Jokalippupisteen ruutulippuja vois käyttää aina ja kaikilla radoilla. Alastarossakin siitä ois se hyöty ett ei tulis niitä kahvilanmutkan ohitus-ohoeiku-poiss-avauksia ku yhtäkkiä huomaaki ett ruutulippu.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Joku selvästi näkyvä led näyttötalu, joka näyttää kellonajan helpottaisi myös radan tyhjentymistä ajallaan. Siitä näkisi, että kannattaa ajaa suoraan varikolle kierroksen päätteeksi niin ei tarvi ajaa kunniakierrosta.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Road racing aiheinen blogi
Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri
ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
Alastarolla tullaan ruutulipulta suoraan pois, joten heiluttelu Palmasissa ehkäisee kunniakierroksia, mutta samalla vie sen viimeisen nopean. Hyvä/ huono?
Kemoralla, Botnialla ja Ahvenistolla (Motopark?) ruutulipulta ajetaan vielä kierros. Tuolla ylimäärinen ruutulippu ennen varikon sisääntuloa on ihan hyödyllisen oloinen ratkaisu. Näilläkin radoilla jää sitten se viimeinen nopea ajamatta, mutta hyöty ryhmän vaihdossa Alastaroa suurempi... siksi sitä on vissiin koitettukin.
Tietty, viimeksi mainituilla radoilla voi tuoda sen ruutulipun himpun aikaisemmin, kun tietää, että sen jälkeen huristellaan vielä yksi kierros. Tätähän jo tehdään.
Sen lisäksi tiedän, että tunnissa on 60 minuuttia. Se ei paljon muuksi muutu.
eller seglar jag ute på havet?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Alastaro : Palmas
Motopark: Lippu 2
Botnia (pitkä) : Takakulma tai mahd kikkamutkan jälkeinen vasuri
Kemora: Paluusuoran lippupiste 3 ja 4 mutkan välissä
Ahvenisto : Ei mitään käryä kun eivät päästä sinne ajamaan
pesämäki : Lippu 1 (eli sinne pääsuoran päähän)
Tossa sellanen stetson-mallinen heitto paikoiksi. Lähtökohtaisesti lippu 2 suhteellisen hyvä mesta hitaalle ja keskihitaalle.
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Apparalla näkee portin lipun, kun tulee lähtösuoralle.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Motoparkissa tosiaan käytetty sitä lippua kakkospisteellä.
Samoin Botnialla ( vai onko se ykkönen kun kakkonen on siinä katsomossa?)
Ahvenistolla vois näyttää siellä suolenkillä jos koetaan tarpeelliseksi.
Kemora on niin lyhyt, että onko hirveästi iloa toisesta lipusta?
Pesämäkeen ei enää mennä kun ei se sovellu isoille mopoille ja kukaan ei halua tulla sinne. Ehkä joku .org goes supermoto vois olla sinne sopiva tapahtuma jos olis lähempänä asutusta.
Superbike #7
Ennen kuin aletaan muotoilla ratalipuille uusia merkityksiä tai laajennetaan niiden käyttöä, on hyvä palauttaa mieliin lippujen merkitykset.
Ruutulippu – harjoitus (tai kilpailu) on päättynyt.
Liputetaan maalilinjalla, ja mahdollisesti myös seuraavalla liputuspisteellä (tavallisesti radan vastakkaisella puolella), harjoitus päättyneeksi
Punainen lippu – harjoitus (tai kilpailu) on päättynyt tai keskeytetty.
Liputetaan liputuspisteissä, tai kun on tapahtunut onnettomuus tai on vaaratilanne, liputetaan myös maalilinjalla.
Käytetään varikon portilla, kun pääsy radalle suljettu.
Musta lippu – käytetään kutsuna palata varikolle
Keltainen lippu – tarkoittaa varovaisuutta ja/tai vaaraa.
Ohittaminen lipun vaikutusalueella kielletty ennen seuraavan lippupisteen vihreää lippua tai ennen kuin vaara on ohitettu.
Kiinteä keltainen lippu edellyttää varovaisuutta.
Vihreä lippu – rata on avattu. Turvalliset rataolosuhteet.
Käytetään varikon portilla, kun pääsy radalle on avattu.
Käytetään, kun keltaisen lipun vaikutusalue on päättynyt.
Hönö kysymys: Miks toinen ruutu pitäs olla palmasissa, jonne radioskugga pätkii ja näkyvyyttä portille ei ole. Lemminkäinen tarjoaa yhtä hyvän näkyvyyden kuskille, näkö- ja radioyhteyden portille ja ihan yllin kyllin matkaa hidastella valmiiksi päälippupisteelle ? (vai jäiks multa jotain lukematta välistä)
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Näkee ja näkee. Joo kyllähän sen näkee siitä metsän ja tornin ja aidan yms välistä jostain. Yks kuski yritti kuikuilla sitä ja veti siitä pihalle/lipat. Ts välttämättä ei kannata kuikuilla lippua, joka on sadan metrin päässä jemmassa vaihtuvien näköesteiden takana etuoikealla/kohtisuoraan oikealla ajosuuntaan nähden. Ns rubberneck-effect.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Mun mielestä Kemoralla ruutulippu riittäisi 3-4 mutkassa. Näkyy paremmin ja rataa tyhjenee nopeasti, tehokasta peliaikaa lisää
Missasin varmaan yhden ruutulipun viimeksi, kun portilla oli ujo liputtaja eikä lippu heilunut verkkoaidan raosta kunnolla.
Toi kemoran 3-4 lippu on vähän vaikeasti havaittavissa etenkin jos lippumiestä yhtään laiskottaa. Tuossa kohtaa kun jos hyvällä keskittymisellä kurvailee menemään on aika paljon muuta mielessä kuin lippuhenkilön katselu. Varikkosuoralla näkee hyvin suoraan edessä olevan lipun ja siitä ei kuitenkaan paljoa sen pidempään mene, jos ei nyt ihan kokonaan ajamista lopeta.
Road racing aiheinen blogi
Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri
ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
Alastaron "Palmas" minusta ainoa jossa tosta toisesta ruutulipusta olis enemmän hyötyä kuin haittaa. Siinä kun sen näkee, niin saa lisää aikaa jäähdytellä konetta/jarruja. Ainakin kemora/Motopark tuo lyhentäis jäähdyttelykierrosta.
ZX10R -08
S1000RR -11
Jep, luulen että toi on vain nopean ryhmän ongelmaa muutenkin. Tuossa kohtaa kun ei juuri ole ylimääräistä aikaa katsella maisemia. Lippumies on näkyvissä noin 3s ja siinä ajassa pitäis kuitenkin hanskata se kolmosen ulostulo/avaus, varoa alta laskevaa radan reunaa ja osua suht tarkasti siihen neloseen taittoon. Jos lippu heiluu selvästi näkyvissä, niin sivusilmällä hahmottaa keltaisen tai punaisen värin. Jos ei heilu, niin ei myöskään näe.
Road racing aiheinen blogi
Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri
ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond