Sivu: 10 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 891011122060 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 271:stä 300:een 2030:sta
  1. #271
    Lainaa Damsku kirjoitti Katso viesti

    Missä vika? Ei luulis että uudet jarrunesteet vielä kiehuis näissä vauhdeissa.. Ja eikö sillon jarrut häviä käytännössä kokonaan?
    Ainakin gixxereissä ja kymppiär kawoissa pitää jarrupaloissa olla runsaasti pintaa jäljellä. Jos kulahtaa yli 60%,on efekti tismalleen sama kuin sulla. Lämpö johtuu tehokkaammin mäntään ja siitä nesteeseen jarrupalan ohentuessa.
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  2. #272
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2012
    MotOrg ry jäsen
    Jarrupalat on alkuperäiset Nissin sintteripalat. Melko vähissä kyllä, eli pitää kokeilla uusilla. Kahva on kiinasta, mutta ainakaan varikolla ollessa en jarrua saa laahaamaan. Nippusidevinkkiäkin pitää kokeilla jos ei palojen vaihdolla lähde.

    Jos pyörän jarrut vaan "kuumenee liikaa", mikä muu siellä menettää tehonsa kuin jarruneste? Jos nyt ei siitä olis kyse.. vai pitääkö kokeilla jollain Motulin kisanesteellä?
  3. #273
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Damsku kirjoitti Katso viesti
    Jarrupalat on alkuperäiset Nissin sintteripalat. Melko vähissä kyllä, eli pitää kokeilla uusilla. Kahva on kiinasta, mutta ainakaan varikolla ollessa en jarrua saa laahaamaan. Nippusidevinkkiäkin pitää kokeilla jos ei palojen vaihdolla lähde.

    Jos pyörän jarrut vaan "kuumenee liikaa", mikä muu siellä menettää tehonsa kuin jarruneste? Jos nyt ei siitä olis kyse.. vai pitääkö kokeilla jollain Motulin kisanesteellä?
    Palat voivat menettää tehoa, kun kuumenevat. Kokeile EBC EPFA paloja, jos päädyt, että palat ovat syypää.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  4. #274
    Lainaa Damsku kirjoitti Katso viesti
    Jarrupalat on alkuperäiset Nissin sintteripalat. Melko vähissä kyllä, eli pitää kokeilla uusilla. Kahva on kiinasta, mutta ainakaan varikolla ollessa en jarrua saa laahaamaan. Nippusidevinkkiäkin pitää kokeilla jos ei palojen vaihdolla lähde.

    Jos pyörän jarrut vaan "kuumenee liikaa", mikä muu siellä menettää tehonsa kuin jarruneste? Jos nyt ei siitä olis kyse.. vai pitääkö kokeilla jollain Motulin kisanesteellä?
    Gixerin heikoille jarruille ja niiden kuumenemiselle on kuulemma käytetty hyvällä menestyksellä myös palan ja männän väliin asennettua ohutta teräspalaa/-levyä. Tällä estetään lämmön siirtymistä männän kautta nesteelle. Itse päädyin kuitenkin ostamaan R6R:n satulat omaani.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  5. #275
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Gixerin heikoille jarruille ja niiden kuumenemiselle on kuulemma käytetty hyvällä menestyksellä myös palan ja männän väliin asennettua ohutta teräspalaa/-levyä. Tällä estetään lämmön siirtymistä männän kautta nesteelle. Itse päädyin kuitenkin ostamaan R6R:n satulat omaani.
    Ja mulla olis myynnissä Nissinin satulat, jotka myös menee gixeriin sovitusholkkien kanssa. Ovat vielä pykälää paremmat kuin nuo R6R:n satulat.

    P.S. Jokos ne jarrut vaihtu vai vieläkö on jumppa edessä?
    Superbike #7
  6. #276

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Gixerin heikoille jarruille ja niiden kuumenemiselle on kuulemma käytetty hyvällä menestyksellä myös palan ja männän väliin asennettua ohutta teräspalaa/-levyä. Tällä estetään lämmön siirtymistä männän kautta nesteelle. Itse päädyin kuitenkin ostamaan R6R:n satulat omaani.
    Motul RBF 600 nesteet kestää hyvin lämpöä.. Vaikea sanoa millanen jarrupuristin tossa on, mutta ei nekään ikuisia ole. Rahalla tuohon saa esim. brembon rcs19 puristimen, jossa on myös jarruvaloanturi. Carpimotolta 259€. Jarrupaloiksi Motonetin halpis trw-palat.

    Näillä eväillä tuli joskus gsxr:ään sellaset jarrut, että nopeassakin ohiteltiin jarrussa niin että rekisterikilpi vaan lepatti mennessä. Ja kyllä, niillä ns. susipaskoilla vakio satuloilla.


    EDIT: Ja satulat vaihtamalla menee sitten vielä parempaan suuntaan... Niissäkin on isoja eroja keskenään. Jarrut on moottori toiseen suuntaan. Kannattaa investoida just sen verran kun on varaa
  7. #277
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Motul RBF 600 nesteet kestää hyvin lämpöä.. Vaikea sanoa millanen jarrupuristin tossa on, mutta ei nekään ikuisia ole. Rahalla tuohon saa esim. brembon rcs19 puristimen, jossa on myös jarruvaloanturi. Carpimotolta 259€. Jarrupaloiksi Motonetin halpis trw-palat.

    Näillä eväillä tuli joskus gsxr:ään sellaset jarrut, että nopeassakin ohiteltiin jarrussa niin että rekisterikilpi vaan lepatti mennessä. Ja kyllä, niillä ns. susipaskoilla vakio satuloilla.


    EDIT: Ja satulat vaihtamalla menee sitten vielä parempaan suuntaan... Niissäkin on isoja eroja keskenään. Jarrut on moottori toiseen suuntaan. Kannattaa investoida just sen verran kun on varaa
    Joo, nyt setuppi on Brembon racing pääsylkkä + hiilikuituvahvisteiset letkut sekä orggis satulat. Eli enää olis noi satuloiden vaihto ja toivottavasti sillä saa pikkusen lisää ärhäkkyyttä jarruihin. Ihan hyvin on tosin toiminut näinkin. Lämmetessään hiukan pehmenevät ja muuttuvat tahmean oloisiksi vaan.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  8. #278
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ja mulla olis myynnissä Nissinin satulat, jotka myös menee gixeriin sovitusholkkien kanssa. Ovat vielä pykälää paremmat kuin nuo R6R:n satulat.

    P.S. Jokos ne jarrut vaihtu vai vieläkö on jumppa edessä?
    Juu, olis jumppaa tarjolla kyllä
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  9. #279
    Ei nyt taida olla oikea osio kysymykselle, mutta laitampa kuitenkin... Tartteeko uusia jarrupaloja pahemmin sisäänajella vai riittääkö pari kevyempää jarrua ja sitten kovaa ajoo? Ja sitten alla myös uudet slicksit niin lukenu et jotku hiekkapaperilla karhentaa vai antaako mennä vaan... pihalle ekasta mutkasta
  10. #280
    Lainaa m1kk0 kirjoitti Katso viesti
    Ei nyt taida olla oikea osio kysymykselle, mutta laitampa kuitenkin... Tartteeko uusia jarrupaloja pahemmin sisäänajella vai riittääkö pari kevyempää jarrua ja sitten kovaa ajoo? Ja sitten alla myös uudet slicksit niin lukenu et jotku hiekkapaperilla karhentaa vai antaako mennä vaan... pihalle ekasta mutkasta
    Jos lämppärit niin pari ekaa kierrosta pari kolme sekkaa parhaasta kierroksesta jos varmanpääle ajelee. Pinta pitää saada eka rikki molemmista. Renkaista ja paloista.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  11. #281
    Lainaa qazwsx kirjoitti Katso viesti
    Jos lämppärit niin pari ekaa kierrosta pari kolme sekkaa parhaasta kierroksesta jos varmanpääle ajelee. Pinta pitää saada eka rikki molemmista. Renkaista ja paloista.
    No joo muutenkin menossa ekaa kertaa botnialle ens vkl niin tuossahan nuo rataa tutkiessa ekalla setillä sisäänajetaan
  12. #282
    Täältä tulee taas kirjekurssilaisen raporttia!

    Pari 1:43 -alkuista kierrosta MP-Tuen päivältä viime sunnuntaina (kamera ei halunnut pysyä suorassa, onhan se ymmärrettävää kun valtavat G-voimat riepottelevat ).



    Lupasin viimeksi, että viisi sekuntia lähtee ajasta helposti. No lähtikin kymmenen , nopeimmat kaksi kierrosta olivat 1:42 -alkuisia, mutta ajolinjojen hajoamista alkoi ilmetä enemmän ja enemmän ja sisäkanttari pyrki pitämään sitä enemmän etäisyyttä mitä kovemmin meni. Eli nyt pitänee pysähtyä tähän ja treenata näillä vauhdeilla niin kauan, kunnes saa pakan pidettyä kasassa.

    Ensimmäisen setin jälkeen näytti siltä, että ajan ryhmän nopeimpia vauhteja tai lähellä sitä. Sen jälkeen taktikoin ja jonotin yleensä ekana radalle, sai ajaa tyhjällä baanalla kohtuullisen pitkän aikaa. Ja sitten kun sieltä lopulta joku vastaan tuli, vauhtiero oli niin suuri, että helposti pääsi ohi. Itse tulin ohitetuksi koko päivän aikana kaksi kertaa (taisi olla sama kaveri) ja olen siinä uskossa, ettei siellä mitään jonoa perässä ollut.

    Tarkoitus oli harjoitella ajoasentoa ja painon siirtämistä sisäkurviin yläkropalla ja vähän alakropallakin. Tunsin ajaessa liikkuvani pyörän päällä notkeasti kuin apina, mutta videokamera on eri mieltä. Tai kuin apina kylläkin, mutta kuin pahasti liikuntarajoitteinen apina. Sitä kovasti luulee tekevänsä jotain pyörän päällä, mutta sitten todellisuus on muuta. Niin paljon sitä pyllyä kai pitäis siirtää, että se toinen pakara olis sivulla.

    Jostain syystä oikean käden ojentajalihaksessa on tuntunut, että on ajettu. Ihan kuin olisi salilla käynyt. Onko se normaalia?
    Triumph Street Triple 765 -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  13. #283
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    ^Keskiryhmään sieltä.

    Katon ton videon jossain välissä niin saat lisää vinkkiä.
    Superbike #7
  14. #284
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    Täältä tulee taas kirjekurssilaisen raporttia!

    Pari 1:43 -alkuista kierrosta MP-Tuen päivältä viime sunnuntaina (kamera ei halunnut pysyä suorassa, onhan se ymmärrettävää kun valtavat G-voimat riepottelevat ).

    Lupasin viimeksi, että viisi sekuntia lähtee ajasta helposti. No lähtikin kymmenen , nopeimmat kaksi kierrosta olivat 1:42 -alkuisia, mutta ajolinjojen hajoamista alkoi ilmetä enemmän ja enemmän ja sisäkanttari pyrki pitämään sitä enemmän etäisyyttä mitä kovemmin meni. Eli nyt pitänee pysähtyä tähän ja treenata näillä vauhdeilla niin kauan, kunnes saa pakan pidettyä kasassa.

    Ensimmäisen setin jälkeen näytti siltä, että ajan ryhmän nopeimpia vauhteja tai lähellä sitä. Sen jälkeen taktikoin ja jonotin yleensä ekana radalle, sai ajaa tyhjällä baanalla kohtuullisen pitkän aikaa. Ja sitten kun sieltä lopulta joku vastaan tuli, vauhtiero oli niin suuri, että helposti pääsi ohi. Itse tulin ohitetuksi koko päivän aikana kaksi kertaa (taisi olla sama kaveri) ja olen siinä uskossa, ettei siellä mitään jonoa perässä ollut.

    Tarkoitus oli harjoitella ajoasentoa ja painon siirtämistä sisäkurviin yläkropalla ja vähän alakropallakin. Tunsin ajaessa liikkuvani pyörän päällä notkeasti kuin apina, mutta videokamera on eri mieltä. Tai kuin apina kylläkin, mutta kuin pahasti liikuntarajoitteinen apina. Sitä kovasti luulee tekevänsä jotain pyörän päällä, mutta sitten todellisuus on muuta. Niin paljon sitä pyllyä kai pitäis siirtää, että se toinen pakara olis sivulla.

    Jostain syystä oikean käden ojentajalihaksessa on tuntunut, että on ajettu. Ihan kuin olisi salilla käynyt. Onko se normaalia?
    Viikon vinkki: älä edes ala opetella sitä persiin roikottamista liiaksi ennekuin yläkroppa on oikeassa paikassa. On nimittäin kamala show opetella siitä pois
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  15. #285
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    Täältä tulee taas kirjekurssilaisen raporttia!

    Pari 1:43 -alkuista kierrosta MP-Tuen päivältä viime sunnuntaina (kamera ei halunnut pysyä suorassa, onhan se ymmärrettävää kun valtavat G-voimat riepottelevat ).



    Lupasin viimeksi, että viisi sekuntia lähtee ajasta helposti. No lähtikin kymmenen , nopeimmat kaksi kierrosta olivat 1:42 -alkuisia, mutta ajolinjojen hajoamista alkoi ilmetä enemmän ja enemmän ja sisäkanttari pyrki pitämään sitä enemmän etäisyyttä mitä kovemmin meni. Eli nyt pitänee pysähtyä tähän ja treenata näillä vauhdeilla niin kauan, kunnes saa pakan pidettyä kasassa.

    Ensimmäisen setin jälkeen näytti siltä, että ajan ryhmän nopeimpia vauhteja tai lähellä sitä. Sen jälkeen taktikoin ja jonotin yleensä ekana radalle, sai ajaa tyhjällä baanalla kohtuullisen pitkän aikaa. Ja sitten kun sieltä lopulta joku vastaan tuli, vauhtiero oli niin suuri, että helposti pääsi ohi. Itse tulin ohitetuksi koko päivän aikana kaksi kertaa (taisi olla sama kaveri) ja olen siinä uskossa, ettei siellä mitään jonoa perässä ollut.

    Tarkoitus oli harjoitella ajoasentoa ja painon siirtämistä sisäkurviin yläkropalla ja vähän alakropallakin. Tunsin ajaessa liikkuvani pyörän päällä notkeasti kuin apina, mutta videokamera on eri mieltä. Tai kuin apina kylläkin, mutta kuin pahasti liikuntarajoitteinen apina. Sitä kovasti luulee tekevänsä jotain pyörän päällä, mutta sitten todellisuus on muuta. Niin paljon sitä pyllyä kai pitäis siirtää, että se toinen pakara olis sivulla.

    Jostain syystä oikean käden ojentajalihaksessa on tuntunut, että on ajettu. Ihan kuin olisi salilla käynyt. Onko se normaalia?
    En ole kouluttaja, mutta jotain mielipiteitä laitan kuitenkin. Eikä liene edes hitaan ryhmän asiaa, joten keskiryhmään mars

    Liikkuminen näytti minusta hyvältä. Ei turhaa heilumista vaan siirrellään sen mitä tarvitsee. Turha sitä takapuolta on ainakaan vielä tuon enempää liikuttaa. Jos haluaa roikkua enemmän, niin keskittyy yläkropan käyttöön, joskin sekin on ihan ok. Itse nyt en paljoa mopon päällä roiku tai persettä liikuta, kun en ole vielä kokenut tarpeelliseksi noin 20s nopeammilla ajoilla.

    Ennemmin kannattaa keskittyä kaasukontrolliin ja ajolinjoihin. Lähinnä siihen missä kohtaa avaa kaasun ja miten saa samalla nostettua pyörää pystympään. Nyt isoin riski ajamisessa lienee kaasun käytöstä maksimikallistuksessasi. Samalla kun lisää kaasua pitäisi mopon mennä kokoajan pystympään. Muuten saattaa se high sider tulla yllättäen.
    Ajolinjan puolesta kannattaa miettiä miten saa pidettyä kaasun kiinni mutkan puoliväliin asti. Eli mopo sisäkanttarin viereen osoittamaan haluttuun suuntaan, josta rauhallinen ja pehmeä avaus. Osuu siihen kanttarille paljon helpommin eikä ulkokanttarikaan hypi silmille, kun malttaa odottaa kaasun kanssa.

    Sitten kun haluaa aikaa reilusti parantaa alkaa jarruttamisen opettelu. Siinäkin sopiva pehmeys etenkin jarrun päästössä on turvallinen ja nopea tapa edetä. Mutta tämä lienee sitten siellä keskiryhmän ja nopean rajamailla eteen tulevaa juttua.
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  16. #286
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Katon ton videon jossain välissä niin saat lisää vinkkiä.
    Kiitos jo etukäteen!

    Lainaa Vuorela kirjoitti
    Ennemmin kannattaa keskittyä kaasukontrolliin ja ajolinjoihin
    Ainakin kahvilan mutkassa mulla on selkeitä ongelmia videolla.
    Triumph Street Triple 765 -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  17. #287
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    Ainakin kahvilan mutkassa mulla on selkeitä ongelmia videolla.
    Rata loppuu kesken kun avaa liian kaasun aikaisin. Pyörän pitäisi osoittaa sinne mihin halutaan mennä, kun kaasun avaa. Nyt osoittaa kiihdytyssuoralle ja sinnehän se meinaa mennä

    Kahvilan mutka on vaikea paikka, kun siinä pitäisi saada aikaiseksi terävä ja aika hidas käännös. Kaasun avaus vasta sitten kun mopo osoittaa varikonporttia kohti. Vauhti putoaa minullakin siihen 40km/h tuntumaan tuossa kohtaa.
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  18. #288
    Lainaa Vuorela kirjoitti Katso viesti
    Kaasun avaus vasta sitten kun mopo osoittaa varikonporttia kohti.
    Tämä kuulostaakin hyvältä muistisäännöltä

    Mitenkäs toi las palmasin jarru. Mua alkoi videota katsellessa vähän hirvittää miten kallellaan jarrutan sinne mutkaan (siinä minuutin kohdalla ainakin). Onko se normaalin rajoissa?

    Ajaessa ei kyllä hirvittänyt.

    edit: Niin siis siinä mielessä että jarrutusta ja hidastumista tapahtuu jo kallellaan ollessa. Toisaalta enpä ole varma mikä osa tuosta hidastumisesta tulee moottorijarrutuksesta. Katselin vaan tuota km/h -lukemaa.
    Triumph Street Triple 765 -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  19. #289
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    Täältä tulee taas kirjekurssilaisen raporttia!

    Pari 1:43 -alkuista kierrosta MP-Tuen päivältä viime sunnuntaina (kamera ei halunnut pysyä suorassa, onhan se ymmärrettävää kun valtavat G-voimat riepottelevat ).



    Lupasin viimeksi, että viisi sekuntia lähtee ajasta helposti. No lähtikin kymmenen , nopeimmat kaksi kierrosta olivat 1:42 -alkuisia, mutta ajolinjojen hajoamista alkoi ilmetä enemmän ja enemmän ja sisäkanttari pyrki pitämään sitä enemmän etäisyyttä mitä kovemmin meni. Eli nyt pitänee pysähtyä tähän ja treenata näillä vauhdeilla niin kauan, kunnes saa pakan pidettyä kasassa.

    Ensimmäisen setin jälkeen näytti siltä, että ajan ryhmän nopeimpia vauhteja tai lähellä sitä. Sen jälkeen taktikoin ja jonotin yleensä ekana radalle, sai ajaa tyhjällä baanalla kohtuullisen pitkän aikaa. Ja sitten kun sieltä lopulta joku vastaan tuli, vauhtiero oli niin suuri, että helposti pääsi ohi. Itse tulin ohitetuksi koko päivän aikana kaksi kertaa (taisi olla sama kaveri) ja olen siinä uskossa, ettei siellä mitään jonoa perässä ollut.

    Tarkoitus oli harjoitella ajoasentoa ja painon siirtämistä sisäkurviin yläkropalla ja vähän alakropallakin. Tunsin ajaessa liikkuvani pyörän päällä notkeasti kuin apina, mutta videokamera on eri mieltä. Tai kuin apina kylläkin, mutta kuin pahasti liikuntarajoitteinen apina. Sitä kovasti luulee tekevänsä jotain pyörän päällä, mutta sitten todellisuus on muuta. Niin paljon sitä pyllyä kai pitäis siirtää, että se toinen pakara olis sivulla.

    Jostain syystä oikean käden ojentajalihaksessa on tuntunut, että on ajettu. Ihan kuin olisi salilla käynyt. Onko se normaalia?
    Suhteellisen siistin ja rauhallisen näköistä tekemistä. Pidä sama rauhallisuus, mutta yritä saada yläkroppaa lisää sivulle ja alas sekä keskity ajolinjaan. Kaasun ja jarrun käyttö sekä liikkuminen mopon päällä näytti tuohon vauhtiin ihan sopivalta. Yritä vain malttaa olla menemättä kaasulle ennen kuin mopon keula osoittaa oikeaan suuntaan, nyt menet parissa paikkaa vähän liian aikaisin kaasulle ja joudut kaartamaan vielä isossa kallistuksessa kun veto on jo päällä. Paljon on kehitystä tapahtunut kesän aikana ja ensi kesällä ajolinja voisi olla aihe numero yksi ja yläkropan liikuttelu aihe numero kaksi.
    Superbike #7
  20. #290
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Esim aina kun "joudut" tekemään kaasulla jotain muuta kuin lineaarisen avauksen, olet tehnyt jonkun, tai useamman, virheen jarrussa tai apeksissa tai avauksessa.

    Miettimällä niitä syy seuraus suhteita ajaminen kehittyy huomattavasti nopeammin kuin pelkästään ajamalla tai korjailemalla seurauksia.
    Onhan tuo itsestään selvää, mutta siltikään kaikki ei aja nopeassa ryhmässä.
    Joo kyllä tämäkin ohje ahaa-elämyksen tuotti.

    Mikään ei ole itsestään selvää aloittelijalle!
    Triumph Street Triple 765 -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  21. #291
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Suhteellisen siistin ja rauhallisen näköistä tekemistä. Pidä sama rauhallisuus, mutta yritä saada yläkroppaa lisää sivulle ja alas sekä keskity ajolinjaan. Kaasun ja jarrun käyttö sekä liikkuminen mopon päällä näytti tuohon vauhtiin ihan sopivalta. Yritä vain malttaa olla menemättä kaasulle ennen kuin mopon keula osoittaa oikeaan suuntaan, nyt menet parissa paikkaa vähän liian aikaisin kaasulle ja joudut kaartamaan vielä isossa kallistuksessa kun veto on jo päällä. Paljon on kehitystä tapahtunut kesän aikana ja ensi kesällä ajolinja voisi olla aihe numero yksi ja yläkropan liikuttelu aihe numero kaksi.
    Kiitos! Tämä on täysin linjassa sen kanssa miltä itsestäkin tuntuu. (paitsi että liikkumista kuvittelin odotettavan enemmän)
    Triumph Street Triple 765 -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  22. #292
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Pilk viil nus; nopea käännös, hitaalla vauhdilla.
    Sitähän sä tarkotit.
    Juu.

    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    Tämä kuulostaakin hyvältä muistisäännöltä

    Mitenkäs toi las palmasin jarru. Mua alkoi videota katsellessa vähän hirvittää miten kallellaan jarrutan sinne mutkaan (siinä minuutin kohdalla ainakin). Onko se normaalin rajoissa?

    Ajaessa ei kyllä hirvittänyt.

    edit: Niin siis siinä mielessä että jarrutusta ja hidastumista tapahtuu jo kallellaan ollessa. Toisaalta enpä ole varma mikä osa tuosta hidastumisesta tulee moottorijarrutuksesta. Katselin vaan tuota km/h -lukemaa.
    Ekalla kierroksella näyttää hyvältä ja pyörä on kaasulle mentäessä suht oikeassa kohtaa ja osoittaa sinne mihin se minusta pitäisikin osoittaa. Toisella taas liian aikaisin kaasulle ja linja leveäksi. Se sisääntulo taas ei ole niin tarkkaa, mutta kovassa kallistuksessa vietettyä aikaa kannattaa pyrkiä vähentämään, jos mahdollista. Itse tulen mutkaan vähän keskemmältä enkä juuri vietä aikaa maksimikallistuksessa. Mutkavauhtia ei palmasissa kannata yrittää nostaa, voit jopa ajaa sen keskikohdan hiljempaa.

    Tuosta voi katsoa missä kohtaa rataa mopo sijaitsee ja mihin se osoittaa kun mennään kaasulle. Tarkoitus lähinnä saada ajattelemaan miksi näin, koska mikään tämä ei tosiaankaan ole mikään täydellinen suoritus vaan virheitä on paljon. Samalla näkyy tuota palmasin linjaa ja 4kpl 1:24 alkuisia kierroksia: http://www.youtube.com/watch?v=hW2FRFHYzPg

    Nämä jutut voisi melkein siirtää vaikka keskiryhmän ketjuun, kun ovat jo sen asiaa.
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  23. #293
    Lainaa Vuorela kirjoitti Katso viesti
    Ekalla kierroksella näyttää hyvältä ja pyörä on kaasulle mentäessä suht oikeassa kohtaa ja osoittaa sinne mihin se minusta pitäisikin osoittaa. Toisella taas liian aikaisin kaasulle ja linja leveäksi. Se sisääntulo taas ei ole niin tarkkaa, mutta kovassa kallistuksessa vietettyä aikaa kannattaa pyrkiä vähentämään, jos mahdollista. Itse tulen mutkaan vähän keskemmältä enkä juuri vietä aikaa maksimikallistuksessa. Mutkavauhtia ei palmasissa kannata yrittää nostaa, voit jopa ajaa sen keskikohdan hiljempaa.

    Tuosta voi katsoa missä kohtaa rataa mopo sijaitsee ja mihin se osoittaa kun mennään kaasulle. Tarkoitus lähinnä saada ajattelemaan miksi näin, koska mikään tämä ei tosiaankaan ole mikään täydellinen suoritus vaan virheitä on paljon. Samalla näkyy tuota palmasin linjaa ja 4kpl 1:24 alkuisia kierroksia: http://www.youtube.com/watch?v=hW2FRFHYzPg

    Nämä jutut voisi melkein siirtää vaikka keskiryhmän ketjuun, kun ovat jo sen asiaa.
    Kyllä on taas tullut niin paljon "food for thought" tässä ketjussa, että näen silmissäni miten 5 sekuntia lähtee kierrosajasta pois saman tien kun oppeja alkaa soveltaa.

    PS. "Ilmiannoin" modeille ekan viestini, että siirtäisivät keskiryhmän ketjuun siitä lähtien.
    Triumph Street Triple 765 -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  24. #294
    Ei mennyt hukkaan Arvuuttajan letkan skippaus!

    Ahvenistolla enkka parani 7 sekkaa ja uusi on 1:41.24. Vanhalla pyörällä ajettu se edellinen.

    Yritin muistella avaamistekniikkaa ja tiukkaa käännöstä Tarun mutkassa ja neulansilmästä pää-/takasuoralle lähdettäessä.



    Kolme viimeistä kierrosta olivat:
    1:42.85
    1:41.29
    1:41.24

    Linkki siihen kohti: http://www.youtube.com/watch?v=ltaEa3skIxU&t=8m40s

    Ihme kyllä viimeinen kierros oli nopein vaikka ajolinjat vähän hajosivatkin.

    Saa kattoo muttei oo pakko hei!
    Triumph Street Triple 765 -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  25. #295
    Tämä saattaa kuulostaa guufolta , mutta minulla se ainakin auttoi kehittämään yläkropan liikettä oikeanlaiseksi.

    Kun ajat mutkaan sisään, eli taitat (=kallistat) ajolinjalle, jonka olet valinnut, niin ohjaa päätä ja yläkropaasi kohti apeksia, kuin niissä olisi magneetti, jota mutkan apeksissa oleva 'toinen vastanapainen magneetti' vetää puoleensa. Eli anna pään ja yläkropan "hakeutua" sulavasti sisäkurvin puolelle samalla, kun taitat mutkaan sisälle ajolinjallesi. Tällä tavoin painonsiirto tapahtuu sulavasti ja pääset paremmin hyödyntämään hengaamistasi pyörän ohjaamisessa valitsemaasi ajolinjaa pitkin. Sen lisäksi tämä ohjaa katsettasi jo eteenpäin, sillä siinä vaiheessa, kun taitat sisään mutkaan, niin katseen ja ajatusten pitää olla jo mutkan ulostulossa ja sitä seuraavassa radan osassa ja kohti sitä linjaa, johon mutkan jälkeen pyrit pääsemään.

    Moto-gp kisojen seuraaminen televisiosta antaa myös hyvin kuvaa siitä, miten yläkroppaa pitäisi käyttää ja ohjata mutkaan sisään ajettaessa.

    Tuossa Alastaro-videossa näytti välillä aivan siltä, kuin olisit pyrkinyt kääntämään päätä ja hartioita ulospäin sen sijaan, että pää ja yläkroppa painuisivat sisäkurvin puolelle.

    Summasummarum - hyvännäköistä oli meno ja selvästi into on piukassa, mikä on erinomainen asia. Laadukasta videomateriaalia olet saanut myös kuvattua. Mikä kamera sinulla on (GoPro)?
    Viimeksi muokannut: Barnes; 19.09.2013 klo 22:44.
    Huuuaaah......! CBR it is.

    "If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
  26. #296
    Juuri näin.
    Huuuaaah......! CBR it is.

    "If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
  27. #297
    Lainaa Damsku kirjoitti Katso viesti
    Suurempana ongelmana tällä kertaa olikin jarrut.. Joka setillä 3-4 kierroksen jälkeen jarrukahvasta häviää tuntuma. Jarrut pitää kyllä jotenkuten edelleen, mutta kahvan puristusmatka lähes tuplaantuu ja tuntuma pehmenee.

    ...

    Missä vika?
    Minulla oli samantapainen ongelma. Ongelma oli pääsylinterin männässä, jota jarrukahva painaa. Männän tiiviste oli liian tiukka, jolloin toistuvissa kovissa jarrutuksissa pääsylinterin jousen voima ei riittänyt työntämään sitä ulos saakka. Näin mäntä painui pikkuhiljaa syvemmälle ja kahva painui lähes pohjaan varikolle tultaessa.

    Kun odotteli tarpeeksi kauan tai teki kevyitä harvemmin toistuvia jarrutuksia, jousi palautti männän ulos ja jarrut toimivat normaalisti.

    Tavallisessa maantieajossa jarruissa ei huomannut minkäänlaista ongelmaa.
  28. #298
    Lainaa Barnes kirjoitti Katso viesti
    Summasummarum - hyvännäköistä oli meno ja selvästi into on piukassa, mikä on erinomainen asia. Laadukasta videomateriaalia olet saanut myös kuvattua. Mikä kamera sinulla on (GoPro)?
    Tattis! Joo GoPro Hero 2. Hitto mulla oli mielessäkin seuraavaksi kuvata videota tuosta edestä taaksepäin niin kuin Scuuban linkkaamassa videosssa. Että sais enemmän todistusaineistoa miten se yläkroppa oikein liikkuu tai on liikkumatta. Kovasti haluaisin uskotella, että kuvakulma takaa valehtelee ja rinta ainakin on kiinni tankissa, mutta luultavasti toiveajattelua.

    Jää nyt sitten kuitenkin ens kesään kun nettikameran mukaan Ahvenistolla on jo niin paljon havunneulasia Tarun mutkassa, etten taida lähteä sinne enää urheilemaan. Oli jo viime viikonloppunakin jonkun verran. Olisivat istuttaneet ne lehtikuuset johonkin muualle
    Triumph Street Triple 765 -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  29. #299
    Minä polttelen jäitä ja odottelen, että Hero 3 Black editionin hinta laskisi vielä hieman. Hintakehityksessä on ollut ilahduttavasti selkeä laskeva trendi. Toiveena on, että ennen joulua ovh pyörisi siinä 300,00€ hujakoilla, jolloin minä rynnistän kauppaan.
    Huuuaaah......! CBR it is.

    "If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
  30.  
  31. #300
    Scuuba, mihin olit kiinnittänyt kameran ja minkälaisella virityksellä, kun tallensit tuon pyörän edestä kuvatun videon?
    Huuuaaah......! CBR it is.

    "If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
Sivu: 10 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 891011122060 ... ViimeinenViimeinen