeltua ja kehitys tuntunut vähän jämähtäneen. Viime vuonna tuli vielä enkkoja, mutta tänä vuonna jääny vähemmälle. No osin johtuu ajanottalaitteiden temppuilustakin, että alkuvuonna kellotetut kierrokset jäi vähemmälle, mutta ei se ajokaan ole erityisen nopealle tuntunut. Aikaisemmin kehitys varmaankin tullut avauksia parantamalla sekä kovemmilla jarrutuksilla. Eli piiska-avaus ja kammojarru perään .

    Nyt pitänyt sitten miettiä, että missä vika. Vikaan en ole lähtenyt etsimään alustan napsuista, vaan kyllä se löytyy niiden välistä. Viisaampia kuuntelemalla suurin ongelma on se, että mutkat tullut vedettyä pikkukaasulla läpi. Osaltaan myös vauhti tullut tapettua liikaa jarrussa. Vähän vaihtelee radasta ja mutkasta. Nyt botnialla yritin keskittyä siihen, etten koske kaasuun ennen apeksia (tai omaa olettamaa siitä), vaikka tuntuis, että vauhti ei riitä. Seuraavalla kerralla ois tarkoitus opetella uskaltaa mennä mutkaan sisään jarrulla. Aluksi vaikka ihan vain sen verran, että saa jarruvalot vilkkumaan. Jos se rohkeus ja luotto siitä sitten pikkuhiljaa kasvais sitten. Linjoissakin luonnollisesti parantamisen varaa, mutta eiköhän siihenkin auta, että saa nuo ajamisen perusteet paremmin haltuun.

    Olenko pahastikkin hakoteilla ajatuksieni kanssa?
    Ihan oikeilla jäljillä. Jarrujen kanssa kannattaa olla riittävän pehmonen ja ruveta kiristämään niitä vasta sitten kun vauhti riittää apeksiin asti. Sen verran voi jarrua yrittää laahata, että keula pysyy nipussa eikä pomppaa suoraksi ennen apeksia.
    Superbike #7
  11. #581
    Mä oon ajatellut asiaa niin että jos edes yks sormi apeksiin saakka jarrulla. Edes ihan vähän...

    Mut hyvä keskustelun avaus, tuossa on opettelemista.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  12. #582
    Jeps. Pitää alkaa keskittyyn tuohon jarrulla sisään menoon vastaisuudessa ja pakottaa itsensä epämukavuusalueelle. Se vain on niin helppoa rullailla menemään niin kuin ennenkin ja pysytellä mukavuusalueella.
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  13. #583
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tärkeetä on sitte päästää se jarru tosi smoothisti auki siellä jossain apeksissa tai vastaavassa mystisessä nettikirjoituksessa mainituissa paikassa. Hyvä keula varmaan jelppaa, mutta ainakin ittellä tuli harkitsemattomasta jarrun päästöstä sellainen palaute mopolta, että toista kertaa ei tarvi sanoa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  14. #584
    Lainaa rantaile kirjoitti Katso viesti
    Nyt pitänyt sitten miettiä, että missä vika.
    Onks sulla minkäänlaista videoo sun ajosta?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  15. #585
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Onks sulla minkäänlaista videoo sun ajosta?
    Ei ole täyttä kierrosta tietääkseni missään. Pitäis se kamera ehkä ens vuodeksi hommata.
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  16. #586
    Lainaa rantaile kirjoitti Katso viesti
    Jos sitä välillä tähän topickkiin keskiryhmän liittyvää asiota.

    Nyt tullu itellä kolmisen vuotta keskiryhmässä ajeltua ja kehitys tuntunut vähän jämähtäneen. Viime vuonna tuli vielä enkkoja, mutta tänä vuonna jääny vähemmälle. No osin johtuu ajanottalaitteiden temppuilustakin, että alkuvuonna kellotetut kierrokset jäi vähemmälle, mutta ei se ajokaan ole erityisen nopealle tuntunut. Aikaisemmin kehitys varmaankin tullut avauksia parantamalla sekä kovemmilla jarrutuksilla. Eli piiska-avaus ja kammojarru perään .

    Nyt pitänyt sitten miettiä, että missä vika. Vikaan en ole lähtenyt etsimään alustan napsuista, vaan kyllä se löytyy niiden välistä. Viisaampia kuuntelemalla suurin ongelma on se, että mutkat tullut vedettyä pikkukaasulla läpi. Osaltaan myös vauhti tullut tapettua liikaa jarrussa. Vähän vaihtelee radasta ja mutkasta. Nyt botnialla yritin keskittyä siihen, etten koske kaasuun ennen apeksia (tai omaa olettamaa siitä), vaikka tuntuis, että vauhti ei riitä. Seuraavalla kerralla ois tarkoitus opetella uskaltaa mennä mutkaan sisään jarrulla. Aluksi vaikka ihan vain sen verran, että saa jarruvalot vilkkumaan. Jos se rohkeus ja luotto siitä sitten pikkuhiljaa kasvais sitten. Linjoissakin luonnollisesti parantamisen varaa, mutta eiköhän siihenkin auta, että saa nuo ajamisen perusteet paremmin haltuun.

    Olenko pahastikkin hakoteilla ajatuksieni kanssa?
    Kuulostaa suunnitelmalta. Kamera kannattaa tosiaan hommata, niin näkee mitä tekee eikä tarvitse vain arvailla. Minusta tuo on (nykyään) jopa tärkeämpi apuväline oman ajon kehittämiseen kuin racechrono. Ei tarvitse olla mikään satojen eurojen huippulaite vaan perusmallit tai vanhemmat laitteet riittää aivan hyvin.

    Se mitä Alastarosta jäi mieleen, niin kannattaa erityisesti keskittyä ajolinjaan ja kaasun käyttöön. Oikeastaan avauslinjaan. Eli mistä kohtaa ja mihin suuntaan avataan. Perusajatuksena suoraviivaisesti sisäkanttarilta ulkokanttarin loppuun. Jarrumerkeistä ei jäänyt ihmeempiä muistikuvia, ne kun porukalla on yleensä ihan ok paikoissa. Jarrumerkille vaan tullaan aika hiljaa johtuen avauksen ongelmista. Kun saa ensin vähän enemmän vauhtia, niin on sitten samalla helpompi opetella sen jarrun viemistä mutkaan ilman että vauhti ihan kokonaan kuolee.
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  17. #587
    Lainaa Vuorela kirjoitti Katso viesti

    Se mitä Alastarosta jäi mieleen, niin kannattaa erityisesti keskittyä ajolinjaan ja kaasun käyttöön. Oikeastaan avauslinjaan. Eli mistä kohtaa ja mihin suuntaan avataan.
    Tuohon yritinkin juuri paneutua Botnialla, että kaasulle vasta sitten kun apeksi ohitettu. Ehkä se meni jo vähän parempaan suuntaan, mutta pitää vain malttaa sen kanssa olla kärsivällinen. Tuo on tosi, että helpompi oli toisena päivänä tuo avaaminen kun aloin tulemaan kovempaa sisään.
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  18. #588
    Lainaa rantaile kirjoitti Katso viesti
    Ei ole täyttä kierrosta tietääkseni missään. Pitäis se kamera ehkä ens vuodeksi hommata.
    Lainaa joltakin vielä tänä kautena, niin näät sit miten oikeesti ajat, ja pystyt heti keväällä lähtee uusin ajatuksin liikkeelle.
    Paikoilleen jämähtäminen johtuu tod näk siitä että sun perstuntuma edelleen valehtelee sulle, ja sä et huomaa sitä. Ja vaikka yrität ajaa oikein, niin se on siltikin ihan päin veetä. Koska sä vaan yksinkertasesti et nää niitä virheitä siellä radalla ajaessas, koska kaikki kapasitettii menee siihen ajamiseen.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  19. #589
    Lainaa Koivuneni kirjoitti Katso viesti
    Mega oli jotenkin juntturassa, mutta onnistui ilmeisesti Dropboxilla...

    https://www.dropbox.com/s/mumzyiadlu..._1636.vbo?dl=0
    Epätasainen ja hätäilevä ajotyyli, liian aikaisin suoraviivaisesti mutkaan, väärä ajolinja, aivan liian aikaisin pintakaasulle, liian aikainen avaus, ulostulo pyöreästi ja leveäksi.

    Neuvo 1, lopeta se kaasulla sohiminen. Se on kaikkein vaarallisinta ja tuhoisinta. Ja myöskin kaikkein yleisin ja vaarallisin harhaluulo on se, että kaasua aikaisemmin, nopeammin ja enemmän vääntämällä kierrosaika jotenkin paranisi.

    Neuvo 2, lopeta hätäily ja mutkiin liian aikaisin taittaminen. Jolloin sisäänmeno muuttuu pyöreämmäksi ja ulostulo suoraviivaisemmaksi, eli ajolinja muuttuu päinvastaiseksi nykyiseen verrattuna.

    Eipä sun juuri muuta tarvi tehä, niin kierrosaika tippuu 10-15 sekunttia. Olettaen että ajoasento on suht ok.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  20. #590
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Epätasainen ja hätäilevä ajotyyli, liian aikaisin suoraviivaisesti mutkaan, väärä ajolinja, aivan liian aikaisin pintakaasulle, liian aikainen avaus, ulostulo pyöreästi ja leveäksi.

    Neuvo 1, lopeta se kaasulla sohiminen. Se on kaikkein vaarallisinta ja tuhoisinta. Ja myöskin kaikkein yleisin ja vaarallisin harhaluulo on se, että kaasua aikaisemmin, nopeammin ja enemmän vääntämällä kierrosaika jotenkin paranisi.

    Neuvo 2, lopeta hätäily ja mutkiin liian aikaisin taittaminen. Jolloin sisäänmeno muuttuu pyöreämmäksi ja ulostulo suoraviivaisemmaksi, eli ajolinja muuttuu päinvastaiseksi nykyiseen verrattuna.

    Eipä sun juuri muuta tarvi tehä, niin kierrosaika tippuu 10-15 sekunttia. Olettaen että ajoasento on suht ok.
    Kiitos näistä vinkeistä. Olen itsekin epäillyt, että liian hätäsesti koitan niihin mutkiin mennä. Jostain syystä sinne mutkaan on vaan niin kiire päästä... Lienee sellainen aloittelijan perus virhe? Tarkoitatko tuolla kaasulla sohimista sitä, että se on kierrosajalle vaarallisinta ja tuhoisinta, vai tämän lisäksi myös sitä, että on riskinä sattua ja tapahtua kuljettimelle ja kuljettajalle jotain odottamatonta?
    Yamaha R6R 2007
  21. #591
    Lainaa Koivuneni kirjoitti Katso viesti
    Kiitos näistä vinkeistä. Olen itsekin epäillyt, että liian hätäsesti koitan niihin mutkiin mennä. Jostain syystä sinne mutkaan on vaan niin kiire päästä... Lienee sellainen aloittelijan perus virhe?
    Kuskin ryhmästä ja nopeudesta riippumatta kaikki kuskit tekevät aivan samoja virheitä. Aivan sama onko kierrosaika Alastarossa 2:10 vai 1:20. Ainoa ero on; mitä hitaampi kuski, sitä isommat virheet.
    Mutta kyllä juu, jos otetaan alottelian sohelluksesta joku yksittäinen asia irti, niin liian aikaisin mutkaan on siellä TOP3:ssa.

    Tarkoitatko tuolla kaasulla sohimista sitä, että se on kierrosajalle vaarallisinta ja tuhoisinta, vai tämän lisäksi myös sitä, että on riskinä sattua ja tapahtua kuljettimelle ja kuljettajalle jotain odottamatonta?
    Sekä että. Kaasulla sohimalla tuhoaa ajolinjan ja kierrosajan. Ja kun oikein yrittää, ja on kivaa, ja vääntää vielä lisää kaasua, niin perä alta tai hi-sider.
    Vaarallisinta tuossa on se että kuski ei ymmärrä vetävänsä ihan limitillä, vaan luulee vetävänsä turvallisella marginaalilla omalla mukavuusalueellaan.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  22. #592
    Lainaa Koivuneni kirjoitti Katso viesti
    Kiitos näistä vinkeistä. Olen itsekin epäillyt, että liian hätäsesti koitan niihin mutkiin mennä. Jostain syystä sinne mutkaan on vaan niin kiire päästä... Lienee sellainen aloittelijan perus virhe? Tarkoitatko tuolla kaasulla sohimista sitä, että se on kierrosajalle vaarallisinta ja tuhoisinta, vai tämän lisäksi myös sitä, että on riskinä sattua ja tapahtua kuljettimelle ja kuljettajalle jotain odottamatonta?
    http://koti.kapsi.fi/tafulaes/vbo/16...aps-export.vbo

    Tossa on mun dataa, voit verrata jos haluat. Ite vertailin sitä sun kierrosta omiini, ni eipä noissa hirveästi eroja ollut, tosiaan mutkissa availet ainakin tuolla kierroksellta parissa paikkaa liian aikaisin ja tosiaan silloin kun joutuu kesken mutkan avaamaan, niin se kaatumisen riski on kait siitä aika iso. Itsekään en juuri ole Alastarolla ajanut, niin sinänsä tuota mun ajoa ei oikein mallisuorituksena voi pitää. Erona vielä se, että sulla on kusiainen ja mulla tonninen, niin eroa tulee vähän jo suorillakin

    Toi linkki kannattaa tallentaa siten, että klikkaa hiiren vasenta ja tallenna kohde levylle.
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  23. #593
    Lainaa Taffu kirjoitti Katso viesti
    http://koti.kapsi.fi/tafulaes/vbo/16...aps-export.vbo

    Tossa on mun dataa, voit verrata jos haluat. Ite vertailin sitä sun kierrosta omiini, ni eipä noissa hirveästi eroja ollut, tosiaan mutkissa availet ainakin tuolla kierroksellta parissa paikkaa liian aikaisin ja tosiaan silloin kun joutuu kesken mutkan avaamaan, niin se kaatumisen riski on kait siitä aika iso. Itsekään en juuri ole Alastarolla ajanut, niin sinänsä tuota mun ajoa ei oikein mallisuorituksena voi pitää. Erona vielä se, että sulla on kusiainen ja mulla tonninen, niin eroa tulee vähän jo suorillakin

    Toi linkki kannattaa tallentaa siten, että klikkaa hiiren vasenta ja tallenna kohde levylle.
    Latasin tuon Circuit Toolsin ja sain ohjelmaan näkyviin sinun ja minun tiedostot. Täytyy oikein perehtyä tuohon ohjelmaan jossain kohtaa ajan kanssa. Tattista!
    Yamaha R6R 2007
  24. #594
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Koivuneni kirjoitti Katso viesti
    Latasin tuon Circuit Toolsin ja sain ohjelmaan näkyviin sinun ja minun tiedostot. Täytyy oikein perehtyä tuohon ohjelmaan jossain kohtaa ajan kanssa. Tattista!
    http://www.mprata.fi/index.php?topic...33260#msg33260

    Tosta voit napata mun jonkun keväällä ajetun kierroksen Alastarosta (se alempi liite). Siinä on ihan samat virheet kuin Taffulla, mutta pikkasen pienempänä. Mun kiekka ajettu kusiaisella, Taffun tonnarilla.
    Superbike #7
  25. #595
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    http://www.mprata.fi/index.php?topic...33260#msg33260

    Tosta voit napata mun jonkun keväällä ajetun kierroksen Alastarosta (se alempi liite). Siinä on ihan samat virheet kuin Taffulla, mutta pikkasen pienempänä. Mun kiekka ajettu kusiaisella, Taffun tonnarilla.
    Kun noita käppyröitä laittaa vertailuun keskenään niin kyllä niistä näkee, että aika lailla eri tavalla nuo mutkat tulee ajettua. Tuo oma viivani näyttää kauttaaltaan siltä, että se olisi krapulassa käsi täristen piirretty. Näistä on kyllä hyvää apua ens kesää ajatellen. Näitten pohjalta tulee suhtauduttua mutkiin aika lailla eri tavalla mitä kolmella ensimmäisellä ratapäivällä. Nyt täytyy vaan päästä tuosta matkamoposta eroon ja löytää kesäksi paremmin radalle sopiva peli.
    Yamaha R6R 2007
  26. #596
    Lainaa Koivuneni kirjoitti Katso viesti
    Kun noita käppyröitä laittaa vertailuun keskenään niin kyllä niistä näkee, että aika lailla eri tavalla nuo mutkat tulee ajettua. Tuo oma viivani näyttää kauttaaltaan siltä, että se olisi krapulassa käsi täristen piirretty. Näistä on kyllä hyvää apua ens kesää ajatellen. Näitten pohjalta tulee suhtauduttua mutkiin aika lailla eri tavalla mitä kolmella ensimmäisellä ratapäivällä. Nyt täytyy vaan päästä tuosta matkamoposta eroon ja löytää kesäksi paremmin radalle sopiva peli.
    Ei se sun meno yhtään hullumman näköstä ollu käppyröistä katsottuna, etenkin kun ottaa huomioon sun vähäisen ratailun. Mutta kannattaa tosiaan varmistaa ensin, että noi perusjutut on kunnossa, eli ajolinjat, ajoasento, rauhallisuus mopon päällä jne. ja sitten vasta pyrkiä tohon nitrouksen masentavan esteettiseen käppyröintiin.
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  27. #597
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Taffu kirjoitti Katso viesti
    sitten vasta pyrkiä tohon nitrouksen masentavan esteettiseen käppyröintiin.
    Ei tommosesta 1:26 ajasta kovin paljon kannata vielä masentua vaan kaivaa sieltä ne virheet esille. Siitä on kuitenkin vielä 7 sekuntia kusiaisen rataenkkaan. Arviolta sanoisin, että siitä 1,5-2 sekkaa tulee kalustosta/renkaista yms. tekniikasta ja loput reilu 5 sekkaa kuskista.

    http://www.mprata.fi/index.php?topic...32774#msg32774
    Tästä voi vielä kattoo, että miltä ne isot virheet näyttää kaasun asennon osalta tuolla mun kierroksella. Tuota sitten kun vertaa nopeuskäyrään niin näkee siitäkin minkä muotonen se käppyrä on huonolla ja karvan paremmalla kaasun käytöllä. Ainut paikka, jossa tolla kierroksella avaus on ollu edes sinne päin, on tuo kahvilanmutka. Siinä 0-kaasulta täydelle kaasulle kestää joku 1,5sekkaa. Parhaillaan tänä kesänä samassa paikkaa tuohon meni 0,67s. Data ei olen ihan synkassa kaasunasennon ja nopeuskäyrän osalta, mutta kun lähtee siitä, että kun kaasu alkaa aukeamaan niin nopeuskäyrä kääntyy nousuun, pystyy aika hyvin silmälläkin kompensoimaan ton offsetin.

    Jotain tuosta avauksen oikea-aikaisuuden tärkeydestä kertoi itselleni se, että tiputin elokuussa kemoran enkkaa melkein sekunnin (1:13.x->1:12.2) pelkästään sillä, että sain kolmen viimesen mutkan avaukset vähän paremmin kohdalleen, eli maltoin odottaa, että mopo kääntyy ennen kun hipelöi kaasua. Enkka parani huomattavasti vaikka otin edelliseen enkkaan nähden 0.3s pataan välillä 3. mutka-paluusuoran jarru.

    Semmonen disclaimer tähän loppuun, että vaikka nopea kaasunavaus on tärkeää kierrosajan kannalta, aiheuttaa sen tavoittelu myös pirullisen ison kaatoriskin jos ei ymmärrä sitä, että mopon pitää osoittaa oikeaan suuntaan ennen kuin menee kaasulle. Kaikki siis lähtee ajolinjasta. Sitten kun ajolinja pysyy kierroksesta toiseen alle metrin rännissä, voi alkaa pikkuhiljaa lisäämään tehoa avauksiin. Sitten kun avaukset alkaa sujumaan niin voi alkaa vähän miettiä jo jarruttamistakin. Paras merkki siitä, että yritystä on liikaa, on se ettei ajolinja pysy tuossa mainitussa metrin rännissä. Pakko kyllä myöntää itekin, että välillä ei maltti riitä, linja lipsuu ja kello ei tykkää vaikka mennään omasta mielestä eniten kovaa. Sillon kun malttaa ajaa tarkkaa linjaa, tykkää myös kello ihan eri tavalla ja ajaminen on paljon jouheamman ja helpomman oloista.
    Superbike #7
  28. #598
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Koivuneni kirjoitti Katso viesti
    Kun noita käppyröitä laittaa vertailuun keskenään niin kyllä niistä näkee, että aika lailla eri tavalla nuo mutkat tulee ajettua. Tuo oma viivani näyttää kauttaaltaan siltä, että se olisi krapulassa käsi täristen piirretty. Näistä on kyllä hyvää apua ens kesää ajatellen. Näitten pohjalta tulee suhtauduttua mutkiin aika lailla eri tavalla mitä kolmella ensimmäisellä ratapäivällä. Nyt täytyy vaan päästä tuosta matkamoposta eroon ja löytää kesäksi paremmin radalle sopiva peli.
    Jos käppyrä on kovin sahalaitainen, voi se kertoa myös siitä, että GPS-datassa on häiriötä.
    Superbike #7
  29. #599
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Jos käppyrä on kovin sahalaitainen, voi se kertoa myös siitä, että GPS-datassa on häiriötä.
    Veikkaisin että tuossa vika, "Mokkula oli teipattu tankkiin". Ts kuskin kroppa kun on enimmäkseen vettä ja radiotaajuudet ei vedestä tykkää, niin se aiheuttaa häiriöö.
    Mokkula kannattaa teipata joko mopon keulaan esim pleksiin, tai mopon perään, jolloin sillä on esteettömämpi näkyvyys taivaalle.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  30.  
  31. #600
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Semmonen disclaimer tähän loppuun, että vaikka nopea kaasunavaus on tärkeää kierrosajan kannalta, aiheuttaa sen tavoittelu myös pirullisen ison kaatoriskin jos ei ymmärrä sitä, että mopon pitää osoittaa oikeaan suuntaan ennen kuin menee kaasulle. Kaikki siis lähtee ajolinjasta. Sitten kun ajolinja pysyy kierroksesta toiseen alle metrin rännissä, voi alkaa pikkuhiljaa lisäämään tehoa avauksiin. Sitten kun avaukset alkaa sujumaan niin voi alkaa vähän miettiä jo jarruttamistakin. Paras merkki siitä, että yritystä on liikaa, on se ettei ajolinja pysy tuossa mainitussa metrin rännissä. Pakko kyllä myöntää itekin, että välillä ei maltti riitä, linja lipsuu ja kello ei tykkää vaikka mennään omasta mielestä eniten kovaa. Sillon kun malttaa ajaa tarkkaa linjaa, tykkää myös kello ihan eri tavalla ja ajaminen on paljon jouheamman ja helpomman oloista.
    Ja vertailuks (tonnarilla); hitaat avaukset, kaasua 40-80%, jarrut 40-60%, eikä edes ajolinja pysy metrin rännissä (väsy), mutkavauhtikin rauhallista, niin silti kierrosaika on Alastarossa 1:28. Eli ajaminen perustui täysin siihen, että malttoi taittaa mutkaan riittävän myöhään/"pyöreesti", ja odottaa että mopo on kääntynyt, ennen kuin koski kaasuun.

    Jos ajaminen ois pysyny metrin rännissä, niin kierrosaika ois ollu jotain 1:26.
    Ja jos pystyis ajamaan millintarkkaa linjaa, niin kierrosaika luokkaa 1:24. Edelleen 40-80% kaasulla, ja 40-60% jarrulla.
    Eli pointti siis se, että kuinka vähäisellä kaasulla ja jarrulla pystyy ajamaan harrastajan mielestä "kovaa". Jos ajaminen on muuten kuosissa, varsinkin ajolinjan osalta.

    Keskiryhmän suurin ongelmahan on nimenomaan se että keskitytään niin perkeleesti räpeltämään sen kaasun ja jarrun kans, ja ajaminen on sen takia ihan holtitonta koheltamista. Eikä kehittymiselle ole mitään edellytyksiä. Mut onhan se hauskaa, ku saa ajaa radalla ihan eniten, ja sattuu ja tapahtuu.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Sivu: 20 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10181920212230 ... ViimeinenViimeinen