Päivähän oli melkein mitä mainioin.
Kuumalla oriit pitää klipata, joten hapsujen oli tältäkin kesältä aika lähteä fiiatista.
Tuossa toiseksi viimeiseltä setiltä kolme kieppiä: 1:29.9, 1:30.4 & 1:29.8.
Perkele deletoin vahingossa ton setin kronolta, niin videolta noi pari ekaa laskin.
Kovasti iloitsin siitä, että pyörä ei mehinyt mitään ensi kerran sitten kesän 2017. Eihän tässä ole tarvinnut vaihtaa kuin lohkot ja öljysäiliö ja syylärit tinauttaa. Vaan vittu kyllä jotain vuotaa aina... ennen ekaa settiä hipsin hätäpissalle, ja puuppa karkas. Olin vähän, että olipa epäluotettavan oloinen. Setille ja sen jälkeen koppiin pitämään hiljainen hetki Olof Palmen muistolle. Kyllä se perkele raidan piirsi, vaan hyvin setin aikana pienempi viiru kuivaa. Lopun päivää sai sitten tyrkätä paskat housuissa.
Toivottavasti kuvakulma on mieleinen.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Hei, ne meni jo viime kesänä, mutta jos haluat tietää, niin tältä tuntuu useimpina aamuina:
2D3BA1DB-9E30-41DC-B85A-83DB159C0100.jpg
Nyt oli viides päivä (neljäs kuivalla ja kolmas kuivalla Alastarolla). Kanttareita paremmin kiinni, terävämmin mutkiin ja kaikki vasemmalle kääntyvät pitäis saada paremmin -> kovempaa
Mikäli näin, niin 1.28.x ois varmaan plakkarissa. Kaks Alastaron päivää omassa kalenterissa toistaiseksi jäljellä ennen syksyn tourinkia.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ei riittänyt vauhti JMH:n kyytiin vaikka tuolla hapsunpoistosetillä peesaamaan lähdinkin. Pyörä toki vaihtunut välissä ja se alkaa nyt tuntumaan tutulta ja luotto rakentuu hiljalleen.
Kiristysvaraa on osassa mutkista reilusti, kun ulostuloista jää paljon käyttämättä. Toisaalta esim Palmasissa ja kolmosessa meinaa välillä apeksit karata, kun yritystä on enemmän, kuin ajatusta. Näistä syistä optimi nyt 1:30,2 ja paras kierros 1:31,4. Välikaasuttelut ja liruttelut sain nyt tiputettua pois valikoimasta ja yritin siirtää kroppaa, kun olin vielä kaasulla, tuolla tuntuikin saavan nopeisiin lisää vauhtia.
Reilut sata kierrosta ja sekunti kuitenkin lähti viime syksystä. Kehtaisikohan sitä ostaa seuraavat liput nopeaan ryhmään? Nyt välillä haasteita päästä ajamaan omaa ajoa, kun saa edellä menevät kierroksen aikana kiinni mutta suoralla ne karkaa.
![]()
ZXR750 J "K"
Aika samoissa taidetään mennä. Hippi hiipii hosironttiin väkisinkin.
Keskiviikkona 7.7 kun helle ei ollu vielä täysin ehtinyt niistäny pullukasta mehuja niin meno oli jotenkin rentoa.
1.31.85 ja 1.31.35 jäi muistiin kun sattui tuuri eikä ruuhkaa ollut ihan jatkuvasti.
optimi oli 1.30.4 ja jarrupaikkojen mukaan muokatulla kartalla 1.29.4
Torstaina 8.7 ei enää ollu tekemisen meininkinä jäljellä ja rasva tirisi. Eniten huomasin tuossa omassa ajossa häiritsevän ettei saa tuntumaa etupähään sitten millään. Sisäänmenot jää köröttelyksi ja oma rooli enempi matkustajana avausta odotellessa.
Etupää ui jarruissa noin sentin päässä pohjaamisesta mutta takarengas vetää lukkoon jo 0,8 g jarrulla.
Tästä tietenkin seurasi väärä mielleyhtymä että jarrut on jo ns tapissaan kun takarengas pyrkii sivuille, turhaa jännäämistä ja tuntuma etupäähän ihan olematon.
Tietää kyllä että ei se King Tyre mua ikinä pettäisi. Rengas kuluu ja lämpiää nätisti eikä compin säädöt tuonu mitään huomattavaa eroa.
Ehkä olisi pitäny vaan vetää reilusti auki ja kattoa josko sitä kautta olisi tullu muutosta.
Toinen iso ongelma on tuo kropan rentouden puute oikealle ja se pahentaa tilannetta entisestään kun vähäinenkin tuntuma katoaa tönkkön kuskin ruhoon.
Sitten kun muisteli tuntumaa Rosso Corsa 2 etuseen niin sehän tuntui vain huutavan että "Mulla on ihan hyvä ote tästä hommasta. Runttaa vaan lisää jos haluat"
UwU Jäsenvastaava UwU
Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
Aprilia RSV Mille R -03
Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
Käsittääkseni vakio R&T öhlins. Viikkoa aiemmin purin kappaleiksi ja putsasin shimmit. Cartridgen varressa on kumistopparit paikallaan.
Käsitys on että mekaanisesti stoppaa kun pölysuojat hivelee iskarin jalkaa.
Takaiskarin huolsin talvella ja rengas väittää että rebound olisi suht kohdillaan kuumana.
UwU Jäsenvastaava UwU
Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
Aprilia RSV Mille R -03
Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
Sain Stydyltä racechronodataa vertailtavaksi ja aika paljon näyttää olevan jarrupaikoissa kiristysvaraa. Joka sektorista sekunti-kaks pataan mutta hitaiden mutkien apeksivauhdit jo riittää, kai tässä siis oikealla tiellä ollaan ja toiston kautta ajo paranee.![]()
ZXR750 J "K"
Itse kanssa joskus vertailin mutkanopeuksia nopeisiin kuskeihin. Ero on pieni, mutta jos kurviin menee ja sieltä tulee ulos kuin rovasti ruustiinan päältä niin eroa syntyy. Pitäis olla vain aggressiivisempi ja luottaa renkaiden pitoon.
Suoralla jarruttaessa ei hirvitä yhtään, mutta sinne mutkaan menossa vain jarruvalo palaa ja palat tuskin koskee levyjä. Mutta onneksi tietää mistä ne sekunnit löytyy kun oikein lähtee hakemaan.
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Oon tullu suht samaan päätelmään. Hitain vauhti mutkassa on ok mutta hyvä kuski ajaa sitä vauhtia kymmenyksiä ja ite ihmettelee sekunti tolkulla että koska se mutka on ohi että saa piiskata taas näyttävästi. Ajatuksen tasolla "tietää" miten se mutka pitäisi rytmittää mutta arkailu, jännitys jne epävarmuus omasta tekemisestä estää. Videoita kun katsoo niin selkeitä virheitä löytyy, "tietää" miten ne pitäisi korjata mutta ei.
Kärjistettynä kaikki kiteytyy luottamuksen puutteeseen. Itsensä sekä renkaiden.
UwU Jäsenvastaava UwU
Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
Aprilia RSV Mille R -03
Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
Yksi sellainen aika silmään pistävä asia, johon menee monilla aikaa on sellainen valokuvakelpoiseen ajoasentoon vääntäytyminen ja sieltä pois tuleminen. Joko vähän venyttelyä ja kehon hallintaa off seasonilla, tai sitten tinkii siivun siitä just oikeasta asennosta ja keskittyy niihin aika moneen muuhun asiaan.
1. Olenko linjalla
2. Hidastuuko vauhti apeksiin asti
3. Lähteekö se kiihtymään sen jälkeen.
Ajoasento on toki tärkeä, mutta ainakin itsellä on pääpointti, että kun pyörä lähtee luiatamaan, se siirtyy sivuttain eikä kaadu alle ja apeksin kohdalla siirretään ainakin vähän painoa, jos muualla ei jaksa.
Luottamuksen hakemiseen luistava tai edes vähän elävä pyörä on avain aaemassa. Mistä sen muuten tietää, missä se raja menee.
Alkukaudesta tulee ajeltua ruosteita pois melkoisella drifting kumeilla, ettei hiljaa ajaessa mene ihan kiskoilta rullailuksi.
---
Kesäkuussa kolmosessa vaani joku valokuvaaja, huomio herpaantui, taitto myöhässä ja loppu meinasi olla historiaa
Screenshot_20210710_205236.jpg
UwU Jäsenvastaava UwU
Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
Aprilia RSV Mille R -03
Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
Jätkillä kova yritys, hyvä! Hanaa vaan!
Mähän vaan kurvailen omaksi ilokseni...mut sen verran kuitenkin pitää kelloa kattoo, että pääsis aiempien vuosien aikoihin eikä hirveesti taantuis...
Nyt oli ke-to optimiolosuhteet ja 1:34..1:37 aikoja tuli ihan nollariskin ajolla. Kärkiajat silloin kun jahtasi jotain toista kuskia kiinni.
Täytyy sanoo, että luotto renkaisiin on ihan 100% nyt kun on jonku 300 kierrosta vetänyt tolla vanhalla kuussatkulla ja slikseillä. Muutenkin tosi rentoa ajaa kun ei tarvii pelätä et joku kallis laite lähtee lapasesta...
Mulle suositeltiin tollasta Metzelerin TD slicksiä ja on kyllä ollut hyvä ja kestävä.
Kuvan takanakilla (vaihtohetki) on ajettu n. 500 kierrosta/1925 km. Etusella vielä n. 120 kierrosta enemmän kuvanottohetkellä, eikä tarvii vielä vaihtaa. Rengaskulut ei ole yhtikäs mitään jos seuraavat setit kestää samalla tavalla.
Mut ergonomian rakenteluun/paranteluun tarvitsen vinkkiä.
Nyt kun rengas pitää niin hyvin, kallistukset on ihan tapissaan ja takajarru- ja vaihdekicksi hioutuu asfalttiin. Pitkähkönä miehenä en voi tappeja enää nostaa ylemmäksi ilman että korottaa penkkiä, polvikulma on jo nyt erittäin kireä.
Kattelin torstaina Emen fillaria ja siinähän oli tosi korkee penkki.
Mikä on teillä racepyörissä penkin korkeus? (>soveltaen n. 186 cm miehelle)
Kokeilemalla ja uretaania työstämällä se toki selviää...toihan on myös vähän ns. makuasia.
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Pitäis varmaan lopettaa noi koulutushommat ja panostaa pari kesää oikeasti ratailuun, koska kahden vuoden päästä saattaa ulkomaat taas kutsua. Ja silloin ei enää kesällä aikaa ole muuhun kuin kadulla kurvailuun ja kalasteluun.
Oishan se hauska ajaa vaikka 30 ratapäivää/vuosi, kaksi kesää putkeen, ja käydä koulutuksissa katsomassa mihin ne vähäiset kyvyt riittää. Ei pitkälle, mutta ois mielenkiintoista.![]()
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Minun korviin kuulostaa ettet itse roiku tarpeeksi sisäkurvin puolella jos tuolla kierrosajalla alkaa tapit hioutumaan. Sulle käy pian kuin mulle alussa, että nappaa vauhtimutkassa jalkatappi maahan, keventää perän ja sitte mentiin. Toisin sanoen kallistat pyörää paljon enemmän kuin mitä ois oikeastaan tarve.
Tämä siis ilman mitään vittuilua.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Olen kännissä disclaimer:
Jarrupainetta apeksiin sen verran ettei suoli tyhjenny, ja siitä ylös tönäten rulla auki välittömästi. How hard could it be?
Suizaki on ihan oikeassa kysellessään, että vitunko väliä kyynärpään kulmalla on
Corner entry speed!
Tästä on kyse.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
UwU Jäsenvastaava UwU
Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
Aprilia RSV Mille R -03
Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
No täällä ollaan nyt asian ytimessä! Välillä pitää ottaa muutama, että muistaa uhot tulevat enkat ja ranteet tulee voideltua seuraavaa kertaa varten. 2015 kun ajelin B:tä, ni ekan kisaviikonlopun jälkeen pakattiin matkalaukut ja viikko märkää Maltalla. Sen verran tuli löydettyä itseluottamusta, että taisin voittaa kaikki startit sen jälkeen, jotka maltoin pysyä pystyssä.
Ihan itse aiheeseen vielä sen verran ajatusta, että esim. Alastarolla on oikeasti vaan yksi suora... loput on ajettavia loivempia mutkia tiukempien mutkien välissä, joissa vaan pidetään rulla auki ja keskitytään ottamaan hyvä sisäänmeno seuraavaan paikkaan. Etenkin tonnisella muuta touhua riittää kyllä koko ajan. Sellaista selkä suorana lepäilyä näkee kaikissa vauhdeissa, pois lukien 1.18 ja alle tonnisella.
---
Joo, kuulostaa sille, että kannataa miettiä ennemmin miten saa kallistettua vähemmän, kuin alkaa värkkäämään lisää kallistusvaroja, sitähän noissa RR-pyörissä kyllä yleensä on aika riittävästi. Mullakin hankasi yhdessä vaiheessa vähän kaikki maahan kunnes oltiin kyljellään ja sitten piti ottaa ihan uusi alku koko hommaan. Nyt alkaa pikkuhiljaa taas polvipala kulua, mutta saappaankärjet yms. asiaan kuulumaton ei.
Joo, mahtaa Illun ja D-livilin kommenteissa olla järkeä kun tätä pysähtyy funtsaan.
Huomenna oon taas menossa A-taroon vetään niin täytyy yrittää jtkn asennon korjausta. Näillä kilsoilla on kyllä vaikea oppia pois itse opetelluista virheistä...
Edit: ei oo kallistuskulmista dataa tolla kuussatkulla, H2:lla katurenkailla vedetyt varovaiset kierrokset näytti pyörän omasta datasta 55° vasen ja 57° oikea. Kuussatkulla ja slickseillä kyllä enempi näin persmutuna.
Saappaankärjet tosiaan tuppaa osumaan varsinkin kolmosessa ja takasuoran pään neulansilmässä vaikka mono on 43 ja tiiviisti koneen kyljissä kiinni.
Liikkuvuus on aika heikkoa...
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Helppo keino oppia viemään kroppaa ja päätä tarpeeks sivulle/alas on tehä yksinkertaisesti niin, että
"yritä mutkassa koskea leualla asfalttiin" ... ei se muuta tartte. Siinä ku lähet viemään päätä sinne alas ni huomaa äkkiä mikä nappaa vastaan, ja sit kroppaa käyttää siten että saa sen pään alas. Päätä ei saa alas jos ei yläkroppaa siirrä, ja yläkroppaa on vaikea siirtää jos ei perse siirry.
Itellä toi yksinkertainen kikka toimi 2017 kemoralla ku näin kaverin videon suoran toisesta päästä että enhä mä helvetti liikuttanu päätä minnekää vaik luulin nii. Ni seuraavana aamuna päätin että nyt se leuka menee sinne maahan iha sama mikä... ja kummasti alko videolla näyttää järkevämmältä vaikka matkaa maahan oliki vielä jäljellä.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Maksimit on jopa 60m myöhemmin (Palmas) ja minimeissä olen lähempänä mutta selvästi terävämpi on kisakuskin kiihtyvyyskäppyrä. Jos 10hz gepsikarttaan on uskominen, niin tosi erilaisella linjalla mennään. Toi vertailudata on kisasta, joten ehkä poikkeaa optimilinjasta mutta sovittiin Ronin kanssa treffit huomiselle ja käydään teoriaa läpi![]()
ZXR750 J "K"
Kun on lahjakas voi multitaskata. Esimerkiksi voi ajaa oman ennätyksensä ja koeponnistaa venttiilien jouset samalla. Hyvät on. (en jumalauta tajunnut, että kolmonen oli tuvassa ja surutta laulatin. Hämmästys oli raamatullinen, kun tökkäs)
Viikonloppu kohtuu OK. Laskeskelin etukäteen, että 2.10 alkuinen vois teoriassa olla itselle mahdollinen, mutta parhaaksi jäi 2.12.9 todellisen tason ollessa luokkaa 2.13-2.14.
Vähän on rullailua mutkiin sisään. Aika törkeen kovaa tuolla moniin paikkoihin sais sisään tuutata, ja siltikään ei varmaan riittäis.
Uudestaan!
Tässä
2.12.9
2.14.3
2.13.8
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
^komeasti se isolohko Kymiringin takasuoralla ohitse jyskytti...
Ajelin lauantaina keskihitaassa yrittäen opetella rataprofiilia, päivän parhaaksi jäi 2:23.18. Samalla koetin muistaa korjata asentoani, sillä huolimatta vaihdekicksin siirrosta ylöspäin, pyörä oli taas välillä niin lintallaan että uusi kicksi raapi asfalttia.
Parannuksen toivossa vaihdoin sunnuntaina keskinopeeseen, lanssiryhmän henkeäsalpaavat tilanteet alkoikin heti eka setillä.
Sovittiin porukassa vähän linjan näyttöä ja vetoapua, siitä olikin iso hyöty ja 2:18 -alkuisia kierroksia alkoi tulla, päivän parhaaksi jäi 2:18 00 tasan. Linjoja parantamalla olisi vielä useamman sekunnin potentiaali. Siinä mielessä aika loppui vähän kesken, mutta aika tyhjä oli takkikin kun kamat pakkasin.
Kyllähän tuonne uudestaan pitää päästä ja mahdollisimman pian. Oisko se extraratapäivä ja motorg.race elokuussa siellä?
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....