Sivu: 7 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567891757 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 2030:sta
  1. #181
    No enhän minä nyt tosissani ollunna, olen vaan kuunnellu isojen ja nopeiden poikien juttuja keskiryhmästä.

    Mut tottahan se on et tuossa ryhmässä ollaan niinsanotusti ratakiihkon huipulla, osataan jo hieman ajaa, tuskaisemmat ja hitaimmat kierrokset ovat jo jääneet hitaaseen ryhmään, intopinkeenä pusketaan toisen perässä...menee sitten mitä linjaa tahansa, ohi on päästävä, mistä kautta vaan... nopeutta pitää kelata äkkiä tauluun, jotta pääsis nopeeseen, eihän sinne voi pitkäksi aikaa jäädä, ikäänkuin kellumaan.

    Hmm, Alastarolla en ole käyny ku kerran, enkä osaa rataa, taidan aloittaa siellä keskiryhmästä.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  2. #182
    Lainaa jarska kirjoitti Katso viesti
    Mut tottahan se on et tuossa ryhmässä ollaan niinsanotusti ratakiihkon huipulla, osataan jo hieman ajaa, tuskaisemmat ja hitaimmat kierrokset ovat jo jääneet hitaaseen ryhmään, intopinkeenä pusketaan toisen perässä...menee sitten mitä linjaa tahansa, ohi on päästävä, mistä kautta vaan... nopeutta pitää kelata äkkiä tauluun, jotta pääsis nopeeseen, eihän sinne voi pitkäksi aikaa jäädä, ikäänkuin kellumaan.
    No mutta tässähän kiteytyy juuri se mikä koko moottoriurheilun suurin suola on

    Vaikka itse olisikin jo "aatelinen" ja ajaisi kuinka pirun kovaa ja nopeessa, YCC:ssä, isle of manilla ja paris-dakarkin melkeen jo rytkösellä voitettuna, ei se tarkoita sitä että into ja hauskuus sekä halu hakea adrenaliinia radalta, pitäisi vaihtua insinöörilaskelmiin, kylmän viileään kuittailuun itseään hitaammille ja velkavetoiseen viisasteluun (huom pilke silmäkulmassa).

    Kannattaa muistaa että mahdollisesti juuri yllämainitusta ihmisryhmästä tulee henkilö(t) jotka jossain vaiheessa niistää siellä nopeassa jokaisen siellä nyt ajavan. Ja juu, minä se en ole mutta varmaa on että aina tulee joku josta kehittyy nopeampi ja parempi, ja varsin suurella todennäköisyydellä tuo tyyppi on jossain vaiheessa ajanut jonkun kerhon keskiryhmässä, juuri tuolla mainitsemallasi innolla
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  3. #183
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    No mutta tässähän kiteytyy juuri se mikä koko moottoriurheilun suurin suola on

    Vaikka itse olisikin jo "aatelinen" ja ajaisi kuinka pirun kovaa ja nopeessa, YCC:ssä, isle of manilla ja paris-dakarkin melkeen jo rytkösellä voitettuna, ei se tarkoita sitä että into ja hauskuus sekä halu hakea adrenaliinia radalta, pitäisi vaihtua insinöörilaskelmiin, kylmän viileään kuittailuun itseään hitaammille ja velkavetoiseen viisasteluun (huom pilke silmäkulmassa).

    Kannattaa muistaa että mahdollisesti juuri yllämainitusta ihmisryhmästä tulee henkilö(t) jotka jossain vaiheessa niistää siellä nopeassa jokaisen siellä nyt ajavan. Ja juu, minä se en ole mutta varmaa on että aina tulee joku josta kehittyy nopeampi ja parempi, ja varsin suurella todennäköisyydellä tuo tyyppi on jossain vaiheessa ajanut jonkun kerhon keskiryhmässä, juuri tuolla mainitsemallasi innolla
    Itteeni en kyllä lue minkään lajin aatelistoon, vaikka monenmoista on tullu kokeiltua, nuoresta iästäni huolimatta.
    Tässäkin rakkaassa lajissa olen vain tyypillinen nopean ryhmän nousukas, joka pysyy hädintuskin mukana, mutta on kovin ylpeä ryhmään päästyään.
    Jos henkinen hinausköysi mun ja nopeamman vetoavun välillä katkeaa, on paluu takaisin keskiryhmään edessä.

    Muistan erään MP-Radan ratapäivän, jossa oli vaan hidas ja nopee ryhmä...
    eihän siitä mitään tullu kun nopeeseen "kehtasi" mennä vaan muutama hassu kuski ja loput hitaaseen.
    Siellä sitten mentiin Kemoran ykkösmutkaan kuutta mopoo rinnakkain, tavallaan keski-melkeen nopeet ja oikeesti hitaat samassa ryppäässä.
    Hitaat löysi varmasti kalsaridataa housuistaan varikolla ja oliki pakko hätistellä suurin osa hitaista nopeeseen.
    Jaa mikäkö tän tarinan tarkotus sitten oli...no se että keskiryhmää tarvitaan ja kaikki me siellä joskus ajetaan, enemmän tai vähemmän oikeeta linjaa.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  4. #184
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jarska kirjoitti Katso viesti
    Tämä se tuntuu olevan varsinainen "sylkykuppiryhmä", kivahan sinne on päästä hitaasta ryhmästä, mut siellä vaan kohelletaan, ajetaan vääriä linjoja, kontataan urakalla ja törmäillään ku päättömät kanat.

    Ei sinne uskalla edes mennä, mieluummin treeniä ja vetoapua oikeesti nopeilta, vapailla vuoroilla ja suoraan nopeeseen ryhmään kun rahkeet riittää.
    Tarkoituksella heitin aika provosoivasti tuon kommentin vaikka se aikalailla totuuden sisältääkin. Suurin osa keskiryhmästä ajaa ihan siististä ja ilman mitään suureempaa riskitekijää, mutta sieltä löytyvät myös ne pahimmat kuumakallet, joilla on niin kiire ajaa kovaa, etteivät muista opetella ajamaan kovaa. Monesti nämä tyypit tunnistaa jo varikolla ja palaavat sinne autokyydillä jossain vaiheessa päivää.
    Keskiryhmän ajolinja taasen on yleensä jännä sekoitus koulutusryhmän kadulle tarkoitettua ajolinjaa ja ns. kisalinjaa. Ja kun yleensä keskiryhmän kuskeilla on tarkoitus oppia ajamaan kovempaa, ei tuota linjaa kannata opetella vaan olisi hyvä jos päästäisiin suoraan ns. oikealla ajolinjalle ilman yhtä turhaa opiskeluvaihetta. Ainakin keskiryhmän Ajotaito-kurssilla olleet muistanevat kuinka paljon linja eroaa parhaimmissa paikoissa. Esim. Kemoran paluusuoran päässä ajolinja on leveyssuunnassa parhaillaan yli 5metria eri paikassa. Oikea ajolinja on luonnollisesti nopeampi ja lisäksi se mahdollistaa nopeamman ajotyylin, jolloin myös kuskin mahdollisuudet kehittyä ovat huomattavasti paremmat.
    Superbike #7
  5. #185
    Aika hiljaista on täälläkin? Eikö kukaan enää kehtaa kirjoitella mitään
    Maanantaina jos taas pääsis Alastaroa kiertämään.

    Muita tulossa 10.06. ?

    Alastaron linjat vielä hakusessa. Kemorassa saattais jo pysyä nopean ryhmän hitaamman pään vauhdeissa mukana. Alastarossa on vielä reenattavaa paljon ennen sitä.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  6. #186
    Lainaa qazwsx kirjoitti Katso viesti
    Aika hiljaista on täälläkin? Eikö kukaan enää kehtaa kirjoitella mitään
    Maanantaina jos taas pääsis Alastaroa kiertämään.

    Muita tulossa 10.06. ?

    Alastaron linjat vielä hakusessa. Kemorassa saattais jo pysyä nopean ryhmän hitaamman pään vauhdeissa mukana. Alastarossa on vielä reenattavaa paljon ennen sitä.
    Minä oon paikalla 9-11.6.
  7. #187
    Vitsi ku pääsis ajamaan ahvenistolla kilpurilla slicksien kera. Vois ruveta tuleen aikoja 1:30 pintaa. Ihan naurattaa, kun heitin rykkösellä kylmiltään vuoden ekana ratapäivänä 1:35,6 ekassa setissä. Jos olis ollut homma hanskassa, niin ei olis tullut rengasongelmia, joten varmaan olis päässyt päivän lopussa siihen 1:33,5 kieppeille... Jonka muuten ajoin 9.6.2010 kauden ekana ratapäivänä wanhalla ysilläni

    Se on köyhää ku joutuu ajamaan katupelillä, katurenkailla ja ilman lämppäreitä
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  8. #188
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Vitsi ku pääsis ajamaan ahvenistolla kilpurilla slicksien kera. Vois ruveta tuleen aikoja 1:30 pintaa. Ihan naurattaa, kun heitin rykkösellä kylmiltään vuoden ekana ratapäivänä 1:35,6 ekassa setissä. Jos olis ollut homma hanskassa, niin ei olis tullut rengasongelmia, joten varmaan olis päässyt päivän lopussa siihen 1:33,5 kieppeille... Jonka muuten ajoin 9.6.2010 kauden ekana ratapäivänä wanhalla ysilläni

    Se on köyhää ku joutuu ajamaan katupelillä, katurenkailla ja ilman lämppäreitä
    Osta multa kilpuri pois. Tulee läjä sliksejä ja lämppärit mukaan. ;)
    Superbike #7
  9. #189
    rataneitsyys korkattu kemorassa! kivooo hommoo. mikäs lie aika haarukka kemoran keskiryhmässä?
    1:31-1:34 aikoja tuli viimeisellä setillä, ja polvikin löysi asvaltin
    hontamies RR

  10. #190
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa honda RR kirjoitti Katso viesti
    rataneitsyys korkattu kemorassa! kivooo hommoo. mikäs lie aika haarukka kemoran keskiryhmässä?
    1:31-1:34 aikoja tuli viimeisellä setillä, ja polvikin löysi asvaltin
    Keskiryhmä taitaa olla suunnilleen siinä 1:21-1:37 välimaastossa.
    Superbike #7
  11. #191
    Sanokaahan mitkä renkaat sitä kannattas vaihtaa mopoon alle näin keskiryhmäläisenä. Ei vielä ehkä slickseillä viitsi ajella, mutta vähäisellä kuviolla olevat (Supercorsa, Power Cup.. jne jne)
    Käyttökokemuksia porukalta?
    Pyörätön
  12. #192
    Slicksimäisistä renkaista kokemusta Metzeler K1/K2-, Supercorsa SC1/SC2- ja katumaisemmasta D211 GP Racer M-renkaista, etusena tällä hetkellä kokeilussa Bridgestone R10. Pidossa ei suurta eroa lämpimänä, alle sekunti kierrosajoissa (SC paras), kaikki liukkaita kadulla ja sateella. GP Racer ja Metzelerit kesti mulla enemmän kilsoja kuin Supercorsa, joka myös tuhoutuu parissa setissä, jos pääsee repeilemään. Pehmeät seokset kuluu nopeammin, kuin kovemmat. Keskiryhmän nopeessa päässä/nopeen hitaassa päässä takarenkaat kuluvat loppuun Alastarossa noin neljässä päivässä ja Kemorassa kahdessa päivässä, ellei käännä renkaan kulkusuuntaa välillä. Etuset kestävät rääkkiä puoli kesää. Ajelen noilla töihin joka päivä ja käytän lämppäreitä radalla. Ostelen, mitä halvimmalla saa.
    Tomorrow is just your future yesterday.

    K1 Gixxeri
  13. #193
    Lainaa Vislami kirjoitti Katso viesti
    Sanokaahan mitkä renkaat sitä kannattas vaihtaa mopoon alle näin keskiryhmäläisenä. Ei vielä ehkä slickseillä viitsi ajella, mutta vähäisellä kuviolla olevat (Supercorsa, Power Cup.. jne jne)
    Käyttökokemuksia porukalta?
    Itse ajoin kauden 2010 Metzeler racetec K3 interact renkailla ja toimi kadulla ja radalla ihan hyvin. Radalla riitti hyvin myös nopeassa ryhmässä ihan ilman lämppäreitäkin.
    xxx
  14. #194
    Ei löytynyt heti haulla, ni laitetaan tänne. Eli mikä ois hyvä perus gepsi, jolla kellotella kierroksia? Luulis 5Hz riittävän vai onko 10Hz jo korvannut koko kategorian?

    Onko muuten ongelmaa jos koittaa lukea noita nopeampia mokkuloita vanhemmalla luurilla (HTC Desire)?
    Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
  15. #195
    Lainaa Jaskala kirjoitti Katso viesti
    Ei löytynyt heti haulla, ni laitetaan tänne. Eli mikä ois hyvä perus gepsi, jolla kellotella kierroksia? Luulis 5Hz riittävän vai onko 10Hz jo korvannut koko kategorian?

    Onko muuten ongelmaa jos koittaa lukea noita nopeampia mokkuloita vanhemmalla luurilla (HTC Desire)?
    http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikk...anninlaptimer/
    xxx
  16. #196
    Joo, ton huomasinkin ja voisin kyllä laittaa tilaukseen. Radalla vain kuulin ohimennen vaihtoehdoista, joista jotku ois ollu reippaasti halvempiakin.

    Eli turhaan en viitsi maksella liikoja, mutta jos toi on se mitä perusmokkulasta pitää maksaa ni sitte maksetaan.
    Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
  17. #197
    Lainaa Jaskala kirjoitti Katso viesti
    Joo, ton huomasinkin ja voisin kyllä laittaa tilaukseen. Radalla vain kuulin ohimennen vaihtoehdoista, joista joku ois ollu reippaasti halvempiakin.

    Eli turhaan en viitsi maksella liikoja, mutta jos toi on se mitä perusmokkulasta pitää maksaa ni sitte maksetaan.
    Okei. Enpä tiedä muista. 10Hz on kuitenkin parempi sitten, kun alkaa yhtään analysoimaan dataa. Eipähän tarvitse ostaa ainakaan uutta vähään aikaan
    xxx
  18. #198
    Vinkkinä sen verran että tänään ajoin stormille kikkulaa ostamaan ja olipas eilen myyty viimeinen. Eli joutu jättämään jälkkäriin. Ei siis ainakaan Stadin Stormille kande suoraan ajaa, tulee hukkareissu. Sellasta 189€ maksavaa mallia olis ollu mutta ainakaan itse en nähnyt tarpeelliseksi moista avaruusukkulan osaa ostaa.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  19. #199
    No jos kerran GW:kin on päätynyt tohon ni sittehän sen täytyy olla hyvä. Tilaukseen lähtee.
    Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
  20. #200
    Lainaa Jaskala kirjoitti Katso viesti
    No jos kerran GW:kin on päätynyt tohon ni sittehän sen täytyy olla hyvä. Tilaukseen lähtee.
    *tyrsk* mä beesaan vaan viksumpia ja nopeempia ja toivon että silleen tarttus nopeutta itteenki. Tähän asti ollu aika laiha tulos... Pakko kai alkaa siirtää niitä saatuja viisauksia jakkaralle.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  21. #201
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jaskala kirjoitti Katso viesti
    No jos kerran GW:kin on päätynyt tohon ni sittehän sen täytyy olla hyvä. Tilaukseen lähtee.
    Todella toimiva ja luotettava mokkula, meillä noita on parikin perheessä käytössä.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  22. #202
    Onko jollakin käytössä Chicken Hawk proline dg1:t lämppärit? Kokemuksia?

    Nimim. köyhän ei kannata halpaa ostaa
  23. #203
    Lainaa Ladybird kirjoitti Katso viesti
    Onko jollakin käytössä Chicken Hawk proline dg1:t lämppärit? Kokemuksia?

    Nimim. köyhän ei kannata halpaa ostaa
    Mm. Kallio Racing luottaa Chicken Hawk lämppäreihin. Tiedä onko asialla sen suurempaa merkitystä mutta en jaksa uskoa että riskeeraisivat kisapanostustaan lämppäreiden takia. Joten ei varmasti ole paskimmasta päästä laadultaan.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  24. #204
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Ladybird kirjoitti Katso viesti
    Onko jollakin käytössä Chicken Hawk proline dg1:t lämppärit? Kokemuksia?

    Nimim. köyhän ei kannata halpaa ostaa
    Mulla on nää : http://stores.sportbiketrackgear.com/Detail.bok?no=109

    Olen tykännyt.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  25. #205
    Ok, olisi hyvä kuulla miksi ovat paremmat/huonommat kuin toiset elikkäs tarkoitan esim. onko sovituksissa, materiaaliessa, liittimissä ja pukemisessa/riisumisessa/kiinnittämisessä eroja. Auttaako asiaa, että on lämpötilanäyttö eikä vaan vihreää ja punaista valmis-ei-valmis valoa jne. Kun ei ole kokemusta niin ei oikein osaa tietää mitä seikkoja kannattaa arvostaa ja mitkä ovat vain mukava lisä ja ekstraa. Itselläni kun ei ole sähköinsinöörin taitoja niin jotenkin ajattelin että mukavampi kun on toimivat ja helppokäyttöisyys tietysti on myös plussaa.
  26. #206
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Ladybird kirjoitti Katso viesti
    Ok, olisi hyvä kuulla miksi ovat paremmat/huonommat kuin toiset elikkäs tarkoitan esim. onko sovituksissa, materiaaliessa, liittimissä ja pukemisessa/riisumisessa/kiinnittämisessä eroja. Auttaako asiaa, että on lämpötilanäyttö eikä vaan vihreää ja punaista valmis-ei-valmis valoa jne. Kun ei ole kokemusta niin ei oikein osaa tietää mitä seikkoja kannattaa arvostaa ja mitkä ovat vain mukava lisä ja ekstraa. Itselläni kun ei ole sähköinsinöörin taitoja niin jotenkin ajattelin että mukavampi kun on toimivat ja helppokäyttöisyys tietysti on myös plussaa.
    Itse pidän lämpötilanäytöstä, koska jos sinulla on vaikka pyyntinä 85c ja kumin lämpö on 84c näet suoraan näytöstä että ihan ajokunnossa ovat. Jos sulla on vaan punanen / vihreä valo et voi tietää onko kumi 60c vai 84c.

    Chicken hawkien toiminnasta en ole kuullut murinoita muiltakaan, ihan laadukkaan oloiset ovat kaikilta osin.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  27. #207
    Vähän omaa pohdintaa tähän väliin. Ajelen Kemorassa tuollaisia 1:27-1:30 aikoja pilot powereilla siististi, mutta yksin paahtamalla tuntuu vaikealta edetä kohti limittiä. Junnaan vaikka koko päivän tuota tasoa kokeillen eri linjoja mutta mitään radikaalia siinä ei suuntaan tai toiseen hetkessä tapahdu. Osansa tekee lyhyt ajokokemus moottoripyörällä, reiän puuttuminen päästä ja yli kolmenkympin ikä. Mitään palavaa tahtoa kehittymiseen ei myöskään ole vaan ajan omaksi ilokseni.

    Aiemmissa viesteissä on sivuttu tuota vetämistä ja perässä roikkumista jotenkin negatiivisena asiana, mutta itse keskiryhmäläisenä koen sen hyväksi ja halvaksi tavaksi oppia vauhtia. Toki voi vetää koko ajan kovempaa ja kovempaa pannuttaen jossain vaiheessa ja löytää rajan sitenkin, mutta koen sen tien vähän ikäväksi. Jos tiedän, että edessä menevä ajaa turvallisesti hiukan minua nopeammin, niin uskon että omalla pyörälläni pystyn samaan ja painan perässä. Vaihtoehtoisesti roikun yhtä nopean perässä ja ohitettavien myötä syntyvän eron yritän ajaa heti kiinni. Sillä sitä "mukavuusrajaa" voi viedä eteenpäin turvallisesti ja nopeimmat kierrokseni ajan noin. Lähelläkään pidon rajaa ei tällä vauhdilla vielä olla. Tällainen tapa vaatii toki ymmärrystä pyörien ja kuljettajien eroista eikä katurenkailla kannata roikkua väkisin sliksien perässä setin alussa jne.

    Tässäpä tuollaista seuraamista videolla:
    (paras kierros 11:50->)
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  28. #208
    Lainaa mjtee kirjoitti Katso viesti
    ......Ajelen Kemorassa tuollaisia 1:27-1:30 aikoja pilot powereilla siististi.....

    ..... Lähelläkään pidon rajaa ei tällä vauhdilla vielä olla......
    Tuossa pari lainausta tekstistäsi, poistin osan, josta olen samaa mieltä tai en koe tarpeelliseksi kommentoida.

    Ensinnäkin pidon rajan löytyminen ei ole ollenkaan kiinni kierrosajasta. Myös tuolla sinun kierrosajallasi saa pidon rajat löytymään, jos ei aja tarpeeksi etevästi. Sinulla näyttäisi olevan hyvin tyypillisiä kehittämisen kohteita ajamisessasi. Mutkiin käännät sisään aivan liian aikaisin, jolloin mutkan loppuosasta tulee hyvin jyrkkä ja kanttari hyppää silmille. Myöskin kaasun käyttö on varsin epäjohdonmukaista. Kun kesken mutkan himmataan ja kiihdytetään ja veivataan kaasua edestakaisin (johtunee siitä, että katsot liian lähelle, etkä täten pysty hahmottamaan koko mutkaa kerralla), on pidon rajojen löytyminen erittäin mahdollista. Tuossa mopossa ei toki ole niin paljoa tehoa, että se heti rankaisisi kaasunkäyttövirheistä, mutta ei sillä silti kannata tuollaista tehdä. Lisäksi varsinkin ohitustilanteissa teit hyvin nopeita linjan muutoksia. Kun yritetään ajaa mutkia kovaa, mennään lähelle pidon rajoja. Tässä tilanteessa KAIKKI ylimääräinen liikehdintä pyörällä ja pyörän päällä muuttaa tilannetta ja saattaa olla se viimeinen niitti, joka laukaisee renkaan luiston.

    Tämä ns. "härvellys", eli pyörää häiritsevä käytös on lähes järjestään jätettävä pois, jotta pääsee nopean ryhmän aikoihin. Sen takia keskiryhmässä tämä käytös näkyy vielä korostettuna, mutta nopeassa ei juurikaan.

    Eli kaikenkaikkaan ajosi ei tuossa videossa ainakaan näyttänyt kovin siistiltä (kuten sanoit) ja pidon rajat saattavat kyllä löytyä tuollakin vauhdilla.

    Toivon vilpittömästi nöyrää mieltä ja onnellista harrastuksen jatkoa!
  29. #209
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mjtee kirjoitti Katso viesti

    Aiemmissa viesteissä on sivuttu tuota vetämistä ja perässä roikkumista jotenkin negatiivisena asiana, mutta itse keskiryhmäläisenä koen sen hyväksi ja halvaksi tavaksi oppia vauhtia. Toki voi vetää koko ajan kovempaa ja kovempaa pannuttaen jossain vaiheessa ja löytää rajan sitenkin, mutta koen sen tien vähän ikäväksi. Jos tiedän, että edessä menevä ajaa turvallisesti hiukan minua nopeammin, niin uskon että omalla pyörälläni pystyn samaan ja painan perässä. Vaihtoehtoisesti roikun yhtä nopean perässä ja ohitettavien myötä syntyvän eron yritän ajaa heti kiinni. Sillä sitä "mukavuusrajaa" voi viedä eteenpäin turvallisesti ja nopeimmat kierrokseni ajan noin. Lähelläkään pidon rajaa ei tällä vauhdilla vielä olla. Tällainen tapa vaatii toki ymmärrystä pyörien ja kuljettajien eroista eikä katurenkailla kannata roikkua väkisin sliksien perässä setin alussa jne.
    Tuossa lopussahan se ajatustapasi vaarallisuus tuleekin esiin. Sinulla ja edelläsi menevällä kuljettajalla on todennäköisesti erilainen pyörä, rengastus, ajolinja ja ajoasento tai ainakin joku niistä. Erilaisella kuljettajan ajoasennolla voidaan viedä pyörästä kallistusvarat kokonaan vaikka edellä menevällä olisi turvamarginaalia vaikka kuinka paljon. Mielestäni ainoa "turvallinen" tapa on kuunnella ja tunnustella mitä pyörä kertoo. Tämän lisäksi kannattaa kuunnella mitä osaavammat kaverit kertovat ajoasennostasi ja ajolinjoistasi. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että tuossa 1.30-1.25 kohdalla alkoi pyörä kertomaan, että katukumeille alkaa kyyti riittämään.

    Jossain vaiheessa kun vauhtia aletaan nostamaan, on vain hyväksyttävä se kaadon mahdollisuus. Ennemmin tai myöhemmin se sieltä tulee jos koko ajan on tavoitteena hakea nopeampaa kierrosaikaa.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  30.  
  31. #210
    Lainaa Juutana kirjoitti Katso viesti
    Tuossa lopussahan se ajatustapasi vaarallisuus tuleekin esiin. Sinulla ja edelläsi menevällä kuljettajalla on todennäköisesti erilainen pyörä, rengastus, ajolinja ja ajoasento tai ainakin joku niistä. Erilaisella kuljettajan ajoasennolla voidaan viedä pyörästä kallistusvarat kokonaan vaikka edellä menevällä olisi turvamarginaalia vaikka kuinka paljon. Mielestäni ainoa "turvallinen" tapa on kuunnella ja tunnustella mitä pyörä kertoo. Tämän lisäksi kannattaa kuunnella mitä osaavammat kaverit kertovat ajoasennostasi ja ajolinjoistasi. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että tuossa 1.30-1.25 kohdalla alkoi pyörä kertomaan, että katukumeille alkaa kyyti riittämään.

    Jossain vaiheessa kun vauhtia aletaan nostamaan, on vain hyväksyttävä se kaadon mahdollisuus. Ennemmin tai myöhemmin se sieltä tulee jos koko ajan on tavoitteena hakea nopeampaa kierrosaikaa.
    Hieman ajatuksia noista pyörien eroista. Kemorassa ei välttämättä kannata suoraan verrata tuon häksättimen kierrosaikoja niihin, jotka on ajettu suorilla vähintään 20 km/h kovempaa kulkevilla vekottimilla. Katukumeilla (Metzeler Rennsport / Michelin Pilot Power) pääsi rähmäkäpäläkin muistaakseni 1:22 -tasoisia aikoja. Erona on se että jopa tuo SV650 kulkee suorilla hieman kovempaa.

    Tuolla rimpulalla taas pitäisi nimenomaan jarruissa ja mutkissa ottaa takaisin suorilla menetettyä aikaa ja siinä tarvittaisiin hommaan tarkoitettuja renkaita. Powereista en tiedä, mutta ainakin minulla alkaa Pirellin Rosso Corsa lipsua ikävästi muutaman nopeamman kierroksen jälkeen. Liekö kyse ylikuumenemisesta vai mistä, viisaammat vastatkoon, jotta minäkin oppisin jotain.
    juhvelström
Sivu: 7 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567891757 ... ViimeinenViimeinen