Alitat häilyvän rajan noin 15 sekunnilla.
Ei ole lämppärit pakollisia edes nopeessa, mutta helpottavat huomattavasti ajoa. Ei tarvitse tuhlata kolmea kierrosta setin alussa renkaiden lämmittelyyn ja paineiden nostoon, voi työntää urut auki jo ekassa mutkassa. Seosrenkaat lisäksi vetelee ja muljuu epämiellyttävästi kylmänä ja on liukkaita...
Tomorrow is just your future yesterday.
K1 Gixxeri
eipä affenistolla mitään hyötyä katteista ole, eikä ajanottolaitteesta.
Eilen ahvenistolla tuli hieman ohjelmaa mopon kanssa, ja osaisko täältä joku sanoa mistä lähteä ongelmaa purkamaan:
Varikon edestä nousu ylös, ja mäen nyppylältä kurvi oikealle. Mäen päällä mopo alkaa vatkaamaan, kun pitää heittää se toiselle kyljelle. Vatkaus ei ole mitenkään suurensuurta, mutta kuitenkin ärsyttävää.
Ajan mutkan suurinpiirtein näin: varikon edestä katkoviivoilta ylämäkeen leikaten sisään ja valutan vasemmalle kaartuvaan mutkaan ulospäin josta mäen päällä olen radan vasemmassa laidassa ja siitä sitten oikealle kääntyvään mutkaan sisälle.
Vauhdit ovat noin 1:35-6 ja mopona 1000RR honda.
-tuomas-
Edit: typoja
Viimeksi muokannut: cbr600äffä; 10.08.2012 klo 09:31.
<p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Ja edellisten lisäksi saatat vielä kääntää turhan jyrkästi ja rajusti, jolloin pyörä "ei ehdi mukaan". Tossa kohtaa keula on tosiaan tosi kevyt, joten virheet pyörän käsittelyssä nousevat herkästi esiin.
Toinen vaihtoehto on se, että sulla on kääntöpiste hiukan liian aikaisessa. Koita ajaa nyppylän yli ja kääntää vasta kun keulalle on jo paino palautumassa tai jopa palautunut.
Ykkösneuvoni ehdottomasti on ottaa vähän rauhallisemmin ja haeskella sitä mistä virhe johtuu.
Heh, tuo kohta on kyllä sellainen kohta missä en haluaisi kaatua.
Mutta kiitos kaikille. Pitänee ensikerralla ajaa vähän enempi ajatuksen kanssa tuota paikkaa. Voi olla että kuvittelen pyörän rauhoittuvan kun ihan hitusen antaa etujarrua nyppylän päällä. Taitaa tosiaan painaa keulaa silloin alaspäin ja siten vähentävän vatkausta.
Mutta olisi hieno pystyä ajaa tuo ilman jarrua läpi.
-tuomas-
<p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
Keskiviikkona oli joku auto kylvänyt glykolit pitkin rataa ja useampi mopo oli ollut kumollaan, mm. tuossa nyppylällä/sen jälkeisessä oikeessa oli ollut kaato ja pyörästä öljyt pihalle. Voisikohan siinä olla vielä jäänteitä jäähdytinnesteestä tai kaatuneen pyörän öljyä ja siitä lähtenyt sun pyörä vatkaan. Mullakaan ei tuossa kurvissa ole ikinä pyörä ravistanut.
<p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
Ehkä kuitenkin kannattaa alottaa ohjausiskarista, onko sitä huollettu ikinä? Onko siinä keskellä liikaa tyhjää tai jotain...
K7 kilo
Missä haarukassa menee noi keskiryhmän ajat alastarolla? mietin vaan olisko aika siirtyä hitaasta pois? kun omat ajat pyörii 1:40 tietämillä ja tuo hidas ryhmä tuntuu jo ihan liian hitaalta.
Nyt on alla taas Ducati.
Eikös 1:40 ajat ole keskiryhmän hitaimpia aikoja? Hajonta suuri tuossa ryhmässä.
Mielestäni hyvä sääntö on että jos ohitat kaikki tai melkein hitaassa niin on hyvä mennä kokeilemaan keskiryhmää ja ihmetellä riittääkö vauhti? Ajathan (ja virheet) alkaa paranemaan kun roikkuu muiden perässä
Tulis jo kevät![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Ainakin orgin päivillä tuo keskiryhmän haitari on n. 1:33-1:48, joten kyllä tuo 1:40 on ihan reilusti keskiryhmän vauhtia. Jos siis Alastarosta puhutaan.
Edit. Kun roikkuu muiden keskiryhmän kuskien perässä, oppii ajamaan samalla tavalla väärin kuin kaikki muutkin keskiryhmässä. Fiksumpaa on hankkia joku oikeasti nopea vetämään linjaa ja ajaa sitä oikeaa linjaa huolimatta siitä, että suurin osa muista samassa ryhmässä ajavista ajaa miten sattuu.
Superbike #7
Et kyllä tuu roikkuun mun perään, minen ota vastuuta vääristä linjoista ja pannuista. Minen ikuna kestäis rouvas kiukkuu
Niin ja mä meinaan alottaa hitaasta uudestaan kun pyörä vaihtu. Oletan että ajat kasvaa eksponentiaalisesti jonneki elokuulle saakka kunnes mä vihdoin hiffaan et tässähän oli käännetty kaavio... Siihen saakka vaan kiukuttelen varikolla että tää pska ei toimi![]()
Mopovapaa vuosi
Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
Tämä se tuntuu olevan varsinainen "sylkykuppiryhmä", kivahan sinne on päästä hitaasta ryhmästä, mut siellä vaan kohelletaan, ajetaan vääriä linjoja, kontataan urakalla ja törmäillään ku päättömät kanat.
Ei sinne uskalla edes mennä, mieluummin treeniä ja vetoapua oikeesti nopeilta, vapailla vuoroilla ja suoraan nopeeseen ryhmään kun rahkeet riittää.![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Itse en ole kahteen kauteen nähnyt keskiryhmässä juurikaan sen enempää kaatoja kuin nopeassakaan ?
Tukeeko joku ratajärkkäreiden tilasto tätä olettamusta ?
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter